Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | MINI |
Μοντέλο | Cooper |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
ΜΙΝΙ as always...
Η πρώτη γενιά του ΜΙΝΙ Cooper S παρουσιάστηκε πριν από 23 χρόνια, σηματοδοτώντας την αναγέννηση της μάρκας. Από τότε και μέχρι πριν από λίγα χρόνια, η κατηγορία των μικρών hot-hatch (αυτών που βασίζονται σε μοντέλα του Β segment δηλαδή), ήταν γεμάτη έντονο ανταγωνισμό, με μοντέλα όπως τα Ford Fiesta ST, Hyundai i20 N, Renault Clio RS, Suzuki Swift Sport, VW Polo GTi, Seat Ibiza Cupra, Peugeot 208 GTi, Opel Corsa OPC και φυσικά τα μικρά Abarth 500/595, από τα οποία πλέον, ουσιαστικά έχει απομείνει… κανένα. Σήμερα, τα hatchback επιδόσεων είναι ελάχιστα και όλα τους ανήκουν στην επόμενη κατηγορία, που εκ των πραγμάτων είναι ακριβότερη και φυσικά μεγαλύτερη σε διαστάσεις. Τέλος πια ο εγγλέζικος όρος «Pocket-Rocket», εκτός και αν τον μεταφράσουμε διαφορετικά, εννοώντας πως ανατινάζουν την τσέπη, και όχι ως «ρουκέτες τσέπης». Η τάση των κατασκευαστών στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση για την κατηγορία Β (πόσο τέλειο είναι αλήθεια το νέο 5άρι της Renault), αλλά η MΙΝΙ, σαν μικρό γαλατικό χωριό, αντιστέκεται και διατηρεί μια διπλή ταυτότητα, προσφέροντας το δίλιτρο Cooper S μαζί με το ηλεκτρικό Cooper SE, καλύπτοντας έτσι και τις δύο κατηγορίες.
F66
Στην τέταρτη γενιά του, το Cooper S διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το έκαναν ξεχωριστό αυτά τα χρόνια όπως τα παραδοσιακά στρογγυλά εμπρός φώτα, ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα άλλαξαν εντελώς σχήμα και προσθέτουν έναν μοντέρνο τόνο στη χαρισματική του εμφάνιση. Προσωπικά, είναι τα πρώτα πίσω φώτα που μου αρέσουν σε ΜΙΝΙ και σε συνδυασμό με την μαύρη λωρίδα ανάμεσα τους, το κάνουν να δείχνει πολύ φαρδύ και εντυπωσιακό. Είναι βέβαια πιο φαρδύ, κατά 3cm καθώς και ελάχιστα πιο μακρύ, μόλις 3,7cm, αφού στη νέα γενιά του μοντέλου, οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (J01) βασίζονται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που εξέλιξε η BMW σε συνεργασία με την Κινεζική Great Wall Motor Company, ενώ οι θερμικές εκδόσεις διατηρούν την πλατφόρμα UKL1 της προηγούμενης γενιάς (F56) κάτι που υποδηλώνει και το ακριβώς ίδιο μεταξόνιο και φυσικά ο μικρός χώρος αποσκευών των 210lt. Ο κινητήρας του, αν και εξελιγμένος από την προηγούμενη γενιά, προσφέρει αυξημένη ισχύ, διατηρώντας ταυτόχρονα παρόμοια επίπεδα ρύπων.
Modernizing
Στη νέα γενιά του ΜΙΝΙ, ένα αναμφίβολα εντυπωσιακό στοιχείο είναι η μεγάλη, (240mm), κυκλική οθόνη αφής OLED που ονομάζεται “ΜΙΝΙ Interaction Unit”. Πίσω από αυτή την οθόνη κρύβεται ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και ασφάλειας, βασισμένο στο νέο λογισμικό “ΜΙΝΙ Operating System 9”. Η οθόνη αυτή, που αποτελεί σήμα κατατεθέν της νέας γενιάς, υποδέχεται τον οδηγό με έναν εξατομικευμένο χαιρετισμό κατά την εκκίνηση και τον αποχαιρετά όταν σβήνει ο κινητήρας. Παράλληλα, διατηρούνται ορισμένοι φυσικοί διακόπτες αεροπορικού τύπου χαμηλότερα, αν και πολλές λειτουργίες έχουν πλέον ενσωματωθεί στην οθόνη OLED. Τα γραφικά της οθόνης είναι υπέροχα, τα μενού είναι πλούσια με πολλές επιλογές παραμετροποίησης (μπορείς να θέσεις προσωπικές φωτογραφίες ως φόντο) η χρήση του μενού τουλάχιστον εν κινήσει δεν είναι ιδιαίτερα χρηστική. Στο επάνω μέρος εμφανίζονται δεδομένα διαδρομής, κατανάλωσης και αυτονομίας, ενώ στο κάτω μέρος βρίσκονται λειτουργίες όπως «Πλοήγηση», «Μέσα ενημέρωσης», «Τηλέφωνο» και «Κλιματισμός». Στο κεντρικό μενού, πρόσθετες λειτουργίες εμφανίζονται ως widgets, τα οποία επιλέγονται με swipe και πάτημα του σχετικού εικονιδίου. Ευρηματικό, για νεότερες όμως ηλικίες, όχι για εμάς τους «μπαρμπάδες».
Γενικά το εσωτερικό του είναι άκρως μοντέρνο, σίγουρα όμως δεν θα το χαρακτήριζα καλύτερο από του προηγούμενου. Οι εκκεντρικές επενδύσεις από ανακυκλωμένο ύφασμα με σκληρή υφή, οι οποίες καλύπτουν το ταμπλό και τις πόρτες, το χοντροκομμένο τιμόνι και η υπερβολικά μινιμαλιστική προσέγγιση μπορεί να δείχνουν σύγχρονο και προοδευτικό χαρακτήρα, αλλά προσωπικά δεν μου αρέσουν, ειδικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά που έμπαινες μέσα και χαιρόταν η ψυχή σου.
Τα ΜΙΝΙ Experience Modes πάντως, που ελέγχονται από την κεντρική κονσόλα, δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα με τα φωτεινά γραφικά να προβάλλονται στο ταμπλό, ενισχύοντας την αίσθηση καινοτομίας. Φυσικά δεν λείπουν τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που στοχεύουν στη βελτίωση της ασφάλειας και της άνεσης. Η λειτουργία Safe Exit παρακολουθεί τον χώρο γύρω από το σταθμευμένο όχημα, προειδοποιώντας τους άλλους χρήστες του δρόμου πριν ανοίξει η πόρτα.
Η ίδια λειτουργία καθυστερεί το ξεκλείδωμα των θυρών και χρησιμοποιεί φωτεινά σήματα για την αποφυγή σύγκρουσης. Το ΜΙΝΙ Navigation διαθέτει τρισδιάστατη απεικόνιση και Augmented View, παρέχοντας πληροφορίες για την κυκλοφορία και τις επιλογές στάθμευσης. Τέλος, το ΜΙΝΙ Digital Key Plus επιτρέπει τη χρήση του smartphone ως κλειδί μέσω της εφαρμογής ΜΙΝΙ App.
Παραμένει ΜΙΝΙ, παραμένει Cooper S
Το ΜΙΝΙ Cooper S έχει εντυπωσιακά υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, χάρη στους μεγάλους τροχούς με διάσταση 215/40R18, με την αίσθηση του τιμονιού να εξακολουθεί να είναι πολύ καλή και τα φρένα να αποδίδουν δυνατά με επίσης σωστή αίσθηση στο πεντάλ. Παρότι δεν προσφέρει την απόλυτη αίσθηση των δύο πρώτων γενιών, το νέο ΜΙΝΙ Cooper S έχει σχεδιαστεί για να είναι πιο φιλικό προς τον μέσο οδηγό και σαφώς καλύτερο στο ταξίδι. Ο αεροδυναμικός θόρυβος από τις κάθετες κολόνες του παρπρίζ, είναι κάτι που πηγαίνει μαζί με τον σχεδιασμό του και φυσικά παραμένει trademark του σχεδιασμού. Γενικά είναι σαφώς πιο «ώριμο», πιο ντελικάτο και στον τρόπο που πατάει στον δρόμο και στο πως περνάει από τις ανωμαλίες, αλλά και στο φιλτράρισμα των πληροφοριών προς τον οδηγό. Είναι ένα πιο all around ΜΙΝΙ, λιγότερο εστιασμένο στην απόλυτη οδήγηση και καλύτερο στην καθημερινή χρήση.
Τώρα για τους πιο σκληροπυρηνικούς, υπάρχουν και το tuning industry που θα το προσαρμόσει στις εκάστοτε απαιτήσεις, αλλά και το ακριβότερο (€42.250) John Cooper Works Trim με τους 231 ίππους. Έχει όμως και τα driving modes που μεταμορφώνουν τον χαρακτήρα του. Στην επιλογή “go-kart”, που αντιστοιχεί στη λειτουργία Sport σε άλλα μοντέλα, η απόκριση του γκαζιού, ο ήχος του κινητήρα και η αίσθηση του τιμονιού γίνονται πιο έντονα. Στην επιλογή “green”, όλα γίνονται πιο χαλαρά και οικονομικά. Ωστόσο, όταν θα θελήσεις να κάνεις γρήγορα μια βουνίσια διαδρομή με το πρόγραμμα go-kart, θα σου λείψει η επιλογή manual αλλαγών ταχυτήτων μιας και πλέον αυτή η δυνατότητα υπάρχει μόνο στην έκδοση JCW. Παρ’ όλα αυτά, το αυτόματο κιβώτιο Steptronic με την εξαιρετική του απόκριση φροντίζει να διατηρεί το αυτοκίνητο πάντα στο ιδανικό φάσμα στροφών, ανεξάρτητα από τον τρόπο οδήγησης.
Το κανονικό Cooper S, το ορθόδοξο, αυτό που καίει βενζίνη δηλαδή, φοράει τον εξαιρετικό δίλιτρο B48 της BMW, ο οποίος αποδίδει 204Ps με 30,6kgm ροπής (σε λειτουργία λήθαργου, αφού γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά πως έχει άλλα 80 άλογα κρυμμένα κάτω από το πατάκι του συνοδηγού), συνεργάζεται με το καταπληκτικό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη που είναι ένα από τα καλύτερα του είδους τόσο σε ταχύτητα όσο και σε ομαλότητα αλλαγών. Μπορεί να μην σου δίνει πλέον την επιλογή χειροκίνητης λειτουργίας, αλλά «διαβάζει» αρκετά καλά τις προθέσεις σου και αντιδρά σωστά. Στην λειτουργία go kart λοιπόν το ΜΙΝΙ επιταχύνει κατά την BMW από στάση στα 100km/h σε 6,6sec, ενώ εμείς το μετρήσαμε σε 6,36sec, ενώ για το τετρακοσάρι χρειάστηκε 14,48sec με ταχύτητα εξόδου 157,94km/h. Στον τομέα της κατανάλωσης, η πραγματική τιμή βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 6,1lt/100 km που ανακοινώνει η ΜΙΝΙ και τα 8,8lt/100km που κάψαμε εμείς παίζοντας μαζί του πολύ περισσότερο από όσο θα κάνει κάποιος που το χρησιμοποιεί κάθε μέρα.
Τα 30.870 ευρώ του βασικού Cooper S (υπάρχουν διάφορα trims που μπορεί να επιλέξει κάποιος με το αντίστοιχο κόστος φυσικά), πλέον όχι απλά δεν είναι πολλά, αλλά εκεί που έχουν φτάσει οι τιμές των υπόλοιπων αυτοκινήτων, το λες και bargain! Να σκεφτείτε πως η τιμή του ουσιαστικά δεν έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, όπως πολλών άλλων μοντέλων, κάτι που μπορούμε να αποδώσουμε και στην «απλοποίηση» του εσωτερικού. Όπως και να έχει, τα 31k δεν είναι πολλά γιατί στην πραγματικότητα αγοράζεις την κορυφαία και μοναδική πλέον πρόταση στην κατηγορία. Βέβαια, όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες, είναι στην έκδοση Favoured Trim (που δεν είναι καν η ακριβότερη, υπάρχει και η JCW Trim), ξεκινάει από €37.991 και με τις ζάντες Night Flash και το επιπλέον πακέτο εξοπλισμού XL φτάνει τα €44.762. Εδώ όμως μιλάω για την απλή, την Essential Trim. Αν προσθέσουμε στην εξίσωση το γεγονός πως είναι ακόμα δίπορτο, με frameless πόρτες, τότε όντως, είναι μια πολύ καλή τιμή. Το πιο όμορφο φυσικά είναι το JCW Trim, με άλλους προφυλακτήρες, ζάντες, διακοσμητικές λωρίδες και το πιο σημαντικό, με σκουρόχρωμο εσωτερικό, το οποίο όμως ξεκινάει από τις €42.250.
Τιμή βασικής έκδοσης Cooper S 204Ps Essential Trim: €30.870
Τιμή έκδοσης δοκιμής Cooper S 204Ps Favoured Trim: €37.991
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Έλλειψη paddles αλλαγών σχέσεων |
Ποιότητα κατασκευής | Περιορισμένοι χώροι πίσω επιβατών |
Επιδόσεις | Τιμές επιπλέον πακέτων εξοπλισμού |
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου | |
Οδική συμπεριφορά | |
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 307x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με 259x10mm μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 215/40 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.876 | |
Πλάτος (mm) | 1.744 | |
Ύψος (mm) | 1.432 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.495 | |
Βάρος (kg) | 1.360 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 210 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 204/5.000-6.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,6/1.450-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 6,6 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 242 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 143-144 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,1-6,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,9 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,20 | |
0-80 | 4,64 | |
0-100 | 6,36 | |
0-120 | 8,68 | |
0-140 | 11,31 | |
0-160 | 15,04 | |
0-180 | 18,88 | |
0-200 | 24,29 | |
ΚΜ/Η | SEC | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,52 | 46,45 |
60 | 4,80 | 81,67 |
100 | 6,37 | 100,99 |
200 | 9,50 | 128,75 |
400 | 14,48 | 157,94 |