Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Seat |
Μοντέλο | Tarraco |
Segment | D-SUV |
Power Train | Diesel |
Big deal!
Το Seat Tarraco βασίζεται στη μεγάλη εκδοχή της MQB πλατφόρμας του VW Group με κωδική ονομασία A LWB, που, με το μεταξόνιο των 2.790mm, του εξασφαλίζει τεράστιους χώρους εντός της καμπίνας και ένα χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 760lt, τον μεγαλύτερο που έχω δει από κοντά. Η εικόνα που αντικρίζεις ανοίγοντας την πίσω ηλεκτρική πόρτα είναι πραγματικά αστεία, γιατί αποκλείεται την πρώτη φορά που θα τον αντικρίσεις να μην σε πιάσουν τα γέλια. Πού ήταν αυτό το αυτοκίνητο το καλοκαίρι του 2010 που είχα την κορούλα μου μωρό και έπαιζα Tetris για να χωρέσω στο πορτμπαγκάζ και στην καμπίνα το μισό σπίτι. Εξίσου εντυπωσιακός είναι και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών (με συρόμενο πίσω κάθισμα), ενώ πολύ πρακτική είναι και η ύπαρξη μοχλών στο χώρο αποσκευών για τη γρήγορη αναδίπλωση των καθισμάτων. Βγαίνει και με επταθέσια διάταξη, με 60lt μικρότερο χώρο αποσκευών.
Οι κορυφαίοι χώροι όμως δεν έρχονται χωρίς «τίμημα». Είναι και εξωτερικά μεγάλο αυτοκίνητο το Tarraco, με 4.735mm μήκος και 1.839mm πλάτος, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται να βρει εύκολα να παρκάρει κάπου μέσα στην Αθήνα.
Πάντως, παρά το μεγάλο του μέγεθος και τη συγγένεια με το αντίστοιχο Skoda Kodiaq, το Tarraco είναι σαφώς πιο όμορφο και σπορτίφ, όχι μόνο από πλευράς εμφάνισης, αλλά και η οδική του συμπεριφορά, ενώ είναι προφανώς ένα μεγάλο MQB στο δρόμο, είναι λίγο καλύτερη από τα άλλα. Χωρίς να είναι σκληρό σε ρύθμιση ανάρτησης και να χάνει σε άνεση, στρίβει καλύτερα από τα περισσότερα SUV του ομίλου, με τη βοήθεια βέβαια της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων και της τετρακίνησης.
Larger than life
Η σχεδίαση του εσωτερικού ακολουθεί την αντίστοιχη του αμαξώματος με σχετικά απλές γραμμές και χωρίς υπερβολές εντυπωσιασμού. Τα υλικά και η συναρμογή του είναι πολύ καλά, με εξαίρεση ορισμένα στα κατώτερα μέρη του ταμπλό, τα καθίσματα είναι πολύ άνετα και διαθέτει φυσικά όλες τις μοντέρνες ευκολίες που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του 2020. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,25in και όμορφες ενδείξεις, με διαφορετικά layout. Η κεντρική οθόνη 8 ιντσών έχει πολύ καλή ανταπόκριση στην αφή και φυσικά παρέχει την συνδεσιμότητα με smartphones, χρησιμοποιώντας τις πλατφόρμες επικοινωνίας Apple Car Play και Android Auto.
Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης ακόμα και στις βασικές εκδόσεις, που περιλαμβάνει Front Colision Assist, Lane Assist, Cruise Control, κάμερα οπισθοπορείας και πολλές ακόμα ευκολίες. Ειδικά η κάμερα οπισθοπορείας είναι τόσο χρήσιμη όσο σε λίγα αυτοκίνητα, αφού και ψηλό είναι και πολύ μακρύ, οπότε αν δεν έχεις κάνει μεροκάματα σαν παρκαδόρος, θα ήταν δύσκολο να το παρκάρεις χωρίς μικρο-επαφές. Ο περιστροφικός επιλογέας για τη ρύθμιση της τετρακίνησης και το οδηγικό προφίλ του δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου και ενώ δεν είναι ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου όχημα, θα σε πάει παντού, αρκεί να μην κάνεις υπερβολές και ακουμπήσει κάτω η κοιλιά του.
Κινητήρας – μετάδοση
Ο δίλιτρος TDi είναι πολύ πρόθυμος να επιταχύνει το βαρύ αμάξωμα, ειδικά στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας, όπου η άφθονη ροπή των 35kgm, σε συνδυασμό με το γρήγορο σε αλλαγές κιβώτιο DSG, του χαρίζουν αδιάκοπη επιτάχυνση και μόνο στις ψηλές στροφές δείχνει να «λαχανιάζει». Δεν χρειάζεται όμως να φτάσει μέχρι εκεί, αφού το κιβώτιο φροντίζει να αλλάζει σχέσεις χαμηλά και να τον κρατάει στην αγαπημένη του περιοχή λειτουργίας. Αγαπημένη και γι’ αυτόν και για την τσέπη σας, αφού η κατανάλωση των 7,8lt/100km, που είδαμε εντός πόλης και με σβέλτη οδήγηση, είναι μία εξαιρετική τιμή για τετρακίνητο SUV 1,8 τόνων. Τα 150Ps είναι αρκετά για την καθημερινή χρήση, αλλά και το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, αφού πλέον το κύριο οδικό δίκτυο της χώρας δεν έχει δύσκολα -στο προσπέρασμα- σημεία, όπου θα χρειαζόταν περισσότερη δύναμη, έτσι οι επιδόσεις του Tarraco, με 9,8sec για το 0-100km/h και τα 198km/h τελικής, είναι αρκετά για το είδος του. Εξάλλου, όποιος έχει σαν κύριο μέλημα τις επιδόσεις και την sport οδική συμπεριφορά, δεν αγοράζει diesel SUV 1,8 τόνων, με 760lt χώρο αποσκευών.
Η άνεση, που είναι λοιπόν σημαντικότερη, είναι σε πολύ καλό επίπεδο, χωρίς χτυπήματα από την ανάρτηση, ακόμα και σε μεγάλες λακκούβες, αλλά και χωρίς να είναι ενοχλητικά μαλακό στο ταξίδι και να «πλέει». Αντιθέτως, όπως είπα και πριν, έχει μία ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στο «σίγουρο» πάτημα στο δρόμο, χωρίς να γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές, με το ESP να φροντίζει να το διατηρεί στην επιθυμητή τροχιά όταν το παρακάνεις. Η τετρακίνηση, με τον συνεκτικό συμπλέκτη, αντιδρά άμεσα σε όλες τις συνθήκες και δεν είναι απαραίτητο να χιονίσει για να φανεί χρήσιμη. Για δοκιμάστε να ξεκινήσετε φορτωμένο ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε ανηφόρα με γυαλιστερή άσφαλτο το καλοκαίρι ή σε βρεγμένο δρόμο. Είναι χρήσιμη ακόμα και στην καθημερινότητα εντός πόλης, όπου το αυτοκίνητο βρίσκει πάντα πρόσφυση και με το αυτόματο κιβώτιο σού προσφέρει μια ξεγνοιασιά και ηρεμία πως ό,τι και να είναι κάτω ο δρόμος, όσο και να γλιστράει, εγώ θα πατήσω το γκάζι και θα φύγω. Το ίδιο φυσικά και σε χωματόδρομο το καλοκαίρι ή στα χιόνια σε κάποιο βουνό τον χειμώνα.
Το Seat Tarraco είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο, παντός καιρού, που χωράει κυριολεκτικά όλο το νοικοκυριό σας, χωρίς να ξεφεύγει ιδιαίτερα σε τιμή (€42.900 για την τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής) γι’ αυτά που προσφέρει. Ειδικά για τους πολύτεκνους, αν υπάρχουν πια κάποιοι εκτός από τον Ρουβά και τον Σπανούλη, το επταθέσιο, με τιμή που ξεκινάει από τα €35.990, είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς.
Τιμή βασικής έκδοσης Tarraco 1.5TSI 150PS 4x2 Style: €29.900
Τιμή έκδοσης δοκιμής Tarraco 2.0TDI 150PS 4Drive DSG Xcellence: €42.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξαιρετικοί χώροι | Άχρωμη σχεδίαση εσωτερικού |
Άνεση ανάρτησης | Το πολύ μεγάλο μέγεθος μπορεί να προβληματίσει |
Απόδοση κινητήρα | |
Λειτουργία κιβωτίου | |
Αχανής χώρος αποσκευών |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.968cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81mm x 95,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 16,2 | |
Τροφοδοσία | Common rail diesel, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικά | Ελεύθερα | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 314mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 215/65 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.735 | |
Πλάτος (mm) | 1.839 | |
Ύψος (mm) | 1.674 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.790 | |
Βάρος (kg) | 1.728 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 760 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/3.500-4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 35/1.750-3.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 198 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 168-187 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,4-7,1 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,8 |