Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Pride |
Το Pride EV διατηρεί την αρχική του σχεδίαση από την δεκαετία του 1980, καθώς και τις 12άρες ζάντες με τα καπάκια τους. Ωστόσο, φέρνει σύγχρονες πινελιές που αντικατοπτρίζουν την KIA του 2024, όπως το νέο χρώμα αμαξώματος «White Pearl», το οποίο το συναντάμε στο EV3, EV6, EV9 και Niro EV. Τα μπροστινά και πίσω φωτιστικά σώματα έχουν αναβαθμιστεί, με σκοπό την καλύτερη ορατότητα σε όλες τις συνθήκες.
Το εσωτερικό του Pride EV παραμένει διακοσμημένο με γκρι ύφασμα θυμίζοντας την τότε περίοδο, αλλά πλέον διαθέτει πράσινα καθίσματα και πράσινες ραφές στα πατάκια. Το πράσινο χρώμα δεν κυριαρχεί μόνο στο εσωτερικό μέρος, αλλά το συναντάμε και στις δαγκάνες των φρένων. Επίσης, διατηρεί τον αρχικό του αναλογικό πίνακα οργάνων για μέγιστη ευκρίνεια, με το ταχύμετρο και το στροφόμετρο με χειροκίνητη βελόνα να λειτουργούν «όπως τις παλιές καλές μέρες». Ο πίνακας οργάνων φέρει το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας αντί να δείχνει την στάθμη καυσίμου, η οποία ήταν χαρακτηριστική με τον ανάλογο δείκτη.
Το πρώτο βήμα για την μετατροπή του Pride ήταν η αφαίρεση του κινητήρα των 1.3lt, του ντεπόζιτου βενζίνης χωρητικότητας 37lt, των σωλήνων που πήγαιναν το καύσιμο από το ρεζερβουάρ στα μπεκ και του σωλήνα πλήρωσης. Όλα αυτά αντικαταστάθηκαν από έναν ηλεκτροκινητήρα με δύο μπαταρίες των 10kWh και μια υποδοχή φόρτισης. Ο αρχικός κινητήρας του Pride είχε απόδοση και ροπή 60Ps στις 5.500rpm και 12,03Kgm στις 3.500rpm αντίστοιχα, ενώ πλέον ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 108Ps στις 3.600-4.800rpm, δηλαδή υπάρχει αύξηση της τάξεως του 77,7%. Επίσης, η μέγιστη ροπή που παράγει είναι 23,96Kgm έως τις 2.500rpm, δηλαδή αύξηση κατά 99,2%. Η μετατροπή από βενζίνη σε ηλεκτρικίνηση οδήγησε σε μια μικρή αύξηση βάρους για το μοντέλο από τα 850Kg στα 870Kg. Ωστόσο, η κατανομή των διπλών πακέτων μπαταριών βοηθά στην κατανομή βάρους για τη βελτίωση της ευκινησίας και της ισορροπίας του Pride EV.
Ο νέος κινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς μέσω του αρχικού πεντατάχυτου κιβωτίου του, το οποίο έχει τροποποιηθεί από την Electrogenic. Αυτό συνδυάζεται με ένα νέο κιτ συμπλέκτη προσανατολισμένο στις επιδόσεις, ικανό να φιλοξενήσει την αυξημένη απόδοση ροπής του κινητήρα. Η παλαιότερη μηχανική σύνδεση του Pride μεταξύ του πεντάλ γκαζιού και της επιτάχυνσης αντικαταστάθηκε επίσης με ένα νέο σύστημα drive-by-wire για πιο άμεσες αποκρίσεις στο γκάζι. Ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων τροφοδοτούνται από δύο συστοιχίες μπαταριών, συνολικής χωρητικότητας 20 kWh. Η μπροστινή μπαταρία των 10 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το καπό, ενώ η δεύτερη των 10 kWh βρίσκεται κάτω από το ελαφρώς ανυψωμένο πάτωμα του χώρου αποσκευών. Το ρεζερβουάρ έχει αντικατασταθεί από μια υποδοχή φόρτισης τύπου 2, συνδεδεμένη με έναν ενσωματωμένο φορτιστή 3,3 kW. Το Pride EV μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως από 1 έως 100% σε περίπου έξι ώρες από μια συμβατική πρίζα ή επιτοίχιο φορτιστή.
Το KIA Pride EV διαθέτει τρεις λειτουργίες οδήγησης: Eco, Sport και Auto. Με την λειτουργία Eco, το Pride EV μπορεί να διανύσει σχεδόν 193Km με μια μόνο φόρτιση, να πιάσει τα 100Km/h από στάση σε 11,8s όπως συνέβαινε και με το παλιό μοντέλο. Επιλέγοντας ο οδηγός την λειτουργία Sport, εκμεταλλεύεται την μέγιστη απόδοση και ροπή του KIA Prive EV, η οποία αγγίζει τα 108Ps και 23,96Kgm αντίστοιχα, ενώ ο χρόνος του σπριντ των 0-100Km/h πέφτει στα 8sec. Η λειτουργία Auto επιτρέπει στο Pride EV να συμπεριφέρεται περισσότερο σαν ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα έχοντας ελαφρώς πιο έντονο αναγεννητικό φρενάρισμα. Η ισχύς και η ροπή περιορίζονται στα 81Ps και 17,94 αντίστοιχα.