Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | Qashqai |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Νεότερο και καλύτερο
Το Nissan Qashqai είναι ένα από τα «ιδρυτικά στελέχη» της κατηγορίας των SUV, το οποίο μάλιστα μετέφερε όλο σχεδόν το πελατολόγιο της Nissan (από τα Sunny, Almera, Primera κ.λπ.) στον κόσμο των SUV από την πρώτη κιόλας γενιά του. Αυτή εδώ είναι η τρίτη γενιά, μεγαλύτερη κατά 35mm σε μήκος (4.425mm) και με 20mm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.665mm). Παρ' όλα αυτά όμως, ακόμα και στην υβριδική του έκδοση, είναι 60kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο, χάρη στα αλουμινένια, εμπρός φτερά, το καπό και τις εμπρός πόρτες! Ακόμα και η πόρτα του χώρου αποσκευών, είναι πλαστική και ζυγίζει 2,6kg λιγότερα. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C η οποία έχει σχεδιαστεί στο Nissan Design Europe που βρίσκεται στο Λονδίνο και εκτός από ελαφρύτερο είναι και 41% πιο άκαμπτο κυρίως λόγω προηγμένων συγκολλήσεων.
Το νέο Qashqai, υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Nissan, με μοντέρνα εμφάνιση, με Full LED εμπρός φανάρια σε σχήμα μπούμερανγκ που πλαισιώνουν την σχήματος V μάσκα, ενώ πίσω ο νέος σχεδιασμός είναι κάπως πιο συντηρητικός με τις έντονες ακμές να έχουν πάρει την θέση των καμπύλων του παρελθόντος. Μέσα στην καμπίνα του, στην έκδοση Ν-Connecta της δοκιμής, διαθέτει οθόνη αφής 9in (7in στην βασική Elite και 8in στην Premium) για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας καθώς και ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in με όμορφα γραφικά χωρίς όμως επιλογές παραμετροποίησης στην απεικόνιση. To σύστημα πολυμέσων είναι αρκετά απλό στην χρήση και διαθέτει φυσικά πλήκτρα που λειτουργούν ως συντομεύσεις για κύριες λειτουργίες του οχήματος. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο.
Οι χώροι του είναι πραγματικά άνετοι για μια οικογένεια και τα 504lt του χώρου αποσκευών δεν θα αφήσουν καμία σύζυγο παραπονεμένη. Για την επιπλέον ασφάλεια των επιβαινόντων αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου, φροντίζει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση τυφλού σημείου, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αποφυγή σύγκρουσης με την όπισθεν (για το παρκάρισμα) και προειδοποίηση επικείμενης εμπρόσθιας σύγκρουσης.
Κινητήρας-κιβώτιο;
Το νέο Qashqai το δοκιμάσαμε στην λιγότερο ισχυρή έκδοση του εξαιρετικού 1,3lt των 140 ίππων, όμως στην έκδοση με τα 158Ps είναι ακόμα πιο ευχάριστο στην μετακίνηση με τα 18 επιπλέον Ps και την πληθωρική ροπή των 27,5kgm από τις 1.800 έως τις 3.250rpm να κινεί τα 1.468kg του αμαξώματος με άνεση. Είναι ο καλύτερος 1,3lt της αγοράς, με υπερσυμπιεστή που διαθέτει ηλεκτρικό wastegate actuator για άμεση απόκριση και ακρίβεια στον έλεγχο της πίεσης και πολλαπλή εξαγωγής εντός της κυλινδροκεφαλής για να μπορεί να είναι υδρόψυκτη μειώνοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων και τους ρύπους. Ο ψεκασμός του καυσίμου είναι άμεσος με μπεκ έξι οπών σε πίεση 250bar και διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Είναι ο πρώτος κινητήρας μαζικής παραγωγής με Mirror Bore Coating, μια τεχνολογία ψεκασμού υγρού χυτοσίδηρου στην επιφάνεια των κυλίνδρων που δημιουργεί μια λεία επίστρωση πάχους 0,2mm με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ και μείωση των τριβών, με αποτέλεσμα την επιπλέον μείωση της κατανάλωσης.
Το αυτόματο κιβώτιο X-Tronic είναι εντελώς νέο και έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά με τον μικρό ηλεκτροκινητήρα που εξοπλίζει το Qashqai στην τρίτη γενιά του. Είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), αλλά σε αίσθηση είναι το «λιγότερο» CVT που θα συναντήσετε. Έχει προεπιλεγμένες 7 «θεωρητικές» σχέσεις, 7 σκαλοπάτια αν θέλετε, πάνω στα οποία κάνει μια μικρή παύση ή μεταβαίνει σε αυτά από τα paddles στο τιμόνι, και έτσι σου δίνει την αίσθηση πως έχει κανονικά ταχύτητες. Τώρα θα μου πείτε... γιατί; Όσοι έχετε οδηγήσει παλιότερης γενιάς CVT, ξέρετε ήδη γιατί, όσοι όχι, σας λέω πως αυτό το συνεχές βουητό και η επιτάχυνση με σταθερές στροφές σαν να είναι βεσπάκι, ήταν το λιγότερο ενοχλητική. Το νέο κιβώτιο X-Tronic έχει πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινή μετακίνηση, αλλά παράλληλα διαθέτει και ξεχωριστή Sport επιλογή, ανεξάρτητη από το πρόγραμμα οδήγησης, όπου σε αυτήν η κλίμακα των αλλαγών μεταφέρετε σε υψηλότερες στροφές. Με αρωγό τον ηλεκτροκινητήρα του mild hybrid συστήματος που δίνει μια μικρή «ένεση» ροπής για 20sec σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 110km/h, βοηθά το Qashqai να κινηθεί με ευκολία εντός πόλης αλλά και σε ορεινές διαδρομές. Η κατανάλωσή του τις ημέρες που το είχαμε για δοκιμή έφτασε τα 8,4lt/100km, όχι πολύ μακριά από την τιμή που ανακοινώνει η Nissan (6,4lt/100km) και απολύτως ικανοποιητική για το μέγεθος και το βάρος του. Αν αναρωτιέστε λοιπόν ακόμα, γιατί να έχεις CVT κιβώτιο, που «προσποιείται» την λειτουργία του κανονικού αυτόματου, ορίστε η απάντηση.
Στον δρόμο
Οδηγικά, είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένο προς την άνεση και την ασφαλή μετακίνηση. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι εξαιρετικές, με τα αμορτισέρ να είναι τοποθετημένα σε πιο κάθετη γωνία από το προηγούμενο και αναβαθμισμένο ημιάκαμπτο άξονα (μόνο τα τετρακίνητα Qashqai έχουν πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα) για μεγαλύτερη διαδρομή και απορρόφηση των «χτυπημάτων» από τις απότομες ανωμαλίες του δρόμου, μειώνοντας τους κραδασμούς στην καμπίνα και χαρίζοντας του μεγαλύτερο επίπεδο άνεσης. Η απόσταση των 180mm από το έδαφος του επιτρέπει να κινηθεί και σε αρκετά δύσκολα σημεία, δίνοντάς σας την δυνατότητα να μπείτε χωρίς φόβο σε χωματόδρομο, με προσοχή βέβαια και όταν η πρόσφυση των εμπρός τροχών το επιτρέπει. Αν το πιέσεις, θα ακολουθήσει μέχρι ένα σημείο την σβέλτη οδήγηση, αλλά από εκεί και πάνω, θα σε ειδοποιήσει πως δεν κατασκευάστηκε για αυτήν την δουλειά, με τον συνδυασμό ελαστικών και ESP να σου κόβουν την πλεονάζουσα διάθεση για παιχνίδι. Μπορεί λοιπόν το νέο Qashqai να έχει ευρωπαϊκό αέρα στην σχεδίαση και τα μηχανικά του μέρη, αλλά το DNA του παραμένει Ιαπωνικό στην οδική συμπεριφορά, ακολουθώντας την φιλοσοφία του «κάθε αυτοκίνητο προορίζεται για συγκεκριμένη χρήση».
Η τιμή του στην βασική έκδοση Premium με τα 158Ps και το κιβώτιο X-Tronic ξεκινά από τις €32.290, ενώ η έκδοση που N-Connecta δοκιμάσαμε στοιχίζει €34.490.
Τιμή βασικής έκδοσης Qashqai 1.3DiG-T 140Ps (Elite): €26.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Qashqai 1.3DiG-T 158Ps X-Tronic (N-Connecta): €34.490
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοντέρνος σχεδιασμός | Ρύθμιση ESP |
Χώροι | |
Απόδοση κινητήρα | |
Λειτουργία κιβωτίου | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2 x 81,3mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 296mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 292mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/55 R18 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.425 | |
Πλάτος (mm) | 1.835 | |
Ύψος (mm) | 1.625 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.665 | |
Βάρος (kg) | 1.468 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 504 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 158/5.500 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 199 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 142-147 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,4-6,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,4 |