Η Citroën ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση σε ό,τι αφορά τις τετράτροχες υλοποιήσεις για μετακινήσεις εντός πόλεως, με ένα ιδιαίτερο ηλεκτροκίνητο όχημα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κλειστό διθέσιο scooter. Το Citroën Ami δεν απαιτεί άδεια οδήγησης, αρκεί να είσαι 14 ετών στη Γαλλία ή 16 ετών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5kWh και η αυτονομία του φτάνει τα 70km με μία πλήρη φόρτιση, η οποία ολοκληρώνεται μέσα σε 3 ώρες από συμβατική πρίζα 220V. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα 6 kW, το μικροσκοπικό όχημα μπορεί να κινηθεί ελεύθερα σε όλα τα κέντρα των πόλεων, ενώ μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 45km/h.
Ενδιαφέρουσα είναι και η προσέγγιση στη διανομή του Citroën Ami. Σύμφωνα με την γαλλική φίρμα, το κόστος ενοικίασης του Ami θα ξεκινά από τα €19,99 ευρώ το μήνα μέσω μακροχρόνιας ενοικίασης (48 μήνες με προκαταβολή €2.644), ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα χρέωσης μέσω της car-sharing υπηρεσίας της PSA “Free2Move”, με κόστος από €0,26/λεπτό, με μηνιαία συνδρομή €9,90. Όσο για εκείνους που ενδιαφέρονται να το αγοράσουν, η τιμή του θα ξεκινά από τα €6.000 (επωφελούμενο από ειδική έκπτωση €900 στη Γαλλία).
Σχεδιαστικά, το Ami είναι μοντέρνο και νεανικό, με περισσότερες καμπύλες από το περσινό concept car. Οι συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 2,41m, πλάτος 1,39m και ύψος 1,52m) του χαρίζουν εξαιρετική ευελιξία, με εξαιρετικό κύκλο στροφής στα 7,2 m. Στην καμπίνα υπάρχει χώρος για δύο ενήλικες επιβάτες, με άπλετο φως από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και την ηλιοροφή. Το κάθισμα του οδηγού είναι συρόμενο, ενώ του συνοδηγού σταθερό, με την Citroën να κάνει λόγο για άπλετο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των επιβατών. Επιπλέον, στο εσωτερικό βρίσκουμε έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, όπως το συρτάρι κάτω από τη θέση του συνοδηγού που χωρά μια μικρή βαλίτσα και τον μικρό χώρο αποσκευών στο πίσω μέρος.
Οι παραγγελίες για το Citroën Ami ανοίγουν στις 30 Μαρτίου 2020 στη Γαλλία και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι Ισπανία, Ιταλία, Βέλγιο, Πορτογαλία και Γερμανία. Για Ελλάδα, βέβαια, ούτε λόγος.