Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Tiguan |
Segment | C-SUV |
Το Tiguan είναι το δημοφιλέστερο SUV αυτοκίνητο στην γκάμα της Volkswagen, έχοντας πουλήσει παγκοσμίως περισσότερα από 7,6 εκ. αυτοκίνητα από το 2007 έως και σήμερα. Με δεδομένο πως κάθε μια από τις προηγούμενες 2 γενιές του, το τοποθετούσε επάξια μέσα στις πιο ολοκληρωμένες επιλογές της C-SUV κατηγορίας, η Volkswagen αποφάσισε να συνεχίσει την επιτυχία του μοντέλου, με την ολοκαίνουρια 3η του γενιά, την οποία γνωρίσαμε στην πανελλαδική παρουσίαση στην ορεινή Αρκαδία.
Baby Touareg
Το νέο VW Tiguan έχει αποκτήσει ένα νέο, πολύ πιο σύγχρονο αισθητικό χαρακτήρα. Βασικό κριτήριο για τις σχεδιαστικές του γραμμές αποτέλεσε η συνύπαρξη του δυναμισμού με τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα, με τη διαφορά πως πλέον και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά είναι σαφώς πιο ξεκάθαρα σε σχέση με το παρελθόν του μοντέλου σε όλες τις εκδόσεις του. Και αν στις βασικές του εκδόσεις υπερισχύει ο premium χαρακτήρας, οι εκδόσεις R Line έρχονται να προσθέσουν περισσότερα σπορ στοιχεία και να αναδείξουν τον επιθετικό του χαρακτήρα.
Στο εμπρός μέρος έχουν ενσωματωθεί οι νέοι, πιο επίπεδοι προβολείς LED oι οποίοι προαιρετικά έρχονται με την τελευταία γενιά της τεχνολογίας IQ.LIGHT HD matrix, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει μια οριζόντια μπάρα με γυάλινη επικάλυψη και προαιρετικά με ενσωματωμένη φωτεινή λωρίδα LED που αντικαθιστά την παραδοσιακή μάσκα και παραπέμπει στο μεγαλύτερο Touareg. Μια ίδιας λογικής μπάρα, χαρακτηρίζει και το πίσω μέρος, προκειμένου να τονιστεί το πλάτος του αυτοκινήτου. Αναφορικά με τις διαστάσεις του, το νέο Tiguan είναι κατά 30mm πιο μεγάλο (4.539 mm) από τον προκάτοχό του σε μήκος, αλλά το ύψος έχει αυξηθεί ελάχιστα κατά 4mm (1.639 mm). Το πλάτος (1.842 mm) και το μεταξόνιο (2.680 mm) έχουν παραμείνει τα ίδια.
Premium σε όλα τα επίπεδα
Ανασχεδιασμένο πλήρως είναι και το εσωτερικό του. Η σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ του, με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής για άλλη μια φορά, να συνδυάζεται με ένα υπερσύγχρονο διάκοσμο. Ξεχωρίζει επίσης για το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet διάταξης landscape) και την μεγάλη οθόνη αφής για το infotainment με διαγώνιο 12,9in ή προαιρετικά 15in, με νέο και πιο εύκολο στη χρήση μενού και ακόμα πιο άμεση λειτουργία. Διαθέτει επίσης ένα καινούργιο head-up display και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. Νέο είναι και το σύστημα του ψηφιακού φωνητικού βοηθού IDA της VW, ένα σύστημα που επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας, ενώ σε πακέτο αναβάθμισης αποκτά και πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και χρησιμοποιεί το ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη, AI).
Το εσωτερικό του Tiguan ορίζει ένα νέο πρότυπο με τα υψηλής ποιότητας υλικά και την κατασκευή του, καθώς και με προαιρετικές λεπτομέρειες, όπως οι διακοσμητικές ραφές και τα στοιχεία αντίθεσης στις επιφάνειες. Τα νέα εμπρός καθίσματα ergoActive Plus με πνευματική οσφυϊκή στήριξη τεσσάρων σημείων διαθέτουν και νέα πνευματική λειτουργία μασάζ πίεσης 10 σημείων. Οι χώροι, αποτελούν και πάλι ένα από τα επίσης δυνατά χαρακτηριστικά του νέου Tiguan αφού 4 επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς το παραμικρό θέμα, έχοντας μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια τους, ενώ τα πίσω συρόμενα καθίσματα έχουν φυσικά διατηρηθεί, διαμορφώνοντας ανάλογα τους χώρους για τα πόδια των επιβατών και το διαθέσιμο χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος έχει όγκο 652lt, είναι δηλαδή μεγαλύτερος κατά 37lt σε σχέση με το προηγούμενο Tiguan.
Πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα και μόνο DSG κιβώτια
Η γκάμα του νέου Volkswagen Tiguan είναι αναδιαρθρωμένη και κύριο γνώρισμά της είναι πως στηρίζεται σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις αλλά και το γεγονός πως δεν προσφέρει καμία έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο. Το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων έχει την τιμητική του λοιπόν, εφοδιάζοντας τόσο τις ήπια υβριδικές εκδόσεις eTSI των 1,5lt με 130 και 150Ps όσο και τις 4κίνητες εκδόσεις με τον 2.0TSI (204 και 265 ίππoι) που θα έρθουν προς τα τέλη του έτους. Το νέο Tiguan είναι διαθέσιμο επίσης σε δύο εκδόσεις με τον πετρελαιοκινητήρα 2.0TDI των 150Ps και 193Ps στις τετρακίνητες εκδόσεις 4Motion, ενώ η γκάμα του συμπληρώνεται από τις PHEV εκδόσεις των 204 και των 272 ίππων που συνδυάζουν τον 1.5TSI κινητήρα με ηλεκτροκινητήρες που αντλούν ισχυ από μπαταρία των 25,7kWh (19,7kWh ωφέλιμη) (σ.σ από 10,7kWh στο προηγούμενο Tiguan), για να προσφέρουν ηλεκτρική αυτονομία έως 100km και εξαιρετικά χαμηλές τιμές κατανάλωσης (0,5lt/100km στο πρότυπο WLTP). Σημειώστε πως οι δύο plug-in hybrid εκδόσεις του νέου Tiguan είναι προσθιοκίνητες και συνδυάζονται με το 6τάχυτο DSG κιβώτιο, ενώ μπορούν να φορτίσουν και από σταθμό DC ισχύος 50kW με τη φόρτισή του 10 έως το 80% να διαρκεί 23min. Χρησιμοποιόντας δίκτυο AC μία πλήρης φόρτιση χρειάζεται 2h 45min.
Στο δρόμο
Στα πλαίσια της παρουσίασης του νέου Tiguan, είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση R Line, σε συνδυασμό με την πιο εμπορική έκδοση κινητήρα του, αυτή με τους 150 ίππους του eTSI κινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στον χαρακτήρα του Tiguan, προσφέροντας δυναμική εμφάνιση και ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, πλούσιο εξοπλισμό και καλές επιδόσεις. Αρχικά το οδηγικό προφίλ του νέου Tiguan παραμένει πιστό στο στιβαρό και σίγουρο πάτημα που ήταν βασικό γνώρισμα και των προηγούμενων, προσφέροντας ασφάλεια, premium χαρακτηριστικά άνεσης και πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ο κινητήρας των 1,5lt είναι θετικός σε τράβηγμα και ικανός να το κινήσει σβέλτα (0-100km/h σε 9,1sec), με τη μέση τιμή κατανάλωσης που είδαμε σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης (εθνική και ορεινό δίκτυο) να μην ξεπερνά τα 8,2lt/100km. Στην έκδοση R Line που είναι εστιασμένη στον πιο σπορ χαρακτήρα, το Tiguan συνεχίζει και διακρίνεται για το πάτημά του, προσφέροντας καλύτερη οδηγική αίσθηση και πιο ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά όταν οι ρυθμοί αυξηθούν, χωρίς να μειώνει δραματικά τα επίπεδα της παρεχόμενης άνεσης.
Σε κάθε περίπτωση, το νέο Tiguan εξακολουθεί να είναι ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας σε όλα τα επίπεδα και αποτελεί σταθερά έναν premium παίκτη της αγοράς, ο οποίος αυτή τη φορά, με το αυξημένο του τεχνολογικό υπόβαθρο και την συνολική του αναβάθμιση, τονίζει περισσότερο αυτό του τον χαρακτήρα. Κάτι που προφανώς επηρεάζει και τις τιμές του, που ξεκινούν πλέον από τις 34.300 ευρώ.
Δείτε αναλυτικά τις τιμές του εδώ.