Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | EQB |
Segment | D-SUV |
Power Train | Electric |
Η Mercedes-Benz EQB είναι ένα από ελάχιστα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς που προσφέρονται σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη, με έμφαση στην άνεση, τους χώρους και την πρακτικότητα, με φόντο μία αρκετά καλή αυτονομία για να αποτελέσει οικογενειακό αυτοκίνητο. Ως ηλεκτρικό SUV, η EQB ανήκει στην ίδια κατηγορία με τα Audi Q4 e-tron, BMW iX3, Tesla Model Y και Volvo XC40 Recharge. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν μπορεί να φιλοξενήσει επτά επιβάτες.
Διακριτική και όχι… διαστημική
Έχεις απόλυτο δίκιο, αν νομίζεις ότι η εμφάνιση της EQB σου φαίνεται «οικεία». Η Mercedes-Benz πήρε την GLB, πέταξε τους θερμικούς κινητήρες βενζίνης και τοποθέτησε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και ένα πακέτο μπαταριών. Ο ένας κινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ο άλλος τους πίσω τροχούς, κάνοντας την EQB 300 «4MATIC» (δηλαδή τετρακίνητη).
Αν ρωτάς πώς θα την ξεχωρίσεις, πρόσεξε τη χαρακτηριστική μάσκα black panel και τη φωτεινή λωρίδα, που διατρέχει το πλάτος του αυτοκινήτου στο μπροστινό και στο πίσω μέρος. Αυτή είναι η οπτική/φωτεινή ταυτότητα της οικογένειας Mercedes-EQ. Η EQB της δοκιμής μας διέθετε το extra πακέτο AMG Line (4.947,60 ευρώ) που περιλαμβάνει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, φιμέ κρύσταλλα και διαφορετικές ζάντες 18in.
Εσωτερικό high tech
Όσον αφορά την ποιότητα στο εσωτερικό, εκεί η Mercedes EQB είναι σε δική της κλάση και σου αποπνέει αμέσως μία οικειότητα. Τα σπορ καθίσματα (μέρος του πακέτου AMG Line) είναι άνετα και ψάχνεις να βρεις αν έχεις συναντήσει ξανά αντίστοιχο συνδυασμό υποστήριξης του σώματος και άνεσης.
Όλες οι EQB διαθέτουν δύο οθόνες 10,25in, η μία από τις οποίες είναι ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η οθόνη μπορεί να διαμορφωθεί σε διάφορα στιλ απεικόνισης πληροφοριών, ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα που σχετίζονται με την κατανάλωση ενέργειας και την κατανομή της ισχύος. Η κεντρική οθόνη 10,25in διαθέτει ευκρινή γραφικά και λογισμικό με άμεση απόκριση, περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, mirroring για smartphone (μέσω Apple CarPlay και Android Auto) και μπορεί να λειτουργήσει ως οθόνη αφής ή μπορείς να την ελέγξεις χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές λέγοντας απλά: «Hey Mercedes». Υπάρχουν και κουμπιά συντόμευσης ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, αλλά και δύο μικροσκοπικές επιφάνειες αφής στις ακτίνες του τιμονιού που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να ελέγξετε κάθε μία από τις οθόνες. Σε αυτά πρέπει να προσαρμοστείς όμως στην έντονη ευαισθησία τους. Όσο για το σύστημα κλιματισμού, αυτό έχει και φυσικούς διακόπτες και έτσι όλα γίνονται πιο εύκολα.
Όλες οι εκδόσεις έχουν προσαρμόσιμο εσωτερικό φωτισμό περιβάλλοντος, ο οποίος σε συνδυασμό με τις διπλές ψηφιακές οθόνες, δίνουν στο εσωτερικό έχει μια μοντέρνα και ταυτόχρονα εντυπωσιακή εμφάνιση. Τα πιο εμφανή σημεία, είναι επενδυμένα με μαλακό πλαστικό, ενώ αυτά που είναι πολύ χαμηλά είναι λιγότερο ποιοτικά.
Το σχήμα της Mercedes EQB σε προϊδεάζει για το ότι υπάρχει πολύς χώρος μπροστά, ενώ ακόμη και η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή (+1.560 ευρώ) δεν μειώνει τον χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος για τα πόδια είναι άφθονος, ακόμη και για πολύ ψηλούς οδηγούς και επιβάτες στα μπροστινά καθίσματα. Έχεις επίσης άφθονο χώρο για να αποθηκεύσεις μικροαντικείμενα. Αντίστοιχα μεγάλους χώρους για τα πόδια έχουν και οι επιβάτες στη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Ωστόσο, ο χώρος για το κεφάλι στο πίσω μέρος είναι απλά ικανοποιητικός για όσους έχουν μεγάλο ύψος, επειδή η Mercedes έχει τοποθετήσει τα καθίσματα της δεύτερης σειράς πολύ ψηλότερα από αυτά που βρίσκονται μπροστά. Το πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι τα παιδιά έχουν καλύτερη θέα προς τα εμπρός και έξω από τα πλαϊνά παράθυρα. Λίγο πιο πίσω βλέπουμε και το ατού της EQB, που είναι τα δύο ακόμη καθίσματα (+1.080 ευρώ) που αναδιπλώνονται στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ (κάτι που δεν έχουν τα Audi Q4 e-tron και Volvo XC40 Recharge). Ο χώρος για να φτάσεις σε αυτά είναι λίγο περιορισμένος, ενώ όταν καθίσεις, τα γόνατά σου είναι ψηλά και υπάρχει πολύ λιγότερος χώρος για το κεφάλι απ’ ό,τι στις δύο πρώτες σειρές. Ανοίγοντας την πίσω πόρτα αποκαλύπτεται ένας τετράγωνος χώρος φόρτωσης χωρίς χείλος στην είσοδο, κάνοντας εύκολη τη φόρτωση και εκφόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Με πέντε καθίσματα σε χρήση, υπάρχουν διαθέσιμα 465lt, ή 110lt όταν βρίσκεται σε χρήση και η τρίτη σειρά καθισμάτων. Το Q4 e-tron έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (520lt), αλλά η EQB χωρά περισσότερα από το XC40 Recharge (452lt).
Στο δρόμο
Όποια έκδοση κι αν επιλέξεις, η EQB έχει έντονη παρουσία στο δρόμο, κινείται άνετα με ταχύτητες ταξιδιού και δεν έχει μεγάλη διαφορά σε συμπεριφορά από τη συμβατική Mercedes GLB. Αν επιλέξεις το προφίλ οδήγησης Comfort ή Sport, η ισχύς -228Ps και 39,7kgm- είναι άμεση και γραμμική στην απόδοσή της, ενώ το Eco mode θυσιάζει μεγάλο μέρος στην απόκριση της ισχύος για εξοικονόμηση ενέργειας. Μιλώντας για ενέργεια, η πρώτη ερώτηση που εύλογα θα κάνεις είναι πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις όταν η μπαταρία των 69,7kWh (66,5kWh ωφέλημα) είναι πλήρως φορτισμένη. Η επίσημη αυτονομία -κατά WLTP- είναι 419km στην έκδοση AMG Line. Στην πραγματικότητα, με κανονική οδήγηση σε μεικτές συνθήκες (πόλης και αυτοκινητόδρομου με μέση κατανάλωση 19,1kWh/100km) θα φτάσετε τα 350km. Στις επιδόσεις -παρά το βάρος των 2.175kg- η EQB 300 4MATIC είναι αρκετά καλή. Το 0-100km/h από στάση ολοκληρώνεται σε 8sec, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160km/h.
Αν έπρεπε να χαρακτηρίσουμε την οδηγική συμπεριφορά με μία λέξη αυτή θα ήταν: πολυτάλαντη. Το τιμόνι είναι ακριβές και ελαφρύ στους ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας, με μία ευχάριστη αύξηση βάρους σε μεγαλύτερες ταχύτητες, που σου δίνει την αυτοπεποίθηση να ανεβάσεις ρυθμό σε δρόμο με στροφές. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει πληθώρα ελκτικής πρόσφυση, με αποτέλεσμα να μην δουλεύει «υπερωρίες» το ESP για να τιθασσεύει την ισχύ κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη προς την άνεση, χωρίς να χάνει το σπορτίφ χαρακτήρα του πακέτου AMG. Η κλίση στις στροφές δεν είναι τόσο έντονη (παρά τα 15,4cm απόστασης από το έδαφος). Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, με τον θόρυβο από την ανάρτηση και τον δρόμο να είναι χαμηλός και μόνο η αεροδυναμική στις εμπρός κολώνες (λόγω του σχεδόν κάθετου παρμπρίζ) να γίνεται αισθητή σε υψηλές ταχύτητες. Πάντως οι κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων φιλτράρονται και δεν φτάνουν στην καμπίνα των επιβατών.
Τα φρένα είναι ιδιαίτερα (όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) στην EQB. Το ηλεκτρικό SUV της Mercedes διαθέτει την λειτουργία recharge κατά την επιβράδυνση για την αναπλήρωση της μπαταρίας. Μπορείς να αλλάξεις το επίπεδο ανάκτησης με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχει επίσης και η «αυτόματη» ρύθμιση. Εδώ η EQB χρησιμοποιεί την δορυφορική χαρτογράφηση και το ενσωματωμένο ραντάρ της για να εντοπίσει το προπορευόμενο όχημα και αυξάνει ή μειώνει αυτόματα την επιβράδυνση αν έρχεται μια στροφή ή διασταύρωση ή εάν το προπορευόμενο όχημα φρενάρει. Στην αρχή είναι περίεργο, αλλά γίνεται χρήσιμο όταν το συνηθίσεις. Το μειονέκτημα είναι ότι μόλις χρησιμοποιήσεις το πεντάλ φρένου δεν σου εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη, καθώς προσπαθεί να δώσει μία προοδευτική αίσθηση και κάπου εκεί «χάνεται το παιχνίδι».
Συμπέρασμα
Στην Ελλάδα η αρχική τιμή των 61.200 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ») είναι υψηλή. Βέβαια αν ζητάς ένα ηλεκτρικό SUV με καλή αυτονομία, τρομερούς χώρους, άνεση και θέσεις για επτά, τότε αξίζει κάθε ευρώ της τιμής της.
Τιμή βασικής έκδοσης Mercedes-Benz EQB 250 190Ps: €58.100
Τιμή έκδοσης δοκιμής Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC 228Ps (AMG Line): €72.253
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Αίσθηση φρένων |
Χώροι-πρακτικότητα | Απουσία θέσης αποθήκευσης για τα καλώδια |
Άνεση-ποιότητα κύλισης | Τιμές extra εξοπλιστικών πακέτων |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | 2 Ηλεκτροκινητήρες AC, ασύγχρονου τύπου | |
Θέση | Εμπρός και πίσω | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων λιθίου (li-on), ωφέλιμης χωρητικότητας 66,5kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.684 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Ύψος (mm) | 1.691 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 2.175 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 495-1.710 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 228 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 39,7 | |
0-100km/h (sec) | 8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 160 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 18,3 | |
Ονομαστική (kWh/100km) | 19,1 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | Έως 419 (WLTP) | |
Δοκιμής (km) | 350 |