Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Suzuki |
Μοντέλο | Baleno |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
Light hybrid
Το Suzuki Baleno έχουμε πει και σε προηγούμενες δοκιμές ότι είναι ένα από τα πιο «τίμια» αυτοκίνητα που μπορεί κάποιος σήμερα να αγοράσει, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Αυτό φυσικά συμβαίνει γενικότερα με όλα τα Suzuki, αλλά το συγκεκριμένο είναι αυτό που λέμε «more car for the money». Φοράει τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό 1,2 Dualjet σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 12V, το οποίο ονομάζει SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System). Ουσιαστικά πρόκειται για έναν εναλλάκτη-μίζα (Integrated Starter Generator), ισχύος 2,3kW και 5,1kgm ροπής, που είναι συνδεδεμένος με το στρόφαλο μέσω τροχαλίας και ιμάντα, όπως θα ήταν το κανονικό δυναμό, μόνο που αντί να φορτίζει απλώς τη μπαταρία, έχει τη δυνατότητα να γυρίσει πρώτο αυτό και να βάλει μπροστά τον κινητήρα αντί για τη μίζα και μάλιστα χωρίς θόρυβο. Εκτός λοιπόν του ότι φορτίζει την κανονική μπαταρία, όπως όλα τα δυναμό, κατά την επιβράδυνση φορτίζει επίσης και μία extra μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Όταν, λοιπόν, επιταχύνεις, η γεννήτρια ISG λειτουργεί ως ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτούμενο από τις δύο μπαταρίες, βοηθώντας τον κινητήρα και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση βενζίνης. Κατά την καθημερινή οδήγηση, το σύστημα δεν γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό και δεν λειτουργεί όταν απαιτείται η μέγιστη ισχύς, μόνο σε μερικό φορτίο και μέχρι τις 4.000rpm. Με λίγα λόγια, δεν είναι εκεί για να βελτιώσει τις επιδόσεις, αλλά για να ωφελήσει την κατανάλωση καυσίμου.
Το αυτοκίνητο
Είναι πάρα πολύ καλό. Έχει πιθανότατα τους καλύτερους χώρους στην κατηγορία του, με εξωτερικές διαστάσεις μικρού (μήκος 3.995mm), σε σημείο που το συγκρίνεις και με τους χώρους που έχουν τα μεσαία hatch-back, έχει καλύτερο στήσιμο από αυτό που περίμενες από ένα μικρομεσαίο ιαπωνικό μοντέλο με στενά λάστιχα και μαλακά ελατήρια, έχει 355lt χώρο αποσκευών και είναι πάρα πολύ οικονομικό. Τόσο οικονομικό που πραγματικά αξίζει να το προτιμήσεις από κάποιο άλλο πετρελαιοκίνητο για να γλυτώσεις και τη μπόχα και τις βλάβες που αναμένεται να βγάλουν τα περισσότερα diesel στο άμεσο μέλλον από τα κακής ποιότητας πετρέλαια που υπάρχουν στην αγορά. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα και απευθύνεται σε αυτόν που θέλει ένα αυτοκίνητο επειδή χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που θα κάνει τη δουλειά του με το μικρότερο δυνατό κόστος χρήσης. Ο κινητήρας του δεν εντυπωσιάζει με τη δύναμή του, τα 90Ps δεν εντυπωσίασαν εξάλλου ποτέ κανέναν, το Baleno 1.2 SHVS όμως,όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Suzuki, εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, όπως βλέπετε και στους πίνακες, αφού 5,6lt/100km εγώ δεν καίω ούτε με το ποδήλατο. Όσο για τις επιδόσεις, για να μην το αδικήσουμε, να αναφέρουμε απλά ότι οι τιμές που ανακοινώνει η Suzuki είναι κάπως συντηρητικές, μιας και για το 0-100km/h δεν χρειάζεται 12,3sec, που λένε, αλλά 10,8sec, 1,4sec περισσότερο από το τρικύλινδρο 1,0lt turbo BoosterJet, οπότε και εκεί είναι μια χαρά. Στις ρεπρίζ βέβαια χάνει αρκετά από το υπερτροφοδοτούμενο αδερφάκι του, αφού για το 50-80km/hμε 3η χρειάζεται 5,7sec, αντί για 4,02sec και για τα 80-110 km/h, 6,5sec, αντί για 4,81sec. Σε γενικές γραμμές, όπως είχαμε πει και για το τρικύλινδρο turbo, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το αποκτήσεις με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος, ειδικά την εντελώς απλή του έκδοση και να ξενοιάσεις για πολλά χρόνια από το θέμα «χρειάζομαι ένα αυτοκίνητο».
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 GL 90PS: €11.830
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.2 GLXHYBRID 90PS: €14.470
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
«Αχτύπητη» Τιμή | Αδιάφορη εμφάνιση |
Χώροι | |
Πολύ χαμηλή κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.242cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 74,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 12,5 | |
Τροφοδοσία | Έμμεσος ψεκασμός | |
Βάρος (kg) | 960 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 185/55 R16 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 90/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 12,2/ 4.000 | |
0-100km/h (sec) | 12,3 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 99 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,3 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,6 |