Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC60 |
Segment | D-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το Volvo XC60 έχει καταφέρει να κερδίσει τους Έλληνες αγοραστές (δεύτερο μοντέλο στις συνολικές πωλήσεις του D-SUV για το 2020) καθώς έφερε στην premium κατηγορία κάτι που συναντάς σπάνια: τη διακριτικότητα. Το μεσαίο SUV στην γκάμα της Volvo διαθέτει ότι περιμένεις από μία premium κατασκευή χωρίς να «φωνάζει» για την τιμή του. Ακόμα και όταν μιλάμε για την κορυφαία έκδοση T8 με τους 392 ίππους που έχουμε εδώ για δοκιμή που ξεπερνάει τις 60.000 ευρώ. Η Σουηδική εταιρεία τα τελευταία χρόνια έχει δηλώσει την ξεκάθαρη στροφή της προς τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της και ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που ενσωμάτωσε τεχνολογία Plug-in hybrid στα οχήματα της, ενώ πλέον διαθέτει ανάλογες εκδόσεις σε όλα της τα μοντέλα.
Ασφάλεια και άνεση!
Όταν βρίσκεσαι μέσα σε ένα XC60 το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει είναι οι εσωτερικοί του χώροι (με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.865mm), αλλά και ο -κλασσικός πλέον- minimal σχεδιασμός που ακολουθεί πιστά σε όλα της τα μοντέλα η Volvo. Έπειτα είναι η άνεση που παρέχει η ρύθμιση της ανάρτησης, που στην περίπτωση της έκδοσης T8 Recharge δεν είναι τόσο μαλακή όσο οι συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου, αφού έχει να διαχειριστεί το επιπρόσθετο βάρος του υβριδικού συστήματος, αλλά ακόμα και έτσι καταφέρνει να προσφέρει άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις.
Το XC60 είναι ένα μεγάλο σε μέγεθος D-SUV με το συνολικό του μήκος να φτάνει τα 4.688mm, το πλάτος στα 1.902mm και σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις έχει χαμηλώσει κατά 5mm, φτάνοντας στα 1.653mm. Ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί ελαφρά στα 468lt, έναντι των 483lt και αυτό οφείλεται στην τοποθέτηση του ηλεκτρικού κινητήρα στον πίσω άξονα. Αν βέβαια διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 1.432lt.
Αυξημένο βέβαια -λόγω του υβριδικού συστήματος- είναι και το βάρος του μοντέλου, που φτάνει τα 2.169kg, έναντι των 1.894kg που ζυγίζει η έκδοση Τ6. Εξωτερικά η μόνη διαφορά με τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζεται στο πορτάκι φόρτισης της μπαταρίας που εντοπίζεται στο εμπρός αριστερό φτερό. Επίσης, τα 216mm της απόστασης από το έδαφος, αλλά και η τετρακίνηση, μπορούν να προσφέρουν ικανοποιητική κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές, αρκεί να μην έχουμε ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις. Τα ελαστικά με προσανατολισμό την χαμηλή κατανάλωση, δεν είναι ο καλύτερος δυνατός σύμμαχος για off-road εξορμήσεις.
Στο εσωτερικό του XC60 θα συναντήσουμε κάτι παραπάνω από επαρκή χώρο για πέντε ενήλικες, με διάφορες θήκες σε αρκετά σημεία για προσωπικά αντικείμενα. Η ποιότητα κατασκευής είναι στα γνωστά υψηλά standards που μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια η εταιρεία, με τις επενδύσεις για την έκδοση Inscription της δοκιμής να αποτελούνται από δέρμα, μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, καθώς και την διακοσμητική επιφάνεια Driftwood στο ταμπλό, στις πόρτες και στην μεσαία κονσόλα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in παρέχει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις για την λειτουργία του αυτοκινήτου και συνδυάζεται με μία κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής για το infotainment με διαγώνιο 9in.
Το νέο πλέον στα μοντέλα της Volvo είναι η συνεργασία με την Google και πλέον σε όλα τα μοντέλα από το 2021 και έπειτα θα συναντάμε της υπηρεσίες της Google, όπως τους χάρτες της, με live ενημέρωση για την κίνηση στους δρόμους, καθώς και το Google Assistant μέσω του οποίου ενεργοποιούνται διάφορες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα η ρύθμιση της θερμοκρασίας στην καμπίνα.
Οικολογικό πρόσωπο
Το υβριδικό σύστημα του XC60 T8 Recharge, είναι το ίδιο με του Volvo S60 T8 Recharge και αποτελείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11,6kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα, καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου τύπου που αποδίδει 88Ps και 24,5kgm ροπής, ο οποίος με την σειρά του είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και έχει αναλάβει την κίνηση των πίσω τροχών. Όπως και στο S60 T8, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο ίδιος θερμικός κινητήρας των 2.0lt, ο οποίος έχει κυλινδροκεφαλή και μπλοκ από αλουμίνιο, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό, καθώς επίσης συνδυασμό μηχανικού συμπιεστή και turbo. Η απόδοση του θερμικού κινητήρα είναι 302Ps και η ροπή του αγγίζει τα 42,8kgm στις 2.200rpm. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος φτάνει τα 392Ps και η ροπή τα 65,3kgm, χάρη στα οποία το αρκετά βαρύ αμάξωμα έχει επιδόσεις που θα ζήλευαν αρκετά hot-hatches! Χρειάζεται μόλις 5,5sec για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h, ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά, όπως άλλωστε σε όλα τα Volvo πλέον, στα 180km/h, τα οποία στην περίπτωση του XC60 T8 Recharge έρχονται ιδιαίτερα αβίαστα.
Η κατανάλωση όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, όντως μπορεί να κυμανθεί σε αρκετά χαμηλά επίπεδα και αρκετά κοντά στα 2,3lt/100km που ανακοινώνει η Volvo. Από τη στιγμή όμως που θα αδειάσει η μπαταρία, η μέση τιμή σταθεροποιείται στα 8,68lt/100km που και πάλι τηρουμένων των αναλογιών, είναι αρκετά καλή.
How to recharge?
Η αποθηκευμένη ενέργεια στην μπαταρία επαρκεί για περίπου 40-45km αμιγώς ηλεκτροκίνητης οδήγησης και από την στιγμή που θα «αδειάσει» το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει μέσω ταχυφορτιστή τύπου Wallbox μέσα σε 3,5 ώρες, ή σε απλή οικιακή παροχή, μέσα σε 8 ώρες. Επιπλέον ανάλογα και με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου, μπορεί να γίνει ανάκτηση ενέργειας κατά την κίνησή του. Τα προφίλ οδήγησης είναι πέντε, στο Constant AWD και στο Off Road η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, με το δεύτερο να προσαρμόζεται η λειτουργία του κινητήρα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Στο προφίλ Pure η κίνηση γίνεται αποκλειστικά μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, αρκεί φυσικά να είναι φορτισμένη η μπαταρία, ενώ στο προφίλ Hybrid γίνεται συνδυασμός θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ και με γνώμονα πάντα την χαμηλή κατανάλωση. Τέλος, στο προφίλ Power, χρειάζεται και εδώ η μπαταρία να έχει διαθέσιμη ενέργεια, για πλήρη εκμετάλλευση όλης της διαθέσιμης ισχύος των κινητήρων. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται όταν αφήνουμε το πετάλι του γκαζιού και όταν πατάμε το φρένο, ενώ με την επιλογή “Β” στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Geartronic των οκτώ σχέσεων, ενισχύεται σημαντικά η ανάκτηση ενέργειας αμέσως μόλις αφήσουμε το γκάζι.
Κλωβός ασφαλείας
Οδηγικά το XC60 σου δίνει ένα τρομερό συναίσθημα ασφάλειας. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι τέτοια που απορροφά με επιτυχία σχεδόν κάθε κακοτεχνία που θα συναντήσουν οι τροχοί, αν και έχει λίγο πιο σκληρή ρύθμιση όπως αναφέραμε και πιο πάνω λόγω του έξτρα βάρους. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ, του λείπει η πληροφόρηση, όμως παρέχει άμεσες αντιδράσεις στο μεγάλο SUV. Τα φρένα έχουν αρκετά καλή απόδοση, αν και σε παρατεταμένη χρήση θα εμφανίσουν σημάδια κόπωσης, ενώ το πετάλι τους έχει μέτρια αίσθηση.
Η συμπεριφορά του XC60 αν πιεστεί στις στροφές είναι ελάχιστα υποστροφική και αρκετά προβλέψιμη, ενώ το μόνο που θα χρειαστεί να προσέξει ο οδηγός του θα είναι η αδράνεια λόγω του μεγάλου βάρους. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αναμενόμενες για ένα τόσο ψηλό όχημα που σίγουρα δεν έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς σε δρόμο με στροφές. Αντίθετα σε ανοιχτό δρόμο, απλά θα το λατρέψετε. Μπορεί να κινηθεί ταχύτατα με την εξαιρετική ηχομόνωση να επιτρέπει ελάχιστους θορύβους να περάσουν στο άνετο και φιλόξενο εσωτερικό του. Είναι ένας ασυναγώνιστος δρομέας μεγάλων αποστάσεων.
Λογικό κόστος
Η έκδοση T8 Inscription Expression που δοκιμάσαμε κοστίζει €64.769 και είναι εξοπλισμένη με ζάντες 19in Black Diamond Cut, με προβολείς full LED, με lane keeping aid, cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, ηλεκτρική ρύθμιση εμπρός καθισμάτων που περιλαμβάνουν το σύστημα WHIPS (προστασία αυχένα και πλάτης) και αρκετά ακόμα, ενώ η κορυφαία R-Design στην γκάμα του T8 κοστίζει €65.599. Η τιμή του είναι αρκετά δικαιολογημένη για ένα premium και καλά εξοπλισμένο Plug-in Hybrid όχημα της κατηγορίας D-SUV και η επιλογή του θα σας δικαιώσει για πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα, αρκεί φυσικά να υπάρχει η δυνατότητα καθημερινής φόρτισης της μπαταρίας.
Τιμή βασικής έκδοσης XC60 Β5 AWD 250Ps (Momentum Pro): €59.258
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC60 T8 Recharge AWD 392Ps (Inscription Expression): €64.769
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | Αίσθηση πεντάλ φρένου |
Άνεση ανάρτησης | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.969cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 93,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός καυσίμου πολλαπλών σημείων, υπερσυμπιεστής καυσαερίων, μηχανικός συμπιεστής | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής Geartronic | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.688 | |
Ύψος (mm) | 1.653 | |
Πλάτος (mm) | 1.902 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.865 | |
Βάρος (kg) | 2.169 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 505/1.432 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 19in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 303/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 42,8/2.200 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 88 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 24,5 | |
0-100km/h (sec) | 5,5 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 53 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 2,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,6 |