Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Kadett |
H πέμπτη γενιά του Kadett ξεκίνησε στην πραγματικότητα το 1979. Oταν το Opel Kadett D, το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Opel, βγήκε στην αγορά, ήδη υπήρχαν ιδέες για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς. Κατά τη διάρκεια πέντε ετών, ένα μεγάλο πλήθος από μηχανικούς, σχεδιαστές και τεχνικοί συμμετείχαν στο project «Kadett E». Πριν βγει για μαζική παραγωγή, τα πρωτότυπα αυτοκίνητα κάλυψαν συνολικά απόσταση περίπου 6,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων σε κέντρα δοκιμών, καθώς και σε πίστες αγώνων, υπό ακραίες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και σε ερημικές περιοχές των ΗΠΑ. Μετά την ολοκλήρωση των εκτενών δοκιμών, έφτασε η ώρα του λανσαρίσματος για το Kadett E το φθινόπωρο του 1984, το οποίο διατήρησε την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Σύντομα έφτασε στις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία εκδόσεων που δεν είχε προηγούμενο. Ωστόσο, δεν είναι ο μόνος λόγος που έκανε την πέμπτη γενιά του Kadett ένα best-seller μοντέλο μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
H τελευταία γενιά του Kadett διέθετε τόσο εκδόσεις τρίθυρου και πεντάθυρου hatchback όσο και εκδόσεις τρίθυρου και πεντάθυρου estate. Μόλις έναν χρόνο αργότερα, η γκάμα εμπλουτίζεται με την έκδοση notchback με τέσσερις πόρτες. Το 1987, βγήκε και η κάμπριο έκδοση του Kadett E, η οποία περιλάμβανε εκτενή στάνταρ εξοπλισμό, όπως σπορ καθίσματα για τον οδηγό και τον συνοδηγό, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα και φιμέ τζάμια. Επίσης, το Kadett ήταν κατάλληλο και για επαγγελματίες οδηγούς, καθώς η Opel επέκτεινε την σειρά με το Kadett Combo. Εκτός από την σπορ έκδοση convertible Bertone, η Opel παρουσίασε την ισχυρότερη έκδοση της Kadett, την GSi. Η απλή έκδοση της Kadett διέθετε έναν 1,8lt κινητήρα των 116Ps, ενώ η έκδοση GSi κυκλοφόρησε και ως αυτοκίνητο τουρισμού Group A με 172Ps κάνοντας το σπριντ 0-100Km/h μέσα σε 7sec.
Το 1984, το Kadett σημείωσε επίσης ένα ρεκόρ όσον αφορά την αεροδυναμική. Μετά από 1.200 ώρες πολύωρων εργασιών στην αεροδυναμική σήραγγα, το Kadett E επιτυγχάνει έναν εντυπωσιακό συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης 0,32. Το σπορ GSi, με συντελεστή 0,30 και επιφάνεια αντίστασης αέρα 0,57 τετραγωνικά μέτρα, ήταν το πιο αεροδυναμικό σεντάν στον κόσμο εκείνη την εποχή. Οι μηχανικοί της Opel πέτυχαν αυτές τις καλύτερες τιμές, μεταξύ άλλων, μέσω ενός σταθερού σχήματος σφήνας, επιπέδων παραθύρων και άλλων λεπτομερειών.