Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ερευνούν τις προτιμήσεις του κοινού (και τις πωλήσεις φυσικά) και αναλόγως διατηρούν ή καταργούν μοντέλα αυτοκινήτων από την διαθέσιμη γκάμα τους. Ποια είναι όμως τα πιο hot μοντέλα που έρχονται στους προσεχείς μήνες; Sedan, Coupe, SUV, Crossovers, με ηλεκτρικούς ή και συμβατικούς κινητήρες μπαίνουν στην ελληνική αγορά και διεκδικούν την… προκαταβολή σου. Εσύ θα αγοράσεις τώρα ή θα περιμένεις τα:
BMW 5 series Sedan & i5
Η νέα BMW σειρά 5 θα προσφέρεται με πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, plug-in υβριδικά συστήματα και με κινητήρες βενζίνης ή diesel που χρησιμοποιούν ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Συγκρινόμενη με την προκάτοχό της, η νέα σειρά 5 έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 97mm (5.060mm), σε πλάτος κατά 32mm (1.900mm) και σε ύψος κατά 36mm (1.515mm). Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 20mm και έφτασε τα 2.995mm. Στο εσωτερικό, το cockpit της νέας 5άρας διαθέτει μία οθόνη ελέγχου λειτουργιών 12,3in και μια οθόνη infotainment 14,9in. Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει στάνταρ ένα… vegan εσωτερικό.
Η ηλεκτρική i5 χρησιμοποιεί την τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς και λανσάρεται σε δύο εκδόσεις: Την BMW i5 M60 xDrive, που αποδίδει ισχύ 601Ps (με τετρακίνηση) και την BMW i5 eDrive40. Στην δεύτερη ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και παράγει ισχύ 340Ps. Η αυτονομία (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP) είναι 455-516km για την i5 M60 xDrive και 477-582 km για την i5 eDrive40.
Στην ευρωπαϊκή αγορά (και στην Ελλάδα) το λανσάρισμα θα γίνει με τα τετρακύλινδρα μοντέλα BMW 520i Sedan, με ισχύ 208Ps, BMW 520d Sedan και BMW 520d xDrive Sedan με τα δύο τελευταία να αποδίδουν 197Ps. Οι τιμές ξεκινάνε από τα €66.700 για την 520i, €69.200 για την 520d, €72.200 για την 520d xDrive και €75.100 για την ηλεκτρική i5 eDrive40.
Fiat 600e & 600 Hybrid
Το ηλεκτρικό 600e και το υβριδικό 600 Hybrid βάζουν τη Fiat ξανά στο B-Segment. Το νέο 600 σχεδιάστηκε με το τρίπτυχο: Ευρυχωρία, ευκολία στην οδήγηση και αποδοτικότητα. Η εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία του 600 Hybrid εξασφαλίζει οικονομική, άνετη και ευχάριστη οδήγηση, με δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7in μαζί με την οθόνη αφής 10,25in του συστήματος infotainment εγγυώνται την ψηφιακή εμπειρία στην καμπίνα του νέου Fiat 600.
Το νέο 600e χρησιμοποιεί το εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα του ομίλου Stellantis (που είδαμε και στο Jeep Avenger), που είναι κόμπακτ και αποδοτικό. Η συστοιχία των μπαταριών έχει χωρητικότητα 54kWh και συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 156Ps, εξασφαλίζοντας αυτονομία πάνω από 400km κατά WLTP σε μεικτές συνθήκες και πάνω από 600km σε καθαρά αστικό περιβάλλον.
Το Hybrid 600 κινείται από ένα turbo κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα 1,2lt, ισχύ 100Ps και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων διπλού συμπλέκτη. Το τελευταίο φιλοξενεί τον ηλεκτρικό κινητήρα των 28,6Ps, το inverter και την κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος μετάδοσης.
Συγκεντρώνοντας πολλά πλεονεκτήματα του εξηλεκτρισμού σε ολόκληρη την γκάμα του, το νέο 600 υπογραμμίζει την ηχηρή επιστροφή της Fiat στο B-Segment, μια κατηγορία στην οποία παραδοσιακά «δείχνει τον δρόμο».
Ford Explorer
Το νέο Explorer, ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο ανοίγει τον δρόμο για μία ολοκαίνουργια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που είναι συνδεδεμένα με τις αμερικανικές ρίζες της Ford, έχοντας όμως σχεδιαστεί για την Ευρώπη. Το νέο μοντέλο έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας στην Ευρώπη μέχρι το 2030.
Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τη Ford στη Γερμανία, το νέο, ηλεκτρικό Explorer προσφέρει μια μοναδική ψηφιακή εμπειρία χάρη στην ευρηματική κινητή οθόνη αφής SYNC Move που προβάλλει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της. Έτοιμο για ταξίδια περιπέτειας και με αποθηκευτικό χώρο 470lt στην πενταθέσια διάταξη, το νεότερο ηλεκτρικό όχημα της Ford είναι ιδανικό για εξερεύνηση στην πόλη και όχι μόνο.
Η φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση συνδυάζεται με ένα υπερσύγχρονο εσωτερικό, με υλικά και χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας, όπως τα κομψά σπορ καθίσματα και μια εξελιγμένη μπάρα ήχου. Όλα αυτά συνδυάζονται με δυνατότητα ταχείας φόρτισης από 10 - 80% σε μόλις 25 λεπτά περίπου, πρόσβαση, έως το επόμενο έτος, σε 500.000 σημεία φόρτισης σε όλη την Ευρώπη και δύο διαθέσιμες εκδόσεις με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς.
Honda E:NY1
Είναι το δεύτερο ηλεκτρικό όχημα της Honda για την Ευρώπη. Το e:Ny1 χρησιμοποιεί την εξελιγμένη πλατφόρμα υψηλών επιδόσεων e:N Architecture F της Honda με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτή θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο επίπεδο σε ηλεκτρικά οχήματα της μικρής και μεσαίας κατηγορίας.
Η νέα τεχνολογία διαχείρισης της μπαταρίας της μάρκας παρέχει αυτονομία 412km (WLTP) και ταχεία φόρτιση από το 10% στο 80% σε περίπου 45 λεπτά. Η compact αρχιτεκτονική επέτρεψε μεγαλύτερη ελευθερία στην διάταξη χώρων, με όλα τα εξαρτήματα του συστήματος ηλεκτροκίνησης να βρίσκονται πάνω από τον μπροστινό άξονα. Ο υψηλών επιδόσεων ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204Ps. Η μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 68,8kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του e:Ny1, παρέχει αυτονομία έως 412km.
Οι διαστάσεις του e:Ny1 είναι παρόμοιες με του HR-V: ύψος 1.584mm, πλάτος 1.790mm και μήκος 4.387mm, με μεταξόνιο 2.607mm. Παράλληλα διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό το σύνολο των τεχνολογιών ασφαλείας Honda Sensing για αποτελεσματική προστασία σε όλων των ειδών τις συγκρούσεις και μείωση του φόρτου του οδηγού μέσω μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης. Το e:Ny1 έχει ήδη ξεκινήσει την διάθεση του στην Ελλάδα, με τιμή εκκίνησης τα €53.900 (€45.900 με το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά).
Mercedes-Benz E-Class & CLE Coupe
Η νέα E-class δανείζεται πολλά στοιχεία από την μεγάλη της αδελφή S-Class, όχι μόνο στη συνολική επιφάνεια, αλλά και σε λεπτομέρειες. Ανάλογα με την έκδοση, η μάσκα μπορεί να έχει το μοτίβο «Progressive» (με δεκάδες μικροσκοπικά αστέρια) ή το «Classic» που είναι η γνωστή -συντηρητική- μάσκα της Mercedes. Στο εσωτερικό η εμφάνιση και η τεχνολογία έχει σίγουρα περισσότερα κοινά με την S-Class. Ως στάνταρ, η E-Class διαθέτει ανεξάρτητη ψηφιακή οθόνη οργάνων και οθόνη πολυμέσων MBUX ενσωματωμένη στο ταμπλό.
Αν και δεν υπάρχει πλήρως ηλεκτρική E-Class, κάθε κινητήρας έχει κάποιο είδος υβριδικής υποβοήθησης και οι μισοί κινητήρες είναι plug-in υβριδικοί. Στο κάτω άκρο της γκάμας υπάρχει η πισωκίνητη βενζίνη E200 των 204 ίππων και η E200d των 197 ίππων, η οποία διατίθεται είτε με κίνηση πίσω είτε ως 4Matic. Τα plug-in μοντέλα E300e και E300e 4Matic είναι όλα τετρακύλινδρα, με βενζινοκινητήρες 2,0 λίτρων που συνδυάζονται με ηλεκτρικούς κινητήρες 129Ps. Αυτοί μπορούν να προσφέρουν έως 100 km αυτονομία ηλεκτρικής οδήγησης.
Σύντομα περιμένουμε και το αντίπαλο δέος των Audi A5 και BMW 4 Series, η οποία βασίζεται στην δάπεδο MRA της Mercedes-Benz. Η νέα CLE Coupe συνδυάζει την σχεδιαστική γλώσσα που είδαμε στην E-Class Coupe με πιο σπορ στοιχεία. Στο εσωτερικό, η νέα CLE Coupe υιοθετεί μια διάταξη 2+2 θέσεων, με μια οθόνη 12,3in εμπρός από τον οδηγό και μια δεύτερη για το infotainment 11,9in.
Η νέα CLE Coupe θα είναι διαθέσιμη με μια γκάμα 4κύλινδρων και 6κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και diesel, όλοι με ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης. Η μοναδική επιλογή diesel είναι η έκδοση CLE 220d, απόδοσης 200Ps από έναν δίλιτρο κινητήρα. Η παλέτα των βενζινοκινητήρων ξεκινάει από την CLE 200 των 204Ps που διατίθεται με κίνηση στον πίσω άξονα, αλλά και με σύστημα τετρακίνησης 4Matic. Η CLE 300 4Matic κινείται από ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο σύνολο 258Ps, ενώ η CLE 450 4Matic παίρνει κίνηση από έναν εξακύλινδρο κινητήρα 3,0lt, ο οποίος αποδίδει 381 ίππους.
MINI Cooper & Countryman
Η MINI συνεχίζει την πορεία της προς μια ηλεκτρική γκάμα μοντέλων και παρουσιάζει τα MINI Electric και Countryman. Περνώντας στην πέμπτη γενιά του, το 3θυρο Cooper εξακολουθεί να ενσαρκώνει την ουσία της μάρκας. Το ηλεκτρικό MINI θα είναι διαθέσιμο στην έκδοση Cooper E και Cooper SE, με μεγαλύτερη ισχύ και αυτονομία. Τα κλασικά στρογγυλά φώτα και η εντυπωσιακή οκταγωνική μάσκα είναι τα κυρίαρχα στοιχεία στο εμπρός τμήμα, διαμορφώνοντας το χαρακτηριστικό πρόσωπο του MINI.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 186Ps του MINI Cooper E επιταχύνει το όχημα από στάση στα 100km/h σε 7,3sec. Με ισχύ 221Ps, το MINI Cooper SE επιταχύνει στα πρώτα 100 km/h σε 6,7sec. Η αυτονομία του είναι 305km για το MINI Cooper E και 402km για το MINI Cooper SE. Στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη OLED, με την ονομασία MINI Interaction Unit, θέτει νέα πρότυπα με την υψηλή της ανάλυση και καθιστά πιο έντονη την παρουσία του στρογγυλού οργάνου, το οποίο έχει διάμετρο 240mm.
Tο νέο MINI Countryman είναι ψηλότερο κατά 6cm και μακρύτερο κατά 13cm σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι φαρδύτεροι θόλοι των τροχών και η καθαρή, μοντέρνα σχεδίαση ενισχύουν την αισθητική του crossover MINI. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 206Ps για την κίνηση εμπρός ή 317Ps (με δύο ηλεκτροκινητήρες) με σύστημα τετρακίνησης, ενώ η αυτονομία είναι 462km για το MINI Cooper E και 433km για το MINI Cooper SE ALL4.
Στο εσωτερικό, το νέο Countryman είναι το μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η MINI. Κυριαρχεί η στρογγυλή ψηφιακή οθόνη OLED διαμέτρου 240mm και πολλές νέες, ψηφιακές λειτουργίες στο MINI Connected Package με το Operating System 9, το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί για απτικό και φωνητικό έλεγχο.
Η πανοραμική γυάλινη οροφή και η λιγότερο ογκώδης σχεδίαση των εμπρός και πίσω καθισμάτων, κάνει την ατμόσφαιρα στο νέο MINI Countryman ιδιαίτερα φωτεινή. Οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος προσφέρουν επιπλέον χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, διευρύνοντας τις χωροταξικές επιλογές στο συμπαγές premium crossover.
Renault Megane E-Tech electric
Αμάξωμα με στοιχεία Compact saloon, crossover, αλλά και σπορ σχεδιαστικές γραμμές, δίνουν στο νέο Renault Megane μία ξεχωριστή εμφάνιση. Οι ζάντες των 20in και η φωτιστική υπογραφή των full-LED προβολέων στο πίσω μέρος αποκαλύπτουν έναν εντελώς πρωτότυπο σχεδιασμό. Η θέση οδήγησης είναι οδηγοκεντρικά προσανατολισμένη και τα χειριστήρια, που βρίσκονται συγκεντρωμένα γύρω από το μικρό τιμόνι, αφήνουν ελεύθερο χώρο και συμβάλλουν στην ασφαλέστερη οδήγηση. Ο συνδυασμός του νέου -διευρυμένης δομής- ταμπλό, με την απουσία του κλασικού τούνελ μετάδοσης, εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα πόδια, αλλά και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους: Έτσι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών φτάνει τα 209mm, ενώ 33lt είναι οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα.
Εξοπλισμένο με το σύστημα openR link με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, το νέο Renault Megane E-Tech 100% electric διαθέτει ένα υπερσύγχρονο σύστημα που προβλέπει τις ανάγκες σας και ανταποκρίνεται, προσαρμόζοντας καλύτερα το περιβάλλον σας.
Η νέα εξελιγμένη πλατφόρμα CMF-EV φιλοξενεί μια εξαιρετικά λεπτή μπαταρία 60kWh και έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα ισχύος 218Ps, καθιστώντας το Megane E-Tech ένα από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του (1.636kg). Κατά την οδήγηση, ένα έξυπνο σύστημα ρυθμίζει αυτόματα τη θερμοκρασία της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Με την ίδια ισχύ, ανεξάρτητα από τις εξωτερικές συνθήκες, απολαμβάνετε αυξημένη αυτονομία έως 450km. Το νέο Megane E-Tech Electric στην χώρα μας θα ξεκινάει από τα 47.950 ευρώ (39.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση).
Volvo EX 30
Το πρώτο premium compact SUV της μάρκας και το τέταρτο ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo είναι το EX30, με την τιμή αγοράς του να ξεκινά από τα 37.572 ευρώ (ή €29.572 με επιδότηση). Έχει μήκος 4.233 mm, πλάτος 1.837 mm και ύψος 1.555 mm, με το μεταξόνιο φτάνει τα 2.650 mm. Η Volvo υποστηρίζει πως έχει γίνει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρου, ενώ έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια για την κατανομή του βάρους (1.830kg). Το EX30 κρατά το ίδιο όνομα με το μεγαλύτερο Volvo EX90, με το πρόθεμα EX να δείχνει ότι είναι διαθέσιμο μόνο ως ηλεκτρικό μοντέλο. Έχει παρόμοιο στυλ με το EX90, με χαρακτηριστικά όπως η κλειστή «μάσκα» και τα Thor's Hammer φώτα ημέρας εμπρός.
Στο εσωτερικό, το EX30 διαθέτει μινιμαλιστική σκανδιναβική σχεδίαση σε συνδυασμό με τεχνολογία αιχμής. Το ταμπλό διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη 12,3 ιντσών στο κέντρο του και μια ηχητική μπάρα που καλύπτει ολόκληρο το επάνω μέρος του κάτω από το παρμπρίζ.
Η Volvo προσφέρει δύο επιλογές κινητήρων για το ΕΧ30: Single Motor με απόδοση 272Ps και Twin Motor Performance με 428Ps. Η έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα διατίθεται με δύο μπαταρίες: 49kWh με μικτή αυτονομία 344km και 64kWh για μικτή αυτονομία 475km. Η έκδοση Twin Motor Performance με τους 428 ίππους διατίθεται μόνο με την μεγάλη μπαταρία (αυτονομία 450km) και προσφέρει καταιγηστικές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100km/h σε 3,6sec. Οι πρώτες παραδόσεις στη χώρα μας θα γίνουν από τις αρχές του 2024.