Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Octavia |
Segment | D-Segment |
Power Train | Diesel |
Family man
Κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι το απόλυτα λογικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Δεν κοστίζει μία περιουσία, έχει τεράστιους για την κατηγορία χώρους - ειδικά πορτ-μπαγκάζ, είναι πολύ άνετο στο ταξίδι, αλλά και στην πόλη και στην έκδοση με τον 1,6TDI είναι και πάρα πολύ οικονομικό σε κατανάλωση. Για το 90% των αγοραστών αυτού του αυτοκινήτου, η προηγούμενη παράγραφος αρκεί. Για τους υπόλοιπους, τώρα, πρέπει να γράψω ακόμα 2 παραγράφους.
Τι άλλο;
Τι άλλο θέλετε; Αν θέλετε κάτι άλλο, τότε δεν είστε σε αναζήτηση για αυτοκίνητο «εργαλείο», αλλά για κάτι παραπάνω. Ίσως για κάτι πιο μοντέρνο, κάτι πιο ψηλό, κάτι με περισσότερο Status (ελληνιστί, πεταμένα λεφτά) ή κάτι με διαφορετικές δυνατότητες. Γιατί για κανονικό οικογενειακό αυτοκίνητο σε αυτά τα χρήματα και σε αυτό το μέγεθος, καλύτερο δεν υπάρχει. Υπάρχει ομορφότερο, υπάρχει ταχύτερο, υπάρχει πιο οδηγοκεντρικό, αλλά συνολικά καλύτερο όχι. Ειδικά στη βασική έκδοση με τον τρικύλινδρο χιλιάρη, η τιμή του είναι δολοφονική συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Απόδειξη φυσικά των όσων γράφω είναι και η προτίμηση που δείχνουν σε αυτό το αυτοκίνητο οι οδηγοί taxi. Υπάρχει όμως και άλλος ένας λόγος που το επιλέγουν. Είναι εξαιρετικά ευκολοδήγητο και ξεκούραστο στην πολύωρη χρήση. Έχει ελαφρύ τιμόνι, το οποίο μάλιστα «κόβει» πάρα πολύ (το περισσότερο που έχω δει σε αυτοκίνητο με την κίνηση μπροστά), άνετο κάθισμα, μαλακή και ενδοτική -στις ανωμαλίες- ανάρτηση και πορτ μπαγκάζ που φτάνει τα 590lt (το μεγαλύτερο στην κατηγορία), με πόρτα μάλιστα που ανοίγει μαζί με το πίσω τζάμι για εύκολη φόρτωση. Με λίγα λόγια είναι το ιδανικό όχημα για μία πολυμελή οικογένεια, ειδικά κατά τις καλοκαιρινές διακοπές, που οι γυναίκες συνηθίζουν να παίρνουν μαζί το μισό σπίτι.
Και σαν αυτοκίνητο;
Εντάξει, μετά από όλα αυτά αν ήταν και οδηγικά το καλύτερο, δεν θα ήταν αυτοκίνητο, αλλά το παιδί θαύμα. Δεν είναι κακό, κάθε άλλο, απλώς όλα τα προτερήματα που προανέφερα για την οδήγησή του, γίνονται σε κάποιο βαθμό μειονέκτημα, όταν θέλεις να το οδηγήσεις γρήγορα. Το μοτέρ είναι ροπάτο μεν, αλλά ψηλά δεν έχει δύναμη, το πεντάρι κιβώτιο έχει αρκετά αραιές σχέσεις και δεν βοηθάει και το τιμόνι του υστερεί σε αίσθηση. Επίσης, η ανάρτηση, ενώ είναι πολύ καλή και άνετη, στον αυτοκινητόδρομο δεν σε εμπνέει να το πιέσεις σε κλειστές διαδρομές. Λογικό όμως είναι, γιατί πρόκειται για αυτοκίνητο που δεν φτιάχτηκε γι’ αυτήν τη χρήση και προσωπικά εκτιμώ την τιμιότητα των αυτοκινήτων που επικεντρώνονται σε ένα σκοπό. Ξέρεις τι αγοράζεις, ξέρεις τι πληρώνεις κι αν μετά ζητήσεις κάτι διαφορετικό, το λάθος είναι δικό σου και όχι του αυτοκινήτου. Τα φρένα του είναι άψογα σε αίσθηση και απόδοση και δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από παρατεταμένη χρήση. Η κατανάλωσή του σε ένα ταξίδι που έκανα μέχρι το Βόλο, με μέση ταχύτητα 110km/h, ήταν γύρω στα 5lt/100km, ενώ ακόμα και μέσα στην πόλη δεν έδειξε να ανεβαίνει ιδιαίτερα, πετυχαίνοντας μία μέση τιμή της τάξης των 5,8lt/100km. Σίγουρα με το αυτόματο εφτάρι DSG θα είναι αρκετά λιγότερη, όπως και οι επιδόσεις του θα είναι καλύτερες λόγω πυκνότερης κλιμάκωσης των σχέσεων. Από πλευράς εξοπλισμού, ακόμα και στη βασική έκδοση είναι πλούσιο, με όλα τα απαραίτητα σύγχρονα καλούδια, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας και της ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επίσης είναι πολύ ποιοτικό με εξαιρετική συναρμογή, στοιχεία που συναντάς σε αυτοκίνητα του D-segment, με τη διαφορά ότι το Octavia έχει τιμή C-segment. Στην βασική έκδοση Active με τον 1.0TSI με τα 116Ps ξεκινάει από τα €16.900, ενώ ο 1.6TDI (επίσης με 116Ps) ξεκινάει από τα €20.500. Καλύτερο bargain αποτελεί η έκδοση Ambition όπως αυτή της δοκιμής μας, που με διαφορά €700 σε σχέση με την 1.6TDI Active, προσθέτει διζωνικό αυτόματο κλιματισμο, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι, διαφορετικές επενδύσεις, ζάντες αλουμινίου 16in, και οθόνη infotainment 8in. Γενικά, το Octavia είναι ένα αυτοκίνητο που, αν θα έπρεπε να το χαρακτηρίσεις με μία λέξη, θα δυσκολευόσουν να επιλέξεις ανάμεσα στο τίμιο, πλήρες, ιδανικό, συμφέρον και όλες αυτές τις έννοιες που δείχνουν ότι πρόκειται για ένα εργαλείο, που στόχος του είναι να υπηρετήσει πιστά τις ανάγκες μιας οικογένειας και είναι προσηλωμένο σε αυτό.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 79,5mm x 80,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,2 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης | |
Βάρος (kg) | 1340 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Compound Link | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 16in | |
Ελαστικά | 205/55 R16 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 116 PS/3.200-4.000rpm, | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5 kgm/1.500-3.200 rpm | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 203 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 109 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,8 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 4,97 | |
0-80 | 7,72 | |
0-120 | 16,08 | |
0-140 | 22,86 | |
0-160 | 31,13 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,97 | 38,12 |
60 | 5,88 | 66,16 |
100 | 7,79 | 80,13 |
200 | 11,78 | 100,32 |
400 | 18,03 | 129,15 |
1000 | 32,68 | 62,43 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η: SEC | ||
50-80 | 3,52 | |
80-110 | 6,22 | |
ΡΕΠΡΙΖ 4η | ||
KM/H | SEC | |
80-110 | 6,01 | |
100-140 | 11,87 |