Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | SX4 |
Segment | B-SUV |
Power Train | Hybrid |
Η Suzuki έθεσε το σωστό ερώτημα: Γιατί να έχεις μία επιλογή στα compact SUV όταν μπορείς να έχεις 2; Το Vitara έχει το διάσημο όνομα και σοβαρό στυλ. Το SX4 S-Cross όμως είναι πιο «έντονο», φαίνεται και απ' το όνομά του, αλλά και απ' το συνολικό look του. Μια μεγάλη μάσκα φουλ στο χρώμιο, έντονες καμπύλες μπροστά, μαύρα προστατευτικά χαμηλά, μεταλλικές ράγες οροφής, «σωστές» διαστάσεις για μια πενταμελή παρέα που θέλει να περάσει ένα Σαββατοκύριακο σε κάποιο χιονοδρομικό.
Αστερίσκος
Κάπου εδώ θα πεταχτεί ο αριθμολάγνος και θα σφυρίξει φάουλ. «Το Vitara ανήκει στην Subcompact κατηγορία ενώ το SX4 στην Compact, δηλαδή είναι σε μια κλάση ελάχιστα πιο πάνω».
Το ξέρουμε αλλά οι διαφορές είναι αρκετά μικρές, σχεδόν δεν το καταλαβαίνεις αν δεν τα βάλεις δίπλα-δίπλα. Για να πούμε την αλήθεια, περισσότερο αποτελούν 2 διαφορετικές στιλιστικές προσεγγίσεις προσανατολισμένες προς στο ίδιο κοινό, μια αρκετά έξυπνη ιδέα.
Hybrid
Ζούμε σε μια εποχή όπου ο κόσμος αρχίζει να προσέχει το ενεργειακό αποτύπωμά του στο περιβάλλον, ένα μεγάλο κομμάτι των αγοραστών δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε ρύπους άρα και τέλη κυκλοφορίας.
Κανένα απολύτως πρόβλημα! Εδώ μιλάμε για ένα υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν 1400άρι turbo κινητήρα και ένα ηλεκτρομοτέρ που παίρνει ρεύμα από μία συστοιχία μπαταριών που είναι τοποθετημένες κάτω απ' το κάθισμα του συνοδηγού. Ουσιαστικά λειτουργεί σαν τα πρώιμα KERS της F1: αποθηκεύει ενέργεια στις μπαταρίες όταν φρενάρεις ή απλά σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, «παίρνει» ενεργεία από τις μπαταρίες και σου δίνει αρκετή ροπή χαμηλά όταν το ζητήσεις. Τα κέρδη είναι πολλαπλά, αφενός νιώθεις ότι έχεις έναν μεγαλύτερο και πιο ροπάτο κινητήρα απ' αυτόν που πραγματικά υπάρχει, αφετέρου η κατανάλωση καύσιμου είναι μειωμένη κατά 15% και οι εκπομπές ρύπων CO2 σχεδόν 20%. Μην ψάξεις πολύ να βρεις τον ηλεκτροκινητήρα, είναι ενσωματωμένος στον Κ14D βενζινοκινητήρα και παίζει ταυτόχρονα τον ρόλο της μίζας, ενώ συνδυάζεται και με έναν μετατροπέα ρεύματος 48V-12V.
Η Suzuki απ' την αρχή μπήκε πολύ δυνατά στο παιχνίδι του υβριδικού σύνολου, αυτή τη στιγμή όλη της η γκάμα είναι “εξηλεκτρισμένη” και μόνο κέρδη υπάρχουν από αυτό. Το υβριδικό σύνολο ανέβασε απειροελάχιστα το βάρος, μόνο 15 κιλά, αλλά το αποτέλεσμα είναι πραγματικά ευχάριστο. Ο τρόπος που δουλεύουν μαζί οι δύο κινητήρες είναι φοβερός! Και μπορεί να έχασε στα χαρτιά 11 ίππους σε σχέση με τον προηγούμενης γενιάς BoosterJet, αλλά πήρε 1,5kgm ροπής στο φάσμα 1.500-4.000rpm. Πρακτικά, το αποτέλεσμα είναι πιο ευδιάθετο για επιτάχυνση από ότι πριν, ειδικά στις χαμηλομεσαίες rpm και η μόνη ουσιαστική απώλεια είναι 10km/h στην τελική ταχύτητα που πλέον φτάνει τα 190km/h.
Diet
Δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό που έκανε η Ιαπωνική εταιρεία, στην πραγματικότητα θα έπρεπε να αρχίσει να διδάσκει τον τρόπο και σε άλλες εταιρείες. Μόνο 1.220Kg σε ένα SUV με υβριδικό σύστημα και τετρακίνηση!!! Και όταν λέμε για τετρακίνηση μιλάμε για το σύστημα AllGrip. Είτε χιόνι είτε βροχή, απλά συνεχίζεις απτόητος τον δρόμο σου. Άλλωστε με 18cm απόσταση από το έδαφος μόνο αν τρακάρεις κατσάβραχο κάτι θα νιώσεις.
Δίπλα στο χειρόφρενο υπάρχει ένας κυκλικός επιλογέας για την AllGrip 4κινηση με 4 επιλογές:
Auto- Κυρίως λειτουργεί ως προσθιοκίνητο, για οικονομία. Γίνεται αυτόματα 4κίνητο μόλις νιώσει τους εμπρός τροχούς να μην τα βγάζουν μονοί τους πέρα.
Sport- Βελτιώνει την οδηγική συμπεριφορά σε δρόμους με στροφές ή συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης, στέλνοντας περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς.
Snow- Ιδανικό για χιονισμένες, μη ασφαλτοστρωμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες. Βελτιώνει την πρόσφυση κατά την επιτάχυνση σε ολισθηρές επιφάνειες.
Lock- Όταν βρεις τα δύσκολα, πατάς το κουμπί, κλειδώνουν όλα και κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για γρήγορο ξεκόλλημα.
Γενικά πάντως, το αφήνεις στο Auto, εκτός και αν θες να το παίξεις εξερευνητής.
Εντός και εκτός δρόμου
Ξέροντας ότι θα περάσει το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής του κινούμενο σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο, η Suzuki του έδωσε πρωτίστως έναν καθημερινό χαρακτήρα. Έτσι το SX4 είναι ιδιαίτερα άνετο στην χρήση μέσα σε πόλη, εύκολα το χειρίζεσαι χάρις την πολύ καλή ορατότητα που σου χαρίζει το μεγάλο ύψος του. Για να το πω πιο σωστά, καλή ορατότητα εμπρός και πλάγια, πίσω όχι τόσο. Βέβαια ας είναι καλά η πίσω κάμερα και η οθόνη που σου λύνουν τα χέρια. Η ανάρτησή του είναι κυρίως ρυθμισμένη για κίνηση στην άσφαλτο, λόγω όμως του ύψους του αυτοκινήτου και των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του η Suzuki την ρύθμισε λίγο προς το σφιχτό. Αυτό αποτελεί πλεονέκτημα όταν θέλεις να διασκεδάσεις πηγαίνοντας κάπως πιο γρήγορα. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αισθητές αλλά όχι ιδιαίτερα μεγάλες και επιπρόσθετα δεν θα υποστρέψει πολύ όταν πας να στρίψεις με περισσότερα απ' όσο πρέπει. Εδώ βεβαία βοηθάει και το χαμηλό βάρος, ξανά θα πρέπει να ρωτήσω πως τα κατάφερε η Suzuki και το κράτησε τόσο χαμηλά;! Κυρίως το οδήγησα μέσα στην πόλη, με έντονα μποτιλιαρίσματα εκείνες τις ημέρες, έκανα όμως και μια γερή εξόρμηση στο βουνό για να δοκιμάσω τις μεγάλες δυνατότητες του AllGrip. Χάρις το υβριδικό σύνολο και το μικρο βάρος, το SX4 έγραψε κατανάλωση μόλις 6,8lt/100km! Κάπου εδώ πρέπει να πω και για το παράδοξο των επιδόσεων. Στις μετρήσεις που κάναμε ήταν παντού σβέλτο και πιο γρήγορο απ' τα εργοστασιακά νούμερα. Άλλη μια έκπληξη, όπως ακριβώς είχαμε διαπιστώσει και με τα νούμερα του Vitara Hybrid!
Get in
Δεν πρόκειται να προβληματίσει με τους χώρους στο εσωτερικό του, εκτός και αν όλοι οι φίλοι σου είναι παίκτες του NBA, φροντίζει γι αυτό το μεταξόνιο των 2,600mm και το μεγάλο ύψος της καμπίνας. Αν ήθελα να γκρινιάξω θα ανέφερα τον χώρο αποσκευών που με τα 430lt του ειναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, δεν το λες όμως και μειονέκτημα αυτό. Το εσωτερικό έχει εξαιρετική εργονομία, ακόμη και με κλειστά μάτια βρίσκεις ό,τι ψάχνεις, είναι όμως πιο σοβαρό απ' ότι πρέπει. Είναι υπερβολικά έντονη η εικόνα του μαύρου χρώματος και θα ήθελε λίγο πιο funky τόνους για να ταιριάζουν με το εξωτερικό look, ίσως και μερικές χρωμιομένες πινελιές. Τα πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες είναι σχετικά σκληρά με εξαίρεση ενός μαλακού τμήματος πάνω στο ταμπλό, όμως η συναρμογή είναι σε εξαιρετικό επίπεδο και τα πάντα σου δίνουν την αίσθηση ότι δεν θα αλλάξουν ακόμα και μετά από μία δεκαετία χρήσης. Πάντως από θέμα εξοπλισμού, η έκδοση GL+ που είχαμε στα χέρια μας είναι υπερπλήρης: Infotainment με 7ιντση οθόνη αφής, ραντάρ για το adaptive cruise control, κάμερα και αισθητήρα laser για το σύστημα υποβοήθησης πέδησης DSBS, κάμερα οπισθοπορείας, 7 αερόσακους και κάμποσα ακόμη συστήματα!
Εναλλακτική πρόταση
Η Suzuki έχει δύο επιλογές και μπορείς πολύ εύκολα να δεις ποια ταιριάζει περισσότερο στον χαρακτήρα σου. Το λίγο μεγαλύτερο SX4 S-Cross με τη μεγάλη χρωμιομένη μάσκα τραβάει έντονα το βλέμμα, έχει χώρους, είναι ικανοποιητικά σβέλτο, άνετο εντός δρόμου και ικανό εκτός στην έκδοση με τετρακίνηση, ενώ η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή, απόρροια φυσικά και του πολύ χαμηλού βάρους. Α, και να μην ξεχνιόμαστε, είναι Suzuki οπότε η αξιοπιστία είναι δεδομένη! Η δικίνητη έκδοση GL ξεκινάει από τα €18.810, ενώ η τετρακίνητη GL+ σαν αυτήν που είχαμε για δοκιμή φτάνει τα €22.600. Μια αρκετά προσιτή και all-around επιλογή που αξίζει να checkάρεις.
Τιμή βασικής έκδοσης SX4 S-Cross 1.4T Hybrid 2WD 129Ps (GL): €18.810
Τιμή έκδοσης δοκιμής SX4 S-Cross 1.4T Hybrid 4WD 129Ps (GL+): €22.600
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κύλισης | «Μουντή» εικόνα εσωτερικού |
Εκτός δρόμου δυνατότητες | Αίσθηση τιμονιού |
Απόδοση υβριδικού συνόλου | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.373cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 82mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,9 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με λειτουργία κλειδώματος | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.300 | |
Ύψος (mm) | 1.580 | |
Πλάτος (mm) | 1.785 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.600 | |
Βάρος (kg) | 1.220 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 430-1.269 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 129/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,5/2.000-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 110 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |