Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | X-Trail |
Segment | D-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Qashqai’s big brother
Το νέο Nissan X-Trail συνεχίζει την παράδοση της προηγούμενης γενιάς και δεν κρύβει την ομοιότητά του με τον εξίσου πολύ επιτυχημένο μικρότερο αδερφό του, το Qashqai. Τα νέα διπλά φωτιστικά σώματα προσδίδουν μία δυναμική εμφάνιση πλαισιώνοντας την μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα V-Motion. Βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Qashqai, την CMF-C, είναι όμως αρκετά μεγαλύτερο, με διαστάσεις 4.680mm μήκος, 1.840mm πλάτος, 1.725mm ύψος και 2.705mm μεταξόνιο. Αντίστοιχα πληθωρικός είναι και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 585lt, καθώς και η απόστασή του από το έδαφος,0 αφού με 231mm μπορεί να περάσει από δύσβατα σημεία όταν φυσικά το επιτρέπει η πρόσφυση των δύο εμπρός τροχών (διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση e-4orce).
Στην τέταρτη, πλέον, γενιά του είναι πιο ολοκληρωμένο και πιο προηγμένο τεχνολογικά από ποτέ, με μια μεγάλη γκάμα υβριδικών συνόλων, τα οποία χρησιμοποιούν θερμικό κινητήρα σαν γεννήτρια για την παραγωγή ρεύματος που θα κινήσει έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, αλλά και σε μια πιο «βασική» υβριδική εκδοχή με mild hybrid σύνολο 12V που απλά συνδράμει στην εκκίνηση και την συλλογή ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Ο κινητήρας του είναι ο ίδιος τρικύλινδρος 1,5lt (KR15DDT) με εκείνες τις εκδόσεις, μόνο που εδώ κινεί κανονικά τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 8 θεωρητικές «σχέσεις» σκαλοπάτια.
Ευρύχωρο και γεμάτο τεχνολογία
Είναι μεγάλο αυτοκίνητο το X-Trail και γι' αυτό διατίθεται και σε 7θέσια διάταξη, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να αναδιπλώνεται στο κάτω μέρος του χώρου αποσκευών σε αυτές τις εκδόσεις, αφαιρώντας όμως χώρο γι’ αυτές. Σε περίπτωση που δεν είστε πολύτεκνος, η πενταθέσια έκδοση είναι παραπάνω από αρκετή ακόμα και για πενταμελή οικογένεια. Στο εσωτερικό του συναντάμε δύο μεγάλες οθόνες 12,3in, μία για τον πίνακα οργάνων και μία του infotainment NissanConnect, το οποίο συνδέεται με Android Auto (ενσύρματα), με Apple CarPlay (ασύρματα) και είναι συμβατό με Google Assistant και Amazon Alexa. Επίσης μπορεί να συνδεθεί με το κινητό σας τηλέφωνο μέσω της εφαρμογής NissanConnect Services, η οποία σας δίνει την δυνατότητα να το εντοπίσετε, να το κλειδώσετε, να ενεργοποιήσετε τα φώτα και την κόρνα (σαν Tracker με συναγερμό), είτε όταν έχει κλαπεί και το ψάχνετε είτε όταν δεν θυμάστε πού ακριβώς βρίσκεται μέσα στο parking.
Οι δυνατότητές του όμως δεν τελειώνουν εδώ. Το νέο σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT Assist με Navi-link είναι το καλύτερο πακέτο «τέτοιων» συστημάτων που έχω συναντήσει μέχρι σήμερα, όσον αφορά την «παρεμβατικότητα». Είναι τόσο διακριτικό και ελάχιστα παρεμβατικό, που την τρίτη μέρα συμβίωσης μαζί του αναρωτήθηκα αν κάποιος το έχει απενεργοποιήσει μόνιμα από το menu και το άφησα να φύγει από την λωρίδα επίτηδες για να δω αν λειτουργεί και λειτούργησε! Πρώτη φορά από τότε που απέκτησαν τα αυτοκίνητα τέτοια συστήματα που δεν ασχολήθηκα να το απενεργοποιήσω σε δρόμο με διαγράμμιση. Μάλιστα έχει και υψηλές δυνατότητες αυτόνομης κίνησης, αφού με την ενεργοποίηση του Intelligent Cruise Control (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) κρατάει την λωρίδα του καθ’ όλη την διάρκεια της στροφής. Έχει και Intelligent Forward Emergency Braking που μπορεί να διαβάζει τον δρόμο ακόμα και μπροστά από το προπορευόμενο αυτοκίνητο για να ενεργοποιήσει τα φρένα ακόμη πιο έγκαιρα. Αυτό σημαίνει πως δεν περιμένει την αντίδραση του μπροστινού σας αυτοκινήτου για να δράσει ανάλογα, κάτι πολύ χρήσιμο στις ενδεχόμενες «καραμπόλες».
Variable Compression
Η προηγμένη τεχνολογία του νέου Nissan X-Trail συνεχίζεται και κάτω από το καπό, με τον τρικύλινδρο 1,5lt βενζινοκινητήρα να είναι ένας από τους πιο σύγχρονους του κόσμου και να έχει μια μοναδική πατέντα που του επιτρέπει να μεταβάλλει τον λόγο συμπίεσης στον θάλαμο καύσης -ανάλογα με τις συνθήκες- από το 8:1 έως 14:1. Το πώς το καταφέρνει αυτό... είναι λίγο πολύπλοκο οπότε θα το περιγράψουμε εν συντομία: οι μπιέλες δεν είναι κατευθείαν συνδεδεμένες με τον στρόφαλο, αλλά μέσω ενός μοχλικού συστήματος που μπορεί να αλλάζει την θέση τους, με αποτέλεσμα η διαδρομή που κάνουν αυτές -και συνεπώς τα έμβολα- να μετατοπίζεται ψηλότερα ή χαμηλότερα μέσα στον κύλινδρο, αλλάζοντας προφανώς τον λόγο συμπίεσης. Έτσι σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και στο ρελαντί, ο κινητήρας λειτουργεί με υψηλή συμπίεση προς χάρη της οικονομίας καυσίμου, ενώ όταν χρειάζεται δύναμη και υψηλή πίεση υπερπλήρωσης, η συμπίεση μειώνεται για να προστατέψει τον κινητήρα από την προανάφλεξη. The best of both worlds.
Αποδίδει 163Ps στις 4.800rpm και 30,5kgm ροπής μεταξύ 2.800 με 3.600rpm, τα οποία μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου Xtronic CVT8 της Jatco. Το κιβώτιο είναι αναβαθμισμένο με νέα βαλβίδα ελέγχου και δύο αντλίες λαδιού, μία ηλεκτρική και μία μηχανική. Το αποτέλεσμα αυτών είναι να έχει 17% μεγαλύτερο εύρος λόγου μετάδοσης (διάμετρος κώνων) και 32% μειωμένες τριβές σε σχέση με το προηγούμενο CVT8. Όλα αυτά συνοδεύονται από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα το οποίο συμβάλλει με μόλις 0,6kgm, άρα δεν είναι εκεί γι΄αυτό... αλλά για να αποθηκεύει ενέργεια που θα του επιτρέπει να έχει κλιματισμό κατά την παρατεταμένη στάση με τον κινητήρα σβηστό, αλλά και να τον επανεκκινεί γρήγορα και αθόρυβα. Όλα αυτά έχουν να αντιμετωπίσουν το μεγάλο βάρος των 1.664kg του X-Trail, το οποίο επιταχύνουν από στάση στα πρώτα 100km/h σε 9,6sec και του δίνουν τελική ταχύτητα 200km/h, επιδόσεις επαρκείς για μεγάλο οικογενειακό SUV.
Στον δρόμο
Το νέο Nissan X-Trail είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο στην άνεση και στην ασφαλή μετακίνηση, δύο τομείς στους οποίους τα καταφέρνει αρκετά καλά με την βελτιωμένη εμπρός ανάρτηση με τα γόνατα McPherson, αλλά κυρίως χάρη στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και στα πληθωρικού προφίλ ελαστικά του (235/60 σημαίνει 141mm προφίλ), που φιλτράρουν την τραχύτητα του δρόμου και απομονώνουν την καμπίνα από υψηλές συχνότητες. Δεν είναι πολύ μαλακό και δεν γέρνει ώστε να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας στις στροφές, αλλά είναι όσο σφιχτό χρειάζεται για να μην κουράζει ποτέ τους επιβάτες του.
Φυσικά και δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα το πάρει κάποιος για να ξεδιπλώσει τις οδηγικές του ικανότητες, είναι ένα πολύ πρακτικό και ευρύχωρο μοντέλο που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η κατανάλωση του, χάρη στις τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, είναι λιγότερη από όσο αναλογεί σε ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο, με 9,1lt/100km εντός πόλης τα οποία θα είναι λιγότερα στον αυτοκινητόδρομο αρκεί να κινήστε με «λογικές» ταχύτητες (τώρα σε ποιον φάνηκαν λογικά τα 110km/h στην ευθεία της Κατερίνης... πάντως όχι στον ίδιο που φάνηκαν λογικά τα 130km/h στις στροφές πριν την Πάτρα).
Για την μέγιστη οικονομία καυσίμου, εξάλλου, υπάρχουν οι επόμενες εκδόσεις (ePower και e-4orce), με τους μεγάλους ηλεκτροκινητήρες να αναλαμβάνουν την κίνηση των τροχών και τον θερμικό να περιορίζεται στον ρόλο της γεννήτριας, εκεί όπου θα λειτουργεί μόνο στις ιδανικές στροφές για να αντλεί όση περισσότερη ενέργεια γίνεται από κάθε λίτρο που καταναλώνει. Η τιμή του ακολουθεί την «νόρμα» της εποχής... με €38.590 για την βασική έκδοση Energy, ενώ, όπως το βλέπετε στις φωτογραφίες (N-Connecta Plus) με τον πιο πλούσιο εξοπλισμό, αγγίζει τις €45.490. Δεν είναι λίγα, αλλά δεν είναι λίγο ούτε το X-Trail.
Τιμή βασικής έκδοσης Χ-Trail 1.5lt Hybrid 163Ps M-CVT Energy: €38.590
Τιμή έκδοσης δοκιμής Χ-Trail 1.5lt Hybrid 163Ps M-CVT N-Connecta Plus: €45.490
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση ανάρτησης | Κατανάλωση υπό πίεση |
Εξοπλισμός | Κάπως άβολα πίσω καθίσματα |
Ποιότητα κατασκευής | |
Τεχνολογία | |
Χώροι-πρακτικότητα |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 84mm x 90,1mm | |
Σχέση συμπίεσης | 8-14 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT 8 προεπιλεγμένων σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.680 | |
Ύψος (mm) | 1.725 | |
Πλάτος (mm) | 1.840 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.705 | |
Βάρος (kg) | 1.664 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 585 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 296mm με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 292mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 163/4.800 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,5/2.800-3.600 | |
0-100km/h (sec) | 9,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 161 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,1 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,1 |