Δύο μοντέλα Gran Turismo με πλήρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ταυτόχρονα την άνοιξη του 2021: το e-tron GT Quattro και το RS e-tron GT. Και τα δύο μοντέλα είναι ισχυρά, γρήγορα και δυναμικά, ενώ και τα δύο έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το concept του Gran Turismo ερμηνεύεται στο πνεύμα της νέας εποχής.
Το e-tron GT είναι ένα σπορ αυτοκίνητο με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά. Ανάλογα με το μοντέλο, η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων είναι 476Ps (350kW) ή 598Ps (440 kW), παρέχοντας καταιγιστικές επιδόσεις είτε από στάση είτε εν κινήσει. Είναι επίσης σημαντική η αυτονομία έως και 488 χιλιόμετρα (κατά WLTP), η οποία καθίσταται δυνατή από την ισχυρή μπαταρία με την καθαρή χωρητικότητα των 86kWh. Η τεχνολογία 800 Volt επιτρέπει γρήγορη φόρτιση DC με ισχύ έως 270 kW. Η ανάρτηση ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στον δυναμισμό και την άνεση, χάρη σε τεχνολογίες όπως το Audi drive select, η τετραδιεύθυνση, η ελεγχόμενη απόσβεση, η αερανάρτηση τριών θαλάμων, η κίνηση σε όλους τους τροχούς και το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα. Τα μεγέθη των ζαντών κυμαίνονται έως 21 ίντσες και οι δισκόπλακες -οι οποίες διατίθενται προαιρετικά σε carbon-ceramic υλικό- έχουν διάμετρο έως 420mm.
Όπως όλα τα μοντέλα Audi, το e-tron GT είναι πλήρως συνδεδεμένο. Οι υπηρεσίες ψυχαγωγίας, οι διαδικτυακές υπηρεσίες από το Audi connect και τα συστήματα υποβοήθησης είναι υπερσύγχρονα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Audi έχουν συνθέσει έναν μοναδικό ήχο για το e-tron GT. Ο σχεδιασμός του επιτρέπει εξελιγμένη αεροδυναμική η αισθητική της οποίας προκύπτει από τον υψηλό ενεργειακό βαθμό απόδοσης. Το e-tron GT υιοθετεί σκόπιμα τα σχεδιαστικά στοιχεία του e-tron, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Audi, και τα βελτιώνει με στοχευμένο τρόπο.
Το τεχνολογικό πακέτο επιτρέπει μια επίπεδη μπροστινή όψη και έτσι παρέχει στον οδηγό πλήρη θέα προς τα μπροστά. Αυτή η οπτική είναι εστιασμένη, λόγω του ότι η σιλουέτα πλαισιώνεται από έντονα κυρτά φτερά και στις δύο πλευρές. Αυτή η «ασυνήθιστη» προοπτική και ο δυναμισμός του κινητήριου συστήματος, δημιουργούν μια οδηγική εμπειρία που διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τον χαρακτήρα του ηλεκτρικού gran turismo.
Το εσωτερικό του e-tron GT αποδίδει την απόλυτη αίσθηση του ηλεκτρικού κινητήριου συστήματος, τονίζοντας τη σπορ διάθεση και την άνεση. Τα βιώσιμα υλικά παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο. Το πλήρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα της Audi προσφέρει δυναμική απόδοση και στις δύο εκδόσεις κινητήρα. Το e-tron GT quattro επιταχύνει από τα 0 έως τα 100km/h σε 4,1sec, ενώ το μοντέλο RS χρειάζεται 3,3sec (με τη λειτουργία boost). Η τελική ταχύτητα είναι 245km/h και 250km/h, αντίστοιχα.
Οι μπροστινοί ηλεκτρικοί κινητήρες στο e-tron GT quattro αποδίδουν 238Ps (175kW) και ο πίσω κινητήρας 435Ps (320kW). Και οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες διατηρούν διαθέσιμα αποθέματα για ακραίες συνθήκες οδήγησης, γι 'αυτό το άθροισμα των επιμέρους ισχύων τους υπερβαίνει σημαντικά τη συνολική απόδοση των 476Ps (350kW). Μέχρι 530Ps (390kW) διατίθενται για 2,5sec σε λειτουργία boost μέσω launch control. Η συνολική ροπή είναι 64,2kgm. Στο RS e-tron GT, ο ηλεκτρικός κινητήρας στον μπροστινό άξονα παράγει επίσης 238Ps, ενώ ο κινητήρας στο πίσω μέρος έχει ισχύ 456Ps. Η συνολική ισχύς είναι 598Ps (440 kW) και η συνολική ροπή 84,6kgm. Στη λειτουργία boost, η ισχύς αυξάνεται για λίγο στα 646Ps.
Οι κινητήρες PSM (μόνιμα διεγερμένοι «σύγχρονοι» κινητήρες) λειτουργούν με μεγάλο βαθμό ενεργειακής απόδοσης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα συμπαγές μπλοκ και στους δύο άξονες. Ο πίσω ηλεκτρικός κινητήρας μεταφέρει τη ροπή του σε μετάδοση δύο ταχυτήτων. Η πρώτη ταχύτητα -μικρής αναλογίας- επιτρέπει εκπληκτική επιτάχυνση όταν γίνεται εκκίνηση με το launch control και το Boost mode. Εάν ο οδηγός αποφασίσει να μην κάνει χρήση αυτής της επιλογής, το e-tron GT ξεκινά με τη δεύτερη ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές, η δεύτερη σχέση βελτιώνει τον βαθμό ενεργειακής απόδοσης και παρέχει επίσης μεγάλες ποσότητες εφεδρικής ισχύος.
Το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT συνήθως λειτουργούν με ηλεκτρική τετρακίνηση, μόνο η λειτουργία «efficiency» του Audi drive select δίνει προτεραιότητα στην κίνηση των εμπρός τροχών. Σε περίπτωση ολισθηρής επιφάνειας του δρόμου, υψηλών απαιτήσεων ισχύος ή γρήγορης στροφής, ο ηλεκτρικός κινητήρας που βρίσκεται στους πίσω τροχούς, ενεργοποιείται περίπου πέντε φορές πιο γρήγορα από ό,τι με ένα μηχανικό σύστημα κίνησης quattro. Η ηλεκτρική κίνηση σε όλους τους τροχούς ρυθμίζει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων και ανεξάρτητα σε κάθε τροχό και εντός μερικών χιλιοστών του δευτερολέπτου. Η αρχή quattro της τετρακίνησης που εισήγαγε η Audi στην αγορά πριν από 41 χρόνια παρουσιάζεται σε ένα νέο, συναρπαστικό τεχνολογικό επίπεδο.
Κατά το φρενάρισμα, οι ηλεκτρικοί κινητήρες πραγματοποιούν μόνο επιβράδυνση έως περίπου 0,3 g, δηλαδή τη συντριπτική πλειονότητα όλων των περιπτώσεων φρεναρίσματος στην καθημερινή οδήγηση. Αυτό τους επιτρέπει να ανακτήσουν έως και 265 kW. Τα υδραυλικά φρένα των τροχών ενεργοποιούνται μόνο όταν ο οδηγός φρενάρει πολύ, με την ανάκτηση να παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να σταματήσει. Το σύστημα μπαταρίας ιόντων λιθίου του Audi e-tron GT quattro και του RS e-tron GT βρίσκεται ανάμεσα στους δύο άξονες, στο χαμηλότερο σημείο του πατώματος. Αυτό παρέχει χαμηλό κέντρο βάρους κατάλληλο για σπορ αυτοκίνητο και κατανομή βάρους μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα που είναι πολύ κοντά στην ιδανική τιμή 50:50.
Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να αποθηκεύσει 86kWh ενέργειας (93 kWhακαθάριστη) και στα δύο μοντέλα. Ενσωματώνει 33 modules, καθένα από αυτά περιλαμβάνει δώδεκα στοιχεία με εύκαμπτο εξωτερικό περίβλημα. 30 μονάδες σχηματίζουν το χαμηλότερο επίπεδο που διαθέτει μια μεγάλη εσοχή στο πίσω μέρος που δημιουργεί χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Το επάνω «επίπεδο» της μπαταρίας περιέχει τρεις επιπλέον μονάδες που βρίσκονται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Οι συνδέσεις, οι ασφάλειες και η κύρια μονάδα ελέγχου βρίσκονται κάτω από την κεντρική κονσόλα. Η τάση του συστήματος 800 Volt επιτρέπει υψηλή συνεχή έξοδο και μειώνει τη διάρκεια φόρτισης. Επιπλέον, μειώνει το βάρος και τον χώρο που απαιτείται από την καλωδίωση. Οι θύρες φόρτισης βρίσκονται πίσω από τους μπροστινούς τροχούς. Και οι δύο πλευρές διαθέτουν συνδέσεις για εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) και υπάρχει επίσης σύνδεση για συνεχές ρεύμα (DC) στη δεξιά πλευρά.
Το e-tron GT μπορεί να φορτίσει με απλό οικιακό ρεύμα 11kW AC, γεγονός που του επιτρέπει να επαναφορτίζει μια άδεια μπαταρία στη διάρκεια της νύχτας. Ένας προαιρετικός φορτιστής 22 kW θα ακολουθήσει λίγο μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Σε έναν ισχυρό τερματικό DC, το ηλεκτρικό e-tron GT επιτυγχάνει μέγιστη χωρητικότητα φόρτισης έως 270 kW. Αυτό του επιτρέπει να επαναφορτίζει ενέργεια έως και 100 χιλιόμετρα σε μόλις 5-6 λεπτά. Η φόρτιση από 5 έως 80% SoC (κατάσταση φόρτισης) διαρκεί λιγότερο από 23 λεπτά σε ιδανικές συνθήκες.
Στον κύκλο NEDC, το Audi e-tron GT quattro καταναλώνει 19,6-18,8 kWh ενέργειας ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, το μοντέλο RS καταναλώνει 20,2-19,3 kWh. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τιμές αυτονομίας έως 488 χιλιόμετρα και 472 χιλιόμετρα αντίστοιχα (κατά WLTP). Το e-tron GT μοιράζεται τη γραμμή συναρμολόγησης με το σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων Audi R8 -αυτή η ενσωμάτωση δύο τεχνικά εντελώς διαφορετικών αυτοκινήτων είναι μοναδική στο Volkswagen Group. Η εκτεταμένη γραμμή συναρμολόγησης περιλαμβάνει 36 αντί των προηγούμενων 16 κύκλων. Και τα δύο μοντέλα μετακινούνται με τα ίδια οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό και μετακινούνται σε ένα ηλεκτροκίνητο σύστημα monorail, με ανθρώπους και ρομπότ να λειτουργούν δίπλα-δίπλα σε έναν σταθμό της γραμμής. Μόλις ολοκληρωθεί, κάθε αυτοκίνητο οδηγείται 40 χιλιόμετρα σε δημόσιους δρόμους.
Η παραγωγή του Audi e-tron GT quattro και του RS e-tron GT στο Böllinger Höfe έχει καθαρό αποτύπωμα άνθρακα. Ακριβώς όπως και ολόκληρη η εγκατάσταση του Neckarsulm, η παραγωγή εκεί χρησιμοποιεί 100% οικολογικό ηλεκτρισμό, με συνδυασμένη μονάδα θερμότητας και ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται με βιοαέριο παρέχοντας την απαραίτητη θερμότητα για το Böllinger Höfe. Οι εκπομπές που δεν μπορούν ακόμη να αποφευχθούν αντισταθμίζονται με πιστώσεις άνθρακα από πιστοποιημένα έργα προστασίας του κλίματος.