Φανταστείτε να μπορούσατε να φορτίσετε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καθώς το οδηγείτε. Το πιο πρόσφατο βήμα προς την πραγματοποίηση αυτού του ονείρου είναι η ανακοίνωση ότι ένα γερμανικό λεωφορείο στην πόλη Μπάλινγκεν της Γερμανίας, θα ξεκινήσει σύντομα να κινείται σε έναν αυτοκινητόδρομο ασύρματης φόρτισης.
Αν και το έργο περιλαμβάνει μόνο ένα λεωφορείο, δεν χρειάζεται ένα τεράστιο άλμα φαντασίας για να δούμε ότι η τεχνολογία θα μπορούσε να εξαπλωθεί σε αυτοκίνητα και σε άλλες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο τα επόμενα χρόνια. Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, ο κυβερνήτης του Μίσιγκαν Γκρέτσεν Γουίτμερ ανακοίνωσε ότι η πολιτεία θα δοκιμάσει τις δυνατότητες ασύρματης φόρτισης εντός δρόμου στους αυτοκινητόδρομους της. Εάν τα αυτοκίνητα μπορούν να φορτίσουν εν κινήσει, μπορούν να κατασκευαστούν με μικρότερες μπαταρίες, καθιστώντας τα ελαφρύτερα και πιο αποτελεσματικά, για να μην αναφέρουμε σημαντικά φθηνότερα.
Η τεχνολογία επαγωγικής φόρτισης αυτοκινήτου λειτουργεί όπως και στα smartphone μας. Η ηλεκτρική ενέργεια μεταφέρεται από μαγνητικά πηνία στο έδαφος και μέσω του αέρα σε ένα άλλο στο αυτοκίνητο. Τα στατικά επιθέματα φόρτισης για αυτοκίνητα υπάρχουν εδώ και λίγο καιρό, αλλά οι δρόμοι φόρτισης είναι πιο περίπλοκοι και βρίσκονται σε προγενέστερο στάδιο ανάπτυξης.
Για το έργο Balingen, η ισραηλινή εταιρεία Electreon και η γερμανική EnBW συνεργάστηκαν για να εξοπλίσουν 1 km Ηλεκτρικού Οδικού Συστήματος (ERS) κατά μήκος ενός τμήματος γερμανικού αυτοκινητόδρομου, καθώς και δύο στατικούς σταθμούς φόρτισης που θα τοποθετηθούν σε τοποθεσίες όπου το λεωφορείο σταματάει κατά τη διάρκεια του προγράμματός του. Η Electreon θα λάβει έως και 3,2 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση για την κατασκευή της υποδομής φόρτισης.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για δρόμους επαγωγικής φόρτισης, αν και είναι η πρώτη που το κοινό θα επωφεληθεί από αυτό. Η Electreon και η EnBW διεξήγαγαν προηγουμένως μια επιτυχημένη πιλοτική μελέτη στο εκπαιδευτικό κέντρο της EnBW στην Καρλσρούη της Γερμανίας και η Eurovia και η Electreon ανακοίνωσαν πρόσφατα ένα έργο ηλεκτροδότησης μέρους του αυτοκινητόδρομου της Γερμανίας στη Βαυαρία. Η Σουηδία έχει το δικό της έργο οδικής ασύρματης φόρτισης και ο όμιλος Stellantis άνοιξε ένα προσομοιωμένο κέντρο δοκιμών σε αυτοκινητόδρομο για να μελετήσει την επαγωγική φόρτιση στην Ιταλία.