Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Corsa |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
.jpg)
Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι το νέο -Piano Black- Vizor τμήμα που ενώνει τα δυο φανάρια Intelli-Lux LED Matrix των 14 LED. Τώρα το Corsa μοιάζει πολύ περισσότερο με την υπόλοιπη Opel φαμίλια, σχεδόν τίποτα άλλο δεν χρειάστηκε να αλλάξει για να ξανανιώσει οπτικά το ανανεωμένο supermini, κάτι που κατά 99% συνέβη εμφανισιακά και στο εσωτερικό.
Το όμορφο και σχετικά minimal ταμπλό παρέμεινε. Η ανανέωση έφερε νέες επενδύσεις και αναβάθμιση σε επίπεδο εξοπλισμού. Τα πλαστικά είναι σκληρά, καλής όμως ποιότητας, ενώ το Piano Black βοηθάει στις εντυπώσεις αφού κάνει το εσωτερικό να φαίνεται πιο premium. Το οδηγοκεντρικό ταμπλό είναι εύκολο στην χρήση, με τις βασικές λειτουργίες (π.χ. του κλιματισμού) να γίνονται από φυσικά πλήκτρα χωρίς να χρειάζεται να ψάχνεις μέσα σε menu την στιγμή που οδηγείς. Το νέο σύστημα infotainment, με οθόνη αφής 10in, σου δίνει τη δυνατότητα να παραμετροποιήσεις το Corsa στα μέτρα σου, ενώ για όλες τις υπόλοιπες πληροφορίες, ρίχνεις μια ματιά στην 7άρα οθόνη πίσω από το τιμόνι που έχει αντικαταστήσει τα κλασικά όργανα.
Για τα δεδομένα του B-Segment, ο εξοπλισμός είναι επαρκέστατος, με αυτόν της ασφάλειας να μην του λείπει σχεδόν τίποτα (προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση πεζών, κλπ). Οι χώροι είναι καλοί για την κατηγορία, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για supermini (μεταξόνιο 2,538m), που σημαίνει ότι αν οι εμπρός είναι ψηλοί, οι πίσω καλό είναι να ...MHN είναι ψηλοί! Facelift δεν έγινε μόνο στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό, το καλύτερο το κράτησαν για τα μηχανικά μέρη!
Ροπή
Το Corsa Hybrid διατίθεται σε 2 εκδόσεις με 100 και 136 ίππους. Ο τρικύλινδρος 1.2PureTech κινητήρας δουλεύει σε κύκλο Miller για μέγιστη απόδοση και εξοπλίζεται με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Όμως το μεγαλύτερο κέρδος έρχεται απ’ το ηλεκτρομοτέρ των 28Ps και 5,5kgm που μαζί με τον μετατροπέα DC ρεύματος είναι κρυμμένο μέσα στο κέλυφος του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη! Αυτός παίρνει ρεύμα από μια μικρή μπαταρία 0,89kWh και όλος ο σκοπός του mild hybrid είναι να δίνει ένα «χέρι βοηθείας» στον κινητήρα στα δύσκολα (κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, επιτάχυνση κ.λπ.), ενώ ταυτόχρονα ανακτά αρκετή ενέργεια πίσω στα φρεναρίσματα, ενέργεια που αλλιώς θα πήγαινε χαμένη.
Όλα αυτά συνδυάστηκαν για να παράγεται αρκετή ροπή απ’ τις πολύ χαμηλές στροφές (20,9kgm/1.750rpm!) και να παραμένει ψηλά σε μεγάλο φάσμα. Το αποτέλεσμα είναι οι αλλαγές να γίνονται γρήγορα και σε χαμηλές στροφές, ενώ το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση για έως και ένα χιλιόμετρο ή αν η ταχύτητά σου μένει κάτω απ’ τα 30km/h. Σίγουρα σου ακούγεται λίγο, αλλά σκέψου το αλλιώς: από τις μελέτες που έχει κάνει η Stellantis, το ηλεκτρομοτέρ βοηθά έως και το 50% του συνολικού χρόνου μετακίνησης μέσα στην πόλη, ενώ κάθε φορά που μειώνεις την ταχύτητα ο βενζινοκινητήρας σβήνει εντελώς! Το κέρδος;
Το υβριδικό σύνολο είναι “γεμάτο” παντού, τραβάει αμέσως και επειδή λόγω ροπής δεν χρειάζεται να ανεβάσει στροφές, δεν κάνει θόρυβο. Έτσι υπάρχει άνεση στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και χαμηλή κατανάλωση. Έγραψα 5,9lt/100km και πραγματικά εντυπωσιάστηκα γιατί το ακριβώς ίδιας απόδοσης 1200άρι μοτέρ, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο (χωρίς υβριδικό σύστημα) καίει τουλάχιστον 1lt περισσότερο! Ταυτόχρονα όμως το Mild Hybrid 48V είναι και καλύτερο στο θέμα των επιδόσεων γιατί το ηλεκτρομοτέρ θα πετάξει σε millisecond την ροπή που χρειάζεσαι, δίνοντας τον χρόνο που θέλει το κιβώτιο να κατεβάσει σχέση και το turbo να σπουλάρει. Έτσι έχεις καλύτερες επιδόσεις ώστε να κάνεις άνετα την προσπέραση που θες. Η Opel δηλώνει 9,9sec για το 0-100km/h (το V-BOX έγραψε 9,79sec), ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 190km/h, οπότε το οικονομικό σε καύσιμο Corsa είναι ένα σβέλτο όχημα. Αυτό φαίνεται κυρίως στην καθημερινή κίνηση που μόλις πατήσεις πιο βαθιά το δεξί πεντάλ, το Corsa ανταποκρίνεται άμεσα με ένα τρόπο που σε κάνει να λες πως οι τύποι που σχεδίασαν το υβριδικό σύστημα ήξεραν καλά τι έκαναν!
Ελαφρύ τιμόνι
Η Opel δεν υπέπεσε στο λάθος που κάνουν πολλοί κατασκευαστές. Σε πολλά αυτοκίνητα πλέον κάνουν το τιμόνι «αχρείαστα βαρύ», προσπαθώντας να περάσουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα μέσω της αίσθησής του, αλλά συχνά δεν ταιριάζει καθόλου με την χρήση του οχήματος. Όχι όμως στο Corsa και μπράβο στην Opel γι’ αυτό! Μπορείς να στρίψεις το τιμόνι ανάλαφρα με 2 μόνο δάχτυλα, κάτι που είναι απόλυτα σωστό για ένα αυτοκίνητο πόλης, με τις πολλές αλλαγές πορείας και το συχνό παρκάρισμα. Γενικά το Corsa δεν προσποιείται, ξέρει ξεκάθαρα ποιος είναι ο ρόλος του. Μολονότι έχει τρία Driver's Modes (Normal-Sport-ECO), δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να πειράξεις αυτό το κουμπί, στο Normal το Corsa είναι ακριβώς το αμάξι που θέλεις. Φτερό στο άνεμο δεν το λες, τα έχει τα 1.192 κιλάκια του, όμως τα κρύβει σωστά και με το απαλό τιμόνι σού δίνει μια πιο ανάλαφρη αίσθηση.
Στις στροφές έχει έναν ουδέτερο χαρακτήρα, αν πιέσεις θα αρχίσει να υποστρέφει, όμως θα το κάνει πολύ φιλικά, ενώ τα συστήματα ασφαλείας καραδοκούν οπότε δεν θα σε αφήσουν να “ξεφύγεις” αφού ακόμη και αν τα απενεργοποιήσεις, θα ενεργοποιηθούν αυτόματα μετά τα 50km/h. Τα φρένα δεν πάσχουν καθόλου ενώ θετικότατη έκπληξη μου έκανε το regen. Έχει σχετικά υψηλό βαθμό επιβράδυνσης/ ανάκτησης ενέργειας, οπότε μέσα στην πόλη χρησιμοποιείς ελάχιστα το μεσαίο αριστερό πεντάλ! Καλή είναι και η ποιότητα κύλισης κάτι που είναι απόρροια της σωστής ρύθμισης στην ανάρτηση και των ελαστικών με ψηλό προφίλ (195/55) που βοηθούν στην απορρόφηση των ανωμαλιών.
Ήταν και παραμένει
Το Corsa ανέκαθεν ήταν ένας απ’ τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας. Εμφανισιακά το απαλό facelift τόνωσε το look. Η αλλαγή στο κινητήριο σύνολο, όμως, του δίνει νέα υπόσταση, είναι ένα νέο μοντέλο. Είναι αυτό που ζητάει ο σύγχρονος αγοραστής όταν το μάτι του πάει σε ένα ολοκληρωμένο και προσιτό στη χρήση B-Segment.
Τιμή βασικής έκδοσης Corsa 1.2 75Ps Edition Pack: €20.400
Τιμή έκδοσης δοκιμής Corsa 100PS GS e-DCT6: €26.100
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Τιμή |
Κατανάλωση | Χώροι πίσω επιβατών |
Ευκολία οδήγησης | Μικρό άνοιγμα πίσω θυρών |
Άνεση ανάρτησης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων, ήπιο υβριδικό σύστημα | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 0,89kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 195/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 100/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 9,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 101 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 4,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,9 |