Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα CUPRA
Μοντέλο Leon
Segment C-Segment
Power Train Βενζίνη
Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Το CUPRA Leon κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2018 στην τρίτη γενιά του μοντέλου, ως ένα πιο δυναμικό hot-hatch από εκείνο που εκείνο που είχε η SEAT στην γκάμα της, χρησιμοποιώντας τον κλασικό βενζινοκινητήρα 2.0TSI, τον οποίο μοιραζόταν με το εμβληματικό Volkswagen Golf mk7 GTI. Για κάποιους ο «μαθητής» ξεπέρασε τον «δάσκαλο», παρέχοντας κορυφαία οδηγική απόλαυση, διατηρώντας παράλληλα την πρακτικότητα και την χρηστικότητα κατά τη χρήση του, που αναζητούν στο σύνολό τους οι αγοραστές από τα hot-hatch.

Στην 4η γενιά του μοντέλου, η CUPRA τράβηξε τον δικό της δρόμο και δημιούργησε ένα ξεχωριστό και πιο σπορτίφ Leon από το αντίστοιχο αδερφάκι του από την SEAT. Στην αρχή της γκάμας του CUPRA Leon δεν συναντάμε τον 1.0TSI (όπως γίνεται με το αντίστοιχο μοντέλο της SEAT), αλλά τον 1.5TSI με τα 150Ps. Στην έκδοση της δοκιμής μας έχει mild hybrid τεχνολογία και αυτόματο κιβώτιο DSG, μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο τις επιλογές των αγοραστών. Το μοντέλο της Cupra εκτός από την ξεκάθαρα σπορτίφ διάθεση διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και προσφέρει μία πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Το Cupra Leon των 150Ps της δοκιμής μας (από €31.490) έχει να αντιμετωπίσει το VW Golf 1.5 eTSI MHEV ACT 150Ps DSG R-Line (€35.900), το Skoda Octavia Grand Coupe Style 1.5 TSI ACT 150Ps DSG7 (€30.600), Ford Focus ST-Line X 155Ps (€33.026) και Hyundai i30 1.5T 160Ps 48v Hybrid N Line 7DCT (€28.090).

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Η πρώτη ερώτηση που θα σου κάνουν όλοι μόλις δουν το CUPRA Leon είναι πώς κατάφερες να αγοράσεις το «300άρι» (CUPRA VZ 300Ps); Βλέπεις τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους είναι σχεδόν ίδια. Στην πραγματικότητα μόνο το έμπειρο μάτι θα ξεχωρίσει τις απλές εκδόσεις από την κορυφαία VZ των 300 ίππων και των €45.900. Τα σημεία με το χάλκινο χρώμα (στις ζάντες και στο αμάξωμα) και οι carbon λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. Όμως τα κύρια σημεία παραμένουν ίδια. Οι σχεδιαστές της CUPRA κατάφεραν να ενισχύσουν τις λεπτομέρειες του SEAT Leon και να αναδείξουν τον σπορ χαρακτήρα του. Στο εμπρός τμήμα, η επιθετική μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα LED φωτιστικά σώματα ξεχωρίζουν, ενώ και τα φτερά δείχνουν έντονα. Το πίσω μέρος κυριαρχείται από τον διαχύτη και τις ψεύτικες παραλληλόγραμμες απολήξεις της εξάτμισης. Επιπλέον, οι τροχοί των 18in μπορεί να μην έχουν τα αεροδυναμικά τμήματα σε χάλκινη απόχρωση (CUPRA VZ), αλλά γεμίζουν όμορφα τους θόλους των φτερών.

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Διακριτικό εσωτερικό

Το παρουσιαστικό σε προϊδεάζει για φαρδιά bucket καθίσματα, αλλά, όπως είπαμε, εδώ μιλάμε για την εισαγωγική έκδοση της γκάμας, οπότε τα πράγματα στο εσωτερικό είναι πιο διακριτικά από αυτό που περίμενες. Η ιδανική θέση οδήγησης είναι εύκολη υπόθεση χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις και το μόνο που θα σου λείψει είναι η ρύθμιση της οσφυϊκής χώρας, κάτι που μπορεί να κουράσει σε πολύωρα ταξίδια. Κατά τα άλλα, το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο, αλλά και υποστηρικτικό στις στροφές. Τα ψηφιακά όργανα πίσω από το τιμόνι είναι πολύ όμορφα, με σπορ γραφικά και πολλές διαφορετικές επιλογές στην απεικόνισή τους. Προτιμήσαμε αυτή με το στροφόμετρο στο κέντρο (σε στυλ αναλογικού οργάνου) λόγω ηλικίας, αλλά και για την σπορ αίσθηση. Αυτό που δεν μας άρεσε ήταν πως το Leon δεν έχει φυσικά κουμπιά (η φιλοσοφία του ομίλου Volkswagen δυστυχώς) στο ταμπλό του. Αντίθετα, διαθέτει διακόπτες αφής, πολύ ευαίσθητους στην αφή, όπως στο τελευταίο VW Golf mk8. Θέλουν συνήθεια και είναι δύσκολο να βρεις τη σωστή αίσθηση για την επιλογή, ειδικά αν προσπαθείς να τα χειριστείς σε κίνηση. Αλλιώς, πρέπει να μην κοιτάς το δρόμο για να ελέγξεις τι κάνεις και αυτό σου αποσπά την προσοχή.

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλή, αλλά οι ογκώδεις πίσω κολώνες του Leon μπορεί να κάνουν την όπισθεν πιο δύσκολη από ό,τι σε ανταγωνιστικά μοντέλα του C-segment. Εδώ βοηθούν οι μπροστινοί και πίσω αισθητήρες στάθμευσης που είναι στάνταρ, όπως και μια κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ευκρίνειας. Οι προβολείς LED είναι επίσης στάνταρ (οι προβολείς Matrix LED κοστίζουν επιπλέον €600), με αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας για να μην ενοχλούνται οι αντίθετα διερχόμενοι οδηγοί. Αν σκοπεύετε να επενδύσετε στον προαιρετικό εξοπλισμό, επιλογές που σίγουρα αξίζουν είναι η ηλεκτρονική ανάρτηση DCC (€660) και το ηχοσύστημα Beats Audio με 9 ηχεία (€440). Το σύστημα infotainment περιλαμβάνει οθόνη αφής 10in, με σύστημα mirroring για smartphone Android Auto και Apple CarPlay. Η οθόνη είναι φωτεινή και καθαρή με ευανάγνωστα γραφικά, αλλά το λειτουργικό σύστημα δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστο, κάτι που φυσικά ισχύει για τα περισσότερα μοντέλα του ομίλου. Κάτι αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάπου ένα μικρό μπουτόν για την επιλογή των Drive Modes. Ακόμα και γι’ αυτό θα πρέπει να μπεις στο μενού στις ρυθμίσεις του οχήματος.

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Μπορεί το εσωτερικό του CUPRA Leon να μην είναι τόσο εντυπωσιακό όσο των Peugeot 308 και Opel Astra, διακρίνεται όμως για την ποιότητα και την πρακτικότητά του, με μαλακά ως επί το πλείστων πλαστικά και παραπάνω από αρκετές θέσεις αποθήκευσης για μικροαντικείμενα. Οι λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού δίνουν λίγο επιπλέον χρώμα, αν όμως υπήρχαν μεταλλικά στοιχεία ή τμήματα από ανθρακονήματα (έστω και πλαστικά), η εικόνα θα ήταν καλύτερη.

Υπάρχει πολύς χώρος για το κεφάλι στο εμπρός μέρος του CUPRA Leon, ενώ τον χώρο για τα πόδια πολλαπλασιάζουν οι μεγάλες διαδρομές των καθισμάτων. Αυτό μας κάνει να πούμε με σιγουριά ότι όσο ψηλός κι αν είσαι (εντός λογικής), θα έχεις χώρο. Επίσης υπάρχουν πολλές θέσεις αποθήκευσης για όλα τα μικροπράγματα που κουβαλάς/κουβαλάμε μαζί καθημερινά. Αν πιστεύεις ότι το CUPRA Leon είναι μια λιγότερο πρακτική επιλογή από ένα VW Golf eTSI , σε περιμένει έκπληξη. Είναι στην πραγματικότητα πιο μακρύ από το VW και έχει λίγο περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Αυτό σημαίνει ότι δύο ψηλοί ενήλικες χωρούν πίσω χωρίς πρόβλημα ή ακόμα και τρεις, αλλά σε αυτή την περίπτωση θα κάνουν παραχωρήσεις στο χώρο στους ώμους. Η πλάτη του πίσω καθίσματος «πέφτει» 60/40 για όταν έχεις κάτι μεγαλύτερο για μεταφορά. Με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους, ο χώρος αποσκευών 380lt ικανοποιεί απόλυτα με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Ακόμα πιο σπορ

Η οδηγική εμπειρία του CUPRA Leon είναι το μεγάλο του πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του, αρκεί να το αντιμετωπίσεις ως ένα σπορτίφ οικογενειακό αυτοκίνητο. Αν το συγκρίνουμε με τα «ομόσταυλα» SEAT Leon FR 150Ps (€25.990), SEAT Leon FR DSG eTSI 150Ps (€28.490), Volkswagen Golf 1.5TSI 6MT 130Ps (€29.700) και Audi A3 35TFSI Hybrid S tronic 150Ps (€29.990), το CUPRA Leon καταφέρνει να ξεχωρίσει χάρη στο πιο σφιχτό (και χαμηλότερο) setup ανάρτησης. Για να πάρεις πιο σπορ εμπειρία σε αντίστοιχα χρήματα θα πρέπει να κατέβεις κατηγορία και να επιλέξεις το Hyundai i20N Performance Pack με τα 204 άλογα και τιμή €30.290. Θα χάσεις όμως σε χώρους και ποιότητα κατασκευής...

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Ο 150άρης eTSI σίγουρα δεν θα σε ενθουσιάσει με τον ήχο του, αλλά θα σε ικανοποιήσει απόλυτα με την υψηλή του απόδοση που μπορεί να διατηρεί πάντα το CUPRA σε σβέλτο ρυθμό, χωρίς να απαιτεί μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Στην καθημερινή οδήγηση με επιλογή του προγράμματος ECO, συμμετοχή του συστήματος ACT (απενεργοποιεί 2 από τους 4 κύλινδρος) και της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, το όργανο μέτρησης έδειξε μέχρι 7,1lt/100 km όταν, παίζοντας σε δρόμο με στροφές και το πρόγραμμα Sport, η κατανάλωση έφτασε μέχρι τα 9lt/100km. Το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG διατηρεί πάντα το μοτέρ στο αποδοτικό του φάσμα και ανταποκρίνεται γρήγορα και με ιδιαίτερο ομαλό τρόπο στις αλλαγές των σχέσεων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι 150 ίπποι του Leon να φαίνονται περισσότεροι, με τις επιδόσεις από στάση να είναι αρκετά καλές (0-100km/h σε 8,7sec) και ακόμα καλύτερες εν κινήσει.

Test: Cupra Leon 1.5 eTSI DSG 150Ps

Η ανάρτηση κρατά εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στο οικογενειακό και τον GTi χαρακτήρα του, είναι σφιχτή χωρίς να γίνεται κουραστική, ακόμα και σε κακοτεχνίες δρόμων προαστίων (από έργα) ή επαρχιακών δρόμων (από φθορά). Το CUPRA Leon είναι απολαυστικό στην «ενθουσιώδη» οδήγηση με το ακριβές και γρήγορο (κάτι παραπάνω από δύο στροφές) τιμόνι που βαραίνει αρκετά όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport.

Cupπέρασμα

Η CUPRA έχει πλέον εδραιωθεί στη συνείδηση των αγοραστών, οι οποίοι βλέπουν ένα καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο, με ξεκάθαρες σπορ καταβολές, που προσφέρει μία πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Το CUPRA Leon, από την βασική του έκδοση με τους 150 ίππους, είναι ένα πολύ ολοκληρωμένο μοντέλο. Όμορφο, πρακτικό, καλά εξοπλισμένο, γρήγορο (όσο χρειάζεται ένας οικογενειάρχης), ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και τη σπορ οδική συμπεριφορά. Με €31.490 παίρνεις ένα πραγματικά πολυτάλαντο αυτοκίνητο που αποτελεί υπενθύμιση για τις ανώτερες ικανότητες των καλορυθμισμένων hatchback έναντι των SUV και Crossovers.

Τιμή βασικής έκδοσης: CUPRA Leon 1.5 TSI 150PS 6ΜΤ: €28.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής: CUPRA Leon 1.5 eTSI 150PS DSG: 31.490€

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Σχεδίαση με σπορ διάθεση Πολυπλοκότητα στον χειρισμό του infotainment
Οδική συμπεριφορά Απουσία φυσικών διακοπτών
Ρύθμιση ανάρτησης Σχεδίαση εσωτερικού
Εξοπλισμός
Τιμή
Κατανάλωση
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 85,9mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστά τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.398
Ύψος (mm)1.444
Πλάτος (mm)1.799
Μεταξόνιο (mm)2.682
Βάρος (kg)1.395
Χώρος αποσκευών (lt)380-1.190
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 288mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι 272mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7,5J x 18in
Ελαστικά225/40
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm)150/5.000-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,5/1.550-3.500
0-100km/h (sec)8,7
Τελική ταχύτητα (km/h)214
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)135
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,9
Δοκιμής (lt/100km)7,9