Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Toyota |
Μοντέλο | Corolla |
Segment | C-Segment |
Power Train | Hybrid |
Η συνταγή της επιτυχίας
Η Toyota Corolla βρίσκεται στην δεύτερη θέση των πωλήσεων του C-Segment στην χώρα μας μέχρι στιγμής για το 2021 και στην πρώτη θέση για το σύνολο του 2020. Η Corolla βρίσκεται κοντά μας από το 1966 και μέχρι τώρα έχει φτάσει σχεδόν τις 50 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Και αυτό μόνο τυχαίο γεγονός δεν είναι. Η Toyota έχει βρει την χρυσή τομή ανάμεσα σε χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία, επιδόσεις και ποιότητα κατασκευής, ισορροπώντας τις παραπάνω αξίες και προσφέροντας με μια καλή τιμή το πακέτο που ονομάζει Corolla. Η Toyota συμπλήρωσε την γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου μοντέλου με έναν 2.0lt κινητήρα που αποδίδει 180Ps και προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω στις επιδόσεις, χωρίς όμως να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ το μοντέλο.
Άξιος διάδοχος
Η δωδέκατη γενιά χρησιμοποιεί την πλατφόρμα TNGA GA-C που συναντάμε στα Prius και CH-R, η οποία έχει κατά 10mm χαμηλότερο κέντρο βάρους και 60% αυξημένη ακαμψία χάρη στις ενισχύσεις με ατσάλι σε καίρια σημεία. Το συνολικό μήκος του μοντέλου φτάνει τα 4.370mm, το πλάτος τα 1.790mm και το μεταξόνιο τα 2.640mm.
Η εκτενής χρήση αλουμινίου στο πλαίσιο, η μείωση του πάχους στα εξωτερικά πάνελ στις πόρτες και στην οροφή, οδήγησε και στην αντίστοιχη μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος, το οποίο φτάνει τα 1.340kg. Στην μπροστινή ανάρτηση θα συναντήσουμε γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλών συνδέσμων για όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, ενώ για πρώτη φορά στις εκδόσεις Hatchback και Touring Sports είναι διαθέσιμη η Adaptive Variable Suspension ή αλλιώς AVS, το οποίο συνεργάζεται με το Drive Mode Select και προσαρμόζει αναλόγως την λειτουργία των αμορτισέρ διαθέτοντας τις λειτουργίες Normal, Sport, Sport+ και EV.
Η γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης έχει αναβαθμιστεί με στόχο την καλύτερη απόκριση στο στρίψιμο με μεσαίες και υψηλές ταχύτητες. Τα μπροστινά γόντατα δεν έχει την κλασική άρθρωση στα ψαλίδια βάσης, αλλά σε έναν ανεξάρτητο σύνδεσμο, με αποτέλεσμα να μειώνεται η απόσταση μεταξύ του κέντρου του τροχού και του άξονα διεύθυνσης (offset βασιλικού πείρου), διατηρώντας σταθερή τη γωνία κάμπερ των τροχών ανεξάρτητα από την γωνία στροφής τους. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερο έλεγχο του μπροστινού συστήματος στις στροφές και σε μειωμένη υποστροφή ισχύος. Αυτή την λύση μάλιστα την έχουμε συναντήσει ξανά σε υψηλών επιδόσεων προσθιοκίνητα hatchbacks, όπως το Astra J OPC, το Focus RS Mk II και το Megane RS από δεύτερη γενιά και μετά.
Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του μοντέλου, χάρη στο χαμηλότερο ύψος, τόσο του αμαξώματος όσο και του μπροστινού τμήματος, αλλά και χάρη στην προσθήκη ενός πάνελ στο κάτω μέρος του σασί. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αναβαθμισμένη χάρη στην χρήση ειδικού αφρού σε διάφορα σημεία, όπως για παράδειγμα στον καθρέφτη του μηχανοστασίου, αλλά και στην τριπλή επίστρωση στο εσωτερικό του ταμπλό, ενώ τα panel του αμαξώματος έχουν μονωθεί με επιπλέον χρήση μονωτικού υλικού. Όλα τα παραπάνω συντελούν στο να κάνουν την Corolla να έχει μία από τις πιο ήσυχες και ξεκούραστες καμπίνες στην κατηγορία της.
Νέο σύνολο
Το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 2.0lt, που αποδίδει 180Ps στις 6.000rpm και 19,4kgm ροπής στις 4.400rpm, καθώς και από έναν ηλεκτροκινητήρα των 80kW και των 650V, ο οποίος αποδίδει 20,6kgm ροπής. Η συστοιχία των μπαταριών νικελίου μετάλλου έχει μεγαλύτερη διάσταση από την αντίστοιχη της έκδοσης με τον 1.8lt κινητήρα, με αποτέλεσμα να μειωθεί ο χώρος αποσκευών κατά 48lt. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί αλουμινένιο μπλοκ, το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το χαμηλό βάρος, έχοντας λεπτότερα τοιχώματα στους κυλίνδρους, ελαφρύτερη καδένα χρονισμού, αλλά και χρήση ελαφριών υλικών στο valvetrain. Χρησιμοποιείται επίσης το σύστημα μεταβλητού χρονισμού Dual VVT-i με VVT-iE, δηλαδή το Variable Valve Timing intelligent Electric, που χρησιμοποιεί μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα και όχι πίεση λαδιού για τον έλεγχο του χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Ο κινητήρας εκτός από ελαφρωμένη καδένα, χρησιμοποιεί γυαλισμένα γρανάζια, βελτιωμένη αντλία νερού με λειτουργία on-demand και κατάλληλα ζυγισμένο στρόφαλο προκειμένου να μειωθούν οι τριβές, αλλά και οι κραδασμοί. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT, το οποίο χρησιμοποιεί μια διάταξη πλανητικών γραναζιών και ενός ηλεκτρικού κινητήρα, προσημειώνοντας έξι σχέσεις στην χειροκίνητη λειτουργία του. Το αυτοκίνητο χρειάζεται 7,9sec για να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100km/h, ενώ η κατανάλωση σύμφωνα με την Toyota είναι στα 3,7lt/100km.
Άνεση και οικονομία!
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σε εντυπωσιάσει οδηγώντας την Corolla Hybrid, είναι η λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και η απόδοση του υβριδικού της συστήματος. Το τελευταίο λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, ώστε η μπαταρία να έχει πάντα διαθέσιμο απόθεμα, προκειμένου να υπάρχει μια εξισορρόπηση ανάμεσα στην απόδοση σε ισχύ όποτε χρειάζεται και στην μείωση της κατανάλωσης παράλληλα. Αν δεν ήξερε άλλωστε η εταιρεία που «έφερε» τους υβριδικούς κινητήρες στο ευρύ κοινό, ποιος άλλος θα το έκανε; Και όντως οι τιμές της μέσης κατανάλωσης μπορούν να κατέβουν σε νούμερα εξαιρετικά χαμηλά, όπως τα 4,5lt/100km αν υπάρχει και η κατάλληλη σύνεση στο πάτημα του γκαζιού. Μάλιστα, το αυτοκίνητο ξεκινάει χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα και ο θερμικός επεμβαίνει όταν υπάρξει απαίτηση σε έξτρα ισχύ. Αν επιλέξει κανείς την λειτουργία EV και εφόσον η μπαταρία έχει απόθεμα ενέργειας, η Corolla μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι και τα 115km/h. Η ανάρτηση έχει μαλακή ρύθμιση, χωρίς όμως να επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις όταν πιεστεί σε στροφές. Στο όριο η Corolla έχει ουδέτερη συμπεριφορά και θα γλιστρήσει αν πιεστεί πολύ, αρκετά προοδευτικά και ελεγχόμενα.
Το τιμόνι αν και κάπως ελαφρύ στην αίσθηση, έχει καλή αμεσότητα και σωστή πληροφόρηση, όμως το πετάλι του φρένου θέλει λίγη συνήθεια ειδικά όταν γίνεται ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση και το αυτοκίνητο αρχίζει να μειώνει ταχύτητα με το άφημα του γκαζιού. Ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός και έχει πάντα διαθέσιμη ισχύ όταν απαιτηθεί, αν και η Corolla δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως σπορ μοντέλο, αφού είναι επικεντρωμένη περισσότερο στην άνεση και στην χαμηλή κατανάλωση. Στον αντίποδα όμως, όταν πιέσεις τον κινητήρα θα δεις την κατανάλωση να φτάνει ακόμα και στα 8,5lt/100km, ενώ μια μέση τιμή που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,1lt/100km.
Είναι τίμια;
Το εσωτερικό της Corolla απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από μαλακά στην υφή υλικά, με καλή ποιότητα και συναρμολόγηση. Η θέση οδήγησης είναι εκτός από χαμηλή, εργονομική και άνετη, αλλά η απουσία πολλών θηκών για διάφορα αντικείμενα, θα ενοχλήσει κάπως. Ο εξοπλισμός πάντως στην έκδοση Sport που είχαμε στην διάθεσή μας είναι πολύ καλός και περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, LED φώτα εμπρός και πίσω, Head Up Display, καθίσματα τύπου bucket, υπηρεσίες συνδεσιμότητας MyToyota, κόκκινες ραφές στο ταμπλό και στα καθίσματα, χρωμιομένα διακοσμητικά στο εσωτερικό, μαύρη μάσκα, diffuser, bi-tone απόχρωση στο αμάξωμα, αεροτομή, διζωνικό κλιματισμό, καθώς και ένα πλήρες πακέτο προστασίας που περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και έλεγχο διεύθυνσης, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης για πεζούς και ποδήλατα, κτλ.
Το κόστος που καλείται να πληρώσει κανείς για την ακριβή αλλά πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Sport είναι €28.930, ενώ η βασική έκδοση Active της Corolla Hybrid 2.0lt ξεκινάει από τα €24.890. Οπότε η απάντηση στο ερώτημα στην αρχή της παραγράφου για το αν είναι τίμια, είναι ένα μεγάλο ναι.
Τιμή βασικής έκδοσης 2.0 180Ps Active: €24.890
Τιμή έκδοσης δοκιμής 2.0 180Ps Sport: €28.930
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Μικρές θήκες στο εσωτερικό |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός | |
Κατανάλωση | |
Επιδόσεις |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.987cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5mm x 97,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 14 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | e-CVT Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.370 | |
Ύψος (mm) | 1.435 | |
Πλάτος (mm) | 1.790 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.640 | |
Βάρος (kg) | 1.340 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 313/1.024 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 282mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι 274mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 180/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 19,4/4.400 | |
0-100km/h (sec) | 7,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 106 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 3,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,1 |