Το L200 είναι ένα από τα πλέον επιτυχημένα μοντέλα της Mitsubishi και όχι άδικα, αφού είναι ένα σκληροτράχηλο εργαλείο, που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα. Η έκτη του γενιά εξοπλίζεται με έναν νέο diesel κινητήρα των 2.2lt, που αποδίδει 150Ps και συνδυάζεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Το κοινό που απευθύνεται το L200 είναι πολύ συγκεκριμένο, που συνήθως έχει υψηλές απαιτήσεις από το όχημα που θα επιλέξει ως «εργαλείο» της δουλειάς του. Μην ξεχνάτε πως το Mitsubishi L200 για την πλειοψηφία των αγοραστών του είναι κατά βάση ένα εργαλείο και όχι ένα απλό όχημα μεταφοράς επιβατών. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχει σημαντικά πιο ενισχυμένο πλαίσιο, το καπό είναι τοποθετημένο 40mm πιο ψηλά, ενώ μπροστά θα συναντήσουμε τη χαρακτηριστική μάσκα, νέα φώτα και προφυλακτήρα, που ακολουθούν τη σχεδιαστική γραμμή της Mitsubishi, που έχουμε συναντήσει τόσο στο Eclipse όσο και στο Outlander. Το πίσω μέρος έχει αλλαγμένα φωτιστικά σώματα και πλέον έχει προστεθεί μια χειρολαβή για το άνοιγμα της πόρτας στην καρότσα.
Σκληρό καρύδι…
Ως επαγγελματικό εργαλείο, λοιπόν, το L200 οφείλει να έχει ορισμένα χαρακτηριστικά που θα εξυπηρετούν αυτόn τον σκοπό, φύλλα σούστας στον πίσω άξονα, πλαίσιο τύπου σκάλας, μια καρότσα που χωράει όσα περισσότερα πράγματα γίνεται και έναν κινητήρα ικανό για να κινήσει όλα τα παραπάνω σε κάθε συνθήκη και οδόστρωμα. Μέχρι πριν κάποια χρόνια, τα οχήματα της κατηγορίας του L200, τα pick-up δηλαδή, ήταν αυτό ακριβώς που υποδήλωνε η ονομασία τους. Μικρά φορτηγά κατασκευασμένα μόνο για να μεταφέρουν βαριά φορτία. Οι εποχές όμως άλλαξαν και πλέον προσφέρουν αρκετά παραπάνω. Ποιος θα φανταζόταν άλλωστε ότι με ένα pick-up θα μπορούσε να ταξιδέψει με άνεση με ταχύτητες που φτάνουν ή και ξεπερνούν τα 150km/h σε εθνικό οδικό δίκτυο; Και δεν είναι μονό αυτό, το L200 είναι ένα απολύτως ικανό όχημα που μπορεί να κάνει κυριολεκτικά τα πάντα. Καταρχήν είναι τεράστιο σε μέγεθος και ιδιαίτερα επιβλητικό. Το μήκος στην έκδοση με την Club Cab, που έχει δύο πίσω θέσεις ανάγκης, φτάνει τα 5.295mm και το μεταξόνιο των 3.000mm υπόσχεται κάτι παραπάνω από άνετους χώρους, ενώ η καρότσα μπορεί να «σηκώσει» φορτία που φτάνουν τα 1.080kg. Το μήκος της καρότσας είναι 1.850mm, προσφέροντας αρκετά μεγάλες δυνατότητες φόρτωσης. Το συνολικό βάρος του φτάνει τα 1.935kg. Εντυπωσιακό είναι το ότι μπορεί να σύρει φορτίο που φτάνει τους 3,5 τόνους, έχοντας επιπλέον 645kg στην καρότσα. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 205mm και έχει 30ο γωνία προσέγγισης, 22ο ράμπας και 24ο αποχώρησης, επιτρέποντάς του να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμο, χωράφι, χωματόδρομο, κτλ.
Πολυεργαλείο!
Όλα τα παραπάνω είναι τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως ένα κάτι παραπάνω από ικανό φορτηγό. Από εκεί και πέρα, όμως, θα συναντήσουμε ορισμένα ακόμα χαρακτηριστικά που το καθιστούν ως ένα άνετο, αλλά και ασφαλές για καθημερινή χρήση όχημα. Η καμπίνα του είναι εξαιρετικά άνετη και απαρτίζεται από ποιοτικά και μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, με όλους τους διακόπτες και τα χειριστήρια να είναι εργονομικά τοποθετημένα. Στο κέντρο του ταμπλό θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής των 7in, μέσω της οποίας χειριζόμαστε το infotainment, ενώ ανάμεσα στα δύο αναλογικά όργανα του πίνακα θα βρούμε ακόμα μία οθόνη των 4,2in που προβάλλει διάφορες ενδείξεις για τη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλά και στοιχεία του υπολογιστή ταξιδίου. Το εσωτερικό έχει άφθονους χώρους και αρκετές θήκες, καθιστώντας το πρακτικό και άνετο. Βέβαια, στην έκδοση Club Cab, τα πίσω καθίσματα είναι υποτυπώδη και καλό θα είναι να χρησιμοποιούνται για μικρές μετακινήσεις, πάντως μπορούν να αναδιπλωθούν και να χαρίσουν έναν έξτρα αποθηκευτικό χώρο, για αντικείμενα που δεν θέλουμε να είναι εκτεθειμένα στην καρότσα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, χάρη στο αναπαυτικό κάθισμα και παρέχει πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός βέβαια προς τα πίσω. Αυτό όμως διορθώνεται χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας, η οποία μάλιστα συνεργάζεται με τρεις επιπλέον και παρέχει πανοραμική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το επίπεδο εξοπλισμού δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτό ενός σύγχρονου επιβατικού, αφού προσφέρει διζωνικό κλιματισμό, θύρες USB μπροστά και πίσω, ενώ το πακέτο υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρες, περιλαμβάνοντας σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, έλεγχο τυφλών σημείων, Rear Crossing Alert και σύστημα διατήρησης λωρίδας.
Τετραπέρατο
Το L200 έχει ένα από τα καλύτερα συστήματα τετρακίνησης στην κατηγορία. Το L200 μπορεί να είναι κατ’ επιλογή είτε πισωκίνητο είτε τετρακίνητο, με κατανομή ροπής 40% στο μπροστά άξονα και 60% στον πίσω. Οι φθηνές εκδόσεις διαθέτουν το Easy Select 4WD, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κίνηση στον πίσω άξονα στη λειτουργία 2Η και στους τέσσερις τροχούς με κανονικές σχέσεις στη λειτουργία 4Η και με κοντές σχέσεις στην 4L. Οι ακριβότερες εκδόσεις διαθέτουν το Super Select 4WD-II, όπου πέρα των 2Η και 4Η, υπάρχουν και οι επιλογές 4HLc και 4LLc, κατά τις οποίες υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρομαγνητικού κλειδώματος του πίσω διαφορικού, ενώ παράλληλα υπάρχει και η επιλογή για κίνηση σε διαφορετικά τερέν, όπως Gravel, Mud, Sand και Rock. Η αλλαγή από 2WD σε 4WD μπορεί να γίνει χωρίς να σταματήσει το αυτοκίνητο, με ταχύτητες μέχρι τα 100km/h, με εξαίρεση φυσικά τα προγράμματα με κοντές σχέσεις ή τη λειτουργία κλειδώματος του διαφορικού.
Η έκδοση Club Cab είχε χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, με τον επιλογέα να είναι λίγο σφιχτός, αλλά ακριβής. Θετικές εντυπώσεις μας αφήνει και ο νέος τετρακύλινδρος κινητήρας που έχει πλέον χωρητικότητα 2,2lt, αντικαθιστώντας τον 2,4lt της προηγούμενης γενιάς. Διαθέτει ελαφρύτερα κινούμενα μέρη, τεχνολογίες μείωσης των τριβών και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, με την απόδοσή του να φτάνει τα 150Ps με 40,8kgm μεταξύ 1.750 και 2.250 rpm, μια άκρως ικανοποιητική τιμή που βοηθάει στα μέγιστα την κίνηση του L200 ανεξαρτήτως φορτίου και οδοστρώματος. Χρησιμοποιεί δε το πρόσθετο AdBlue, το οποίο αποθηκεύεται σε ένα ρεζερβουάρ των 21lt και επαρκεί για τουλάχιστον 12.000km.
Πάει παντού!
Με το L200 γράψαμε αρκετά χιλιόμετρα σχεδόν σε κάθε είδους συνθήκη. Το οδηγήσαμε μέσα στην πόλη, εκτός δρόμου, σε βράχια, σε χωματόδρομο, σε λάσπες, σε νερολακκούβες και σε άμμο, ακόμα και σε σημεία που δεν υπήρχε ούτε καν μονοπάτι. Στις εκτός δρόμου διαδρομές δεν χρειάστηκε να γυρίσουμε ποτέ τον περιστροφικό διακόπτη στις κοντές σχέσεις, ενώ χρησιμοποιήσαμε την επιλογή της τετρακίνησης περισσότερο για ψυχολογικούς σκοπούς και για να δούμε μέχρι πού μπορεί να φτάσει αυτός το ιαπωνικός οδοστρωτήρας. Η ισχύς του κινητήρα είναι επαρκής, αρκεί να έχεις περάσει τις 2.000rpm, με τη λειτουργία του να είναι ιδιαίτερα πολιτισμένη και αθόρυβη. Επίσης, αποδείχθηκε και πολύ οικονομικός, αφού είδαμε μόλις 7,1-7,3lt/100km. Η ανάρτηση που χρησιμοποιεί διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω άκαμπτο άξονα με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας λειτουργεί όπως χρειάζεται, απορροφώντας κάθε κραδασμό που προέρχεται από το σκληρό έδαφος, ενώ παράλληλα λειτουργεί υποδειγματικά στην άσφαλτο. Η έκπληξη στο L200 δεν είναι οι αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητές του, αλλά οι εντός. Συνήθως οχήματα σαν αυτό έχουν μια τάση πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες, πράγμα όμως που εδώ απουσιάζει. Το ταξίδι με το L200 είναι μια εξαιρετικά άνετη και ήσυχη διαδικασία, χάρη τόσο στη ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι αρκετά καλή, το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο άμεσο, αλλά φυσικά δεν χρειάζεται και να είναι. Τα φρένα δε έχουν πολύ καλή απόδοση, ακόμα και με φορτωμένη την καρότσα και ακινητοποιούν ικανοποιητικά το βαρύ αμάξωμα, αν και σου δίνουν την εντύπωση πως επεμβαίνουν κάπως απότομα.
Για όλες τις χρήσεις!
Το νέο Mitsubishi L200 είναι αναβαθμισμένο σε κάθε σημείο και συνεχίζει να έχει πιθανότατα το καλύτερο σύστημα τετρακίνησης στην κατηγορία. Ο νέος κινητήρας 2,2lt είναι πολύ οικονομικός, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης παρέχει εξαιρετική άνεση τόσο μέσα όσο και έξω από την πόλη. Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, το οποίο θα γίνει ένας πιστός σύντροφος στον επαγγελματία που θα το επιλέξει.
Τιμή βασικής έκδοσης Invite Club Cab: €26.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Intense Club Cab: €29.700
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Αντοχή στη σκληρή χρήση | Ορατότητα προς τα πίσω |
Πρακτικότητα | |
Χαμηλή κατανάλωση | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Άνετοι χώροι | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Design |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 2.268cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 86mm x 97,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 14,4 | |
Τροφοδοσία | Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Κατά επιλογή σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Με κεντρικό κλείδωμα | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 5.295 | |
Ύψος (mm) | 1.780 | |
Πλάτος (mm) | 1.815 | |
Μεταξόνιο (mm) | 3.000 | |
Βάρος (kg) | 1.935 | |
Χώρος φόρτωσης (kg) | 1.080 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Άκαμπτος άξονας, φύλλα σούστας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 320mm με διπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα 295mm | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 16in | |
Ελαστικά | 245/70 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/3.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 40,8 /1.750-2.200 | |
0-100km/h (sec) | - | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 174 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 231 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP | ||
Ονομαστική Club Cab (lt/100km) | 7,8 | |
Δοκιμής Club Cab (lt/100km) | 7,2 |