Οι υπάρχουσες αξιολογήσεις πέντε αστέρων για το Juke και το Qashqai επεκτείνονται πλέον και στις εκδόσεις Hybrid και e-POWER αντίστοιχα, πλαισιώνοντας την πλήρη γκάμα των “εξηλεκτρισμένων” οχημάτων Nissan και των ηλεκτρικών crossovers, με αξιολογήσεις πέντε αστέρων από το Euro NCAP.
Αξιολόγηση ενηλίκων επιβατών
Στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών και τα δύο οχήματα σημείωσαν υψηλή βαθμολογία, με το Ariya να επιτυγχάνει βαθμολογία 86% και το X-Trail να σημειώνει 88%. Παρόλο που τα δύο οχήματα είναι κατασκευασμένα σε διαφορετικές πλατφόρμες, μοιράζονται μια κοινή φιλοσοφία καθώς είναι κατασκευασμένα με χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής σε βασικούς τομείς για τη βελτίωση της ακαμψίας, ενώ παράλληλα επιτρέπουν την απορρόφηση και μείωση της δύναμης της πρόσκρουσης προτού φτάσει στο κέλυφος ασφαλείας των επιβατών. Η προσθήκη κεντρικού αερόσακου και στα δύο οχήματα, για την αποφυγή σύγκρουσης κεφαλών μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, συμβάλλει στην εξαιρετική βαθμολογία πλευρικής πρόσκρουσης, με 14,9 για το Ariya και 16 για το νέο X-Trail.
Αξιολόγηση παιδιών επιβατών
Όσον αφορά την προστασία των παιδιών ως επιβατών και τα δύο οχήματα πέτυχαν σχεδόν πανομοιότυπες βαθμολογίες, με το Ariya να βρίσκεται στο 89% και το νέο X-Trail στο 90%. Στην αξιολόγηση της δοκιμής πρόσκρουσης για παιδιά επιβαίνοντες, με κριτήριο παιδιά έξι και 10 ετών, το X-Trail σημείωσε 23,3 βαθμούς (με άριστα το 24 ), αντικατοπτρίζοντας την προστασία που προσφέρει στους μικρούς επιβάτες. Το Ariya πέτυχε επίσης βαθμολογία, 22,9 στα 24. Τα δύο οχήματα πέτυχαν επίσης το μέγιστο των 12 βαθμών για την εγκατάσταση Συστημάτων Συγκράτησης Παιδιού (CRS).
Αξιολόγηση ευάλωτων χρηστών του δρόμου
Στην κατηγορία των δοκιμών που αξιολογεί την ικανότητα του οχήματος να αναγνωρίζει και να ειδοποιεί τους οδηγούς για πεζούς ή άλλους εκτεθειμένους χρήστες στο δρόμο, το νέο X-Trail πέτυχε συνολική βαθμολογία 70%. Στην ίδια διαδικασία, το Ariya πετυχαίνει 74%. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν πολλά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του Intelligent Emergency Braking, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό και φρενάρει εάν το αυτοκίνητο αντιληφθεί επικείμενη πρόσκρουση με όχημα, πεζό ή ποδηλάτη. Ομοίως, το Moving Object Detection ειδοποιεί τον οδηγό για ένα πιθανώς “αόρατο” αντικείμενο κοντά στο όχημα.
Βοηθήματα ασφάλειας
Το Euro NCAP αναγνωρίζει την προτεραιότητα αποφυγής ατυχημάτων και απονέμει βαθμούς στην τεχνολογία που βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τις συγκρούσεις. Και σε αυτή την περίπτωση, τόσο το νέο X-Trail όσο και το Ariya σημείωσαν εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία με 95% και 93% αντίστοιχα, χάρη στις τεχνολογίες Intelligent Mobility της Nissan. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη σειρά από αυτές τις έξυπνες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένου του Autonomous Emergency Brake (AEB) που προσδιορίζει πότε το προπορευόμενο αυτοκίνητο φρενάρει, ξεκινώντας αντίστοιχα τη διαδικασία πέδησης για το όχημα. Τα δύο μοντέλα διαθέτουν επίσης το Intelligent Blind Spot Intervention που ανιχνεύει πότε ένα άλλο όχημα που βρίσκεται στην διπλανή λωρίδα κυκλοφορίας δεν το έχει δει ο οδηγός, κατευθύνοντας ενεργά το όχημα πίσω στη λωρίδα του και μακριά από τον κίνδυνο.
Το γεγονός ότι τα νέα X-Trail και Ariya πέτυχαν πανομοιότυπα αποτελέσματα στην κατηγορία Safety Assist αντικατοπτρίζει τη στρατηγική της Nissan να κάνει την τεχνολογία αιχμής για την ασφάλεια,όσο το δυνατόν ευρύτερα διαθέσιμη στα μοντέλα της. Αντίστοιχα, οι ομοιότητες στις υπόλοιπες αξιολογήσεις μεταξύ των δύο μοντέλων, τονίζουν περαιτέρω αυτή την στρατηγική. Οι δυνατές επιδόσεις του νέου X-Trail και του Ariya απηχούν τις παρόμοιες βαθμολογίες που πέτυχε το Qashqai όταν δοκιμάστηκε πέρυσι. Το Qashqai και το X-Trail, είναι και τα δύο χτισμένα στην αρχιτεκτονική της Alliance CMF-C.
Μετά την προσθήκη του Juke Hybrid στη γκάμα της Nissan όπως επίσης και την προσθήκη του συστήματος μετάδοσης κίνησης e-POWER στο Qashqai, ο Euro NCAP επιβεβαίωσε ότι η βαθμολογία για αυτά τα οχήματα δεν επηρεάζεται και ότι προσφέρουν το ίδιο επίπεδο υποστήριξης και προστασίας του οδηγού με τις παραδοσιακά τροφοδοτούμενες εκδόσεις.
Ο David Moss, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας & Ανάπτυξης στο Nissan Technical Centre Europe, δήλωσε: “Οι εξαιρετικές επιδόσεις τόσο του νέου X-Trail όσο και του Ariya, τα οποία είναι πολύ διαφορετικά οχήματα και κατασκευασμένα σε διαφορετικές πλατφόρμες, καταδεικνύουν την cross-car στρατηγική που έχει η Nissan για τα μοντέλα της.”
Ως ανεξάρτητος οργανισμός, το Euro NCAP δοκιμάζει αυτοκίνητα από το 1997, αξιολογώντας τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν με βάση τα συνεχώς εξελισσόμενα κριτήριά του. Εκτός από τη δοκιμή της πραγματικής φυσικής αντοχής των αυτοκινήτων σε διάφορες προσομοιωμένες συγκρούσεις, ο οργανισμός δοκιμάζει και βαθμολογεί την τεχνολογία πρόληψης ατυχημάτων.