Say Hello
Το Niro δεν είναι ένα νέο μοντέλο. Έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 2017 και αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία για την KIA ιδιαίτερα στην Αμερική, στην hybrid εκδοχή του. Το αμιγώς ηλεκτρικό e-Niro ξεκίνησε να πωλείται το 2019 και έγινε αστραπιαία επιτυχία στην Ευρωπαϊκή αγορά, όπου το 2020 σημείωσε 31.032 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά κατά 215%! Στην Ελλάδα, με τους υψηλούς φόρους και το χαμηλό αγοραστικό ενδιαφέρον των ηλεκτρικών μοντέλων δεν το είχαμε δει, το πρόγραμμα όμως επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έκανε τους υπεύθυνους της ελληνικής αντιπροσωπείας να το ξανασκεφτούν και να ανοίξουν την πόρτα στο ηλεκτρικό crossover, μαζί με την Plug-in hybrid έκδοσή του.
C-Crossover
Το e-Niro χτίστηκε πάνω σε μία πλατφόρμα που ήταν σχεδιασμένη εξ’ αρχής για να δεχθεί ηλεκτροκίνητο σύνολο. Από πλευράς διαστάσεων, τοποθετείται στη μέση της κατηγορίας C-SUV, με μήκος 4.375mm και μεταξόνιο 2.700mm. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστά τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μίας σχέσης. Μην ψαρώνετε με τα paddles πίσω από το τιμόνι… Είναι εκεί για να αλλάζουν τη ρύθμιση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.
Σχεδιαστικά διατηρεί μονάχα την μπροστινή μάσκα από την εταιρική ταυτότητα που μας έχει συνηθίσει η Κορεάτικη φίρμα, με το υπόλοιπο σχήμα να διαφέρει. Όντας ηλεκτρικό, δεν χρειάζεται γρίλιες εισαγωγής αέρα στη μάσκα και αντ’ αυτού έχει τοποθετηθεί το πορτάκι φόρτισης. Τα φωτιστικά σώματα έχουν δυναμική γωνία, το σύνολο όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί επιθετικό. Και στην ερώτηση όμορφο, δεν μπορώ να απαντήσω με σιγουριά. Σίγουρα ενδιαφέρον σε σύγκριση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί στην SUVοκρατορία (που κυριαρχεί στον αυτοκινητιστικό γαλαξία τα τελευταία χρόνια), αλλά δεν νομίζω να γυρίσει να το κοιτάξει κάποιος δεύτερη φορά. Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις, το e-Niro διαφοροποιείται από τις διαφορετικές ζάντες, τη μπροστινή μάσκα, τα LED φωτιστικά σώματα και τις γαλάζιες λεπτομέρειες. Φαίνεται πάντως ότι οι σχεδιαστές είχαν τα Αμερικανάκια κατά νου, με το κάπως “boxy” σχήμα με τα μεγάλα παράθυρα και με τις χρωμιωμένες επενδύσεις. Για παράδειγμα, το ηλεκτρικό Hyundai Kona, με το οποίο μοιράζεται το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, είναι πολύ πιο ενδιαφέρον σαν σχήμα, θυμίζοντας Strormtrooper, το e-Niro όμως έχει ξεκάθαρο προβάδισμα σε ποιότητα και χώρους.
Hi-tech και premium
Το εσωτερικό του e-Niro σε κερδίζει αμέσως. Αρχικά, τα όργανα είναι ιδανικά ευθυγραμμισμένα με το ύψος που βρίσκεται η οθόνη στο ταμπλό. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι σχεδιαστές, στην προσπάθειά τους να μας εντυπωσιάσουν με τις τεράστιες οθόνες, τις τοποθετούν ακόμα και πιο πάνω από το τελείωμα του ταμπλό. Εδώ η οθόνη αφής έχει διαγώνιο 10,25in και έχει ενσωματωθεί περίτεχνα στη σχεδίαση του ταμπλό. Είναι άμεση σε απόκριση, με φιλικό στη χρήση μενού, χωρίς περιττές πολυπλοκότητες και φυσικά παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης των smartphone συσκευών με τις πλατφόρμες Android Auto και Apple CarPlay. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός, όπως διαθέσιμη αυτονομία, ποσοστό ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα και επίπεδο φόρτισης, εμφανίζονται στον ψηφιακό πίνακα με την οθόνη 7in. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών είναι μαλακά και πολύ καλής ποιότητας, με τη συναρμολόγηση να βρίσκεται σε κορυφαίο επίπεδο. Οι μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες δίνουν έναν επιπλέον αέρα premium αίσθησης, ενώ δεν λείπουν και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, με τον εσωτερικό φωτισμό να διαθέτει επτά διαφορετικές αποχρώσεις.
Στο design συμβάλλει και η κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα που δεν ενώνεται με το ταμπλό και διαθέτει το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της κίνησης, δίνοντας έναν επιπλέον αέρα ευρυχωρίας. Το διαθέσιμο πλάτος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό είναι εντυπωσιακό για όχημα της κατηγορίας C-SUV, ενώ και στις πίσω θέσεις οι χώροι είναι πολύ καλοί για δύο ενήλικες και καλοί για τρεις. Παρά την τοποθέτηση της συστοιχίας μπαταριών στο δάπεδο, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 451lt, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, το νούμερο αυτό φτάνει τα 1.405lt.
EV Power
Το e-Niro που δοκιμάζουμε διαθέτει τη μεγαλύτερη και ισχυρότερη έκδοση, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204Ps, με 40,2kgm ροπής διαθέσιμα από τη στιγμή που πατήσεις το engine start. Οι συστοιχίες των μπαταριών ιόντων λιθίου με τα 294 κελιά έχουν χωρητικότητα 62kWh και ξεχωριστό κύκλωμα ψύξης. Όπως με το KIA e-Soul (και φυσικά το Kona Electric), οι μηχανικοί έχουν τοποθετήσει τη συστοιχία χαμηλά στο πάτωμα, για να μην αυξηθεί το κέντρο βάρους, αφού ζυγίζουν 457kg. Μία πλήρης φόρτιση διαρκεί 30-31 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή πρίζα και περίπου εννιάμισι ώρες με τη χρήση wallbox ισχύος 7,4kW. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος 50kw φτάνει στο 80% σε περίπου 55min, ενώ αντίστοιχα σε ταχυφορτιστή 80-100kW, ο αντίστοιχος χρόνος φόρτισης μειώνεται στα 42min. Η κατανάλωση ανακοινώνεται στις 15,9Wh/100km και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 17,8kWh/100km.
Το πιο σημαντικό προτέρημα του e-Niro, όπως ανέφερα και στην αρχή του κειμένου, είναι η αυτονομία του. Η KIA χαρακτηρίζει το ηλεκτρικό σύστημα ως «επόμενης γενιάς», όχι λόγω της τεχνολογίας των μπαταριών ή του ηλεκτροκινητήρα, αλλά λόγω του εξελιγμένου συστήματος διαχείρισης που δίνει αυτονομία μέχρι 615km σε αστικές συνθήκες και μέχρι 455km για μεικτή χρήση. Και όλα αυτά στον -πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα- κύκλο WLTP. Τις ημέρες που το είχαμε στα χέρια μας δεν καταφέραμε να εξαντλήσουμε το νούμερο αυτό, αλλά με δεδομένο ότι στο 53% είχαμε διανύσει 211km, δεν πρέπει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Φυσικά για να πετύχεις αυτά τα νούμερα πρέπει να κινείσαι συχνά στο πρόγραμμα ECO, κάτι που δεν ενοχλεί καθόλου (υπάρχει και ECO+ που μειώνει την απόκριση στο γκάζι και απενεργοποιεί τον κλιματισμό), αλλά το «γκάζι» είναι πάντα γλυκό και έπιασα πολλές τον εαυτό μου να επιταχύνει αστραπιαία από τα 50 στα 100 ή 120km/h, δίχως λόγο.
H ΚIA ισχυρίζεται ότι επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 7,8sec, αλλά σε πλήρη επιτάχυνση θα ορκιζόσουν ότι είναι ταχύτερο. Είναι πολύ διασκεδαστικό να σανιδώνεις το γκάζι και να επιταχύνεις με τέτοιο ρυθμό. Φυσικά και δεν είναι hot-hatch, αλλά σε επιδόσεις δεν υπολείπεται σημαντικά από αυτά. Στους δρόμους της πόλης είναι πολύ άνετο και εύχρηστο και η θέση οδήγησης, με την εξαιρετική ορατότητα, σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε μεγαλύτερο SUV. Η μόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή. Στα 130km/h ακούγεται ελάχιστος αεροδυναμικός θόρυβος. Η κύλιση είναι εξίσου υψηλού επιπέδου, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να είναι σχετικά σφιχτή -λόγω του βάρους- προκειμένου να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές.
Στο πρόγραμμα Sport θα σε δελεάσει με την ισχύ του να το πιέσεις, αλλά το setup δείχνει γρήγορα ότι είναι «έξω από τα νερά του». Το ελαφρύ τιμόνι είναι ακριβές, του λείπει όμως η αίσθηση, ενώ στην πίεση, το βάρος του φαίνεται κυρίως από τις τάσεις υποστροφής, με το ESP να επεμβαίνει νωρίς και πάντα αποτελεσματικά, διατηρώντας το υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Το πεντάλ του φρένου που συνήθως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει περίεργη αίσθηση, στο e-Niro δεν μας ενόχλησε ποτέ.
Το KIA e-Niro δεν είναι μόνο ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, είναι ένα πραγματικά “all-around” οικογενειακό. Η έκδοση Long Range διαθέτει αυτονομία που φτάνει για τη συντριπτική πλειοψηφία των αναγκών μετακίνησης μίας οικογένειας, χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό του να κοιτάει συνεχώς τον πίνακα οργάνων για την υπολειπόμενη μπαταρία. Η τιμή της έκδοσης Long Range με τα 204Ps είναι €46.900, που με την κρατική επιδότηση πέφτει λίγο κάτω από τα €41.000, που δεν είναι υπερβολικά χρήματα για ένα πρακτικό και ποιοτικό οικογενειακό με υψηλής τεχνολογίας μπαταρία που σου εξασφαλίζει μετακινήσεις με ελάχιστες φορτίσεις.
Τιμή βασικής έκδοσης e-Niro Mid Range 136Ps: €42.990 (€36.990 με κρατική επιδότηση)
Τιμή βασικής έκδοσης e-Niro Long Range 204Ps: €46.990 (€40.990 με κρατική επιδότηση)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Αυτονομία | Τιμή |
Επιδόσεις | Διάρκεια φόρτισης με οικιακό ρεύμα |
Χώροι-Πρακτικότητα | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Επίπεδο εξοπλισμού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων Λιθίου (li-on) 356V, χωρητικότητας κίνησης 64kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 305x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 300x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.375 | |
Πλάτος (mm) | 1.805 | |
Ύψος (mm) | 1.560 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.812 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 451-1.405 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 204 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 40,2 | |
0-100km/h (sec) | 7,8 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 167 (Ηλ. περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 15,9Wh/100km (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh/100km) | 17,8kWh/100km |