Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | CLA-Class |
Segment | D-Segment |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Ποιος δεν θέλει μια Mercedes coupe?
Η Mercedes-Benz CLA στην δεύτερη γενιά της έχει ακόμα πιο ξεκάθαρο προσανατολισμό από την πρώτη, αυτή του 2013, η οποία ενώ ήταν κι εκείνη coupe μπορούσε να θεωρηθεί απλά η τετράθυρη A-Class. Στη δεύτερη γενιά όμως -προς αποφυγή οποιασδήποτε παρεξήγησης- υπάρχει A-Class sedan και CLA-coupe, μια κίνηση που δεν θα μπορούσε να έχει άλλο σκοπό, πέραν της ξεκάθαρης διαφοροποίησης της σειράς CLA από τον «άχρωμο» ρόλο του μικρού τετράπορτου sedan.
Η CLA εντυπωσιάζει με το αεροδυναμικό της σχήμα, την χαμηλή οροφή και το χαμηλό τελείωμα της ουράς, δίνοντας τη αίσθηση πως πρόκειται για μια μεγαλύτερη σειρά μοντέλου, πιο κοντά στην CLS παρά στην σειρά Α. Όταν μάλιστα αυτό υποστηρίζεται και από ένα ζωντανό υβριδικό σύνολο, τότε μιλάμε για ένα πολύ όμορφο και οδηγικά ενδιαφέρον τετράπορτο coupe. Πρόκειται για το ίδιο σύνολο που κινεί την Plug-in Hybrid Α250 e το οποίο συνδυάζει τον εκπληκτικό για τα κυβικά του (1.330cc) τετρακύλινδρο κινητήρα -της Renault- στην έκδοση των 160Ps, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 102Ps. Συνδυαστικά η ισχύς που είναι διαθέσιμη προς κίνηση των εμπρός τροχών είναι 218Ps μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8F-DCT). Το βάρος της φτάνει τα 1.725kg, αλλά η ροπή των 45,9kgm μεγάλο μέρος της οποίας προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα, άρα είναι διαθέσιμη παντού και πάντα, το εξαφανίζουν. Σύμφωνα με την Mercedes ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να εξασφαλίσει κίνηση εντός πόλης πλήρως ηλεκτρικά για 75 χιλιόμετρα και με ταχύτητες μάλιστα μέχρι 140km/h, ώστε να μπορείτε να καλύπτετε τις καθημερινές διαδρομές σας με σχεδόν μηδενική κατανάλωση.
Οι μπαταρίες της φορτίζουν σε 1 ώρα και 45 λεπτά με wallbox ισχύος 7,4 kW, ενώ από απλή οικιακή πρίζα χρειάζονται περίπου 5 ώρες και 30 λεπτά. Από ταχυφορτιστή η ανάκτηση του 80% της μπαταρίας απαιτεί μόλις 25 λεπτά. Όταν βέβαια απαιτήσετε περισσότερη επιτάχυνση από αυτήν που μπορεί να προσφέρει μόνος του ο ηλεκτροκινητήρας, η CLA 250e θα χρησιμοποιήσει και τις δύο πηγές ενέργειας, ανάλογα φυσικά και με το mode που έχετε επιλέξει, για παράδειγμα στο ECO ή το Comfort δεν θα αποδώσει την μέγιστη ισχύ. Στο Sport όμως θα κοκκινίσει ο πίνακας οργάνων και θα σας κάνει να αναρωτηθείτε... «σίγουρα δεν είναι δίλιτρο αυτό;».
Hey Mercedes
Στο εσωτερικό της συναντάμε την γνωστή ποιότητα της Α-Class, με όμορφο σχεδιασμό, εντυπωσιακό φωτισμό και τις 2 μεγάλες οθόνες 10,25in στην σειρά και το αγαπημένο μας πλέον infotainment ΜΒUX στο οποίο θα συναντήσουμε την γλυκιά φωνούλα που απαντά στην πρόταση “Hey Mercedes” …πείτε το λίγο “λονδρέζικα”, σαν “έη μερσέηντις” και θα σας απαντήσει αμέσως “how can I help”. Θα εκπλαγείτε από το πόσες εκφράσεις μπορεί να καταλάβει ο αλγόριθμος, για παράδειγμα δεν χρειάζεται να της πείτε να ανεβάσει την θερμοκρασία, πείτε απλά: i am cold. Αμέσως το σύστημα θα ανεβάσει την θερμοκρασία της καμπίνας.
Γενικά το σύστημα δεν έχει καμία σχέση με τις παλιότερες γενιές, όντας πλέον ένα από τα καλύτερα και σίγουρα το καλύτερο στις φωνητικές εντολές. Είναι το μόνο που όχι μόνο δεν θα σε εκνευρίσει, αλλά στο τέλος θα πιάσεις συζήτηση μαζί του. Ρωτήστε το τι γνώμη έχει για την BMW... Όταν βαρεθείτε να παίζετε μαζί της, υπάρχει πάντα ο πολύ πρακτικός περιστροφικός επιλογέας με το touchpad στο δεξί σας χέρι για να χειριστείτε το ραδιόφωνο και τις υπόλοιπες λειτουργίες χωρίς να αποσπάται η προσοχή σας από τον δρόμο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ καλοί για 4 άτομα, αρκεί οι πίσω να μην ξεπερνούν το 1,80m, καθώς σε αυτή την περίπτωση θα έχουν ελάχιστο «αέρα» για τα κεφάλια τους, λόγω φυσικά της coupe σχεδίασης. Ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 70lt (390lt από 460lt) για να χωρέσουν οι μπαταρίες το υβριδικού συστήματος.
Οδηγώντας
Στον δρόμο η CLA αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Είναι δυνατή, με πολύ καλή ανάρτηση, σχετικά καλό τιμόνι, δυνατά σε απόδοση φρένα, αλλά με κακή αίσθηση στο πεντάλ, και μέτρια πρόσφυση. Τα χαμηλής τριβής Continental EcoContact6 ειδικά στο μέσο της γόμας τους που ήταν σε αυτήν εδώ την περίπτωση, σε καμία περίπτωση δεν ενδείκνυνται για γρήγορη ή σπορ οδήγηση. Άρα με την πρώτη ευκαιρία τα αλλάζετε με τα τρομερά ανώτερα PremiumContact6 και θα δείτε ένα άλλο αυτοκίνητο. Τώρα και την δύναμη από στάση δεν βάζει εύκολα στον δρόμο και σε χαμηλές θερμοκρασίες ή ήπια βροχόπτωση το αυτοκίνητο πολύ συχνά χαζεύει και ολισθαίνει, με το ESP να δουλεύει υπερωρίες για να μην καταλήξεις σε κανένα πεζοδρόμιο. Η κατανάλωση έτσι κι αλλιώς είναι τόσο χαμηλή που δεν θα χαλάσει ο κόσμος με ένα πιο ενεργοβόρο λάστιχο, από τα 5,2lt/100km που έκαψα εγώ κατά τη διάρκεια της δοκιμής με το 80% των χιλιομέτρων που έκανα να είναι στο πρόγραμμα sport, ας πάει και στα 5,4lt. Τώρα πάμε στο δεύτερο αρνητικό της. Ο λόγος που την είχα συνέχεια στο πρόγραμμα Sport, ήταν η ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας που έχει το πεντάλ του φρένου. Σε όλα τα άλλα προγράμματα δεν μπόρεσε να «καλιμπραριστεί» το πόδι μου με το πεντάλ ποτέ. Κάθε φρενάρισμα ήταν σαν είχα αλλάξει αυτοκίνητο, κάτι εξαιρετικά εκνευριστικό ειδικά για τους συνεπιβάτες. Στο sport μάλλον το πρόγραμμα «κλειδώνει» σε μια ρύθμιση και μπορείς να συνηθίσεις το πόσο πρέπει να πατάς. Η ανάρτηση από την άλλη είναι καλύτερη στο Comfort, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα και όπου υπάρχει η επιλογή «individual» η ρύθμιση είναι πάντα μαλακή ανάρτηση, τιμόνι στο Normal γιατί στην Sport σφίγγουν πολύ και έχουν «ψεύτικη» αίσθηση και το μοτέρ στο Sport.
Γενικά στον δρόμο είναι πάντα άνετη, με ζωντανή και ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, αφήνοντας στον οδηγό αυτή την αίσθηση του καλού και ξεχωριστού αυτοκινήτου, μεγαλύτερης κατηγορίας.
H PHEV έκδοση της CLA ταιριάζει στο στυλ της, ενισχύοντας το ήδη καλό σύνολο με ανώτερες επιδόσεις, ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό και σημαντικά μειωμένες τιμές κατανάλωσης και ρύπων. Παρά την οπτική ομοιότητα με την A-Class, το συγκεκριμένο σύνολο είναι τελείως διαφορετικό, η CLA250 e θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Από πλευράς επιδόσεων, είναι εξαιρετικά γρήγορη, με επιτάχυνση στα 100km/h από στάση σε μόλις 6,76sec και 14,82sec για τα πρώτα 400m από στάση με ταχύτητα εξόδου 156,93km/h. Γρήγορο αυτοκίνητο και εξαιρετικό στον ανοιχτό δρόμο, όπου ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια για πολλά ξεκούραστα χιλιόμετρα.
Τιμή βασικής έκδοσης CLA 180 136Ps: €31.550
Τιμή έκδοσης δοκιμής CLA 250e 218Ps: €49.800
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Πολυτέλεια | Λάστιχα χαμηλής τριβής |
Επιδόσεις | Αίσθηση πεντάλ φρένου/σύστημα ανάκτησης ενέργειας |
Τεχνολογία | |
Κατανάλωση |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.332cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 81,4mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,6 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη | |
Μπαταρία | 15,6kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4688 | |
Ύψος (mm) | 1439 | |
Πλάτος (mm) | 1830 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.729 | |
Βάρος (kg) | 1725 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 390 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 218 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm) | 45,9 | |
Ονομαστική ισχύς βενζινοκινητήρα (Ps/rpm) | 160 | |
Ονομαστική ροπή βενζινοκινητήρα (kgm/rpm) | 25,5 | |
0-100km/h (sec) | 6,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 240 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 34 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής (kW/h/100km) | 6,8 | |
Ηλεκτρική Αυτονομία (km) | ||
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ | ||
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 3,49 | |
0-80 | 4,99 | |
0-100 | 6,76 | |
0-120 | 8,83 | |
0-140 | 11,63 | |
0-160 | 15,43 | |
0-180 | 19,77 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,73 | 46,74 |
60 | 5,06 | 80,88 |
100 | 6,65 | 98,78 |
200 | 9,80 | 127,79 |
400 | 14,82 | 156,93 |