Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | BMW |
Μοντέλο | M5 |
Segment | Sportscars |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το θρυλικό sedan υψηλών επιδόσεων της BMW εισέρχεται στην έβδομη γενιά του (G90), με την Μ5 να διαθέτει τώρα για πρώτη φορά ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης με μέγιστη ισχύ 727Ps και μέγιστη συνολική ροπή 102kgm.
Η εντυπωσιακή απόδοση που προσφέρει η νέα BMW M5 συνοδεύεται με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων υψηλών επιδόσεων που έχει καταστήσει διάσημο το σήμα M. Οι προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι προεκτάσεις των πλευρικών προστατευτικών ποδιών, ο σμιλεμένος εμπρός προφυλακτήρας και οι ειδικές για το μοντέλο επιφάνειες γύρω από την κολόνα C - συμπεριλαμβανομένου ενός ανάγλυφου λογότυπου "M5" για το στοιχείο Hofmeister kink - προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια αθλητική εμφάνιση που το διαφοροποιεί περισσότερο από ποτέ από τη BMW Σειρά 5 Sedan.
Ταυτόχρονα, ένα ασυνήθιστα υψηλό ποσοστό επιφανειών που είναι βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος διαμορφώνουν ένα απέριττο στυλ με κομψές αναφορές στις υψηλές δυναμικές επιδόσεις του μοντέλου.
Πρωτοποριακό cockpit σπορ αυτοκινήτου, προβολή περιεχομένου ειδικού για μοντέλα M στην κυρτή οθόνη BMW Curved Display, αποκλειστικό περιβάλλον.
Εκτός από το ειδικό για μοντέλα M πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα, το πρωτοποριακό cockpit σπορ αυτοκινήτου της νέας BMW M5 περιλαμβάνει επίσης ένα νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι M με επίπεδο κάτω τμήμα και φωτιζόμενα πλήκτρα M, καθίσματα πολλαπλών λειτουργιών M με πληθώρα ηλεκτρικών ρυθμίσεων και κυρτή οθόνη BMW Curved Display, στην οποία, όπως και στο στάνταρ BMW Head-Up Display, προβάλλεται περιεχόμενο ειδικό για μοντέλα M. Το στάνταρ BMW Live Cockpit Professional φέρνει επίσης το σύστημα πλοήγησης BMW Maps και τη λειτουργία Augmented View στην οθόνη ελέγχου.
Η αναβαθμισμένη έκδοση του BMW iDrive είναι στάνταρ στη νέα BMW M5. Βασίζεται στο BMW Operating System 8.5 και έχει σχεδιαστεί ειδικά για έλεγχο μέσω αφής και φυσικής ομιλίας. Η ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζει πλέον και τα χειριστήρια για τις λειτουργίες του κλιματισμού. Η επιλογή της θερμοκρασίας, η ένταση της ροής του αέρα, η θέρμανση των καθισμάτων και - αν υπάρχει - η θέρμανση του τιμονιού μπορούν πλέον να ελέγχονται με την αφή μέσω ενός στοιχείου μενού στο κάτω τμήμα της οθόνης ελέγχου ή με φωνητική εντολή.
Plug-in Hybrid με 727Ps και 69km ηλεκτρικής αυτονομίας
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID της νέας BMW M5 συνδυάζει έναν κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα 4,4 λίτρων με έναν ενσωματωμένο στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic ηλεκτροκινητήρα, με χαρακτηριστικά απόδοσης ρυθμισμένα ειδικά για την BMW M5. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης επωφελείται από την πρωτοποριακή τεχνολογία M TwinPower Turbo, με cross-bank πολλαπλή εξαγωγής και βελτιστοποιημένο σύστημα διαχωρισμού λαδιού. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 585Ps και μέγιστη ροπή 76,5kgm. Η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα είναι 197Ps. Έχει ονομαστική ροπή 28,5kgm, αλλά ένα στάδιο pre-gearing επιτρέπει την αύξηση της πραγματικής ροπής στην είσοδο του κιβωτίου ταχυτήτων στα 45,9kgm.
Ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα βασίζεται στις αρχές λειτουργίας του συστήματος κίνησης της BMW M Hybrid V8 με την οποία η εταιρεία συμμετέχει στους αγώνες αντοχής. Η ικανότητα του ηλεκτροκινητήρα να παράγει άμεσα την ισχύ του και η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδρασή του με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζουν ότι το σύστημα M HYBRID ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Η γραμμική παροχή ισχύος που είναι χαρακτηριστική για τα μοντέλα BMW M παίρνει εδώ μία ιδιαίτερα συναρπαστική μορφή. Ο οκτακύλινδρος κινητήρας μπορεί να περιστρέφεται μέχρι τις 7.200 rpm χαρίζοντας στον οδηγό της νέας BMW M5 μια αίσθηση ακατάπαυστης παροχής ισχύος ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες ή με πλήρες φορτίο. Για το 0-100km/h χρειάζεται μόλις 3,5sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στάνταρ στα 250 km/h. Όμως, με το προαιρετικό πακέτο M Driver's Package, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 km/h. Νούμερα αν μη τι άλλο εντυπωσιακά για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.510kg...
Στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, η νέα BMW M5 μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 140 km/h. Η μπαταρία υψηλής τάσης που βρίσκεται χαμηλά στο κάτω μέρος του αμαξώματος του αυτοκινήτου διαθέτει ωφέλιμη χωρητικότητα 18,6 kWh, εξασφαλίζοντας ηλεκτρική αυτονομία 67 – 69km στον κύκλο WLTP. Η Μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) της νέας BMW M5 εξασφαλίζει φόρτιση AC με ισχύ έως και 7,4 kW.
Η ισχύς που παράγεται από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα περνούν στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive. Στο πρόγραμμα 4WD Sport, το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει τη λειτουργία 2WD. Σε αυτή, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με απενεργοποιημένο το σύστημα DSC (Dynamic Stability Control), κάτι το οποίο θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οι έμπειροι οδηγοί που προτιμούν μια καθαρόαιμη εμπειρία. Αυτή η περαιτέρω εξελιγμένη εκδοχή του M xDrive - όπως και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Ενεργό Διαφορικό M στον πίσω άξονα - είναι ειδικά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά απόδοσης του συστήματος κίνησης M HYBRID.
Το σύστημα M HYBRID, καθώς και η τεχνολογία μετάδοσης ισχύος και πλαισίου που είναι προσαρμοσμένη στα ειδικά χαρακτηριστικά απόδοσης του αυτοκινήτου, προσδίδουν στη νέα BMW M5 απαράμιλλη δυναμική για τα δεδομένα της κατηγορίας κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα. Μαζί με την επίσης εξαιρετική ελαστικότητα του συστήματος κίνησης, η νέα BMW M5 φέρνει τις επιδόσεις M σε μια νέα διάσταση.
Η παγκόσμια πρεμιέρα της νέας BMW M5 θα πραγματοποιηθεί στο Goodwood Festival of Speed στην Αγγλία τον Ιούλιο, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing τον ίδιο μήνα. Το παγκόσμιο λανσάρισμα της νέας BMW M5 στην αγορά θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2024 ταυτόχρονα με την παρουσίαση της νέας BMW M5 Touring.