H τοποθέτηση του κινητήρα στην μέση του πλαισίου της Corvette, το 2020 ήταν μόνο το πρώτο βήμα προς μια νέα κατεύθυνση για την Αμερικανική εταιρία. Η Z06 και οι επιδόσεις που προσφέρει ήταν το δεύτερο και τώρα ήρθε και το τρίτο. Η Corvette E-Ray του 2024, είναι η νέα προσέγγιση της γενιάς C8 ή καλύτερα ένα νέο κεφάλαιο, που φέρνει την υβριδική ισχύ και την τετρακίνηση στα σπορ αυτοκίνητα από τις ΗΠΑ.
Παρουσιάστηκε ακριβώς 70 χρόνια από την πρώτη C1, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στο Motorama show της Νέας Υόρκης. Η E-Ray είναι για την σειρά των Corvette κάτι όπως η Turbo για την Porsche 911. Εάν η C8 Stingray είναι η Carrera και η Z06 κάτι σαν την GT3 για τις στροφές, η E-Ray έχει ένα ρόλο που τα περικλείει όλα (σχεδόν). Προσφέρει απόδοση και ασφάλεια παντός καιρού με συνδυασμένη ισχύ 655 ίππων και τετρακίνηση και όπως κάθε άλλη Corvette, είναι διαθέσιμη με κουπέ και με ανοιχτό αμάξωμα.
Μπορεί οι 670 ίπποι της Z06 να είναι περισσότεροι από της E-Ray, αλλά η τελευταία είναι ταχύτερη στην επιτάχυνση στα 0-100 χλμ/ώρα αλλά και στο τέταρτο του μιλίου, όπου η E-Ray, είναι ένα δέκατο μπροστά από την Z06.
Οπτικά, η E-Ray δανείζεται μερικά από τα στιλιστικά στοιχεία της Z06, συμπεριλαμβανομένου του φαρδύτερου αμαξώματος (κατά 91 mm) και των μακρύτερων, πιο λεπτών αεραγωγών πίσω, ενώ μοιράζεται τη διάταξη της τετραπλής εξάτμισης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η E-Ray δεν χρησιμοποιεί τον μοντέρνο V8 5,5 λίτρων (LT6), αλλά τον 6,2 λίτρων (LT2). Αποδίδει 502 ίπους και κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, όπως η… απλή C8. Η διαφορά είναι ο μόνος ηλεκτροκινητήρας που τοποθετείται στον μπροστινό άξονα. Αντλώντας δύναμη από μια μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το κεντρικό τούνελ, στέλνει 162 ίππους στους μπροστινούς τροχούς και επιτρέπει στην E-Ray να κινείται μόνο με ηλεκτρική ισχύ. Και ναι, αυτή είναι και η πρώτη προσθιοκίνητη Corvette στον κόσμο.
Με μπαταρίες αλλά χωρίς καλώδιο
Αυτό που δεν είναι, η E-Ray είναι PHEV. Η Ferrari και η McLaren έχουν αγκαλιάσει και οι δύο τη λειτουργία plug-in με τις 296 και την Artura , η ομάδα της Corvette επέλεξε ένα πιο παραδοσιακό υβριδικό, που βασίζεται σε αναγεννητική επιβράδυνση και πλεονάζουσα ισχύ κινητήρα για την επαναφόρτιση της μπαταρίας του.
Το μειονέκτημα αυτής της απόφασης είναι ότι δεν μπορείτε να οδηγήσετε το σπορ αυτοκίνητο για πολύ με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που μπορεί να γίνει πιο σημαντικό τα επόμενα χρόνια, εάν οι δήμοι των μεγαλουπόλεων αρχίσουν να απαγορεύουν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η λειτουργία Stealth σάς επιτρέπει να βγαίνετε από το γκαράζ/από το σπίτι σας με ηλεκτρική ενέργεια και με ταχύτητες έως 72 χλμ/ώρα. Η Chevrolet ισχυρίζεται ότι συντόνισε τον ηλεκτροκινητήρα της νέας E-Ray για να παρατείνει το χρόνο που ο V8 μπορεί να λειτουργεί με τους μισούς κυλίνδρους σε σενάρια οδήγησης χαμηλού φορτίου.
Η θετική πλευρά, για να μην ακολουθήσετε την επιλογή PHEV θεωρητικά εξοικονομεί χρήματα και βάρος. Η προσθήκη του ηλεκτροκινητήρα και του πακέτου μπαταρίας μειώνει μόνο τη χωρητικότητα των αποσκευών κατά 2 λίτρα. Η Chevy δίνει το ξηρό βάρος (χωρίς υγρά) της coupe E-Ray στα 1.712 κιλά σε σύγκριση με τα 1.561 κιλά της Z06 και τα 1.530 κιλά της βασικής C8. Θέλετε την E-Ray Cabrio; Αυτό θα σας κοστίσει επιπλέον 37 κιλά Και αυτά είναι ξηρά βάρη, θυμηθείτε.
Κεραμικά φρένα στάνταρ, διακοσμητικές ρίγες… προαιρετικά
Και αυτό παρά το γεγονός ότι η ομάδα μηχανικών της Corvette, την εξόπλισε με ένα ελαφρύ πακέτο κεραμικών φρένων από ανθρακονήματα της Brembo για να διασφαλίσει ότι η ταχύτερη εργοστασιακή Corvette έχει τη δύναμη και στα φρένα. Άλλα… καλούδια που έχει περιλαμβάνουν στάνταρ αμορτισέρ Magnetic Ride Control 4.0 με τρεις ρυθμίσεις και τροχούς, που χρησιμοποιούν τα φαρδιά φτερά προδιαγραφών Z06.
Αυτοί οι τροχοί διαθέτουν ένα διαφορετικό σχέδιο πέντε ακτίνων που είναι αποκλειστικό για την E-Ray και μαζί με την εκτεταμένη χρήση διαφορετικών χρωμάτων και το φαρδύτερο αμάξωμα θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε τις Stingray στο δρόμο. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της E-Ray μόνο είναι το προαιρετικό πακέτο Electric Blue stripe (γραμμές μπλε) που διατρέχουν όλο το μήκος του αμαξώματος, ενώ άλλες επιλογές περιλαμβάνουν carbon ζάντες, δύο πακέτα carbon διακοσμητικά, 14 εξωτερικά χρώματα και μια πράσινη εσωτερική επένδυση Artemis Dipped που θα είναι διαθέσιμη στις Corvettes από το 2024.