Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Austral |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Η Renault, με το Kadjar, δεν κατάφερε αντίστοιχη πορεία στην Ευρωπαϊκά αγορά με το ξαδερφάκι του, που ακούει στο όνομα Qashqai. Οι Γάλλοι πείσμωσαν, έβαλαν το κεφάλι κάτω, πήραν ότι καλύτερο διέθετε ο όμιλος Renault-Nissan και επανήλθαν στο προσκήνιο της άκρως ανταγωνιστικής C-SUV κατηγορίας με το ολοκαίνουριο Austral. Ένα μοντέλο με σύγχρονο και δυναμικό design, προηγμένες τεχνολογίες και πλήρως υβριδική γκάμα κινητήριων συνόλων. Στο πλαίσιο της επίσημης Ελληνικής παρουσίασης, είχαμε την ευκαιρία για μία σύντομη δοκιμή και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από το νέο SUV της Renault.
Εκλεπτυσμένος δυναμισμός
Το Austral είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-CD της εταιρείας (σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα τον εξηλεκτρισμό) και βρίσκεται ακριβώς στην «καρδιά» της C-SUV κατηγορίας με μήκος 4.510mm και μεταξόνιο 2.667mm. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι εκλεπτυσμένη και δυναμική, υιοθετώντας στοιχεία της τελευταίας εταιρικής ταυτότητας της Renault που είδαμε στο Megane E-Tech Electric. Η σχεδιαστική γλώσσα “Sensual Tech” χαρίζει έντονη προσωπικότητα, χάρη στα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full LED εμπρός, τη σχεδόν κάθετη μάσκα με το νέο λογότυπο της εταιρείας σε περίοπτη θέση (και μέγεθος..) και το μακρύ καπό με τα έντονα νεύρα. Αντίστοιχα καλαίσθητο είναι και το πίσω μέρος με φώτα σε σχήμα C και με το πάνω τμήμα να εκτείνεται από τα φτερά μέχρι το κέντρο του πορτμπαγκάζ.
Η σχεδιαστική έμπνευση από το ηλεκτρικό Megane συνεχίζεται και στο εσωτερικό του Austral, με τις δύο οθόνες των 12in να κυριαρχούν τις εντυπώσεις και το ψηφιακό προφίλ. Το σύστημα OpenR Link χρησιμοποιεί λογισμικό της Google τόσο σε υπηρεσίες όσο και για εφαρμογές. Το φιλέτο υφάσματος ενισχύει την premium εικόνα, όπως κάνει και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός. Τα φυσικά κουμπιά και χειριστήρια είναι περιορισμένα και τοποθετημένα στις σωστές θέσεις για να μην «χάνεσαι» κάθε φορά που ψάχνεις να αλλάξεις την θερμοκρασία στον κλιματισμό ή την ένταση του ηχοσυστήματος. Αυτό που σίγουρα θα πρέπει να συνηθίσει ο χρήστης είναι η περίεργη επιλογή των Γάλλων να τοποθετήσουν την θέση του επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο που βρίσκεται ακριβώς πάνω από εκείνον που ενεργοποιεί τους υαλοκαθαριστήρες.
Η καμπίνα χρησιμοποιεί στην πλειοψηφία της μαλακά πλαστικά μέρη με τους χώρους να αποτελούν ένα από τα δυνατά σημεία του Austral. Ενδεικτικά οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους 27,4cm χώρο για τα γόνατα, ενώ το συρόμενο κατά 16cm πίσω κάθισμα διαμορφώνει τον όγκο του χώρου αποσκευών στα 500-575lt στις Mild Hybrid εκδόσεις και στα 430-555lt στις εκδόσεις E-TECH Full Hybrid.
Ανεβαίνει επίπεδο
Το νέο Austral θα διατίθεται με 3 κινητήρια σύνολα που όλα διαθέτουν κάποια μορφή εξηλεκτρισμού. Η βασική έκδοση αποδίδει 130Ps και συνδυάζει έναν ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο turbo κινητήρα με κυβισμό 1.199cc σε συνδυασμό με 48V mild hybrid σύνολο, στην μέση συναντάμε την πιο ισχυρή mild hybrid έκδοση των 160 ίππων που χρησιμοποιεί υβριδικό σύστημα 12V και τον γνωστό τετρακύλινδρο turbo κινητήρα των 1.333cc και στην κορυφή βρίσκεται το E-Tech Full Hybrid η οποία συνδυάζει τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,2lt με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 50kW, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 400V χωρητικότητας 2kWh για συνδυαστική απόδοση 200Ps.
Αυτό ήταν το σύνολο που επιλέξαμε να οδηγήσουμε στα πλαίσια της παρουσίασης. Τα 200 άλογα είναι παραπάνω από αισθητά (η Renault ισχυρίζεται 0-100km/h σε 8,4sec και 400m από στάση σε 17,2sec) με το τρικύλινδρο μοτέρ να είναι εξαιρετικά γραμμικό και πολιτισμένο με την πλούσια και συνεχή ενίσχυση από τον ηλεκτροκινητήρα. Όντας γνήσιο τέκνο της Renault, το Austral, έχει στιβαρό πάτημα και εξαιρετικά ποιοτική κύλιση. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή για να διαχειρίζεται το υψηλό βάρος, καταφέρνει να ομαλοποιεί ακόμα και τις πιο απότομες ανωμαλίες, παραδόξως όμως οι κλίσεις του αμαξώματος είναι παραπάνω από αισθητές. Οι Mild Hybrid εκδόσεις χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο πίσω άξονα και μόνο η ισχυρή Full Hybrid εξοπλίζεται με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Στην τελευταία διάταξη υπάρχει -προαιρετικά- και το σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης 4CONTROL Advanced που στρίβει τους πίσω τροχούς έως και 5o προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς τροχούς. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση του, είναι όμως ακριβές και βοηθάει στις γρήγορες και προοδευτικές αλλαγές κατεύθυνσης.
Και πόσο κοστίζει;
Το νέο Renault Austral μόλις ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία C-SUV. Οι τιμές του ξεκινάνε από τα €38.450 για την βασική έκδοση με τους 130 ίππους, ανεβαίνουν στα €44.250 για την έκδοση με τα 160Ps και κορυφώνονται στα €49.700 για την full υβριδική E-Tech των 200 ίππων. Οι τιμές του βρίσκονται δηλαδή στο άνω άκρο της κατηγορίας, πολύ κοντά με τα ανανεωμένα Peugeot 3008, Citroen C5 Aircross, Jeep Compass, αλλά και με την νέα BMW X1 υποδηλώνοντας έτσι την «στόχευση» της Γαλλικής εταιρείας στην premium κατηγορία. Για τους πρώτους μήνες του λανσαρίσματος θα είναι διαθέσιμη προωθητική εκπτωτική ενέργεια €1.800-€2.200 που διαμορφώνει τις τιμές στα €36.650 (130Ps), €40.750 (160Ps) και €47.500 (200Ps).