Η φιλική προς το περιβάλλον, προσιτή εναλλακτική λύση στα ηλεκτρικά SUV XC40 Recharge και C40 Recharge, της Volvo είναι το πρώτο premium subcompact SUV της μάρκας και το τέταρτο ηλεκτρικό της μοντέλο. Η τιμή του θα ξεκινά από 36.000 ευρώ στην Ευρώπη, με τη Volvo να λέει ότι η τιμή είναι παρόμοια με ένα SUV ίδιου μεγέθους με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μιλώντας για το μέγεθος, το EX30 έχει μήκος 4.233 mm, πλάτος 1.837 mm και ύψος 1.555 mm, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.650 mm. Η Volvo «υποστηρίζει» πως έχει γίνει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρου, ενώ έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια για την κατανομή του βάρους (1.830 κιλά).
Το EX30, κρατά το ίδιο όνομα με το μεγαλύτερο Volvo EX90, με το πρόθεμα EX να δείχνει ότι είναι διαθέσιμο μόνο ως ηλεκτρικό μοντέλο. Επίσης έχει παρόμοιο στυλ με το EX90, με χαρακτηριστικά όπως η κλειστή «μάσκα», η «Thor's Hammer» εμφάνιση στα φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα σε παρόμοια διάταξη και εσωτερικά η διάταξη του ταμπλό. Προσέξτε, το EX30 δεν είναι αντίγραφο του EX90. Το προφίλ έχει μια ανοδική μέση γραμμή, που τελειώνει με μια «φαρδιά κολόνα C» που δημιουργεί την οπτική ψευδαίσθηση «αιωρούμενης οροφής» και οι μυώδεις θόλοι των τροχών είναι πολύ πιο έντονοι από ό,τι στο EX90.
Καμπίνα minimal
Στο εσωτερικό, το EX30 διαθέτει μινιμαλιστική σκανδιναβική εσωτερική σχεδίαση σε συνδυασμό με τεχνολογία αιχμής. Το ταμπλό διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη 12,3 ιντσών στο κέντρο του και μια ηχητική μπάρα που καλύπτει ολόκληρο το επάνω μέρος του κάτω από το παρμπρίζ – το πρώτο στο είδος του σε αυτοκίνητο. Όσο αφορά την εσωτερική διακόσμηση, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων διακριτών θεμάτων και πέντε διαφορετικών ατμοσφαιρικού φωτισμού – το καθένα σε συνδυασμό με ένα ηχητικό θέμα. Η αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι έχει συνεργαστεί στενά με τις Google, Apple και Qualcomm για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη, καθώς και με την ECARX μέσω της κοινοπραξίας λογισμικού HaleyTek. Όπως είναι αναμενόμενο το EX30 θα λαμβάνει επίσης ενημερώσεις λογισμικού over the air.
Οι τεχνολογικές καινοτομίες περιλαμβάνουν ένα ψηφιακό κλειδί συμβατό με μια μεγάλη γκάμα κινητών τηλεφώνων, αποκλειστική εφαρμογή που προσφέρει όλες τις σχετικές υπηρεσίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο (φόρτιση, τοποθεσία, κλείδωμα/ξεκλείδωμα και θέρμανση) και την τελευταία γενιά της λειτουργίας Park Pilot Assist. Η τελευταία λέγεται ότι μπορεί να διαχειριστεί όλους τους τύπους χώρων στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων παράλληλων, καμπυλωτών, κάθετων και διαγώνιων (σε στυλ ψαροκόκαλου).
Κινητήρες και εκδόσεις
Κάτω από το αμάξωμα, η Volvo προσφέρει στους πελάτες EX30 δύο επιλογές κινητήρων: Single Motor Extended Range και Twin Motor Performance. Ο πρώτος συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος με ισχύ 268 ίππων με μπαταρία 64 kW/h. Η μπαταρία αποτελείται από: Λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και επιτρέπει στο EX30 Single Motor Extended Range να προσφέρει περίπου 480 km αυτονομίας. Το EX30 Twin Motor Performance έχει επιπλέον ένα κινητήρα τοποθετημένο εμπρός για τετρακίνηση και συνολική ισχύ 428 Ps, που είναι αρκετή για να κάνει τα 0-100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα, κάνοντας το EX30 Twin Motor Performance το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής της Volvo. Το μοντέλο διπλού κινητήρα διαθέτει την ίδια μπαταρία NMC 64 kWh και έχει αυτονομία περίπου 426 km. Στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές, η Volvo θα προσφέρει επίσης ένα βασικό σύστημα κίνησης (ενός κινητήρα) 268 ίππων με μπαταρία LFP χωρητικότητας 49 kWh και εκτιμώμενη αυτονομία περίπου 320 km.
Από το 2024, το Volvo EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country για όσους… κυνηγούν την περιπέτεια με τροχούς 19 ιντσών ελαστικά παντός εδάφους, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, «προστατευτικές ποδιές» και το logo Cross Country. Η Volvo θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το EX30 Cross Country το 2024, με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα το ίδιο έτος.