Περιμένεις να οδηγήσεις ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με σπορ χαρακτήρα, όπως προδίδει τόσο η ονομασία του όσο όμως και η εξωτερική του εμφάνιση, που διαφοροποιείται σημαντικά από τα απλά Picanto. Η έκδοση GT-Line έχει πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, 16άρες ζάντες με ελαστικά 195/45 και κόκκινα διακοσμητικά σε αεραγωγούς και side-skirts, τονίζοντας επιπλέον το δυναμικό χαρακτήρα του μικρού της ΚΙΑ. Το εντυπωσιακό design συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τα αλουμινένια πεντάλ, το όμορφο τριάκτινο τιμόνι, τα δερμάτινα καθίσματα και τις κόκκινες λεπτομέρειες να δημιουργούν μία ευχάριστη και σπορτίφ ατμόσφαιρα. Η ΚΙΑ, μάλιστα, ανακοινώνει ότι χρειάζεται 10sec για τα πρώτα 100km/h από στάση, πράγμα που το βρήκαμε αρκετά απαισιόδοξο σε σχέση με την πραγματικότητα! Αλλά αυτό θα το δούμε παρακάτω.
Τα πράγματα από μέσα
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Picanto, θα εντυπωσιαστείς αμέσως με τους χώρους του αυτοκινήτου και το αρκετά μεγάλο πλάτος για την κατηγορία του. Χωρίς να έχουν αλλάξει οι εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3.595mm), έχει μεγαλώσει το μεταξόνιο, με αποτέλεσμα τόσο η καμπίνα των επιβατών όσο και ο χώρος αποσκευών να είναι μεγάλα. Ειδικά ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 255lt, που είναι και ο μεγαλύτερος της κατηγορίας του. Ένα ακόμα σημείο που σε κερδίζει είναι ο πλούσιος εξοπλισμός του. Η έκδοση GT-Line περιλαμβάνει LED φώτα εμπρός, LED φώτα πίσω, Bi-Projection προβολείς, έξι αερόσακους, έγχρωμη οθόνη αφής 7in, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και πολλά ακόμα. Η θέση οδήγησης είναι καλή, με σωστή εργονομία, ενώ τα πλαστικά αν και σκληρά στην αφή, έχουν καλή ποιότητα συναρμογής.
Πίσω από το τιμόνι
Βάζοντας μπροστά το γνώριμο τρικύλινδρο κινητήρα των 998cc εντυπωσιάζεσαι γιατί απουσιάζουν οι κραδασμοί που περιμένει κανείς. Η ορατότητα είναι πολύ καλή προς όλες τις κατευθύνσεις, σε σημείο που απορείς γιατί υπάρχει η κάμερα οπισθοπορείας! Στο δρόμο, το Picanto είναι αρκετά στιβαρό παρά το μικρό του βάρος και η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή χρειάζεται, αν και ορισμένες φορές το 45άρι προφίλ των ελαστικών γίνεται αντιληπτό, ειδικά σε κάπως έντονες ανωμαλίες του δρόμου. Το τιμόνι είναι άμεσο, αν και θα ήθελα λίγη παραπάνω αίσθηση για το πού βρίσκονται οι τροχοί, αφού η πληροφόρηση είναι μέτρια. Ναι, μιλάμε φυσικά για αυτοκίνητο του A-Segment, αλλά το Picanto GT-Line σε ξεσηκώνει να το οδηγήσεις σε ρυθμούς που δεν ταιριάζουν στην κατηγορία. Πολύ καλή απόδοση έχουν τα φρένα του, με αεριζόμενους δίσκους μπροστά και συμπαγείς πίσω, αλλά αυτό που σε κερδίζει είναι ο συνδυασμός χαμηλού βάρους και δύναμης κινητήρα! Με το Picanto να ζυγίζει 933kg και τον κινητήρα να αποδίδει 100Ps με 17,4kgm ροπής, τα 10sec που ανακοινώνει η KIA είναι νούμερο αρκετά απαισιόδοξο. Αυτό το διαπίστωσα όταν πήγα στην ευθεία των μετρήσεων και είδα στην οθόνη του V-BOX 8,78sec. Δεν μπορεί, κάτι λάθος θα έγινε. Το κλείνω, το ανάβω ξανά και αφού βρήκε και πάλι δορυφόρους, μετράω ξανά από στάση και βλέπω 8,76sec. Κοίτα να δεις που το V-BOX λειτουργεί μια χαρά και αυτό το μικρό τελικά είναι όντως γρήγορο!
Με κλειστά τα μάτια!
Με επιδόσεις που ξεκάθαρα το βάζουν στις πρώτες θέσεις του ανταγωνισμού, το KIA Picanto GT-Line είναι μία φοβερά ολοκληρωμένη και σπορτίφ πρόταση για αυτοκίνητο πόλης. Παρά το μικρό του μέγεθος, όμως, μπορεί να βγει με άνεση ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, μιας και έχει άνετους χώρους για τέσσερα άτομα, καλή ηχομόνωση στην καμπίνα και στιβαρό πάτημα στο δρόμο. Αν θελήσει κάποιος, μπορεί να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς σε δρόμους με στροφές, χωρίς να σε τρομάξει και να σε φέρει σε δύσκολη θέση. Οπότε ναι, αν ψάχνετε για κάτι μικρό, σβέλτο και δυναμικό, το Picanto GT-Line είναι μία αξιόλογη επιλογή. Ακόμα κι αν η τιμή του είναι λίγο τσιμπημένη για την κατηγορία.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €14.290
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή αγοράς |
Απόδοση κινητήρα | |
Στήσιμο | |
Πλούσιος εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 933 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο πέντε σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 256x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι 234x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5Jx16in | |
Ελαστικά | 195/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 100/ 4.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,4/ 1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,00sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 116 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,4 |