Το Suzuki Ignis είναι ένα αρκετά πετυχημένο μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας, που μετράει ήδη πέντε χρόνια στην αγορά. Χάρη δε στις μικρές του διαστάσεις, την ιδιαίτερα χαμηλή του τιμή και την εξίσου χαμηλή του κατανάλωση, το καθιστούν ως ένα από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα που μπορεί να αγοράσει κανείς.
Στην πρόσφατή του ανανέωση δέχθηκε ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, παράλληλα με μερικές διακριτικές αισθητικές αλλαγές. Πιο συγκεκριμένα, έχει νέους προφυλακτήρες, μια καινούργια μάσκα με χρωμιωμένα διακοσμητικά στοιχεία, φώτα τεχνολογίας LED, ανασχεδιασμένα πίσω φώτα, μαύρα προστατευτικά πλαστικά στα χαμηλά σημεία του αμαξώματος, αλλά η βασικότερη αλλαγή είναι η αναβάθμιση του ήπιου υβριδικού συστήματος των 12V, το οποίο πλέον χρησιμοποιεί μια μπαταρία 10Ah, αντί των 3Ah που είχε προηγουμένως, καθώς και η τοποθέτηση CVT κιβωτίου, το οποίο μάλιστα διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, με τις αλλαγές να γίνονται μέσω paddles στο τιμόνι.
Μικρό στο μάτι
Το Ignis έχει αρκετά compact διαστάσεις, αφού το μήκος του φτάνει μόλις τα 3.700mm, το πλάτος του τα 1.690mm και το μεταξόνιο τα 2.435mm, με τον χώρο αποσκευών να ξεκινάει από τα 260lt και να φτάνει αν διπλώσουμε τα πίσω καθίσματα, στα 1.100lt. Οι μηχανικοί της Suzuki έχουν εμμονή με την διατήρηση του χαμηλού βάρους -και πολύ καλά κάνουν- με το υβριδικό σύστημα να προσθέτει μόλις 7kg και το συνολικό βάρος να φτάνει τα 890kg.
Φαίνεται και είναι μικρό, όμως οι εσωτερικοί του χώροι είναι άνετοι και μπορούν να φιλοξενήσουν τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες. Ειδικά ο χώρος για τα κεφάλια είναι κάτι παραπάνω από καλός. Το εσωτερικό απαρτίζεται από σκληρά πλαστικά, με την συναρμολόγηση να μην επιτρέπει τριγμούς ούτε στο ελάχιστο. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε την γνωστή οθόνη αφής των 7in που συναντάμε στην πλειοψηφία των μοντέλων της Suzuki, μέσω της οποίας θα χειριστεί κανείς το απλό σύστημα infotainment και να συνδέσει το κινητό του τηλέφωνο μέσω Bluetooth.
Ο πίνακας οργάνων έχει ανασχεδιαστεί, διαθέτοντας πληθώρα ευανάγνωστων ενδείξεων για την κατανάλωση, την αυτονομία και την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ νέες είναι και οι χρωματικές επενδύσεις στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και στις λαβές των θυρών. Γενικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα πρακτικό, με αρκετές θήκες σε διάφορα σημεία του. Μπορεί να υστερεί σε πλάτος, με τους επιβάτες να κάθονται αρκετά κοντά ο ένας με τον άλλο, όμως για το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι χώροι είναι πολύ παραπάνω από ικανοποιητικοί. Το μεγάλο του πλεονέκτημα φυσικά είναι η ευελιξία του. Με τις προαναφερθείσες διαστάσεις όλοι μπορείτε να καταλάβετε πως η πόλη είναι το στοιχείο του.
Είναι ήσυχο!
Το CVT κιβώτιο που χρησιμοποιεί το Ignis της δοκιμής μας, λειτουργεί όπως θα περιμένει κανείς να λειτουργεί ένα τέτοιου είδους κιβώτιο. Όσο είσαι φειδωλός στο πάτημα του γκαζιού, οι στροφές θα παραμείνουν σε χαμηλό επίπεδο, όπως επίσης και ο θόρυβος του κινητήρα. Αν πατήσεις δυνατά το γκάζι, ο ήχος του τετρακύλινδρου K12D δεν είναι ότι πιο ευχάριστο μπορείς να ακούσεις, ενώ αντίστοιχα θα δεις και την κατανάλωση να ανεβαίνει. Με φυσιολογικό πάτημα του γκαζιού πάντως, μπορεί κανείς να κινηθεί σταθερά με 120km/h και ο κινητήρας να περιστρέφεται κάτω από τις 2.500rpm. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια βοηθάει ελαφρώς στην ισχύ του θερμικού κινητήρα, επιτρέποντας να κρατηθεί η κατανάλωση σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, με την μέση τιμή που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής να φτάνει μέχρι τα 5,7lt/100km. Το πετάλι του γκαζιού πάντως είναι λίγο ευαίσθητο και εύκολα μπορεί να ξεφύγει κανείς και να το πατήσει με παραπάνω δύναμη, με αποτέλεσμα να ανεβάζει στροφές ο κινητήρας και να ανεβαίνει αντίστοιχα η κατανάλωση. Με λίγη σύνεση και συνήθεια στο πεντάλ του γκαζιού μπορείς να καταφέρεις εντυπωσιακά νούμερα κατανάλωσης.
Η ανάρτηση είναι αρκετά άνετη για να φιλτράρει τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου και όσο σφιχτή χρειάζεται ώστε να επιτρέπει αισθητές, αλλά όχι υπερβολικές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Το τιμόνι από την άλλη υστερεί σε αίσθηση και πληροφόρηση, αλλά είναι κάτι που δεν θα απασχολήσει και ιδιαίτερα την οδήγηση εντός πόλης. Βέβαια με το Ignis δεν θα κινηθείτε αποκλειστικά και μόνο εντός πόλης, αφού χάρη στα 180mm απόστασης από το έδαφος θα σας επιτρέψει κοντινές εκδρομές και κίνηση σε βατό χωματόδρομο χωρίς τον φόβο να χτυπήσει το κάρτερ ή μέρη της μετάδοσης σε καμία ύπουλα μισοθαμμένη μυτερή πέτρα. Αν θέλετε off-roading με τετρακίνητο SUV «τσέπης» υπάρχει το ακόμα πιο ικανό τετρακίνητο Ignis All Grip.
Παραπάνω από τίμιο
Η βασική έκδοση GL του Ignis με το χειροκίνητο κιβώτιο ξεκινάει από την ασυναγώνιστη τιμή των €10.683, ενώ η έκδοση που δοκιμάσαμε με το CVT κιβώτιο, ονομάζεται GL+ και το πακέτο εξοπλισμού της περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, αλουμινένιες ζάντες 16in, ράγες οροφής, φιμέ πίσω τζάμια, ανακλινόμενα και συρόμενα πίσω καθίσματα, air condition, έξι αερόσακους και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7in. Η τιμή της έκδοσης αυτής φτάνει τα €13.161, ενώ η αντίστοιχη έκδοση χωρίς το CVT κιβώτιο, κοστίζει €12.010.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 Hybrid GL: €10.683
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2 Hybrid CVT GL+: €13.161
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Κατανάλωση | Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές |
Εσωτερικοί χώροι | Αίσθηση τιμονιού |
Άνεση ανάρτησης | |
Τιμή αγοράς |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.197cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 71,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,757 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.700 | |
Ύψος (mm) | 1.605 | |
Πλάτος (mm) | 1.690 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.435 | |
Βάρος (kg) | 890 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 260-1.100 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 175/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 83/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 10,9/2.800 | |
0-100km/h (sec) | 12,4 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 155 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 122 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,7 |