Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Vitara |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Άλλο αυτοκίνητο
Το όνομα Vitara είναι γνωστό σε όλους. Όσοι όμως από εσάς είχατε οδηγήσει μία από τις παλαιότερες γενιές, ειδικά την πρώτη, να τις ξεχάσετε. Προσωπικά, θυμάμαι ένα από την πρώτη γενιά που είχα νοικιάσει στη Σέριφο. Δεν ξέρω αν είχε κάποιο θέμα το συγκεκριμένο, αλλά η εμπειρία μου στην άσφαλτο δεν ήταν από τις καλύτερες, μιας και το άμοιρο αλλού πατούσε και αλλού βρισκόταν. Ακριβώς το αντίθετο με αυτό εδώ, της δοκιμής, που το πήγα για μία εβδομάδα διακοπές στο Πήλιο και ήταν απλά εξαιρετικό και στην εθνική και στις στροφές του βουνού, αφήνοντας τον ρόλο του «off road animal» στο μικρότερο αδερφάκι του, το Jimny.
Μία απολύτως λογική απόφαση της Suzuki που δεν θα μπορούσε να αγνοήσει το ρεύμα της εποχής και να μην δημιουργήσει ένα εξαιρετικό μικρό και προσιτό SUV. Το νέο Vitara ξεκινά από μόλις 15.990 ευρώ στη δικίνητη GL, με τον 1.0lt BoosterJet των 112Ps και από 19.090 ευρώ το 1.4lt turbo με τους 140Ps. Τα τετρακίνητα μοντέλα ξεκινούν από 19.450 ευρώ και 21.450 ευρώ αντίστοιχα, ενώ διατίθενται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο εξωτερικός του σχεδιασμός είναι αρκετά μοντέρνος, με όμορφες λεπτομέρειες από νίκελ, αλλά διατηρεί ένα «σοβαρό» και λιτό προφίλ, δείχνοντας ότι απευθύνεται περισσότερο σε οικογένειες και μεγαλύτερες ηλικίες. Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου έχει φέρει λίγο πιο μαλακό, «αφρώδες» υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες στο σημείο που ακουμπάνε οι αγκώνες, ενώ στην έκδοση GLX, οι επενδύσεις στις πόρτες και τα καθίσματα είναι suede. Αυτή είναι μία λεπτομέρεια που κάνει τεράστια διαφορά και δεν την έχουν όλα τα αυτοκίνητα, ενώ θα έπρεπε. Δεν φαντάζεστε πόσο σημαντικό είναι το πού ακουμπάει ο αριστερός αγκώνας στο ταξίδι και πόσο κουραστική μπορεί να γίνει μία σκληρή και με άβολη γωνία πόρτα. Συνολικά, το φινίρισμα και η αισθητική του εσωτερικού είναι πολύ καλά, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι όμορφος και πλήρης πληροφοριών. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, με μήκος 4.175mm και μεταξόνιο 2.500mm, το Vitara έχει πολύ καλούς χώρους και αρκετό -για μία λογική σύζυγο- πορτ-μπαγκάζ, με τετράγωνο σχήμα και χωρητικότητα 375lt. Σίγουρα απέχει από την κορυφή της κατηγορίας, αλλά, όπως είπα, όλα εξαρτώνται από τη σύζυγο…
Εξαιρετικό!
Τηρουμένων φυσικά των αναλογιών, το νέο Vitara είναι εντυπωσιακό. Στο ταξίδι στην εθνική είναι ευθύβολο, διατηρεί πολύ εύκολα την πορεία του, δεν επηρεάζεται καθόλου από ανέμους και φορτηγά και είναι εξαιρετικά άνετο. Δύσκολα θα καταλάβεις ότι δεν βρίσκεσαι σε κάποιο αρκετά πιο χαμηλό hatchback. Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι στις στροφές του επαρχιακού δρόμου θα τα βρει πιο δύσκολα, αλλά και εκεί ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, αφού η ανάρτηση σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του δίνουν μια ζωντάνια και μια αμεσότητα στις εντολές του οδηγού που πραγματικά σε κάνουν να αναρωτηθείς, γιατί να μην πάρω ένα τέτοιο αυτοκίνητο, που θα μπορεί να με πάει και σε ένα καλντερίμι (όπως και έκανε πολλές φορές) ή σε ένα χωματόδρομο και να περιοριστώ σε ένα μεσαίο hatchback, αφού η διαφορά στην οδική συμπεριφορά είναι ελάχιστη και θα φανεί μόνο σε οριακές καταστάσεις στις οποίες, εδώ που τα λέμε, κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν βρίσκεται σε δημόσιους δρόμους. Μέχρι το σημείο που πηγαίνεις γρήγορα, αλλά συνετά, είναι παραπάνω από αρκετό και από πλευράς αμαξώματος, στησίματος, ανάρτησης και φυσικά κινητήρα. O 1,4lt BoosterJet (ο ίδιος που φοράει και το Swift Sport) αποδίδει 140Ps στις 5.500rpm και 22kgm ροπής από τις 1.500 μέχρι τις 4.000rpm, κινεί σβέλτα και με άνεση το ελαφρύ αμάξωμα των 1.170kg, κάνοντάς το να επιταχύνει από στάση στα 100km/h σε 9,5sec, μία τιμή άκρως ικανοποιητική για το είδος και την τιμή του αυτοκινήτου. Έχει δύναμη από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνοντας σταθερά και εύκολα χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις ταχύτητα, κάνοντας το προσπέρασμα μία απλή υπόθεση, αλλά και τα φρένα του είναι αρκετά δυνατά και ακούραστα. Εκτός δρόμου τώρα, η απόσταση των 185mm του επιτρέπει μεν να κινηθεί σε χωματόδρομους και σε ανώμαλες επιφάνειες με μεγάλη άνεση, αλλά στις δικίνητες εκδόσεις, οι δυνατότητες είναι πάντα περιορισμένες από την πρόσφυση. Να σημειώσω πάντως ότι το ESP του είναι εξαιρετικό στις περιπτώσεις που προσπαθείς να ξεκινήσεις σε γλιστερή ανηφόρα, επιτρέποντας ένα ελαφρύ σπινιάρισμα που δεν κόβει τον κινητήρα και τελικά καταφέρνει να ξεκινήσει πολύ καλύτερα απ’ όσο θα περίμενες.
Η κατανάλωση σε πραγματικά μεικτές συνθήκες, με συνδυασμό πόλης, βουνού και ταξιδιού, με πλήρες φορτίο και μόνιμα αναμμένο air condition κυμάνθηκε στα 7,5lt/100km, τιμή εξαιρετικά χαμηλή για αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί αξιοπρεπώς, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την άποψη μου ότι τίποτα, μα τίποτα, δεν μπορεί να υποκαταστήσει το χαμηλό βάρος. Δεν μπορείς να κάψεις λιγότερο πηγαίνοντας με 2,0 τόνους «έρμα» στην ίδια διαδρομή και στον ίδιο χρόνο, ό,τι τεχνολογία κι αν χρησιμοποιήσεις.
Συνολικά, το Vitara, με τον 1.4lt BoosterJet, είναι ένα εξαιρετικά ικανό και ολοκληρωμένο πακέτο, σε μία εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €19.090
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: €25.250
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Συντηρητικός σχεδιασμός |
Οδική συμπεριφορά | |
Πρακτικότητα | |
Άνεση | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 R17 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.175 | |
Ύψος (mm) | 1.610 | |
Πλάτος (mm) | 1.775 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.500 | |
Βάρος (kg) | 1.170 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 375/1.120 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 140/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 22,3/ 1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 131 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,5 |