Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | i30 |
Segment | C-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Μπορεί τα SUV να έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των εταιρειών και των αγοραστών, αυτό δεν σημαίνει όμως πως οι «παραδοσιακές» προτάσεις των κατασκευαστών δεν συνεχίζουν να εξελίσσονται. Το Hyundai i30 είναι μια τέτοια πρόταση και παίζει δυνατή μπάλα στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων, όντας μάλιστα το best seller της κατηγορίας c-segment για τη χρονιά που πέρασε. Το αξιοσημείωτο είναι πως βρέθηκε σε αυτή τη θέση με μικρή συμμετοχή της ανανεωμένης έκδοσης που δοκιμάζουμε τώρα, στηριζόμενο δηλαδή στην “run out” έκδοσή του. Οπότε τώρα, με την ανανεωμένη του έκδοση αποκτά ακόμα μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον και δύναμη στην κατηγορία. Κάτι που αφορά σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματός του (hatchback, fastback και tourer). Εμείς το δοκιμάζουμε στην πιο ξεχωριστή και όμορφη αισθητικά fastback έκδοση.
Κομψότητα N Line
Οι αισθητικές διαφορές του ανανεωμένου Hyundai i30 είναι περιορισμένης έκτασης και είναι ουσιαστικά κοινές σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος που προσφέρεται. Συγκεκριμένα, φέρουν νέα μάσκα στο εμπρός μέρος όπως και ανασχεδιασμένα LED φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρες, με τις σπορ εκδόσεις Ν Line όπως αυτή στις φωτογραφίες να προβάλλουν ακόμα πιο δυναμικό αισθητικό προφίλ. Ανασχεδιασμένα είναι και τα LED φώτα στο πίσω μέρος και υιοθετούν και αυτά την «V» φωτεινή υπογραφή των εμπρός, ενώ στην fastback έκδοση, το κύριο χαρακτηριστικό παραμένει η κομψή σχεδίαση και ιδιαίτερα αυτή του πίσω μέρους με την χαρακτηριστική κουπέ ταυτότητα. Τα 4 νέα χρώματα και οι νέες ζάντες αλουμινίου 16in, 17in και 18in, συμπληρώνουν την ανανέωση της γκάμας του μοντέλου της Hyundai.
Αναβάθμιση ποιότητας και εξοπλισμού
Οι ανανεωμένες εκδόσεις του Hyundai i30 είναι φυσικά φρεσκαρισμένες και στο εσωτερικό τους, προσφέροντας πιο σύγχρονο διάκοσμο αλλά και την προσθήκη επιπλέον συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, όπως άλλωστε συμβαίνει πλέον σε όλες τις ανανεώσεις μοντέλων της αγοράς. Εδώ ωστόσο έχουμε και μια αναβάθμιση στο κομμάτι της ποιότητας, η οποία απορρέει από την χρήση καλύτερων υλικών και επενδύσεων, που στο σύνολο αναβαθμίζουν το ήδη πολύ καλό ποιοτικά επίπεδο του i30, με την απαιτούμενη σπορ υπόσταση στην έκδοση N-Line. Την διαφορά εδώ κάνουν το τιμόνι με την παχιά στεφάνη, τα πεντάλ με επένδυση αλουμινίου και τα σπορ καθίσματα, τα οποία στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα, χωρίς να εμποδίζουν στο μπες-βγες, ενώ επιπρόσθετα στην συγκεκριμένη έκδοση είναι και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα.
Σε τεχνολογικό επίπεδο, το i30 διαθέτει πλέον κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 12,3in η οποία προσφέρει περισσότερες επιλογές συνδεσιμότητας, Bluelink για live πληροφορίες σχετικά με το αυτοκίνητο, αλλά και νέα στοιχεία και συστήματα που κάνουν τις μετακινήσεις ακόμα πιο ευχάριστες. Ανανεωμένος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25in που διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός στις εκδόσεις Distinctive και N Line, συμπληρώνονταςμε την σειρά του τον ψηφιακό του διάκοσμο του i30.
Οι χώροι στην fastback έκδοση παραμένουν απαράλλαχτοι, είναι δηλαδή σε θέση να φιλοξενήσουν με άνεση 4 επιβάτες, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις για τα κεφάλια των πίσω -δεδομένης την κλίσης της οροφής σε αυτό το σημείο-, ενώ με τη σειρά του ικανοποιεί και ο χώρος αποσκευών με ωφέλιμο όγκο στα 450lt.
Μισό sec πιο αργό, μισό lt πιο οικονομικό…
Η ανανέωση έχει αλλάξει ελαφρώς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του i30 τουλάχιστον στις εκδόσεις με τον 1,5lt turbo κινητήρα, ο οποίος αποδίδει πλέον 140 ίππους και 25,8kgm ροπής, έχει απωλέσει δηλαδή 20 ίππους, όχι όμως και ροπή. Αυτό έγινε για λόγους περιορισμού των ρύπων, αλλά και της κατανάλωσης και εκ του αποτελέσματος κρίνεται θετικά μιας και όντως η πραγματική μέση κατανάλωση του προκάτοχου μοντέλου ήταν υψηλή δεδομένου του χαρακτήρα, αλλά και του ανταγωνισμού. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.
O 1.5T-GDi υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της οικογένειας smartstream διαθέτει συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων CVVD και κάνει χρήση της 48V υβριδικής τεχνολογίας, ενώ τόσο στην iMT χειροκίνητη έκδοση με το 6άρι όσο και στην αυτόματη με το 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο, διαθέτει λειτουργία coasting για μείωση της κατανάλωσης στο ταξίδι με χαμηλά φορτία. Είναι ιδιαίτερα ελαστικός από χαμηλά και έχει γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα περιστροφής του, κάτι που του επιτρέπει να κρύψει την απώλεια των 20 ίππων σε σχέση με το παρελθόν η οποία φαίνεται μόνο στο κατά 0,5sec πιο αργό 0-100km/h. Επιπλέον συνεργάζεται πιο ομαλά και πολιτισμένα με το 7τάχυτο DCT κιβώτιο, το οποίο στο προφίλ οδήγησης Sport γίνεται ακόμα πιο άμεσο και ενδιαφέρον, ωστόσο διατηρεί και το ελαφρώς ενοχλητικό χαρακτηριστικό του που είναι η απότομη λειτουργία του σε χαμηλές rpm κάτι που δυσκολεύει τις διαδικασίες παρκαρίσματος ιδιαίτερα σε περιορισμένο χώρο.
Συνολικά πάντως μιλάμε για έναν ευχάριστο και ικανό συνδυασμό που καταφέρνει να επιταχύνει το αμάξωμα βάρους 1.332kg από στάση σε 9,7sec και πιάνει την τελική των 197km/h, ενώ αναφορικά με την απώλεια των 20 ίππων και την επίδρασή της στην κατανάλωση, το i30 Fastback παρουσιάζεται πιο οικονομικό κατά μισό σχεδόν lt στα 100km αφού από τα 8,5lt/100km πλέον μπορεί με ευκολία να σταθεροποιηθεί πέριξ των 8lt/100km.
To μοναδικό πεδίο στο οποίο δεν άλλαξε ουσιαστικά κάτι, είναι αυτό της οδικής συμπεριφοράς, με το Hyundai i30 Fastback να συνεχίζει να είναι ένα πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο και μετά την ανανέωσή του. Όπως και στο παρελθόν, η έκδοση με τον 1.5T-GDI κινητήρα επωφελείται από τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, η οποία σε συνδυασμό με την σφιχτή αίσθηση της ανάρτησης, διαμορφώνουν ένα απόλυτα ασφαλές και ικανό αυτοκίνητο το οποίο ωστόσο διαθέτει και μια πιο σπορ πλευρά.
Αυτό στηρίζεται και στο γεγονός πως προσφέρει την απαραίτητη αίσθηση για να σε βάλει στο παιχνίδι και το κάνει πολύ καλά, με την ουδετερότητά του να κλονίζεται δύσκολα, κάτι που αποτελεί απόρροια των μεγάλων τροχών 18in της έκδοσης N Line. Στην υπερβολή και μόνο υπάρχει μια τάση για υποστροφή χωρίς όμως να επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά του να εκδηλωθεί, ενώ ο οδηγός θα εκτιμήσει επιπλέον την ευχάριστη θέση οδήγησης, τα paddles πίσω από το τιμόνι και την αίσθηση αλλά και απόδοση των φρένων για να κινηθεί σβέλτα.
Η ανανέωση του i30 γενικότερα αλλά και ειδικότερα στην Fastback έκδοση λοιπόν, χωρίς να χαρακτηρίζεται μεγάλης έκτασης και αναγκαία βάσει σταδιοδρομίας, άλλαξε και βελτίωσε κάποια πράγματα και ενδυναμώνει τον χαρακτήρα του μοντέλου για να το διατηρήσει στην κορυφή της κατηγορίας. Η αρχική τιμή του i30 fastback με τον κινητήρα των 140 ίππων στην βασική εξοπλιστική έκδοση Premium, διαμορφώνεται στα 25.290 ευρώ και στην έκδοση Ν Line φτάνει τα €27.890 με χειροκίνητο κιβώτιο ή €29.590 με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη.
Τιμή βασικής έκδοσης i30 Fastback 1.0T 100Ps 6MT 48V HYBRID PREMIUM: €23.590
Τιμή έκδοσης δοκιμής i30 Fastback 1.5T 140Ps 7-DCT 48V HYBRID N Line: €29.590
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Ορατότητα προς τα πίσω |
Ποιότητα κατασκευής | Λειτουργία κιβωτίου σε χαμηλές ταχύτητες |
Εξοπλισμός | |
Τιμή | |
Χώροι | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V | |
Κυβισμός | 1.482cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,6mm x 92mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.455 | |
Πλάτος (mm) | 1.795 | |
Ύψος (mm) | 1.425 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.650 | |
Βάρος (kg) | 1.332 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 450lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα ΜacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 140/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,8/1.500-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,7 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 197 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 129-145 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7-6,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,9 |