Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Η «αντιπαράθεση» των δύο premium γερμανικών εταιρειών έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια, αφού πέρα από τα μοντέλα που έρχονται αντιμέτωπα στην μάχη των πωλήσεων, πλέον η κόντρα έχει μεταφερθεί και σε συγκεκριμένες εκδόσεις τους. Η αγορά όμως έχει αλλάξει άρδην όσον αφορά την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου και οι εκτεταμένες ταξινομήσεις αυτοκινήτων εταιρικής χρήσης (leasing) έχουν φέρει στο προσκήνιο τα οχήματα που κινούνται από plug-in hybrid σύνολα που διαθέτουν πολύ χαμηλές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων, «ευνοώντας» φορολογικά (μηδενική επιβάρυνση σε εταιρικούς χρήστες) τα εν λόγω μοντέλα. Δύο τέτοια μοντέλα είναι η BMW X1 25e και η πρόσφατα ανανεωμένη Mercedes-Benz GLA250e. Δύο άκρως δημοφιλείς PHEV προτάσεις στην C-SUV κατηγορία, που διαθέτουν παραπλήσιο χαρακτήρα και τιμές, αλλά και παρόμοιας απόδοσης σύνολα κίνησης.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

SUV War

Ας ξεκινήσουμε με την BMW X1 που βρίσκεται μαζί μας εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο και έχει καταφέρει να μονοπωλήσει τις πωλήσεις της κατηγορίας, με 1η θέση για το 2023, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2024 την βρίσκει στην 3η θέση. Δεν είναι να απορείς για την εμπορική επιτυχία της X1. Στην 3η της γενιά, συνδυάζει με εξαιρετικό τρόπο τις δυνατότητες κίνησης και την πρακτικότητα ενός SUV με παραπλήσια άνεση και οδική συμπεριφορά μίας μπερλίνας. Και ναι, φυσικά και δεν έχει την ίδια αίσθηση με μία 3άρα, δεν απέχει όμως και πολύ. Στην αντίθετη γωνία έχουμε τη «νεόφερτη» GLA που φυσικά δεν βλέπουμε πρώτη φορά, όμως η τελευταία ανανέωση του μικρότερου SUV στην γκάμα της Mercedes-Benz την φέρνουν σε αντίστοιχα ισχυρή θέση απέναντι στην «πρωταθλήτρια» της C-SUV κατηγορίας.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Αυτό που είναι σαφές είναι οι διαφορετικές προσεγγίσεις τους στο σχεδιασμό. Η BMW X1, με τις σχετικά όρθιες κολώνες της και το μεγαλύτερο παρμπρίζ, είναι αυτή που βρίσκεται πιο κοντά στην εικόνα που έχουν όλοι για ένα SUV. Είναι αδιαμφισβήτητα BMW, με τα πολύ μεγάλα φτερά στη μάσκα να δίνουν ξεκάθαρη εικόνα για την προέλευσή της, ενώ το προεξέχον «εφέ» στα πίσω φώτα είναι μια ιδιαίτερα έξυπνη 3D πινελιά. Από την άλλη, η GLA είναι περισσότερο crossover στη συνολική της μορφή, κάτι που δεν οφείλεται στο εντυπωσιακό πακέτο AMG με τις όμορφες ζάντες 19in που ήταν εξοπλισμένη η GLA της δοκιμής μας, που την κάνει να δείχνει πιο σπορτίφ, αλλά στην σχεδίαση του αμαξώματος με τις ξεκάθαρα πιο κεκλιμένες μπροστινές κολώνες. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε, νέα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω και βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικά των τροχών είναι τα μόνα στοιχεία που προδίδουν ότι πρόκειται για την GLA του έτους 2024.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Πιο πρακτική η BMW

Με τιμές άνω των €50.000 (X1: €50.760 και GLA:€53.800 αν θέλουμε να είμαστε συγκεκριμένοι) θα θέλετε ένα πολυτελές περιβάλλον με ξεχωριστό εσωτερικό και τόσο η X1 όσο και η GLA το προσφέρουν αυτό. Το ασύμμετρο ταμπλό της X1 είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από το «πρότυπο» των τελευταίων μοντέλων της BMW και έξυπνες λεπτομέρειες, όπως η αιωρούμενη κεντρική κονσόλα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και το όρθιο pad με την στήριξη για την ασύρματη φόρτιση smartphone, προσδίδουν ευρηματικό χαρακτήρα στη σχεδίαση προς το όφελος της πρακτικότητας παρά του εντυπωσιασμού. Σε επίπεδο ποιότητας, η BMW σίγουρα επικρατεί, αφού έχει περισσότερα μαλακά πλαστικά, ενώ κρύβει καλύτερα τα σκληρότερα πλαστικά στα χαμηλά μέρη του ταμπλό σε σχέση με την GLA. Τίποτα στην X1 δεν μπορεί να προκαλέσει τριγμό, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση της GLA που διαθέτει πιο funky και hi-tech σχεδιασμό, όμως τα πλαστικά και η συναρμογή είναι χαμηλότερου επιπέδου σε σχέση με την BMW.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Η GLA έχει πιο νεανική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, με τους αεραγωγούς του κλιματισμού να θυμίζουν τουρμπίνα (στις πλούσιες εκδόσεις, όπως της δοκιμής μας, διαθέτουν και ατμοσφαιρικό φωτισμό) και λειτουργούν με ένα πολύ ικανοποιητικό κλικ. Το λογισμικό που «τρέχει» τις δύο οθόνες 10,25in έχει ενημερωθεί για το 2024 και θα εκτιμήσετε τη μεγαλύτερη ποικιλία θεμάτων και απεικονίσεων για τον ψηφιακό πίνακα της Mercedes σε σχέση με τον «φτωχότερο» αντίστοιχο της BMW, όμως η λογική χρήσης των οθονών είναι λίγο πιο περίπλοκη στα μενού της GLA. Το πακέτο AMG προσθέτει το όμορφο σπορ τριάκτινο τιμόνι, σπορ καθίσματα μπροστά και την carbon φάσα μπροστά από το συνοδηγό, όμως δεν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε οπαδοί των touch-pad πλήκτρων του τιμονιού της GLA που δεν είναι τόσο εύχρηστα όσο τα παραδοσιακά κουμπιά.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Σε χωροταξικό επίπεδο και τα δύο μοντέλα ικανοποιούν τις απαιτήσεις μίας οικογένειας, ωστόσο σε επίπεδο πρακτικότητας η BMW είναι και εδώ νικητής. Παρά το γεγονός ότι οι Alcantara επενδύσεις στα καθίσματα της έκδοσης AMG Line (επιπλέον €2.214) δίνουν προβάδισμα στην σπορ διάθεση (υπολογίστε επιπλέον €5.000 για το αντίστοιχο πακέτο M Sport στο BMW στρατόπεδο) της GLA, τα μπροστινά καθίσματα της X1 είναι πιο άνετα και προσφέρουν καλύτερη στήριξη. Ωστόσο είναι αρκετά φαρδιά περιορίζοντας την ορατότητα των πίσω επιβατών προς τα εμπρός. H Χ1 προσφέρει επίσης περισσότερα στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων με την λειτουργία ανάκλησης της πλάτης, αλλά και τη δυνατότητα μετακίνησης του καθίσματος για να αυξήσει είτε το χώρο για τα γόνατα των επιβατών είτε τον χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος είναι πολύ μεγαλύτερος στην X1 αφού φτάνει τα 490lt, ενώ η μπαταρία της GLA περιορίζει τον ήδη μικρότερο χώρο αποσκευών στα 385lt -50lt λιγότερα απ’ ό,τι στις απλές εκδόσεις του SUV της Mercedes-Benz. Και τα δύο μοντέλα πάντως παρέχουν αριστοκρατικούς χώρους για 4 επιβάτες, καθώς το έδρανο και στις 2 περιπτώσεις δεν είναι σχεδιασμένο να φιλοξενήσει τρίτο. Κάτι επίσης περίεργο είναι η έλλειψη πίσω υποβραχιόνιου στην GLA, προσφέρεται όμως στον προαιρετικό εξοπλισμό χωρίς χρέωση.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Στην πρίζα!

Η BMW προσφέρει δύο plug-in hybrid σύνολα, ένα με 245 ίππους (25e) και ένα με 326 ίππους (30e), εδώ όμως έχουμε στα χέρια μας την δεύτερη έκδοση, που είναι πολύ πιο κοντά στην μοναδική PHEV πρόταση της GLA, με 218 συνδυαστικούς ίππους. H X1 xDrive25e χρησιμοποιεί έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,5lt 136Ps, ο οποίος μεταδίδει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στον πίσω άξονα συναντάμε έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 109Ps, με συνδυαστικό «αποτέλεσμα» τους 245 ίππους, με 48,6kgm ροπής. Η τετρακίνητη λοιπόν X1 διαθέτει μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 14,2kWh, τα οποία σύμφωνα με την BMW επαρκούν μέχρι 91km ηλεκτρικής αυτονομίας στην WLTP κύκλο, δύσκολα όμως θα διανύσει κάποιος πάνω από 75km στον «πραγματικό» κύκλο μετακίνησης.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

H ανανεωμένη GLA250e διαθέτει μικρότερη μπαταρία 11,5kWh (αυξημένη από τα 10,5kWh της προ-facelift έκδοσης), αυξάνοντας ελαφρώς την ηλεκτρική αυτονομία στα 70km WLTP, εμείς όμως διανύσαμε σχεδόν 60km μέχρι την εξάντλησή της. Το θερμικό μοτέρ της GLA είναι το δοκιμασμένο και αποδοτικό τετρακύλινδρο σύνολο 1,33lt με απόδοση 163 ίππων. Ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αποδίδει 109Ps (7 περισσότερους ίππους σε σχέση με την προηγούμενη GLA250e), με τη συνδυαστική απόδοση να παραμένει στα 218Ps, με τη ροπή να αγγίζει τα 45,9kgm.

Στο κομμάτι της φόρτισης έχουμε «ισοπαλία», με on-board φορτιστές να δέχονται 7,4kW και την πλήρη φόρτιση να διαρκεί και στις δύο περιπτώσεις περίπου 2 ώρες. Στην περίπτωση της GLA όμως υπάρχει επιλογή (με κόστος €651) για φόρτιση DC έως 22kW, όπου η ανάκτηση μέχρι το 80% απαιτεί μόλις 25min.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Driving World

Όταν πρόκειται για μοντέλα της SUV κατηγορίας δύσκολα θα αναφέρεις ενδιαφέρον οδηγικό χαρακτήρα, καθώς ελάχιστα «υψερυψωμένα» μοντέλα μπορούν να υιοθετήσουν το συγκεκριμένο χαρακτηρισμό, ωστόσο η BMW Χ1 ως γενικότητα, αλλά και δη στην PHEV έκδοσή της, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Παρά το βάρος των 1.855kg, η Χ1 25e, προσφέρει υποδειγματική άνεση, με την ανάρτηση να επιτρέπει μικρές κλίσεις και να στρογγυλεύει καλύτερα τις ανωμαλίες απ’ ότι η GLA. Στην πόλη απολαμβάνεις αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα αθόρυβης -ηλεκτρικής- κίνησης κάτι που ενισχύεται από την εξαιρετική ηχομόνωση της καμπίνας και την απουσία τριγμών. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, με σωστό βάρος και κάπως «φιλτραρισμένη» αίσθηση, παρέχοντας εντυπωσιακό turn-in στην X1.

Το σύστημα διαχείρισης εξασφαλίζει ιδανική συνεργασία μεταξύ του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα, ενώ πολύ αποτελεσματικό είναι και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Συχνά βλέπεις να επιστρέφει μεγάλο μέρος ενέργειας στην μπαταρία, ύστερα από κατηφορική διαδρομή. Το υβριδικό σύστημα της BMW είναι και πολύ αποδοτικό, καθώς η κατανάλωση για τα πρώτα 100km είναι περίπου 2-2,5lt/100km και σε μεικτό κύκλο κυμαίνεται στα 5-5,5lt/100km. Ακόμα και στην περίπτωση εξάντλησης της μπαταρίας, το τρικύλινδρο μοτέρ κάνει φιλότιμη προσπάθεια να κινήσει σβέλτα την βαριά X1, με την κατανάλωση να αγγίζει τα 8lt/100km. Τα 245 άλογα κινούν πραγματικά γρήγορα την X1, με το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 6,8sec και την επιτάχυνση να είναι ισχυρή σε κάθε περίπτωση, καθώς το σύστημα τετρακίνησης δεν αφήνει «σπιθαμή» από τα 48,6kgm ροπής να πάνε χαμένα. Καθώς όμως δεν μιλάμε για το παραδοσιακό και αποτελεσματικό σύστημα xDrive, υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις μία υστέρηση του συστήματος τετρακίνησης μέχρι να αποφασίσει ακριβώς τι μεταφορά ισχύος πρέπει να κάνει σε κάθε άξονα.

Test: Mercedes-Benz GLA250 e 218Ps vs BMW X1 xDrive 25e 245Ps

Εφοδιασμένη με το πακέτο AMG, η GLA είναι ακόμα πιο ικανός ανταγωνιστής της BMW όταν δεν εξοπλίζεται με το πακέτο M Sport. Οπότε εδώ έχουμε την τέλεια σύγκριση. Οι τροχοί των 19in δεν είναι μόνο πανέμορφοι, παρέχουν μεγαλύτερη αμεσότητα στις εντολές του οδηγού, με το τιμόνι να έχει πολύ σωστό βάρος (διαφοροποιείται ανάλογα με το προφίλ οδήγησης) και ακρίβεια, αλλά και αντίστοιχα μέτρια αίσθηση με την X1. Στην άνεση όμως έχουμε το αντίθετο αποτέλεσμα, καθώς η διαδικασία της απόσβεσης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος δεν γίνεται με την ίδια αποτελεσματικότητα όσο στην περίπτωση της X1. Ψάχνοντας για διαφορές στην ανάρτηση, θα δούμε ότι η GLA έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η X1 διάταξη πολλαπλών συνδέσμων σίγουρα προσδίδει πόντους στο φιλτράρισμα των κραδασμών. Κατά τ’ άλλα, έχεις να κάνεις με ένα φιλικό, ευχάριστο και πάνω απ’ όλα αποδοτικό σύνολο (όχι όμως αντίστοιχα γρήγορο, με 0-100km/h σε 7,9sec), το οποίο στο πρόγραμμα Hybrid (τα υπόλοιπα είναι τα Electric, Battery Hold, Sport και Individual) για τα πρώτα 100km καίει λιγότερο από 3lt/100km. Με επαρκές επίπεδο μπαταρίας, η GLA υπολείπεται αρκετά σε επιδόσεις (0-100km/h σε 7,9sec) σε σχέση με την X1, όταν όμως η μπαταρία αδειάσει, το τετρακύλινδρο μοτέρ της 250e είναι κάπως πιο ικανό να μεταφέρει σβέλτα το ελαφρύτερο SUV της Mercedes-Benz (1.725kg) σε σχέση με το τρικύλινδρο μοτέρ της BMW, με την κατανάλωση να μην περνάει ποτέ τα 8lt/100km.

Τετρακίνηση δεν υπάρχει στην GLA250e, όπως δεν υπάρχει και επιλογή για να αυξήσεις το ενεργειακό φορτίο της μπαταρίας (η Χ1 έχει αυτή τη δυνατότητα), παρά μόνο να τη διατηρήσεις στο ίδιο επίπεδο (με το πρόγραμμα Battery Save). Αν και κάποια μοντέλα του ανταγωνισμού είναι τετρακίνητα, όπως η X1, σπάνια θα πεις ότι σου λείπει η μετάδοση ισχύος στον πίσω άξονα, ακόμα και παρά το γεγονός ότι αν είσαι απότομος με το γκάζι, τα 45,9kgm ροπής σπάνε αρκετά εύκολα την πρόσφυση. Η «συνεργασία» των δύο μοτέρ -και η μετάβαση από το ένα στο άλλο- είναι εξίσου σωστή και ανεπαίσθητη με το σύστημα της BMW και το σημείο που υπολείπεται η GLA είναι στην αίσθηση των φρένων που λόγω του αυτόματου συστήματος ανάκτησης δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος για το πόση πίεση πρέπει να βάλεις στο μεσαίο πεντάλ. Με λίγη συνήθεια όμως αυτό δεν θα είναι πρόβλημα για κάποιον που θα ζει μαζί της, καθώς η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι δεδομένη.

Συνοψίζοντας, η Plug-In Hybrid έκδοση της BMW X1 καταφέρνει να διακριθεί από όλη την κατηγορία, αλλά και από την ανανεωμένη GLA. Έχει ένα εξαιρετικά ισχυρό και αποδοτικό σύνολο, είναι άνετη και ποιοτική και διακρίνεται για την πρακτικότητα και την οδηγική συμπεριφορά που προσφέρει. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε την μετάδοση σε όλους τους τροχούς και την χαμηλότερη τιμή κατά 3.000 ευρώ σε σχέση με την ανανεωμένη GLA 250e, τότε δεν είναι να απορούμε για την θέση που καταλαμβάνει η X1 στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς. 

Τιμή βασικής έκδοσης X1 sDrive 18i 136Ps: €41.160

Τιμή έκδοσης δοκιμής BMW X1 xDrive 25e 245Ps xLine: €52.575

Τιμή βασικής έκδοσης GLA 180 136Ps Style: €44.500

Τιμή έκδοσης δοκιμής GLA250e 218Ps AMG Line: €56.014

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Mercedes-Benz GLA250 e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Χωρητικότητα1.332cc
Διάμετρος x Διαδρομή72,2mm x 81,4mm
Σχέση συμπίεσης10,6
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερσυμπιεστής καυσαερίων
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.410
Ύψος (mm)1.611
Πλάτος (mm)1.834
Μεταξόνιο (mm)2.729
Βάρος (kg)1.725
Χώρος αποσκευών (lt)385
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους εμπρός τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο οκτώ σχέσεων, διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικάΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 19in
Ελαστικά235/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Συνδυαστική ισχύς (Ps)218
Συνδυαστική ροπή (kgm)45,9
0-100km/h (sec)7,9
Τελική ταχύτητα (km/h)220
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)25
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,1-1,4
Δοκιμής (lt/100km)6,2lt/100km - 7,8lt/100km (άδεια μπαταρία)
BMW X1 XDrive 25e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.499cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 94,6mm
Σχέση συμπίεσης9,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΗλεκτροκινητήραςΣύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 109Ps
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους τέσσερις τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικάΕλεύθερα
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 307mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες8Jx18in
Ελαστικά225/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Συνδυαστική Ισχύς (Ps/rpm)245
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)48,6
0-100km/h (sec)6,8
Τελική Ταχύτητα (km/h)193
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)16-24
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)0,7-1,1
Δοκιμής (lt/100km)5,4 - 7,9 (άδεια μπαταρία)