Seat Arona FR 1.5 TSI 150Ps

Seat Arona FR 1.5 TSI 150Ps

Σπορ εμφάνιση
Το Arona FR είναι το πιο σπορτίφ SUV στη γκάμα της Seat, μέχρι την έλευση του Cupra Ateca. Σε αντίθεση με το Ateca Cupra, όμως, το Arona FR έχει να επιδείξει ένα εξαιρετικό Value For Money πακέτο, αφού τα €19.155, που κοστίζει, είναι ένα ποσό ιδιαίτερα συμφέρον με βάση την ισχύ του κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού. Το πάτωμα που χρησιμοποιεί είναι το γνωστό MQB AO που μοιράζεται με το Ibiza, με τη διαφορά ότι είναι μεγαλύτερο σε μήκος κατά 79mm και σε πλάτος κατά 108mm. Όπως προδίδει και ο κωδικός FR, περιμένεις κάποια πράγματα τόσο στην εμφάνιση όσο και στις επιδόσεις. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι πολύ διακριτική (κάτι που ανάλογα με τα γούστα μπορεί να είναι και καλό και κακό), αφού η έκδοση FR διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες μόνο από τις ζάντες διαφορετικής σχεδίασης 17in και τον πίσω διαχύτη με τις όμορφες -αλλά fake- τετραγωνισμένες και χρωμιομένες εξατμίσεις. Στο εσωτερικό, η έκδοση FR ξεχωρίζει από το flat-bottom τιμόνι, τις κόκκινες ραφές και τα καθίσματα με την ενισχυμένη στήριξη. Μία φάσα από μαλακό πλαστικό στο κέντρο του ταμπλό προσπαθεί να δώσει μία ανώτερη εικόνα, ποιοτικά, σε σχέση με τα σκληρά πλαστικά που χρησιμοποιούνται στην καμπίνα. Η μεγάλη οθόνη αφής 8in του συστήματος πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα έχει εξαιρετική ευκρίνεια και απόκριση σε κάθε άγγιγμα.

Νέο παιχνίδι
Ο κινητήρας 1.5TSI Evo αποδίδει 150Ps και 25,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 3.500rpm. Χαρακτηριστικό του είναι ότι η πολλαπλή εξαγωγής και το μαντέμι του turbo είναι ενσωματωμένα στην κυλινδροκεφαλή για να έρχεται ο καταλύτης ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας, με σημαντικό όφελος στις εκπομπές ρύπων. Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιεί πολλές τεχνικές μείωσης των τριβών, όπως την επίστρωση APS (atmospheric plasma spray) στα χιτώνια, τα οποία είναι κατασκευασμένα από χυτοσίδηρο. Η επίστρωση APS είναι ένα σπρέι λεπτόκοκκης «πούδρας» που βοηθά να δημιουργηθούν μικροσκοπικοί θύλακοι λίπανσης στα τοιχώματα των κυλίνδρων, τα οποία εξασφαλίζουν μειωμένη τριβή και φθορά στα ελατήρια των εμβόλων. Επιπλέον όφελος αυτής της κατεργασίας είναι η αυξημένη απαγωγή θερμότητας και αντίσταση στη διάβρωση, αλλά και τα βελτιωμένα «anti-knock» χαρακτηριστικά σε καύσιμα χαμηλής αντικροτικότητας. Η χαρά του Έλληνα βενζινά, δηλαδή! Η σχέση συμπίεσης φτάνει στο 12,5:1, ιδιαίτερα υψηλό νούμερο, με τον κινητήρα να λειτουργεί στο κύκλο Miller. Το 4ης γενιάς σύστημα άμεσου ψεκασμού χρησιμοποιεί νέα μπεκ 5 οπών, με μειωμένο tip στα 6mm και η πίεση του καυσίμου φτάνει μέχρι και τα 350bar. Η τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας επιτρέπει στο συμπιεστή να δώσει υψηλή πίεση υπερπλήρωσης με χαμηλή ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα. Αποτέλεσμα; Η μέγιστη ροπή αποδίδεται 35% χαμηλότερα στο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ! Το πακέτο μείωσης των τριβών και των απωλειών του κινητήρα περιλαμβάνει επίσης νέα, ειδικά κατεργασμένα ρουλεμάν στροφάλου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία νερού, αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, maintenance-free ιμάντα χρονισμού χαμηλής τριβής και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο 0W20. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αφού χρησιμοποιεί σύστημα απενεργοποίησης δύο κυλίνδρων, Αctive Cylinder Management, όταν δεν υπάρχουν απαιτήσεις σε ισχύ. Η μετάβαση από τη λειτουργία ανάμεσα σε τέσσερις ή δύο κυλίνδρους είναι ομαλή και δεν την αντιλαμβάνεται ο οδηγός, παρά μόνο όταν βλέπει τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ο κινητήρας λειτουργεί πάρα πολύ γραμμικά, χωρίς κενά απόδοσης και ξυπνάει από τις 1.500rpm, διαθέτοντας δύναμη σε όλο το φάσμα rpm, μέχρι τις 6.000rpm.

Στρίβοντας!
Στο δρόμο, το Seat Arona FR κινείται εξαιρετικά γρήγορα. Τόσο γρήγορα, που αποτελεί χωρίς αμφιβολία το γρηγορότερο B-SUV της αγοράς. Οι επιδόσεις του θυμίζουν άνετα μικρό hot-hatch και θα σας αποζημιώσουν με το παραπάνω. Ο κινητήρας διαθέτει πάντα δύναμη και κινεί το ελαφρύ αμάξωμα των 1.200kg με περίσσεια άνεση. Η πλούσια ροπή κάνει το έργο του καλού, σε αίσθηση και κλιμάκωση, κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων, εύκολο. Πολλές φορές πιάνεις τον εαυτό σου να κινείται με μία ή ακόμα και δύο σχέσεις πάνω. Επιπλέον, το σύστημα Seat Drive Profile, με τέσσερις επιλογές λειτουργίας, ECO, Normal, Sport και Individual, αλλάζει την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση του τιμονιού. Αγαπημένη μας είναι η Sport φυσικά, όπου το γκάζι είναι πιο άμεσο και το μοτέρ πιο ευδιάθετο και το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση. Σίγουρα δεν έχει την καλύτερη δυνατή αίσθηση, αλλά για τα δεδομένα της κατηγορίας και με το αμάξωμα να απέχει 19cm από το έδαφος, είναι ικανοποιητική. Το σύστημα XDS+ φρενάρει τον εσωτερικό μπροστινό τροχό κατά τη διάρκεια του στριψίματος και στέλνει τη δύναμη στον εξωτερικό, προσομοιώνοντας -σε κάποιο βαθμό- τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Καταφέρνει πάντως να περάσει αποτελεσματικά τη δύναμη κάτω, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Το ESP δεν έχει επιλογή off, παρά μόνο λειτουργία Sport. Παρ' όλα αυτά, επιτρέπει στο πίσω μέρος αρκετή ελευθερία και δεν θα σου κόψει τη φόρα και τον ενθουσιασμό στα γρήγορα κομμάτια. Η ανάρτηση, η οποία είναι κατά 20% πιο σφιχτή σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, είναι όσο σκληρή χρειάζεται, περιορίζοντας αρκετά τις κλίσεις. Η άνεση σίγουρα έχει χάσει κάποιους «πόντους απόσβεσης», αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δυσανασχετήσουν οι επιβάτες ακόμη και έπειτα από πολύωρες μετακινήσεις σε -τυπικά- κακοφτιαγμένους Ελληνικούς δρόμους.

Full πακετάRα!
Το Arona FR, λοιπόν, συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, είναι ένα αυτοκίνητο που σίγουρα αξίζει την προσοχή σας. Είναι όμορφο, ευχάριστο στην οδήγηση, φοράει έναν εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα και το μέγεθός του είναι ιδανικό για την πόλη, αλλά και για το ταξίδι. Αξίζει τα €19.155 που κοστίζει, αφού ικανοποιεί πλήρως τις ανάγκες σε γκάζι ενός θερμόαιμου μπαμπά, μίας απαιτητικής σε χώρους μαμάς, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρες. Σε όλα αυτά, προσθέστε και τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία των B-SUV. Εντάξει δεν έχει μαλακά πλαστικά, αλλά είπαμε κοστίζει όσο άλλα SUV με 30 ή 40 άλογα λιγότερα! Μην τα θέλετε και όλα δικά σας...

Τιμή Βασικής Έκδοσης 1.0TSI 95Ps (Reference): €15.245
Τιμή Έκδοσης Δοκιμής 1.5TSI 150Ps (FR): €19.155

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΕπιδόσειςΑίσθηση τιμονιού
ΕξοπλισμόςΣκληρά στην αφή πλαστικά
Ρύθμιση ανάρτησης
Χώροι
Χαμηλή κατανάλωση
Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.498cc
Διάμετρος x Διαδρομή  74,5mm x 85,9mm
ΤύποςΤετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης12,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων
Βάρος (kg)1.222
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΧειροκίνητο έξι σχέσεων   
ΔιαφορικόΕλεύθερο με σύστημα XDS+
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι 276x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΔίσκοι 230x9mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6,5Jx17in
Ελαστικά205/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)150/ 5.000-6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)25,4/ 1.500-3.500
0-100km/h (sec)8,3sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)205
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
CO2 (gr/km)      126
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  5,1
Δοκιμής (lt/100km)    7,2
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η             SEC
0-60               4,02
0-80               5,98
0-100             8,67
0-120             11,84
0-140             16,38
0-160             24,44
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ        SEC            ΚΜ/Η
18        2,71          46,06
60        5,25          73,16
100      7,02          89,15
200      10,58        112,80
400      16,24        139,58