Η Lexus προχώρησε σε πλήρη επαναπροσδιορισμό του μεγάλου πολυτελούς RX SUV, βασιζόμενη στη μεγάλη κληρονομιά του μοντέλου και ανοίγοντας νέους σχεδιαστικούς και τεχνολογικούς ορίζοντες για να αυξήσει το εύρος των ικανοτήτων και της απήχησής του σε μία ακόμα μεγαλύτερη βάση πελατών.
Μαζί με το νέο NX που λανσαρίστηκε πρόσφατα και το επερχόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RZ, το RX θα βοηθήσει στη δημιουργία του Επόμενου Κεφαλαίου (“Next Chapter”) της μάρκας Lexus. Με αυτά τα τρία μοντέλα η εταιρεία θα έχει την πιο ολοκληρωμένη κάλυψη της αγοράς D/E premium SUV, που αποτελεί την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus.
Η Lexus έχει αναπτύξει τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Next Chapter για το νέο RX, η οποία περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου - ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX εμπνεύστηκε επίσης από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του μοντέλου για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.
Στο εσωτερικό, το οδηγοκεντρικό πιλοτήριο ‘Tazuna’ σχεδιάστηκε για να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, σύμφωνα με την αρχή ‘χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο’. Βελτιώνει επίσης την οδηγική εμπειρία με τη διαισθητική και απέριττη διάταξή του, που ενισχύεται από το νέο σύστημα πολυμέσων Lexus Link Mutlimedia με τον ενσωματωμένο βοηθό “Hey Lexus“, μία οριζόντια οθόνη αφής 14 ιντσών και απομακρυσμένες λειτουργίες με δυνατότητα πρόσβασης μέσω της εφαρμογής Lexus Link για smartphone.
Για να διαμορφώσει την οδηγική υπογραφή ‘Lexus Driving Signature’ του νέου RX, η Lexus βελτιστοποίησε τα θεμελιώδη στοιχεία του SUV, όπως το κέντρο βάρους, τη ροπή αδράνειας, τη μείωση βάρους, την ακαμψία και το σύστημα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να δημιουργήσει έναν πιο φυσικό διάλογο ανάμεσα στο αυτοκίνητο και τον οδηγό. Ο βελτιωμένος χειρισμός και η απόκριση βασίζονται σε μία εξέλιξη της πλατφόρμας GA-K της Lexus που προσφέρει εξαιρετική ακαμψία αμαξώματος και χαμηλό κέντρο βάρους.
Το νέο RX διατίθεται με μία γκάμα τριών διαφορετικών ηλεκτροκίνητων συνόλων στην Ευρώπη. Στην καρδιά της προσφοράς της μάρκας στη Δυτική Ευρώπη, το RX 450h+ 2.5L είναι το πρώτο RX που υιοθετεί την plug-in υβριδική τεχνολογία της Lexus. Το υβριδικό ηλεκτρικό RX 350h 2.5L τοποθετείται ως μία αποτελεσματική εναλλακτική λύση έναντι των κινητήρων βενζίνης και diesel μικρότερου κυβισμού, όπως και των ήπιων υβριδικών. Και για πελάτες που αναζητούν πιο συναρπαστικές επιδόσεις, η Lexus εισάγει το πρώτο της υπετροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο που εστιάζει στις επιδόσεις, το RX 500h 2.4T, που διατίθεται με το καινοτόμο σύστημα ελέγχου κίνησης DIRECT4.
Για τις ανατολικές αγοράς, μαζί με το υβριδικό RX 500h υψηλών επιδόσεων, η Lexus προσφέρει επίσης το RX 350 με ένα νέο, turbo βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, που προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις από το τρέχον μοντέλο των 3.5 λίτρων.
Αξιοποιώντας την παγκοσμίου κλάσης τεχνολογία ασφάλειας της Lexus, το RX επωφελείται από την τρίτη γενιά του Lexus Safety System +, με βελτιωμένο Pre-Collision System, νέο Proactive Driving Assist και προαιρετικό Extended Safety Package. Επίσης, διατίθεται με το Safe Exit Assist της Lexus, το οποίο είναι συνδεδεμένο με ένα ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών που εμποδίζει το άνοιγμά τους στην πορεία οχημάτων ή δικυκλιστών που πλησιάζουν από πίσω.
Το εσωτερικό του RX εκφράζει την πολυτέλεια μέσα από την απλότητα. Η φιλοσοφία “less is more” καταργεί τις περιττές λεπτομέρειες υπέρ μιας cool, σύγχρονης εμφάνισης με καθαρές, απέριττες επιφάνειες. Το αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής εξέλιξης της Lexus είναι μία άμεση αίσθηση χώρου, ευεξίας, φινέτσας και άνεσης.
Η καμπίνα διατηρεί στοιχεία που απεικονίζουν τη χειροποίητη πολυτέλεια ‘Takumi’ της Lexus και απευθύνονται σε όλες τις αισθήσεις. Ακόμα και η αίσθηση ανοίγματος και κλεισίματος και ο ήχος των θυρών μπήκε στο μικροσκόπιο της ομάδας εξέλιξης.
Η διάταξη εσωτερικού είναι αυτή ενός πραγματικού SUV, προσφέροντας την απαραίτητη πρακτικότητα, άνεση και ευελιξία. Τα βασικά πλεονεκτήματα πηγάζουν από την πλατφόρμα GA-K, όπως το χαμηλότερο κέντρο βάρους (-15 mm), το αυξημένο μεταξόνιο (2.850 mm - +60 mm) και τα φαρδύτερα μετατρόχια (εμπρός +15 mm, πίσω +50 mm), τα οποία επιτυγχάνονται με συνολικό μήκος ίδιο με του τρέχοντος RX (4.890 mm).
Το δυναμικό σύστημα ανάρτησης Adaptive Variable Suspension (AVS), που προσφέρεται στάνταρ στις εκδόσεις Rapture και F SPORT/F SPORT Performance, προσφέρει ανεξάρτητο έλεγχο απόσβεσης σε κάθε τροχό, για πιο άνετη οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα, υψηλότερη δύναμη απόσβεσης στις στροφές και σταθερότητα στην ευθεία.
Τα νέα υβριδικά ηλεκτρικά μοντέλα RX υιοθετούν ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα φρένων AHB-G, ένα σύστημα πίεσης on-demand που χρησιμοποιεί μοτέρ αντλίας υψηλής απόδοσης, προσφέροντας μία φυσική αίσθηση πέδησης, ικανότητας ελέγχου και απόκρισης, Η κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός-πίσω ελέγχεται από ανεξάρτητο κατανεμητή πίεσης, για να μπορεί το όχημα να διατηρεί μία σταθερή θέση στο φρενάρισμα. Η βελτίωση του συστήματος αντανακλάται επίσης σε ένα νέο μηχανισμό απόσβεσης για το πεντάλ του φρένου που προσφέρει ομαλή λειτουργία και ικανότητα ελέγχου.
Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων (το οποίο έχει συμπλέκτη και στις δύο πλευρές), επιτρέποντας μεγάλη ευελιξία στην παροχή ισχύος και τη δυνατότητα στο όχημα να λειτουργεί σε αμιγώς ηλεκτρικό EV mode. Το σύστημα υβριδικού ελέγχου αλλάζει αυτόματα μεταξύ παράλληλου και EV mode σύμφωνα με την οδηγική κατάσταση, προσφέροντας ισχυρή επιτάχυνση και οικονομία καυσίμου. Και ενώ οι επιδόσεις κυμαίνονται σε επίπεδα αναμενόμενα για ένα μοντέλο βενζίνης με κινητήρα V6 3.0L, το υβριδικό σύστημα του RX 500h μπορεί να προσφέρει περίπου 20% βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Το RX 500h χρησιμοποιεί μία νέα, χαμηλής αντίστασης μπαταρία Ni-MH (Νικελίου-Υδριδίου Μετάλλου) που προσφέρει υψηλή απόδοση υποστηρίζοντας την οικονομία καυσίμου. Έχει διπολική δομή και υιοθετεί νέα εξαρτήματα υψηλής απόδοσης. Τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα του οχήματος, ώστε να μην καταλαμβάνει πολύτιμο χώρο στην καμπίνα ή στο πορτμπαγκάζ και είναι πιο αθόρυβη, χάρη στη βελτίωση του συστήματος ψύξης αέρα.
Το plug-in υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιείται στο RX 450h+ είναι το ίδιο με αυτό που η Lexus παρουσίασε για πρώτη φορά και με μεγάλη επιτυχία στο νέο NX.
Διαθέτει τετρακύλινδρο, υβριδικό κινητήρα κύκλου Atkinson 2,5-λίτρων και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 18.1 kWh. Ένας πρόσθετος πίσω ηλεκτροκινητήρας επιτρέπει τη λειτουργία της μόνιμης τετρακίνησης μέσω του Lexus E-Four.
Αν και προσφέρει περίπου την ίδια ισχύ με το απερχόμενο RX 450h, παράγει περισσότερη ροπή και πετυχαίνει ταχύτερη επιτάχυνση. Η συνολική ισχύς είναι 309 DIN hp, η οποία αναμένεται να εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα.
Το μέγεθος και η χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου και η τεχνογνωσία ηλεκτροκίνησης της Lexus συνδυάζονται για να προσφέρουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Στόχος της Lexus για τις εκπομπές CO2 (μικτός κύκλος WLTP) είναι κάτω από 26 g/km με κατανάλωση καυσίμου μικρότερη από 1,2 l/100 km. Αναμένεται μία ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 65 km, με τη μέγιστη ταχύτητα στο πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα να αγγίζει τα 130 km/h.
Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει το κιβώτιο Shiftmatic μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού σε μια σειρά περιοχών αλλαγής ταχυτήτων, επιλέγοντας “S” με τον επιλογέα. Αυτό προσφέρει έλεγχο της ισχύος σε έξι βήματα με αίσθηση αλλαγής ταχυτήτων παρόμοια με ενός χειροκίνητου κιβωτίου. Το χαμηλό εύρος αλλαγής σχέσεων επιτρέπει τον έλεγχο στις υψηλές στροφές για άμεση απόκριση στην επιτάχυνση, αυξάνοντας την ικανοποίηση του οδηγού.
Το νέο RX 350h χαρακτηρίζεται από τη βελτιωμένη, ομαλή και αποδοτική λειτουργία του αυτοφορτιζόμενου υβριδικού ηλεκτρικού συστήματος 4ης γενιάς. Αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης με κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων παρέχει ισχύ 250 DIN hp και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9 δευτερόλεπτα, που είναι συγκρίσιμη με εκείνη του τρέχοντος RX 450h, ενώ την ίδια στιγμή παράγει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Επωφελείται από το ίδιο πρόγραμμα βελτιώσεων υβριδικών εξαρτημάτων που υιοθετεί το RX 450h+, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου, υβριδικού κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού με πιο συμπαγή σχεδίαση, μικρότερο βάρος (~22% μείωση μάζας) και μειωμένες απώλειες τριβής και μία μικρότερη (~ 9% μείωση όγκου) και πιο αποδοτική PCU. Είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης e-Four στάνταρ.
Το RX 350h είναι μία ισχυρή εναλλακτική λύση έναντι των μοντέλων του ανταγωνισμού που τροφοδοτούνται από κινητήρες μικρότερου κυβισμού ή ήπια υβριδικά και είναι ιδανικό για πελάτες που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την αποδοτικότητα.