Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Toyota |
Μοντέλο | Corolla |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Family SUV
Η Toyota είναι μια από τις εταιρείες που «πρωτοστάτησαν» στην αλλαγή του χαρακτήρα του “οικογενειακού” αυτοκινήτου από τα sedan στα SUV, με τα εξαιρετικά RAV 4 και τα ακόμα καλύτερα Land Cruiser, αλλά πλέον η αγορά χρειάζεται τουλάχιστον ένα SUV σε κάθε κατηγορία. Στην Ευρωπαϊκή αγορά ειδικά, που τα μικρότερου μεγέθους αυτοκίνητα είναι και πιο δημοφιλή, μετά το Yaris Cross, και μέχρι το RAV4 υπήρχε και υπάρχει το φουτουριστικό CH-R, το οποίο όμως θυσιάζει μέρος της πρακτικότητας και των χώρων για χάρη του δυναμικού design, αδυνατώντας να καλύψει πλήρως τις ανάγκες μίας πενταμελούς οικογένειας.
Για παράδειγμα, με το ίδιο μεταξόνιο (2,64m), το Corolla Cross που ήρθε για να γεμίσει αυτό το κενό, είναι 100mm μακρύτερο με μήκος 4.460mm, σημαντικά πιο ευρύχωρο και επιπρόσθετα διαθέτει καλύτερη ορατότητα. Μόνο στην περίπτωση του τετρακίνητου υβριδικού που είχαμε στην διάθεσή μας, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται από τον πίσω ηλεκτροκινητήρα στα 390lt, που είναι λίγα για τέτοιου μεγέθους και χαρακτήρα αυτοκίνητο, αλλά στις δικίνητες εκδόσεις η χωρητικότητα βρίσκεται στην πιο λογική τιμή των 436lt.
Φυσικά από ένα μοντέλο του 2024, δεν θα μπορούσαν να λείπουν και όλες οι σύγχρονες τεχνολογίες, τόσο σε επίπεδο κινητήρα-μετάδοσης όσο και σε συστήματα ασφαλείας. Η σουίτα ασφαλείας Toyota Safety Sense είναι υπερπλήρης, με 17 συστήματα προστασίας και υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και οι δύο οθόνες στο εσωτερικό, μία για τον πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3in και μια αφής στο κέντρο του ταμπλό 10,5in, φροντίζουν για την πλήρη ενημέρωση και την ψυχαγωγία των επιβατών.
Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος με όμορφα γραφικά τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Eco, Power και EV). Το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, έχει καλύτερο και πιο γρήγορο λογισμικό από το προηγούμενο, με καλά γραφικά (επιτέλους…) και περισσότερες επιλογές. Ορισμένα όμως από τα μενού δείχνουν να έχουν μείνει ξεχασμένα από παλαιότερες γενιές, με πιο «χτυπητή» απόδειξη τις ενδείξεις του υβριδικού συστήματος με την διαχείριση της ενέργειας. Ευτυχώς όμως, οι σχεδιαστές κράτησαν ένα πλήρες panel με φυσικούς διακόπτες για τον έλεγχο του κλιματισμού. Tο επίπεδο ποιότητας και φινιρίσματος κινείται σε καλό επίπεδο, σε αυτό δηλαδή που μας έχει συνηθίσει η Toyota.
Toyota Hybrid
Είναι γεγονός πως όταν κάποιος μας λέει πως αγόρασε υβριδικό αυτοκίνητο, ακόμα και σήμερα το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό είναι η Toyota. Είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που επένδυσαν τόσο πολύ σε αυτήν την τεχνολογία και πλέον έχουν φτάσει στην 5η γενιά του υβριδικού της συστήματος, το οποίο είναι δυνατότερο, με μικρότερες διαστάσεις και πιο αποδοτικό από ποτέ. Η επιλογή της Toyota για απλό υβριδικό χωρίς την χρήση μεγάλης μπαταρίας και φόρτισης από εξωτερική πηγή, μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους, μιας και τα περισσότερα από εκείνα τα συστήματα συνήθως δεν φορτίζουν την μπαταρία από τον κινητήρα και όταν αυτή τελειώσει η οικονομία και η υψηλή απόδοση πάνε περίπατο. Είναι διαφορετικό πράγμα να σε ενδιαφέρουν πραγματικά η χαμηλή κατανάλωση και οι ρύποι και διαφορετικό να σε ενδιαφέρει απλώς να «ξεγελάσεις» την νομοθεσία με αυτοκίνητα που όσο έχουν μπαταρία καταναλώνουν ελάχιστα και μόλις αυτή τελειώσει (περίπου στα πρώτα διόδια) μετά απλώς την κουβαλάνε σαν έρμα -μέχρι να τα ξαναβάλεις στην πρίζα- και καταναλώνουν περισσότερο από τα συμβατικά.
Η Toyota παραδοσιακά χρησιμοποιεί ατμοσφαιρικό κινητήρα που λειτουργεί στον αποδοτικό κύκλο Atkinson, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VVT-iE και αποδίδει 152Ps με 19,4kgm ροπής και σε αυτά συμβάλουν, ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 111Ps και 21kgm, αλλά και ένας δεύτερος, στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι και ο λόγος που το μοντέλο είναι τετρακίνητο, με άλλα 41Ps και 8,5kgm. Δεν υπάρχει δηλαδή άξονας μετάδοσης στους πίσω τροχούς, απλά έχουν τον δικό τους μικρό ηλεκτροκινητήρα κάτω από το χώρο αποσκευών. Η μπαταρία του συστήματος είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, μικρότερη σε βάρος κατά 14%, διαθέτει όμως βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα κατά 14%, με χωρητικότητα 1,5kWh.
Βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι και η διαχείριση όλων των τμημάτων του υβριδικού συστήματος, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες και αυξάνοντας τις επιδόσεις. Μιας και τις αναφέραμε, το Corolla Cross είναι αρκετά γρήγορο με 7,5sec για τα πρώτα 100km από στάση και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 180km/h. Το κιβώτιο έχει επίσης καλύτερη απόκριση από την προηγούμενη γενιά και συνεργάζεται καλύτερα με τον κινητήρα σε όλες τις συνθήκες, είτε κινείσαι αργά εντός πόλης είτε στο ταξίδι όπου διατηρεί πολύ πιο εύκολα από πριν μια σταθερή ταχύτητα 140km/h, κάτι βέβαια που έχει να κάνει και με την δύναμη, που στα 196Ps συνδυαστικά, δεν του λείπει. Όσο για τον εκτός δρόμου χαρακτήρα που θεωρητικά έχουν όλα τα SUV, τα 160mm απόστασης από το έδαφος και η κίνηση σε όλους τους τροχούς, αν μη τι άλλο του εξασφαλίζουν απροβλημάτιστη κίνηση στο χώμα και σε γλιστερό οδόστρωμα, είτε αυτό είναι χιόνι, είτε βρεγμένη ελληνική άσφαλτος.
Ιδανική επιλογή
Εξαιρετικό λοιπόν σε προδιαγραφές, πλήρως εξοπλισμένο και όμορφο το Corolla Cross, με μοναδικό μελανό σημείο κάτι αδικαιολόγητες -για το 2024- λεπτομέρειες, όπως ο ήχος που κάνουν οι κλειδαριές και ο διακόπτης των φλάς, που για να ενοχλήσουν εμένα που ποτέ δεν κάθομαι να παρατηρήσω τέτοια πράγματα σε ένα αυτοκίνητο, φανταστείτε τι θα πει κάποιος που έχει σαν κριτήριο τον ήχο που κάνει η πόρτα όταν κλείνει. Ήθελα να ήξερα που τους βρήκαν αυτούς τους μηχανισμούς, αφού τα υπόλοιπα μοντέλα της Toyota δεν το κάνουν. Τέλος πάντων, όταν το συνηθίσεις, μαζί με το που βρίσκονται οι διακόπτες για το ξεκλείδωμα και τα παράθυρα στην πόρτα που δεν είναι φωτιζόμενοι, δεν θα σε ενοχλήσει κάτι άλλο και θα μπορέσεις να εκτιμήσεις την πολύ άνετη ανάρτηση και την ευκολία που χαρίζει το αυτόματο κιβώτιο εντός πόλης.
Εκτός πόλης και συγκεκριμένα στον αυτοκινητόδρομο, είναι σαφώς καλύτερο από τις προηγούμενες γενιές των υβριδικών Toyota με το CVT, (ειδικά το προηγούμενης γενιάς 1,8lt ήταν αρκετά ενοχλητικό και θορυβώδες στην εθνική μετά τα 120km/h), αφού μπορεί να κρατήσει μια αξιοπρεπή ταχύτητα ταξιδίου και όταν θέλεις να επιταχύνεις, θα το κάνει με θόρυβο από τον κινητήρα μεν, αλλά τουλάχιστον θα το κάνει σβέλτα και τα χιλιόμετρα θα τα «κρατήσει» ακόμα κι αν είναι 160km/h, χωρίς πρόβλημα. Γενικά τα υβριδικά μοντέλα της Toyota είναι σαφώς προσανατολισμένα -λόγω κιβωτίου κυρίως- στην άνετη και οικονομική οδήγηση εντός πόλης, αφού όταν οι ταχύτητες ξεπεράσουν τα 130km/h, το κιβώτιο αναγκάζει τον κινητήρα να περιστρέφεται σε υψηλές στροφές και έτσι χάνονται και οι δύο αυτές αρετές. Πάντως ακόμα και με εκτεταμένη χρήση σε αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 6,6lt/100km, και αυτά χωρίς ιδιαίτερη διάθεση οικονομικής οδήγησης, κάτι που σημαίνει πως με σύνεση και υπευθυνότητα, μπορεί να δείτε τιμές ακόμα και κάτω από τα 6lt/100km.
Στον επαρχιακό δρόμο που τα χιλιόμετρα είναι πιο λίγα, θα κινηθεί με σβέλτο ρυθμό, με το κιβώτιο να συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα και το υβριδικό σύστημα να βοηθά αρκετά στην επιτάχυνση ανάμεσα από τις στροφές, ενώ η ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, το κρατά σταθερό, δίνοντάς σου την σιγουριά που χρειάζεσαι για να το πιέσεις ακόμα και πάνω από όσο «ορίζει» ο χαρακτήρας του. Δεν είναι πρόθυμο στο να οδηγηθεί γρήγορα, αφού η αίσθηση από τα χειριστήρια είναι φειδωλή, σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις δυσάρεστο.
Συνολικά πρόκειται για ένα όμορφο, οικονομικό, και πρακτικό SUV, που θα καλύψει τις ανάγκες σας σε κάθε περίπτωση, ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση που είχαμε για δοκιμή, θα σας πάει παντού και σε όλες τις συνθήκες, με ιδανικές διαστάσεις, πληθωρικούς χώρους και τηρουμένων των αναλογιών, προσιτή τιμή, αφού η βασική δικίνητη έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα των 1,8lt και τα 140Ps ξεκινά από τα 32.720 ευρώ, ενώ αυτή που είχαμε για δοκιμή, με το δυνατότερο σύνολο και κίνηση σε όλους τους τροχούς στο επίπεδο εξοπλισμού Style κοστίζει 37.220 ευρώ, τα οποία –πλέον- και συμφώνα με τον ανταγωνισμό, δεν είναι πολλά για αυτό το αυτοκίνητο.
TIMH ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ COROLLA CROSS 1.8lt HSD FWD eCVT STYLE 140Ps: €32.720
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ COROLLA CROSS 2.0 HDF AWD eCVT STYLE 196Ps: €37.220
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση | Αίσθηση τιμονιού |
Χώροι | «Άχρωμη» οδική συμπεριφορά |
Οικονομία καυσίμου | |
Ποιότητα κύλισης | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.987cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5mm x 97,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 14 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος και έμμεσος ψεκασμός | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.460 | |
Ύψος (mm) | 1.620 | |
Πλάτος (mm) | 1.825 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.640 | |
Βάρος (kg) | 1.520 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 390-1.333 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 225/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 196/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 19,4/ 4.400-5.200 +21 | |
0-100km/h (sec) | 7,7 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 121 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,6 |