Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Fabia |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Μα τι ευχάριστη έκπληξη
Ξέρετε, λόγω της πολυετούς πλέον εμπειρίας μας σε αυτήν την δουλειά, αλλά και της μεγάλης ομοιότητας που έχουν τα μοντέρνα αυτοκίνητα με τα τόσα κοινά μηχανικά μέρη, πλέον όταν πρόκειται να πάρουμε για δοκιμή ένα αυτοκίνητο, πάνω-κάτω γνωρίζουμε τι να περιμένουμε. Είναι πολύ σπάνιες οι φορές που τελικά αυτό που οδηγούμε δεν είναι όπως το περιμέναμε και μάλιστα ακόμα πιο σπάνιες όταν αυτό είναι καλύτερο. Μία από αυτές τις σπάνιες περιπτώσεις, είναι και το Fabia Monte Carlo, που απλώς περίμενα να είναι ένα λίγο πιο γρήγορο και πιο σφιχτό Fabia, ενώ αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να γράφει στην πίσω πόρτα GΤi και να το υποστηρίζει περισσότερο από πολλά από τα μοντέλα που το έγραφαν στο παρελθόν.
Η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Fabia χρησιμοποιεί την αρθρωτή πλατφόρμα MQB–A0 του Volkswagen Group, έχοντας μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη, καλύτερους χώρους, άνεση και φυσικά οδηγικά πλεονεκτήματα. Η έκδοση Monte Carlo είναι εύκολα ταυτοποιήσιμη χάρη στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στις μαύρες λεπτομέρειες του αμαξώματος (μάσκα, οροφή, κολώνες κ.α.), στις 17άρες ζάντες και στο έντονο χρώμα Velvet Red.
Στο εσωτερικό του, οι σπορ πινελιές είναι παντού παρούσες, με την ισχυρή παρουσία του μαύρου να σπάει από τις πολλές κόκκινες λεπτομέρειες και τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα που στηρίζουν τέλεια το σώμα και το όμορφο σπορ δερμάτινο τιμόνι. Η έκδοση Monte Carlo είναι η μόνη στην γκάμα του Fabia που διατίθεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, με την προσαρμόσιμη οθόνη 10,25in να προσφέρει ένα πιο δυναμικό φόντο για το layout των οργάνων. Στην κεντρική οθόνη 9,2in μπορείς να αλλάξεις το οδηγικό προφίλ (Normal, Sport, Eco και Individual) που διαφοροποιεί την απόκριση από μοτέρ και κιβώτιο, ενώ υπάρχει και κουμπί συντόμευσης δίπλα από τον επιλογέα. Το μόνο που λείπει από το εσωτερικό του είναι δύο paddles πίσω από το τιμόνι.
Ο γνωστός, καλός, 1.5TSI
Ο εξαιρετικός τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.500cc, παλιός μας γνώριμος από πολλά μοντέλα του ομίλου, βρήκε το ταίρι του στο σχετικά ελαφρύ -σε σχέση με το πού τοποθετείται συνήθως- Skoda των 1.224kg, στο οποίο ξεδιπλώνει τις αρετές του και του χαρίζει εξαιρετικές επιδόσεις. Ένας από τους καλύτερους κινητήρες μέχρι τα 2,0lt, ειδικά συνδυαζόμενος με το αυτόματο κιβώτιο DSG που έχει 7 σχέσεις και δεν τον αφήνει ποτέ να «κρεμάσει». Μόλις ξεπεράσεις τις 1.600rpm, έχει δύναμη πραγματικά παντού, άφθονη ροπή και στη δοκιμή μας αποδείχθηκε και εξαιρετικά οικονομικός. Θα έχανα στοίχημα πως το αυτοκίνητο αυτό δεν είναι πάνω από 1.100kg εξαιτίας του TSI, είναι τόσο ελαστικός και με τόσο καλή κατανομή ροπής σε όλο το φάσμα, που κρύβει εύκολα 150kg από την αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο. Αποδίδει 150Ps και 25,5kgm, τα οποία όμως είναι σταθερά από τις 1.500 ως τις 3.500rpm, στο φάσμα που χρησιμοποιείται δηλαδή για την κίνηση στην πόλη και έτσι δίνει την αίσθηση αρκετά μεγαλύτερου συνόλου. Οι επιδόσεις του Fabia Monte Carlo κατά την Skoda είναι 8,0sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, αλλά εμείς είδαμε ελαφρώς καλύτερο χρόνο, αφού το μετρήσαμε στα 7,89sec, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 222km/h. Εξαιρετική, όπως είπαμε, ήταν και η κατανάλωση που είδαμε, με 7,6lt/100km, χωρίς καμία πρόθεση οικονομίας, (τουναντίον...) στην οποία συμβάλλει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Μια λειτουργία που δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό και μόνο αν προσέξεις την αλλαγή στον ήχο του κινητήρα, θα αντιληφθείς πότε λειτουργεί με τους μισούς κυλίνδρους.
Το μυστικό!
Το Fabia Monte Carlo πετυχαίνει έναν μοναδικό συνδυασμό οδηγικών χαρακτηριστικών. Είναι τόσο όσο σε όλα του. Είναι άνετο στην πόλη, ξεκούραστο στο ταξίδι, σφιχτό στον επαρχιακό δρόμο και προβλέψιμο στο όριο. Είναι από αυτές τις περιπτώσεις που μια καλή «καρότσα» (80% ατσάλι η MQB A0) με σφιχτή, αλλά ενδοτική ανάρτηση και «ζωντανό» τιμόνι, βρίσκουν την ιδανική ισορροπία παρά το χαμηλό προφίλ ελαστικών 215/45 στις 17in ζάντες (προαιρετικά διατίθεται και με 18άρες με χρέωση €500, αλλά μην τις προτιμήσετε). Πού βρίσκεται όμως το μυστικό της επιτυχίας στο Fabia Monte Carlo; Τι είναι αυτό που το κάνει τόσο ευχάριστο οδηγικά και ξεχωριστό από τα συνηθισμένα «κανονικά» μοντέλα του ομίλου, όπως το Ibiza και το Polo; Θα σας πω. Το μυστικό του βρίσκεται στην ρύθμιση του ESP και του προαιρετικού πακέτου sport chassis control που, εκτός από χαμηλότερα (-15mm) και σφιχτότερα ελατήρια, έχει ένα από τα καλύτερα ESP που έχουμε οδηγήσει ever. Προσομοιώνει την λειτουργία μπλοκέ διαφορικού τέλεια, επεμβαίνοντας στα φρένα ομαλά και χωρίς να ακούγεται, φρενάρει τον εσωτερικό εμπρός ή και του δύο εσωτερικούς τροχούς στην είσοδο της στροφής όταν μπαίνεις με περισσότερα χιλιόμετρα ή με περισσότερο γκάζι, βοηθώντας το να τοποθετηθεί στη γωνία που δείχνει το τιμόνι και γενικά είναι εκεί για να σε βοηθήσει να κινηθείς γρήγορα και όχι να σου κόψει τα φτερά.
Τα συνηθισμένα συστήματα ευστάθειας αντιδρούν στην απώλεια πρόσφυσης σαν αυτό που συμβαίνει να «το έπαθες». Στο Fabia Monte Carlo το σύστημα γνωρίζει πως δεν «το έπαθες», αλλά «το έκανες». Καλό πλαίσιο, καλή ανάρτηση και μπόλικο κράτημα έχουν σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, δεν είμαστε πια στα 90's. Την «θέληση» και την «βούληση» να τα αξιοποιήσεις δεν έχουν, δυστυχώς τα περισσότερα, ειδικά όταν δεν είναι μοντέλα με sport καταβολές. Αυτό εδώ το μικρό Skoda όμως έχει έντονο σπορ χαρακτήρα και «βαρύ» όνομα, το οποίο όμως δεν εκθέτει. Είναι το καλύτερο μικρό αυτοκίνητο του group και ένα από τα μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού που αξίζει τα λεφτά του μέχρι το τελευταίο ευρώ στην εποχή μας. Με €26.100 παίρνεις ένα αυτοκίνητο που τα κάνει όλα και τα κάνει καλά. Δεν είναι μεγάλο για την πόλη, δεν είναι μικρό για το ταξίδι, δεν είναι ιδιαίτερα σκληρό ώστε να κουράζει και είναι πολύ γρήγορο, οικονομικό και ευκολοδήγητο. Bingo!
Τιμή βασικής έκδοσης Fabia Monte Carlo 1.0TSI 6MT 110Ps: €22.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Fabia Monte Carlo 1.5TSI DSG 150Ps: €26.100
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορτίφ χαρακτήρας | Σύστημα infotainment |
Τιμή | Μας λείπουν 2 paddles |
Ρύθμιση συστήματος ESP | |
Άνεση ανάρτησης | |
Απόδοση κινητήρα | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.125 | |
Ύψος (mm) | 1.459 | |
Πλάτος (mm) | 1.780 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.564 | |
Βάρος (kg) | 1.360 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 380-1.190 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 312x25 με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 272x10 με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,0 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 222 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 126 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
KM/H | ||
46,44 | ||
75,18 | ||
92,11 | ||
116,91 | ||
147,41 |