Το νέο Golf R, η πιο ισχυρή έκδοση του Golf όγδοης γενιάς, ξεπερνά όλα τα προηγούμενα μοντέλα Golf R, με ισχύ 320 PS (235 kW) και ροπή 420 Nm. Για να διασφαλιστεί ότι η δύναμη μεταφέρεται στο δρόμο όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά, οι μηχανικοί της Volkswagen εξέλιξαν ένα νέο σύστημα τετρακίνησης 4MOTION με torque vectoring στον πίσω άξονα. Αυτό το σύστημα στο νέο Golf R, με έξυπνη διασύνδεση μέσω των δυναμικών ρυθμίσεων του οχήματος, εξασφαλίζει κορυφαία οδική συμπεριφορά και βελτιωμένο χειρισμό, θέτοντας νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία του.
«Ο στόχος μας με το Golf R ήταν να κάνουμε τα χαρακτηριστικά οδήγησης όσο το δυνατόν πιο ουδέτερα, να διασφαλίσουμε ότι το όχημα δεν υποστρέφει ή υπερστρέφει», εξηγεί ο Jonas Thielebein, επικεφαλής της ομάδας που προετοίμασε το Golf R. Ως μηχανικός εξέλιξης για τη Volkswagen R, ο Jonas είναι ιδιαίτερα υπερήφανος για το σύστημα torque vectoring. Εδώ, ένα νέο διαφορικό στον πίσω άξονα κατανέμει την ισχύ όχι μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Αυτό αυξάνει σημαντικά την ευελιξία του Golf R, ειδικά στις στροφές. «Ο έλεγχος ροπής σε κάθε τροχό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεπεράσει τα όριά του, όπως τα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ο χειρισμός του οχήματος παραμένει όσο το δυνατόν πιο άμεσος και ουδέτερος», προσθέτει ο Thielebein.
Επιπλέον των δυναμικών τεχνικών χαρακτηριστικών του Golf R, το νέο μοντέλο είναι διαθέσιμο και με ένα προαιρετικό πακέτο, το R Performance Package, το οποίο – εκτός άλλων – αυξάνει την τελική ταχύτητα στα 270 χλμ./ώρα. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης ένα μεγαλύτερο πίσω σπόιλερ για επιπλέον καθοδική δύναμη στον πίσω άξονα, ζάντες 19 ιντσών σε σχέδιο Estoril και δύο επιπλέον προφίλ οδήγησης, τα “Special” (χαρτογράφηση πίστας Nürburgring) και “Drift”. Η επιλογή προφίλ οδήγησης είναι άμεσα και εύκολα προσβάσιμη από το κουμπί “R” στο τιμόνι.
Σε περιβάλλον εκτός δημόσιων δρόμων, η λειτουργία Drift ανοίγει ένα εντελώς νέο επίπεδο δυναμικής οδήγησης και εκμεταλλεύεται περαιτέρω το δυναμικό του torque vectoring, προκαλώντας υπερστροφή αντί για ουδέτερη συμπεριφορά: η μέγιστη δυνατή ροπή σε αυτή τη λειτουργία είναι διαθέσιμη στον τροχό που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά της τροχιάς. Το ESC σε λειτουργία Drift έχει οριστεί στη θέση “Sport” ως στάνταρ, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρονικά σταθεροποίησης του Golf R επεμβαίνουν σε πιο προχωρημένο στάδιο. Ωστόσο, ακόμα και τότε το πραγματικό drifting είναι επίσης δυνατό, καθώς το ESC μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως.
Και στις δύο επιπλέον λειτουργίες του R Performance Package, το πεντάλ γκαζιού έχει χαρακτηριστικά αυξημένης ευαισθησίας για τέλειο έλεγχο στο χιόνι και τον πάγο ή ακόμα και στην άσφαλτο. Η βαθμονόμηση του κιβωτίου ταχυτήτων έχει επίσης βελτιστοποιηθεί για να διατηρεί τις στροφές σταθερά υψηλές και τη ροπή των 420 Nm διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή. Στην αυτόματη λειτουργία, το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) ανεβάζει ταχύτητες όσο το δυνατόν πιο αργά και κατεβάζει όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Για πρώτη φορά μετά τον εξοπλισμό ενός R μοντέλου με DSG, το κιβώτιο ταχυτήτων θα παραμείνει σε χειροκίνητη λειτουργία στις λειτουργίες “Special” και “Drift”, εάν το έχει επιλέξει ο οδηγός – η ακούσια επιστροφή στην αυτόματη λειτουργία είναι πλέον παρελθόν. Αυτό είναι κάτι που επαγγελματίες οδηγοί όπως ο Benjamin Leuchter περίμεναν εδώ και πολύ καιρό. Ως πρεσβευτής της Volkswagen και οδηγός δοκιμών της μάρκας, ο Leuchter είχε σημαντική συμβολή στην εξέλιξη και τελειοποίηση του Golf R. Θεωρεί μάλιστα πως «με τη νέα τετρακίνηση, η οποία κατανέμει τέλεια την ισχύ στους τροχούς και τα δύο νέα, επιπλέον προφίλ οδήγησης, το Golf R προσφέρει μια πολύ απολαυστική οδηγική εμπειρία».