Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | Micra |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Οι αλλαγές στα μηχανικά μέρη είναι ουσιώδεις και βελτιώνουν σημαντικά τις επιδόσεις του Nissan Micra, το οποίο όμως είναι ακριβό και έχει σκληρό ανταγωνισμό, αφού καλείται να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως το Ford Fiesta 1.0EcoBoost 125Ps ST-Line και το VW Polo 1.0TSI 115Ps, με το πρώτο να είναι αρκετά πιο σπορ και το δεύτερο πιο πολυτελές. Παρά τις αλλαγές στα μηχανικά σύνολα, τόσο η εμφάνιση όσο και τα επίπεδα εξοπλισμού έχουν μείνει πρακτικά τα ίδια.
Νέοι κινητήρες!
Μπορεί οι κινητήρες που εξοπλίζουν το νέο Micra να έχουν τον ίδιο κυβισμό, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι και ίδιοι με απλά διαφορετική χαρτογράφηση. Ο πρώτος, ονομάζεται 1.0 IG-T και αποδίδει 100Ps και ο δεύτερος, που δοκιμάσαμε, ονομάζεται 1.0 DIG-T και αποδίδει 117Ps. Ο κινητήρας αυτός λοιπόν, έχει προκύψει από την κοινή συνεργασία μεταξύ Daimler, Renault και Nissan και έχει αρκετά κοινά σημεία με τον εξαιρετικό 1.33lt που έχουμε δοκιμάσει σε αρκετά μοντέλα. Χρησιμοποιείται και εδώ κυλινδροκεφαλή σχήματος Δ, κάτι που εξοικονομεί χώρο στο μηχανοστάσιο, αλλά παράλληλα βοηθάει στο να μειωθεί και το βάρος. Μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται τέτοιου είδους κυλινδροκεφαλή σε κινητήρα των 999cc. Παράλληλα οι κύλινδροι έχουν ειδική επίστρωση στα τοιχώματά τους που τους βοηθάει στο να έχουν αυξημένη αντοχή, καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, καθώς και μειωμένες τριβές. Επακόλουθο των παραπάνω είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων. Μία αντλία υψηλής πίεσης τροφοδοτεί τα μπεκ άμεσου ψεκασμού που βρίσκονται τοποθετημένα στο κέντρο του θαλάμου καύσεως και ψεκάζουν με πίεση 250bar, φροντίζοντας την σωστότερη διάχυση του καυσίμου. Ο κινητήρας έχει μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και φίλτρο GPF, το οποίο φροντίζει στο να κρατηθούν οι εκπομπές ρύπων σε χαμηλά επίπεδα. Το turbo χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενο wastegate για ταχύτερη απόκριση, με την καμπύλη ροπής να είναι εντυπωσιακή για τα 999cc. Η ιπποδύναμη αγγίζει τα 117Ps καθώς και τα 18,3kgm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750rpm μέχρι και τις 4.000rpm, ενώ επιπλέον 2kgm είναι διαθέσιμα στην λειτουργία overboost.
Επίπεδα εξοπλισμού
Η βασική έκδοση περιλαμβάνει κλιματισμό, hill start assist και Intelligent Emergency Braking, ενώ η έκδοση N-Connecta που δοκιμάσαμε, έρχεται με αλουμινένιες ζάντες 17in, οθόνη αφής 7in συμβατή τόσο με το Apple CarPlay όσο και με το Android Auto, cruise control, φιμέ πίσω τζάμια, αισθητήρα βροχής, φώτα ομίχλης και parking sensors. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως τα πίσω παράθυρα είναι προαιρετικά ηλεκτρικά, μιας και διατίθενται ως χειροκίνητα! Από εκεί και πέρα όμως, η ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι καλής ποιότητας, η θέση οδήγησης είναι άνετη αν και η περιμετρική ορατότητα είναι περιορισμένη λόγο των παχιών κολώνων του A-pillar, ενώ εξίσου περιορισμένη είναι και προς τα πίσω.
Πίσω από το τιμόνι
Οδηγικά σε αποζημιώνει, αφού ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη από τις χαμηλές στροφές και συνδυάζεται αρκετά καλά με το σωστό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, αλλά και με το αρκετά στιβαρό πλαίσιο, το οποίο σου δίνει την εντύπωση πως μπορεί να διαχειριστεί και περισσότερα άλογα. Τα φρένα έχουν αρκετά καλή απόδοση, αν και πίσω θα συναντήσουμε ταμπούρα και όχι δίσκους. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές χωρίς όμως να κάνουν το αυτοκίνητο να χοροπηδάει σε λακκούβες, με εξαίρεση τις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες που θα τις νιώσετε στο πίσω μέρος λόγω του ημιάκαμπτου άξονα αν περάσετε με λίγη παραπάνω φόρα. Όταν πιεστεί και οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, δεν θα απογοητεύσει, αφού μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ακρίβεια. Όταν πιεστεί αρκετά, τότε θα εμφανιστεί όπως είναι αναμενόμενο η υποστροφή, αλλά αυτό θα οφείλεται κυρίως σε απρόσεκτη συμπεριφορά του οδηγού και όχι τόσο στο αυτοκίνητο.
Σίγουρα δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις σπορ, μιας και στην ουσία πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης, όμως είναι σβέλτο, αφού χρειάζεται 9,9sec για τα πρώτα 100km/h και έχει τελική ταχύτητα που φτάνει τα 195km/h. Όταν οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, η μέση κατανάλωση φτάνει μέχρι και τα 7lt/100km, αλλά αν οδηγηθεί με κάποια σύνεση, μπορείτε να δείτε αρκετά καλές τιμές, όπως για παράδειγμα τα 5,5lt/100km. Αξιοσημείωτη ήταν η τιμή που είδαμε σε εθνικό δίκτυο με σταθερή ταχύτητα στα 100km/h, που η μέση κατανάλωση ήταν μόλις 3lt/100km, αλλά αυτό για να συμβεί θα πρέπει να βάλετε ένα αυγό ανάμεσα στο πετάλι του γκαζιού και στο πόδι σας και να εκμεταλλευτείτε όσο περισσότερο γίνεται την φόρα του αυτοκινήτου, ενίοτε και την κλίση του δρόμου.
Ανταγωνιστικό?
Και ναι και όχι. Τα €15.890 που κοστίζει η έκδοση Accenta είναι ένα σεβαστό ποσό για την κατηγορία και πόσο μάλλον τα €16.790 της N-Connect που δοκιμάσαμε, αν σκεφτείτε πως με €13.690 μπορείτε να αγοράσετε το Hyundai i20, με €15.500 το Skoda Fabia Monte Carlo, με €13.972 το Kia Ceed 1.0T, και με €16.712 τον –οδηγικό- βασιλιά της κατηγορίας, το Ford Fiesta 1.0lt 125Ps στην ακριβή έκδοση ST-Line. Όπως γίνεται αντιληπτό ο ανταγωνισμός είναι δύσκολος ειδικά τώρα που έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι η Kia και η Hyundai. Το Micra με τους νέους κινητήρες είναι σβέλτο και ολοκληρωμένο, όμως ο ανταγωνισμός στα supermini έχει γίνει πολύ δύσκολος.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Χαμηλή κατανάλωση | Τιμή αγοράς |
Απόδοση κινητήρα | Προαιρετικά ηλεκτρικά πίσω παράθυρα |
Ποιότητα κατασκευής | Ορατότητα προς τα πίσω |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 81,3mm x 72,2mm | |
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο, έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα MacPherson, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 205/45 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.999 | |
Ύψος (mm) | 1.455 | |
Πλάτος (mm) | 1.743 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.525 | |
Βάρος (kg) | 1.078 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 300 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 117/ 5.250 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 18,3/1.750-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 9,9sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) WLTP | 133 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,0 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,2 |