Άλλο όνομα…
Το όνομα Eclipse μας θυμίζει εκείνο το όμορφο coupe της Mitsubishi, το οποίο έγινε ιδιαίτερα γνωστό από την πρώτη ταινία The Fast and the Furious. Το όνομα αυτό το έδωσε η Mitsubishi στο αυτοκίνητό της, εμπνευσμένη από ένα Βρετανικό άλογο αγώνων το οποίο τον 18ο αιώνα είχε κερδίσει 26 φορές σερί. Τέλος πάντων, το νέο Eclipse Cross είναι πολύ εντυπωσιακό εξωτερικά και αυτό το καταλαβαίνεις από την πρώτη σου βόλτα. Πολλοί είναι αυτοί που σε χαζεύουν και ρωτάνε γι’ αυτό, αφού δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Ένας, συγκεκριμένα, το αποκάλεσε διαστημόπλοιο! Με έντονες γωνίες και κάπως coupe πίσω μέρος, δημιουργεί ένα επιθετικό σχήμα που όντως δεν θυμίζει κανένα άλλο SUV. Σε όσους οι διαστάσεις «φέρνουν» προς το Outlander, τους βγάζω το καπέλο, αφού πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα βασίζεται και το Eclipse Cross.
Διαστημόπλοιο και μέσα
Όταν ανοίγεις την πόρτα του οδηγού, αντιμετωπίζεις κι εκεί μία διαφορετική εικόνα, που δείχνει ότι η Mitsubishi ήθελε να ξεχωρίζει 100% από τη μάζα. Βέβαια, τα πολλά κουμπάκια και οι διακόπτες δεν είναι κάτι που αγαπώ, αλλά η κατάσταση δεν είναι απωθητική. Στην κεντρική κονσόλα συναντάς το touchpad, το οποίο χειρίζεται το σύστημα infotainment, αν και η κεντρική οθόνη είναι αφής ούτως ή άλλως. Η συναρμογή των υλικών είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, τα υλικά είναι -στην πλειοψηφία τους- μαλακά και δείχνουν ιδιαίτερα ανθεκτικά. Η ορατότητα γενικά είναι καλή, αλλά πίσω είναι αυτό που περιμένεις από ένα SUV, το οποίο έχει coupe χαρακτηριστικά. Δηλαδή, δεν βλέπεις τόσο καλά. Ευτυχώς, η κάμερα οπισθοπορείας και το parking sensor θα σε βοηθήσουν. Για τους πίσω επιβάτες, ο χώρος είναι άπλετος και γίνεται ακόμα μεγαλύτερος αν σύρεις το κάθισμα. Παράλληλα, αυξομειώνεται και ο χώρος αποσκευών κατά τον ίδιο τρόπο, ο οποίος ξεκινάει από τα 448lt και φτάνει ως τα 341lt, αναλόγως από το αν θα επιλέξετε να δώσετε ή να μειώσετε το χώρο από τους επιβάτες.
Όλο αυτό με 1.5?
Κι όμως, αν και φαίνεται τεράστιο, κινείται αξιοπρεπέστατα από τον 1.500άρη κινητήρα. Τεχνολογικά, αυτός έχει ενδιαφέρον, αφού διαθέτει σύστημα Mivec για τη διαχείριση του χρονισμού βαλβίδων, αλλά διαθέτει κιόλας και οκτώ μπεκ, τέσσερα στους αυλούς εισαγωγής και τέσσερα στο θάλαμο καύσης. Με 163Ps και 25,5kgm ροπής, δεν δείχνει να μην ταιριάζει στο αμάξωμα και στην τετρακίνηση, αλλά ξέρετε ότι πάντα θα θέλαμε λίγο γκάζι παραπάνω. Το CVT σασμάν είναι επίσης καλύτερο απ’ ό,τι περιμένεις. Προσωπικά αντιπαθώ τα CVT και τα θεωρώ λάθος επιλογή ούτως ή άλλως. Τούτο όμως συμπεριφέρεται διαφορετικά -δεν το ερωτεύτηκα φυσικά- αφού λειτουργεί έχοντας ως βάση οκτώ προεπιλεγμένες σχέσεις και έτσι επιλέγει κάθε φορά όποια πρέπει να χρησιμοποιήσει. Δεν ακούς συνεχώς αυτό το συνεχόμενο εκνευριστικό βουητό των κιβωτίων CVT. Το τιμόνι διαθέτει paddles, αλλά δεν θα ασχοληθείς συχνά με αυτά. Η Mitsubishi λέει ότι χρειάζεται λίγο κάτω από 10sec για το 0-100km/h και η αίσθηση που παίρνεις ταιριάζει απόλυτα. Τα φρένα είναι αξιοπρεπέστατα και δεν θα κουραστούν από το βάρος του Eclipse Cross. Η ανάρτηση, πάλι, δεν το αφήνει να γέρνει τραγικά κι αν και είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τις μεγάλες ζάντες 18in, η ποιότητα κύλισης εντός πόλης ήταν αρκετά καλή και η συμπεριφορά στις ανωμαλίες των δρόμων είχε θετικό πρόσημο. Ένσταση έχουμε στις ταχύτητες ταξιδίου, όπου ακούγονται διάφοροι αεροδυναμικοί θόρυβοι, όχι σε εκνευριστικό σημείο, αλλά μοιάζουν σαν να μην πρόσεξαν πολύ αυτόν τον τομέα από την Mitsubishi. Η S-AWC τετρακίνηση δύσκολα θα χρειαστεί να επέμβει σε μεγάλο βαθμό, αφού δεν νομίζω οι αγοραστές του Eclipse Cross να το ρίξουν στη λάσπη. Παρόλα αυτά, η κατανομή της αρχίζει με 80/20 εμπρός/πίσω, αλλά μπορεί να φτάσει μέχρι και 60% πίσω, σε καταστάσεις χιονιού.
Πλούσιο
Η τετρακίνητη έκδοση, που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι υπερβολικά πλούσια σε εξοπλισμό. Ασφάλεια στην οδήγηση μέσω των βοηθημάτων και των alert, adaptive cruise control, διπλή ηλιοροφή, φώτα LED, ηχοσύστημα με 9 ηχεία και Apple Car play, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω παρακαλώ, καθώς και άλλα δεκάδες extraδάκια. Όλα αυτά βέβαια δεν χαρίζονται, αφού η τιμή φτάνει τα σχεδόν 36.000 ευρώ, νούμερο αρκετά υψηλό για ένα Mitsubishi, αφού στα χρήματα αυτά υπάρχουν αρκετές «γερμανικές» επιλογές, χωρίς βέβαια όλα αυτά τα extra στον εξοπλισμό, αλλά με έναν diesel κινητήρα κάτω από το καπό. Το έργο δεν είναι εύκολο για το Eclipse Cross στην ακριβή τετρακίνητη έκδοση, όμως, σε γενικές γραμμές, δεν του λείπει τίποτα και δύσκολα θα βρεις κάποιο σοβαρό αρνητικό για να το αντιπαθήσεις.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 AWD 163PS: €35.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Τεχνολογία | Κατανάλωση, αν δεν προσέξεις |
Ικανή τετρακίνηση | Αεροδυναμικοί θόρυβοι στο ταξίδι |
Απόδοση κινητήρα για 1.5lt |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και σύστημα Mivec και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός (cc) | 1.499 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 75 x 84,8 | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Σύστημα ψεκασμού ECI Multi, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.593 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς με σύστημα S-AWC | |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT 8 σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκό | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι, μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 163 / 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/ 1.800-4.500 | |
Επιτάχυνση 0-100km/h (sec) | 9,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 159 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7,0 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,8 |