Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Lamborghini |
Μοντέλο | Revuelto |
Power Train | Hybrid |
H Lamborghini δεν παρουσιάζει κάθε ημέρα ένα νέο κορυφαίο υπεραυτοκίνητο, οπότε η στιγμή είναι ξεχωριστή. Η Aventador έμεινε στην παραγωγή περισσότερο από μια δεκαετία και τώρα η διάδοχός της είναι επιτέλους εδώ. Χαιρετίστε την Revuelto, ένα διθέσιο υπεραυτοκίνητο που η Lamborghini θεωρεί το «άμεσο μέλλον» για την αυτοκινητοβιομηχανία υψηλών επιδόσεων. Υπάρχει άφθονη τεχνολογία σε αυτό το νέο αυτοκίνητο, αλλά αν δεν είστε έτοιμοι για έναν κόσμο χωρίς τον V12 κινητήρα δεν έχετε τίποτα να φοβηθείτε.
Υπάρχουν πολλά να συζητηθούν, τα περισσότερα από τα οποία έχουν ήδη… φανερωθεί στα teaser της Lamborghini για το κινητήριο σύνολο, το πλαίσιο και το εσωτερικό. Για να τα θυμηθείτε, η καρδιά αυτής της ναυαρχίδας είναι ένας νέος V12 6,5 λίτρων, ο οποίος συμπληρώνεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες για να παράγει συνδυαστικά τους 1.000 +1 ίππους. Η ισχύς περνά και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός νέου οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, ενώ είναι διαθέσιμη μια πλήρως ηλεκτρική λειτουργία για αυτό το plug-in υβριδικό. Η Revuelto χρησιμοποιεί ένα νέο μονοκόκ πλαίσιο που η Lamborghini λέει ότι είναι το πρώτο που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 0-100km/h φτάνουν σε 2,5 δευτερόλεπτα και τα 0-200km/h χρειάζονται λιγότερο από 7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 350km/h. Αν πάλι θέλετε να οδηγείτε αθόρυβα και χωρίς ρύπους στην πόλη, μπορείτε να επιλέξετε την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία για περίπου 10km, με πλήρη φόρτιση.
Τι είναι Revuelto;
Η Revuelto (προφέρεται rev-ew-EL-tow) αντιπροσωπεύει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για τη Lamborghini. Ναι, υπάρχουν πολλές γωνίες και μερικά κλασικά χαρακτηριστικά που φαίνονται στο σχήμα του, όπως: Τα στοιχεία από την Diablo στα πίσω φτερά και το κεκλιμένο μπροστινό άκρο της Murcielago. Κοιτάζοντας το Revuelto στο προφίλ, θα δείτε κάτι από το μοτίβο της Aventador, αλλά μέσα σε όλα αυτά θα δείτε ένα επαναλαμβανόμενο θέμα «Y». Τα εμπρός και πίσω φώτα έχουν δομή «Υ». Οι μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα δείχνουν προς τα εμπρός σαν βέλος, τονίζοντας περισσότερο το σχήμα «Υ» στο σύνολο. Το κέντρο του ταμπλό ενσωματώνει επίσης ένα εντυπωσιακό σχήμα «Υ».
Γιατί όλα αυτά τα «Υ»;
Η Lamborghini το συνδέει με σύγχρονα «αεροδιαστημικά στοιχεία» και όταν κοιτάς ένα μαχητικό αεροσκάφος F-35 Lightning II και ακούγεται λογικό. Σε συνδυασμό με τις γωνίες του αμαξώματος και τα εξαγωνικά σχέδια στο πίσω μέρος για τις εξόδους της εξάτμισης, η Revuelto θυμίζει λίγο stealth μαχητικό. Το όλο θέμα του αεροσκάφους δεν είναι τυχαίο – η Lamborghini αναφέρεται στον οδηγό της Revuelto ως πιλότο, με τον επιβάτη να είναι ο… συγκυβερνήτης. Στοιχείο από το… παρελθόν αποτελούν οι scissor doors που εμφανίστηκαν για πρώτη στην 50χρονη Lamborghini Countach.
Σχέδιο show off ή λειτουργικό;
Το σχέδιο της Revuelto δεν είναι απλώς μια εικόνα επιστημονικής φαντασίας. Τα πλαϊνά πτερύγια πίσω από τους μπροστινούς τροχούς έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν στη διοχέτευση αέρα στις εισαγωγές κατά μήκος του κοίλου της πόρτας. Η εσοχή οροφής διοχετεύει τον αέρα στην πίσω πτέρυγα, ενώ προσφέρει επίσης λίγο περισσότερο χώρο για το κεφάλι για τους επιβάτες στο εσωτερικό. Το εμπρός splitter κατανέμει τον αέρα μακριά από τους μπροστινούς τροχούς, ενώ πίσω, ο πιο άγριος πίσω διαχύτης που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε «Lambo» παράγει κάθετη δύναμη κατά την ψύξη του κινητήρα. Το πίσω φτερό είναι ενεργό και προσαρμόζεται αυτόματα ανάλογα με την ταχύτητα ή μπορεί να ελεγχθεί χειροκίνητα μεταξύ τριών τρόπων λειτουργίας για ελάχιστη ή μέγιστη πίεση προς τα κάτω.
Διαφέρει από την Aventador;
Σε σύγκριση με την Aventador Ultimae, η Lamborghini λέει ότι η Revuelto είναι 61% πιο αποδοτική και παράγει 66% περισσότερη κάθετη δύναμη σε καταστάσεις υψηλού φορτίου. Αυτό σίγουρα θα βάλει σε δοκιμή τα ειδικά κατασκευασμένα ελαστικά Bridgestone Potenza Sport, με διαστάσεις 265/35R20 μπροστά και 345/30R21 πίσω. Διατίθεται μεγαλύτερος συνδυασμός τροχών/ελαστικών με 265/30R21 μπροστά και 355/25R22 για πίσω. Και αν δυσκολεύεστε να πάρετε αποφάσεις, πιθανότατα δεν θέλετε να ακούσετε για τις 400 διαφορετικές επιλογές χρωμάτων που είναι διαθέσιμες για το εξωτερικό. Βλέπετε, σας είπαμε ότι υπάρχουν πολλά να συζητήσουμε.
Εσωτερική διακόσμηση
Όπως αναφέρθηκε, το μοτίβο Υ υπάρχει στο εσωτερικό, αλλά είναι οι τρεις ψηφιακές οθόνες που ξεχωρίζουν. Κανένα δεν είναι μεγάλο. Ο οδηγός έχει μια ψηφιακή ένδειξη 12,3 ιντσών, με μια μέτρια οθόνη πορτραίτου 8,4 ιντσών στη μέση. Ωστόσο, ο επιβάτης έχει μια στενή οθόνη 9,1 ιντσών που εμφανίζει επίσης ζωτικής σημασίας πληροφορίες για το όχημα. Και οι τρεις οθόνες μπορούν να σύρονται για κοινή χρήση πληροφοριών, με τη Lamborghini να τονίζει τον ρόλο του συνεπιβάτη ως συγκυβερνήτη. Χειριζόμενος πράγματα όπως λειτουργίες κλιματισμού, πλοήγηση ή επιλογή μουσικής, ο πιλότος αφήνεται να εστιάσει στην οδήγηση, με επτά driving modes.
Η Lamborghini στοχεύει επίσης να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον (όχι, πραγματικά) με τη Revuelto. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει νέες διαδικασίες για την κατασκευή υλικών. Η ταπετσαρία συνδυάζει διάφορα δέρματα με μικροΐνες από ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Και παρόμοια με το εξωτερικό, υπάρχουν τουλάχιστον 70 επιλογές χρωμάτων διαθέσιμες για το πιλοτήριο.
Όσον αφορά την προηγμένη τεχνολογία, η Revuelto δεν είναι Mercedes S-Class, αλλά υπάρχουν αναβαθμισμένα συστήματα τεχνολογίας και ενημερώσεις over-the-air. Αυτό περιλαμβάνει ένα προηγμένο σύστημα πλοήγησης και το Amazon Alexa είναι συνδεδεμένο για να βοηθήσει στον έλεγχο των πάντων μέσω φωνητικών εντολών. Μέσω της εφαρμογής Lamborghini Unica, οι ιδιοκτήτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε λειτουργίες όπως κλειδαριές θυρών από απόσταση και να προκαθορίζουν ορισμένες παραμέτρους οδήγησης για παρακολούθηση εάν επιτρέπεται σε κάποιον άλλο να την οδηγεί. Εάν λάβει χώρα ένα μη εγκεκριμένο joyride (κλοπή οχήματος AKA), ένα ενσωματωμένο σύστημα παρακολούθησης μπορεί να σας βοηθήσει να επιστρέψετε το αυτοκίνητο.
Ο V12 είναι εδώ
Ήρθε η ώρα να ξαναδούμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης της Revuelto, γιατί είναι κάτι νέο. Μία Lambo V12 6,5 λίτρων ακούγεται συνηθισμένη αλλά εδώ μιλάμε για έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα που είναι ελαφρύτερος και ισχυρότερος από τον προκάτοχό του. Αποδίδει 813Ps στις 9.250rpm, όλα χωρίς την ανάγκη turbo. Στην υβριδική πλευρά, υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες για τους μπροστινούς τροχούς και ένας τρίτος κινητήρας τοποθετημένος στο νέο οκτατάχυτο υγρό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τοποθετείται εγκάρσια πίσω από τον κινητήρα αντί για μπροστά, αφήνοντας χώρο για τη μικρή μπαταρία 3,8 κιλοβατώρων σε αυτό που παλιά ήταν η σήραγγα μετάδοσης.
Ναι, αυτή η μπαταρία είναι πολύ μικρή, αλλά είναι αρκετή για να δώσει στη Revuelto μια ηλεκτρική αυτονομία περίπου 10km. Είναι επίσης αρκετά μικρή ώστε ο κινητήρας να την επαναφορτίζει σε περίπου έξι λεπτά. Η ιδέα εδώ προφανώς δεν είναι για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά ως συμπλήρωμα απόδοσης του κινητήρα με το πρόσθετο πλεονέκτημα της λειτουργίας μηδενικών εκπομπών για πρόσβαση σε περιοχές όπου ενδέχεται να υπάρχουν απαγορεύσεις σε μοτέρ βενζίνης. Με δυνατότητα τετρακίνησης, η Revuelto προσφέρει 1.001 ίππους.
Για πρώτη φορά, μπορείτε να αποκτήσετε μια Lamborghini με ηλεκτρικό torque vectoring. Δεδομένου του περίεργου ονόματος της Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0, μπορεί να στείλει συγκεκριμένες εξόδους ισχύος σε κάθε τροχό όπου θα κάνει το καλύτερο. Το σύστημα μπορεί επίσης να ενεργοποιήσει μεμονωμένα φρένα για να καθοδηγήσει το αυτοκίνητο, αλλά η Lamborghini τονίζει ότι αυτό χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο για να βοηθήσει στη διατήρηση της απόδοσης και της «φυσικής οδήγησης».
Συνολικά, το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με πλαίσιο που είναι 10% ελαφρύτερο και 25% πιο άκαμπτο. Ο κινητήρας είναι ελαφρύτερος, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ελαφρύτερο, αλλά η Lamborghini δεν έχει αποκαλύψει ακόμα το συνολικό βάρος της Revuelto.
Η Lamborghini θα κυκλοφορήσει το νέο μοντέλο κοντά στο τέλος του έτους, με την τιμολόγηση να ανακοινωθεί αργότερα. Δεδομένου ότι η Aventador κόστιζε περισσότερα από 500.000 ευρώ όταν σταμάτησε να κυκλοφορεί νωρίτερα φέτος, μην περιμένετε από την Revuelto να σας δώσει πολλά… ρέστα από την επιταγή των 600.000 ευρώ.