Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Peugeot |
Μοντέλο | 308 |
Segment | C-Segment |
Power Train | Diesel |
.jpg)
Ακόμη και όταν έχεις ταλέντο, η ωραία εμφάνιση μπορεί να σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις από το πλήθος. Δείτε τον Βρετανό τραγουδιστή της pop Harry Styles και την solo καριέρα του μετά τους «One Direction». Το ίδιο εντυπωσιακή είναι και η εμφάνιση του νέου Peugeot 308, η οποία το βοηθά να ξεχωρίζει ανάμεσα από μία αγορά ταλαντούχων ανταγωνιστών. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο για το 308, επειδή ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει οικογενειακά αυτοκίνητα με μακρά ιστορία όπως: Ford Focus, Volkswagen Golf, Seat Leon, Toyota Corolla κ.α.
Σχήμα με ένταση
Η Peugeot ξέρει πως να κατασκευάσει ένα όμορφο hatchback. Από τα εμβληματικά 205 και 306 των δεκαετιών '80 και '90, μέχρι το αιχμηρό στυλ των τελευταίων 208 /2008 / 3008 / 508, η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δώσει συχνά προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που ασκούν στους αγοραστές μια… αίσθηση επιθυμίας. Έτσι, καθιερώθηκαν τα σχεδιαστικά «διαπιστευτήρια» της Peugeot και είναι ξεκάθαρο στη δραματική/επιθετική εμφάνιση του 308 ότι οι Γάλλοι, θέλουν οι αγοραστές να το προσέξουν. Το ιδιαίτερο στυλ του κάνει ορισμένους αντιπάλους του να αισθάνονται λίγο συνηθισμένοι και σίγουρα βοηθά το 308 να ξεχωρίζει ανάμεσα στα hatchback μοντέλα της αγοράς.
Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, με μοντέλα όπως το Opel Astra, το Ford Focus, το Seat Leon και Hyundai i30 να διεκδικούν την προσοχή (θα λέγαμε και το Honda Civic αλλά η τελευταία γενιά ανέβηκε στο D-Segment..), ενώ υπάρχουν και τα ακριβότερα Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes-Benz A-Class που οριοθετούν το πάνω μέρος της κατηγορίας. Όμως η Peugeot αναβάθμισε σημαντικά το νέο 308 για να μη «διστάσει» να αντιμετωπίσει ακόμα και αυτή την ταλαντούχα τριάδα. Επίσης, είναι σημαντικό για την επιτυχία της τρίτης γενιάς 308, ότι χρησιμοποίησε σε κάποιο βαθμό ηλεκτροκίνητα σύνολα για να ενισχύσει την απόδοση και να παραμείνει ανταγωνιστική. Το νέο μοντέλο βασίστηκε σε μια αναθεωρημένη έκδοση της γνωστής πλατφόρμας EMP2, η οποία μπορεί να… σηκώσει βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και plug-in υβριδικά κινητήρια σύνολα (είναι η ίδια αρχιτεκτονική στις οποίες βασίζονται τα Opel Astra και DS 4 και 3008..).
Εξωτερικά, το πεντάθυρο hatchback της Peugeot έχει την προσοχή όπου και αν κινείται. Δεν είναι μόνο το λογότυπο της εταιρείας που έχει αλλάξει, είναι το ίδιο το στυλ του 308, με ακραίο μοτίβο στο εμπρός σχέδιο και έντονες πτυχές στα πλάγια, που… οδηγούν σε ένα όμορφο πίσω μέρος. Η Peugeot «λέει» πως το σχήμα γίνεται… ανατρεπτικό, ειδικά αν προτιμήσετε τα χρώματα: Olivine Green, Elixir Red ή Vertigo Blue. Το 308 της δοκιμής μας ήταν βαμμένο στο Γκρι Artense, που διατηρούσε ισορροπία ανάμεσα στα παραπάνω χρώματα και το έντονο προφίλ.
Εσωτερικό και χώροι με premium χροιά
Τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όταν περάσεις στην καμπίνα του 308. Εκεί γίνεται αντιληπτό πόσο η Peugeot έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας. Η γενική εικόνα μπορεί να αμφισβητήσει premium μοντέλα όπως το Audi A3 και ξεπερνά σχετικά εύκολα το τελευταίο VW Golf, κάτι που θα φανταζόμασταν απίθανο πριν από λίγα χρόνια. Οι επιφάνειες τις οποίες αγγίζεις καθημερινά στο 308 έχουν πολύ καλή αίσθηση, καθώς είναι καλυμμένες με μαλακά πλαστικά και ποιοτικά υλικά. Έξω από αυτό το πεδίο τα πλαστικά είναι πιο σκληρά, ιδιαίτερα χαμηλά στο κεντρικό τούνελ και γύρω από τις επενδύσεις των θυρών. Το εξελιγμένο σύστημα i-Cockpit της Peugeot είναι πολύ εντυπωσιακό, αλλά χρειάζεται λίγη εξοικείωση. Βλέπετε, η θέση του μικρού τιμονιού σε αναγκάζεις να το έχεις πιο χαμηλά ή εναλλακτικά να κοιτάς πάνω από την στεφάνη του για να μπορείς να δεις τα όργανα ελέγχου, αντί να τα κοιτάς κατευθείαν.
Το 308 είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot που έχει ολιστική αναβάθμιση στο infotainment (με όλες τις εκδόσεις πέραν της βασικής να έχουν οθόνη αφής 10 ιντσών). Αν και είναι μια σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα συστήματα των προηγούμενων μοντέλων, εξακολουθεί να έχει κάποια μικρά ελαττώματα, όσο αφορά την πολυπλοκότητα. Η ανάλυση είναι υψηλή, κάτι που σημαίνει ότι τα γραφικά είναι μοντέρνα και ευανάγνωστα. Λίγο πιο κάτω συναντάμε τα i-toggles. Πρόκειται για έξι συντομεύσεις που μπορείτε να ορίσετε για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες, όπως τα πολυμέσα, το σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες, το μενού του κλιματισμού, τα συστήματα ασφαλείας. Τα i-toggles είναι εξαιρετική ιδέα και υλοποίηση, κάνοντας τον χειρισμό κατά την οδήγηση πολύ πιο εύκολο. Η Peugeot επέλεξε να διατηρήσει τον έλεγχο του κλιματισμού μέσα από την οθόνη του infotainment, επομένως όλες οι λειτουργίες επιλέγονται μέσω της οθόνης αφής, συμπεριλαμβανομένων των χειριστηρίων θερμοκρασίας (στις δύο πλευρές της οθόνης) σε ορισμένα μενού. Σε αυτό σίγουρα θα προτιμούσαμε τα φυσικά χειριστήρια.
Οι χώροι ικανοποιούν για τέσσερις ενήλικες. Αν οι εμπρός επιβαίνοντες είναι ψηλοί, ο «αέρας» για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω μειώνεται αρκετά. Το κεφάλι τους είναι πιθανό να ακουμπά στην επένδυση της οροφής και τα γόνατά τους να πιέζονται στην πλάτη του καθίσματος μπροστά τους. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών των 412lt είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου αφού χάνει μόνο από το -μεγαλύτερο σε διαστάσεις- Skoda Octavia. Μιλώντας για σημεία αποθήκευσης θα βρείτε πολλούς χώρους για τα κλειδιά, το πορτοφόλι σας ή οτιδήποτε άλλο έχετε μαζί σας. Οι χώροι κυμαίνονται από έναν φαρδύ σημείο στην πόρτα έως ένα βαθύ «κουτί» κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο. Το τηλέφωνό σας θα «βρει» τη θέση του στο εμπρός μέρος της κεντρικής κονσόλας που υπάρχει ασύρματη βάση φόρτισης από την Allure Premium έκδοση και πάνω. Τα πίσω καθίσματα του 308 διπλώνουν σε διάταξη 60/40, η οποία είναι τυπική για τα οικογενειακά hatchback. Αν θέλετε ένα πιο ευέλικτο διαχωρισμό (40/20/40), θα χρειαστεί να ξοδέψετε περισσότερα και να αποκτήσετε ένα Audi A3 ή μια Mercedes A-Class.
Οδική Γαλλική Παράδοση
Αν τα μοντέλα της Peugeot έχουν αποκτήσει ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα, έχουν στο DNA τους την πολύ καλή οδική συμπεριφορά και το 308 δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλιστα γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα χιλιόμετρα. Η ανάρτηση του αποτελείται από γόνατα MacPherson (εμπρός) και ημιάκαμπτο άξονα (πίσω). Ο τελευταίος, είναι τόσο καλά ρυθμισμένος, που θυμίζει διάταξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, καθώς δεν αντιδρά ποτέ με ξερές αναπηδήσεις. Το 308 έχει υποδειγματική κύλιση και κινείται άνετα πάνω από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να ενοχλεί, ενώ ταυτόχρονα η ρύθμιση της ανάρτησης το βοηθά στη γρήγορη οδήγηση. Η ισορροπία είναι το κύριο χαρακτηριστικό του set up της ανάρτησης.
Τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal και Sport αλλάζουν την απόκριση στο γκάζι, κάνουν λίγο πιο βαρύ το τιμόνι και επηρεάζουν τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου EAT8. Αν πιέσεις το 308 θα διαπιστώσεις ότι είναι πρόθυμο να ακολουθήσει την «διάθεσή» σου και το μικρό τιμόνι με την καλή αίσθηση θα γίνει σύμμαχος στις κλειστές διαδρομές. Αν η πίεση γίνει έντονη, το εμπρός μέρος θα ανοίξει ελαφρά την τροχιά του, ωστόσο είναι εύκολο να διορθώσεις αφήνοντας λίγο το γκάζι. Δυστυχώς τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν απενεργοποιούνται πλήρως (στο πρόγραμμα Sport απλά επεμβαίνουν πιο αργά). Το μόνο που θα απογοητεύσει κάπως στην γρήγορη οδήγηση είναι το αυτόματο κιβώτιο που έχει καθυστέρηση στις αντιδράσεις ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι ένα diesel hatchback και όχι ένα GTi.
Στο ταξίδι, είναι για το Peugeot 308 η… comfort zone του. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία και κοιτάει στα μάτια το πάνω μέρος του Γερμανικού ανταγωνισμού (Audi, BMW, Mercedes). Ο θόρυβος από τους τροχούς ή τον αέρα δεν περνά στην καμπίνα και μόνο ο κινητήρας θα γίνει αντιληπτός, αλλά όχι τόσο ώστε να ενοχλεί. Χάρη και στη μακριά όγδοη σχέση μπορείς να κρατάς υψηλή ταχύτητα, με το μοτέρ να μην πιέζεται και την κατανάλωση να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.
Ο τετρακύλινδρος turbodiesel 1.5BlueHDi κρατά ένα πολιτισμένο χαρακτήρα (μόλις ζεσταθεί) και δείχνει να ταιριάζει με το προφίλ του 308. Αποδίδει 130 ίππους με 30,6kgm ροπής και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Όπως όλοι περιμένουμε, τα καταφέρνει πολύ καλά με την κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με την Peugeot θέλει 4,5 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χλμ σε μεικτό κύκλο και εκπέμπει 114 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, άρα δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση έφτασε στα 5,3lt/100km με αρκετή πίεση και χωρίς να σκεφτούμε την οικονομία. Οι 130 ίπποι αποδεικνύονται αρκετοί για να κινείσαι σβέλτα σε κάθε οδικό σενάριο. Η Peugeot ανακοινώνει 0-100km/h σε 10,6sec και τελική ταχύτητα 207km/h.
Συμπέρασμα
Ενάντια στο SUV κατεστημένο, το hatchback μοντέλο της Peugeot σε συνδυασμό με τον diesel κινητήρα είναι μία ιδιαιτερότητα στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Όμως το Peugeot 308 1.5BlueHDi, είναι ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο, μία ολοκληρωμένη λύση. Έχει μοντέρνα εμφάνιση, άνετη και σπορτίφ οδική συμπεριφορά και περιορισμένη κατανάλωση. Με αρχική τιμή τα €32.800 για την έκδοση Active Plus και €36.700 για την πιο πλούσια Allure Plus της δοκιμής μας, σίγουρα δεν είναι φθηνό, αλλά φέρνει στην κατηγορία ένα πιο ξεχωριστό «πακέτο» από τις υπόλοιπες -πιο προσιτές- προτάσεις του ανταγωνισμού.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Η προσαρμογή μας στον πίνακα οργάνων |
Εσωτερικό | Χώρος πίσω επιβατών |
Υψηλή τεχνολογία | |
Ποιότητα κύλισης | |
Χώρος αποσκευών |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.499cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 84,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 16,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός Common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Αυτόματο Οχτώ σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 225/40 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.367 | |
Πλάτος (mm) | 1.852 | |
Ύψος (mm) | 1.441 | |
Μεταξόνιο(mm) | 2.675 | |
Βάρος (kg) | 1.436 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 412/1.323 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 130/3.750 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,6 /1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,8 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 207 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 117 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,5(WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,3 |