Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | 2 |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Η Mazda, αποτελούσε ανέκαθεν, μία εταιρεία η οποία σκεφτόταν και υλοποιούσε «outside of the box». Είτε πρόκειται για επιλογές μοντέλων είτε μηχανικών συνόλων, η Ιαπωνική εταιρεία βρίσκει τρόπους να καινοτομεί. Κάπως έτσι λοιπόν, επιλέγει τη χώρα μας για την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Mazda 2.
Η αλήθεια είναι ότι μας έλειψε η Mazda από την Ελληνική αγορά, αλλά το comeback, κάτω από την «ομπρέλα» του ομίλου επιχειρήσεων Συγγελίδη, είναι ιδιαίτερα δυναμικό αλλά και ενθαρρυντικό για το μέλλον της αντιπροσώπευσης στη χώρα μας. Η ανανέωση του Mazda 2 λοιπόν, έρχεται «κουτί» στις προσπάθειες των ανθρώπων της εταιρείας, αφού κατά τους πρώτους 6 μήνες λειτουργίας στην Ελληνική αγορά, το ιαπωνικό supermini κατάφερε να συγκεντρώσει το 45% των συνολικών ταξινομήσεων της γκάμας.
Small Tweaks
Οι αισθητικές αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου είναι λίγες, αφού η Mazda δεν είχε σκοπό να αλλάξει την εμφάνιση του supermini μοντέλου της, ήθελε να το εμπλουτίσει όμως με περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, αλλά και περισσότερη ποιότητα. Το βασικό design διατηρήθηκε με τη νέα μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα να κάνουν το ανανεωμένο Mazda 2 να δείχνει πιο φαρδύ και σοβαρό. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), παρέχουν καλύτερο φωτισμό, με τη μεγάλη σκάλα να φτάνει 80m επιπλέον από το απερχόμενο μοντέλο. Ταυτόχρονα, τα φώτα προσαρμόζουν τη δέσμη τους αυτόματα (Adaptive LED Headlights) ώστε να μην τυφλώνουν τους οδηγούς των οχημάτων που κινούνται από την αντίθετη κατεύθυνση. Το ανανεωμένο 2 εξοπλίζεται επίσης με Head-Up Display, σύστημα ανίχνευσης πεζών και αυτόματο φρενάρισμα (Advanced Smart City Brake Support), αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), αλλά και με το σύστημα παρκαρίσματος 360°, χρησιμοποιώντας τέσσερις κάμερες γύρω από το αυτοκίνητο. Θα θέλαμε ωστόσο οι κάμερες να είναι καλύτερης ποιότητας, καθώς απέχουν από τις κορυφαίες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, η ανανέωση έφερε πλήρως ανασχεδιασμένα μπροστινά καθίσματα, τα οποία προσφέρουν τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ της στήριξης του σώματος και της άνεσης. Το ταμπλό δεν άλλαξε ιδιαίτερα, συνεχίζει την όμορφη μινιμαλιστική σχεδίαση που χαρακτηρίζει όλα τα σύγχρονα Mazda, όπως το νέο 3, προσθέτει όμως, νέες δερμάτινες επενδύσεις με πυκνές ραφές που δίνουν έναν extra τόνο πολυτέλειας. Τα υλικά είναι στην πλειοψηφία τους σκληρά, χωρίς να απέχουν από τις κορυφαίες B-Segment προτάσεις, διαθέτοντας παράλληλα κορυφαία συναρμογή. Οι μηχανικοί έχουν δουλέψει και στον τομέα της ηχομόνωσης, με περισσότερο μονωτικό υλικό στους πίσω θόλους και στην οροφή, καθώς και διαφορετικά λάστιχα στις πόρτες. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ένα εντυπωσιακό επίπεδο κύλισης για το μικρό της Mazda. Φυσικά και έχουμε οθόνη infotainment η οποία πλέον έρχεται έτοιμη να συνδεθεί με smartphones Apple και Google, μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto.
Skyactive fun
Επιλογή κινητήρων έχουμε ανάμεσα από δύο εκδόσεις του τετρακύλινδρου Skyactiv-G 1,5lt, ο οποίος αποδίδει 75Ps και 90Ps σε συνδυασμό με το σύστημα Mild Hybrid Electric Vehicle. Το ήπιο υβριδικό σύστημα της Mazda συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, με ενσωματωμένη γεννήτρια (B-ISG) και έναν πυκνωτή χωρητικότητας 0,012kWh που συσσωρεύει ηλεκτρική ενέργεια, την οποία αποδίδει για την εκκίνηση του κινητήρα, παρέχοντας μείωση της κατανάλωσης. Αμφότερα τα δύο μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια, με την έκδοση 90Ps να εξοπλίζεται και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Κάτω από το καπό του κόκκινου 2 που οδηγούσαμε, υπήρχε o κινητήρας των 90Ps. Όντας ατμοσφαιρικός αποδίδει μόλις 15kgm, χωρίς να έχει την έξτρα «ώθηση» στις μεσαίες rpm -που πλέον έχουμε συνηθίσει από τη ροπή των υπερτροφοδοτούμενων συνόλων-, όμως η διάθεση του για στροφάρισμα και το εξαιρετικό εξάρι κιβώτιο δεν σε αφήνουν ποτέ ξεκρέμαστο. Το 0-100km/h έρχεται σε 9,8sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 183km/h. Η Mazda ανακοινώνει 4,1lt καυσίμου ανά 100km και εμείς είδαμε περίπου 5,8-5,9lt που είναι πολύ καλή επίδοση για ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Οι πιο πετυχημένες αλλαγές είναι όμως στο στήσιμο του νέου Mazda 2. Νέα ρύθμιση για το σύστημα διεύθυνσης και τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, κάνουν το 2 άκρως ενδιαφέρον και διασκεδαστικό στο δρόμο. Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, ενώ η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή έτσι ώστε ακόμα και όταν φτάνει τα όρια της πρόσφυσης, ανταποκρίνεται εξαιρετικά. Πραγματικά πρόκειται για ένα ενδιαφέρον οδηγικά μικρό αυτοκίνητο, πραγματικά Made in Japan (όπως μας τόνισαν στην παρουσίαση), με ο, τι αυτό συνεπάγεται στην αξιοπιστία και στην αντοχή στο χρόνο. Ένα εξαιρετικά ολοκληρωμένο αλλά και διαφορετικό supermini.
Το ανανεωμένο Mazda 2 θα ξεκινήσει να πωλείται στην Ελληνική αγορά από τα τέλη Φεβρουαρίου, με τιμή βασικής έκδοσης τα €14.590.