Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Peugeot
Μοντέλο 208
Segment B-Segment
Power Train Electric
Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Hot cake

Συνήθως οι κατασκευαστές επιθυμούν να διαφοροποιήσουν σχεδιαστικά τα αμιγώς ηλεκτρικά τους μοντέλα σε σχέση με τα αντίστοιχα θερμικά/υβριδικά. Αυτό πιθανόν να οφείλεται στην ανάγκη των καταναλωτών να κάνουν μία «δήλωση» στους γείτονες τους ότι αγόρασαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θεωρώντας ότι σώζουν το περιβάλλον και ότι συμβαδίζουν με τις σύγχρονες τάσεις της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης που «επιτάσσει» με κάθε τρόπο την ηλεκτροκίνηση στους καταναλωτές προκειμένου να μειώσουν το μέσο όρο των εκπομπών ρύπων επί του συνόλου της γκάμας τους. Η Peugeot αισθανόμενη βέβαιη για τα κομψά και δυναμικά της  σχήματα έχει διαφορετική νοοτροπία και δεν «ξεχωρίζει» (τουλάχιστον εμφανισιακά) τα ηλεκτρικά, από τα συμβατικά της μοντέλα.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Θα πρέπει να φτάσεις κοντά και να παρατηρήσεις την έλλειψη της εξάτμισης για να διαπιστώσεις το ηλεκτρικό «ποιόν» του e-208. Από εκεί και πέρα, έχουμε τις γνωστές και άκρως πετυχημένες αλλαγές που γνωρίσαμε στην ανανεωμένη υβριδική έκδοση του μοντέλου. Οι πιο χτυπητές αλλαγές του facelift 208 είναι αναμφίβολα στο μπροστινό μέρος με την μεγαλύτερη μάσκα που φιλοξενεί το νέο λογότυπο της Peugeot και τις οι τρεις κάθετες LED «νυχιές» που πλέον είναι μετατοπισμένες στα άκρα του προφυλακτήρα.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Designers outfit

Περνώντας στο εσωτερικό δεν μπορείς να μην δώσεις εύσημα στους Γάλλους σχεδιαστές. Το 208 δικαιολογημένα βρίσκεται στην κορυφή των supermini σε επίπεδο design και ποιότητας κατασκευής μαζί με το νέο MINI Cooper.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Το i-cockpit παρότι δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, παραμένει εντυπωσιακό και αρκετά διαμορφώσιμο απαιτώντας από τον οδηγό έναν σχετικό συμβιβασμό λόγω του χαρακτηριστικά μικρού τιμονιού που είναι πρακτικά αδύνατον να μην σου κρύψει έστω ένα μικρό πίνακα του ψηφιακού πίνακα οργάνων 10in που είναι διαθέσιμος από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Allure) και πάνω. Από εκεί και πέρα, όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου 208 εξοπλίζονται με κεντρική οθόνη αφής 10in η οποία διαθέτει ταχύτερο λογισμικό, υποστηρίζοντας ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Στην περίπτωση μας, δηλαδή την έκδοση GT, το επίπεδο εξοπλισμού είναι απόλυτα ολοκληρωμένο και την διαφορά εδώ κάνουν τα καθίσματα που στηρίζουν καλά το σώμα και είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά σε μακρινές διαδρομές.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Οι χώροι για τους επιβάτες δεν διαφοροποιούνται στην ηλεκτρική έκδοση του 208 και παραμένουν αξιοπρεπείς για αυτοκίνητο του B-segment αρκεί να μπορείς να προσπεράσεις το μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών. Υπάρχει όμως μία παραχώρηση που πρέπει να κάνεις στο e-208 και αυτή αφορά τον χώρο αποσκευών που είναι μειωμένος κατά 43lt (309lt) σε σχέση με τις θερμικές και υβριδικές εκδόσεις.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

+20Ps

Ποτέ δεν λέμε όχι σε περισσότερη ισχύ ειδικά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά μοντέλα το βάρος των οποίων είναι σημαντικά υψηλότερο από τα συμβατικά. Στην περίπτωση της ανανεωμένης εκδοχής του e-208 o νέος ηλεκτροκινητήρας που εξέλιξε ο όμιλος Stellantis (και που πρωτοείδαμε στο ηλεκτρικό Jeep Avenger) αποδίδει 156 ίππους, 20 δηλαδή επιπλέον από το απερχόμενο μοντέλο, με την ροπή να παραμένει στα 26,4kgm.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Νέα είναι και η μπαταρία που διαθέτει μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, φτάνοντας τις 54kWh (από 50), στις ίδιες ακριβώς διαστάσεις συστοιχίας, ενώ το βάρος της μειώθηκε κατά 5kg (340kg). Στην ανανεωμένη εκδοχή του e-208 η Peugeot διαθέτει δύο επιλογές για τη φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα: μία on-board φορτιστή 7,4kW και μία optional στα 11kW με επιπλέον χρέωση 1.600 ευρώ. Στην πρώτη περίπτωση για να φτάσεις το επίπεδο της μπαταρίας στο 80% (από το 20%) απαιτούνται 4 ώρες και 25 λεπτά, ενώ στην δεύτερη ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 3 ώρες. Σε δίκτυο DC το e-208 μπορεί να δεχθεί έως 100kW κάτι που σημαίνει περίπου 30 λεπτά για το τυπικό 20%-80% της μπαταρίας.

Πιο σημαντική βελτίωση στο ηλεκτρικό powertrain είναι η καλύτερη διαχείριση ενέργειας που επιτρέπει αυτονομία που σύμφωνα με την Peugeot μπορεί να φτάσει τα 410km. Σε ρεαλιστικές συνθήκες τα 340-350km είναι μία τιμή που αγγίζει την πραγματικότητα, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στις 14,5-15kWh/100km. Πρακτικά μιλάμε για αύξηση της αυτονομίας κατά περίπου 50km με κάθε πλήρη φόρτιση.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Όπως είναι φυσικά αναμενόμενο η αύξηση της ισχύος έχει θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις του supermini της Peugeot. Έτσι το 0-100km/h έρχεται πλέον σε 8,2sec (από το 9,1sec του απερχόμενου μοντέλου). Καλοδεχούμενη η βελτίωση, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το 8,1sec, που επιτυγχάνει η υβριδική έκδοση των 136 ίππων η οποία είναι φθηνότερη κατά 4.000 ευρώ. Επίσης όταν το ηλεκτρικό 208 περιορίζεται στα 150km/h τελικής ταχύτητας, το Hybrid με τα 136Ps «καλπάζει» μέχρι τα 210km/h. -Θα μου πεις, ποιος κινείται πλέον με πάνω από 160km/h στις εθνικές και θα σου απαντήσω, ελάχιστοι. Αυτοί όμως μπορεί να θεωρούν σημαντική την διαφορά των 60 επιπλέον km/h.

Σε κάθε περίπτωση το ανανεωμένο e-208 κινείται ιδιαίτερα σβέλτα χωρίς να εξαντλείς την διαδρομή του δεξιού πεντάλ χάρη στην άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα αρκεί να έχεις επιλέξει το Sport ανάμεσα από τα 3 διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Μόνο σε αυτό ο ηλεκτροκινητήρας σου δίνει τα 156 άλογα ισχύος του, όταν στο Normal η απόδοση πέφτει στα 109Ps και το Eco σε αφήνει να «σέρνεσαι» με 82Ps. Στο δρόμο, το e-208 διαπρέπει σε όλους τους τομείς που οφείλει ένα ηλεκτρικό supermini. Εξαιρετικό εντός αστικού κέντρου χάρη στις compact διαστάσεις του, με το ηλεκτρικό σύνολο να προσφέρει ησυχία, άνεση και οικονομία. Ειδικά αν επιλέξεις τη θέση B στο κιβώτιο η επιπλέον επιβράδυνση του συστήματος ανάκτησης κάνει την οδήγηση ακόμα πιο ξεκούραστη με τον οδηγό να καταφεύγει λιγότερο στο πεντάλ του φρένου. Ωστόσο, το e-208 δεν διαθέτει κάποια λειτουργία one-pedal που είναι πολύ χρήσιμη στην καθημερινή μετακίνηση.

Test: Peugeot e-208 GT 156Ps

Σίγουρα καταλαβαίνεις την διαφορά των 290kg που χωρίζουν τα υβριδικά μοντέλα (1.165kg) με το e208 (1.455kg). Παρότι το σύνολο έχει ζωντάνια δεν περνάει το ίδιο ανάλαφρα και «γλυκά» από τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης για να διαχειριστεί το αυξημένο βάρος των μπαταριών παίζει αναμφίβολα ρόλο στην συνολική ποιότητα κύλισης. Η οδηγική εμπειρία είναι σε κάθε περίπτωση ευχάριστη με τα επίπεδα πρόσφυσης των μεγάλων τροχών 17in της έκδοσης GT να δίνουν την απαραίτητη αυτοπεποίθηση στον οδηγό να αυξήσει ρυθμό και να τον διατηρήσει εύκολα και στις στροφές με σύμμαχο το γρήγορο και ακριβές τιμόνι μικρής διαμέτρου. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή αρκεί να έχεις επιλέξει το Sport που δίνει πιο σωστό «βάρος». Τα φρένα είναι καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα, το ESP παραμονεύει ως αυστηρός «μπαμπάς» να σου κόψει τις όποιες ορέξεις για αισθητές μεταφορές βάρους του πίσω μέρους που παραμένει βιδωμένο ακόμα και στην υπερβολή.

Η αυξημένη ισχύς, η μεγαλύτερη μπαταρία και η καλύτερη διαχείριση ενέργειας είναι ευπρόσδεκτα στοιχεία για το ανανεωμένο e-208, όμως η υψηλή τιμή των €36.200 το κάνουν ακριβότερο από τους άμεσους ανταγωνιστές του, το Fiat 500e 118Ps (από €29.800 για όσο διάστημα είναι ακόμα διαθέσιμο) και το Citroen e-C3 113Ps (από €26.000) με αποτέλεσμα να έρχεται αντιμέτωπο με το ισχυρότερο MINI Cooper E (από €33.450) των 184 ίππων, αλλά και το μεγαλύτερο MG4 των 170 ίππων (από €32.250) με την μπαταρία 51kWh. Για να ολοκληρωθεί η κατηγορία αναμένουμε την έλευση των Renault 5 Ε-Tech και Volkswagen ID.2.

Τιμή βασικής έκδοσης e-208 156Ps Active: €36.200

Τιμή έκδοσης δοκιμής e-208 156Ps GT: €43.200

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Αυξημένη ισχύς και αυτονομία Τιμή
Design Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών
Ποιότητα κατασκευής Χώροι για τους πίσω επιβάτες
Εξοπλισμός
Οδική συμπεριφορά
Άνεση στην καθημερινότητα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΗλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα51kWh (48,1kWh ωφέλιμη)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο μίας σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.055
Ύψος (mm)1.430
Πλάτος (mm)1.745
Μεταξόνιο (mm)2.540
Βάρος (kg)1.455
Χώρος αποσκευών (lt)309-1.118
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5J x 17in
Ελαστικά205/45
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)156
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)26,4
0-100km/h (sec)8,2
Τελική ταχύτητα (km/h)150
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)0
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ονομαστική (kWh/100km)14,4 (WLTP)
Δοκιμής (kWh /100km)15,1
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Ονομαστική (km)Έως 410
Δοκιμής (km)340