Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | MX-30 |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι μια νέα επιλογή που ανταποκρίνεται στις ανάγκες πελατών όπως εκείνων που θέλουν ένα αυτοκίνητο με δυνατότητα να το χρησιμοποιούν ως ηλεκτρικό όσο το δυνατόν περισσότερο για τις καθημερινές τους ανάγκες, αλλά δεν θέλουν να προβληματίζονται για την αυτονομία του, ή για τη φόρτισή στα μεγαλύτερα ταξίδια. Η αυτονομία της ηλεκτρικής οδήγησης ποικίλλει σημαντικά, ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας κίνησης του οχήματος. Ωστόσο, η αλλαγή σε μπαταρία υψηλής χωρητικότητας για επέκταση της αυτονομίας εμπεριέχει και κάποιες προκλήσεις. Οι μεγαλύτερες μπαταρίες είναι πιο ακριβές, επομένως η χρήση μιας τέτοιας θα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής του αυτοκινήτου. Επιπλέον, μια προοπτική αξιολόγησης κύκλου ζωής (LCA) απαιτεί βελτιστοποίηση της χωρητικότητας της μπαταρίας για το ίδιο το όχημα.
Τα Plug-in hybrid είναι μια ρεαλιστική λύση στο ζήτημα αυτονομίας. Σήμερα, το πιο δημοφιλές plug-in hybrid σύστημα είναι ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα στο οποίο χρησιμοποιούνται τόσο ένας ηλεκτροκινητήρας, όσο και ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης για την κίνηση του οχήματος. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV ωστόσο, χρησιμοποιεί μία υβριδική μονάδα που βασίζεται σε ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα, αλλά προσθέτει μια γεννήτρια σε συνδυασμό με έναν συμπαγή κινητήρα για να εξαλείψει τον προβληματισμό σχετικά με την αυτονομία οδήγησης. Το νέο αυτό μοντέλο είναι στην ουσία ο λόγος για τον οποίο η ιαπωνική εταιρεία επανέφερε τον περιστροφικό κινητήρα wankel, που έχει όμως τον ρόλο του range extender για αύξηση της αυτονομίας.
Ο περιστροφικός κινητήρας διαθέτει κυβισμό 830cc και άμεσο ψεκασμό, αποδίδοντας 75Ps και ροπή 116Nm στις 4.000rpm, αλλά στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 170Ps και 260Nm ροπής. Ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που παράγει ενέργεια για να επεκτείνει την αυτονομία του MX-30 μέχρι τα 650km. Σε σχέση με το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, οι μηχανικοί μείωσαν την χωρητικότητα της μπαταρίας από τις 35,5kWh στις 17,8kWh και στον χώρο που απελευθερώθηκε, τοποθετήθηκε ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 50lt.
Το νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV διατίθεται σε μεγάλη ποικιλία -αποκλειστικά δικίνητων- εκδόσεων με τιμές από τα 42.637 έως 49.510 ευρώ.