Η Hyundai Motor αποκάλυψε στις 2 Μαρτίου 2021 τη σχεδίαση του Hyundai BΑΥΟΝ. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο μικρομεσαίο SUV σχεδιασμένο ειδικά για την Ευρώπη. Το ολοκαίνουριο BΑΥΟΝ αποτελεί το νεότερο και πιο μικρό μέλος της δημοφιλούς οικογένειας των SUV της Hyundai. Διαθέτει συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και ευρύχωρο εσωτερικό.
Μία μεγάλη λίστα έξυπνων, hi-tech συστημάτων ασφάλειας και συνδεσιμότητας, κάνουν το Νέο BΑΥΟΝ να ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Τεχνολογίες αιχμής σε ασφάλεια και συνδεσιμότητα εκδημοκρατίζονται και γίνονται προσιτές σε όλους. Η ονομασία του Νέου Bayon είναι εμπνευσμένη από την όμορφη πόλη Bayonne, την πρωτεύουσα της Γαλλικής Χώρας των Βάσκων που αποτελεί έναν από τους πιο όμορφους προορισμούς στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας. Καθώς το Νέο ΒΑΥΟΝ έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, η εταιρεία αποφάσισε να δώσει ευρωπαϊκό όνομα στο μοντέλο.
Με το Νέο BΑΥΟΝ, η Hyundai συμπληρώνει την παρουσίαση επτά νέων μοντέλων σε μόλις 12 μήνες, προσμετρώντας όλους τους τύπους αμαξωμάτων και κινητήρων καθιστώντας το 2020 ένα έτος ρεκόρ για την διεύρυνση και την ανανέωση της γκάμας της.
Μια αιχμηρή και εκλεπτυσμένη σχεδίαση
Το Νέο Bayon αποτελεί την τελευταία σχεδιαστική προσέγγιση της SUV γκάμας της Hyundai και χάρη στις εντυπωσιακές αναλογίες και τα αιχμηρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του είναι εντυπωσιακό και ξεχωριστό με την πρώτη ματιά. Ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness της Hyundai, συνδυάζοντας την αρμονία μεταξύ των αναλογιών, της σχεδίασης, του στυλ και της τεχνολογίας.
Η μεγάλη εμπρός μάσκα ανοίγει στο κάτω μέρος της, δημιουργώντας μια ιδιαιτέρως επιβλητική εικόνα. Τα κύρια φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από τρία στοιχεία σε συνδυασμό με τις εισαγωγές αέρα δημιουργούν μια μοναδική σχεδίαση και εμφάνιση. Η οριζόντια εισαγωγή αέρα και τα DRL δίνουν έμφαση στο πλάτος, ενώ η προστατευτική ποδιά προσδιορίζει την SUV ταυτότητα του μοντέλου.
Στα πλαϊνά του Νέου Bayon οι δυναμικές γραμμές εξασφαλίζουν αιχμηρή εμφάνιση, ενώ η κολώνα C που έχει σχήμα βέλους αποτελεί ένα δυναμικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα φτερά προσδίδουν μοναδικό χαρακτήρα στο αυτοκίνητο.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα βέλους υπογραμμίζουν τη δυναμική του αμαξώματος. Η μεταξύ τους απόσταση δημιουργεί μια ευρύτερη αίσθηση, ενώ η λεπτή οριζόντια γραμμή που συνδέει τα πίσω φώτα τονίζει περαιτέρω το πλάτος του και ενώνει άμεσα το πίσω μέρος με το προφίλ του αυτοκινήτου. Οι γωνίες πάνω από τους πίσω θόλους προσθέτουν όγκο, τονίζοντας την δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Τα ισχυρά σχεδιαστικά στοιχεία στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και το μεγάλο παρμπρίζ δημιουργούν ένα μοναδικό και μοντέρνο σχεδιασμό που ολοκληρώνεται με τα φουλ LED φώτα και τα φλας του αυτοκινήτου.
Το Νέο Bayon διατίθεται με ατσάλινες ζάντες 15 ιντσών ή ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών. Συνολικά είναι διαθέσιμα εννέα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου χρώματος λανσαρίσματος, του Mangrove Green. Προαιρετικά διαθέσιμη είναι η διχρωμία της οροφής σε μαύρο (Phantom Black) χρώμα, η οποία συνδυάζεται με διάφορα χρώματα αμαξώματος.
Σύγχρονο, ψηφιακό εσωτερικό
Το Νέο BAYON διαθέτει ένα κομψό σχεδιαστικά, άνετο και φωτεινό εσωτερικό, στο οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη μεγιστοποίηση της άνεσης των επιβατών καθώς και στην αύξηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Σημαντικό χαρακτηριστικό του η μεγάλη γκάμα εξοπλισμού συνδεσιμότητας, συμπεριλαμβανομένου ενός ψηφιακού πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και μιας οθόνης AVN 10,25 ιντσών ή μιας 8,0 ιντσών (Display Audio). Οι επιβάτες απολαμβάνουν τον εσωτερικό φωτισμό τεχνολογίας LED που είναι εμφανής στην περιοχή που βρίσκεται στα πόδια του συνοδηγού, στις πόρτες και στις χειρολαβές καθώς και στο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από την κεντρική κονσόλα δίνοντας έναν ξεκούραστο και ποιοτικό χαρακτήρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Κινητήρες και μετάδοση
Το ολοκαίνουριο Bayon διαθέτει μια αναβαθμισμένη και αποδοτική γκάμα κινητήρων Kappa με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές CO2. Ξεκινώντας με τον δημοφιλή κινητήρα 1.2 MPi, 84 PS που συνδυάζεται με 5MT κιβώτιο, περνάμε στον 1.0 T-GDi κινητήρα που αποδίδει 100 PS και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6MT) όσο και με αυτόματο 7DCT. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.0lt T-GDi 48V Hybrid κινητήρας με ισχύ 100 PS ή και 120 PS, o οποίος μπορεί να συνδυαστεί με το έξυπνο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (6 iMT) ή με το αυτόματο 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη (7DCT).
Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης ο κινητήρας 1.0 T-GDi, με ή χωρίς 48V Hybrid σύστημα, συνδυάζεται με τρία προγράμματα κίνησης για τη βελτιστοποίηση της απόκρισης του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες. Πρόκειται για τα Eco, Normal και Sport.
Ο κινητήρας T-GDi είναι ένας turbo κινητήρας με άμεσο ψεκασμό για βέλτιστη απόδοση. Όταν συνδυάζεται με την εξελιγμένη 48V Hybrid τεχνολογία της Hyundai και το έξυπνο μηχανικό κιβώτιο (iMT) υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και κορυφαία απόδοση.
Το iMT είναι ένα εξελιγμένο και πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενo σύστημα σύμπλεξης που αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων όταν ο οδηγός απελευθερώνει το γκάζι. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα μειώνοντας τις εκπομπές και την κατανάλωση καυσίμου. Υπάρχουν δύο διαφορετικές καταστάσεις ρολαρίσματος που συνδυάζονται με το iMT. Το ένα συμβαίνει με τον κινητήρα να μπαίνει στο ρελαντί και το δεύτερο όταν ο κινητήρας είναι πλήρως απενεργοποιημένος. Ο κινητήρας ενεργοποιείται και πάλι μόλις ο οδηγός πιέσει είτε το φρένο είτε το πεντάλ του γκαζιού, και ξεκινά με την ίδια σχέση που ήταν επιλεγμένη όταν απενεργοποιήθηκε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την καλύτερη οικονομία καυσίμου χωρίς συμβιβασμούς στα δυναμικά χαρακτηριστικά.
Το Νέο Bayon διαθέτει επίσης τη μοναδική τεχνολογία CVVD (Continuously Variable Valve Duration) της Hyundai, η οποία ρυθμίζει συνεχώς τη διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα, ενώ παράλληλα βελτιώνει την οικονομία καυσίμου, με αποτέλεσμα μειωμένες εκπομπές και εξοικονόμηση καυσίμου.
Το νέο Bayon είναι το πρώτο SUV της Hyundai που είναι εξοπλισμένο με λειτουργία Rev Matching, ένα χαρακτηριστικό που συνήθως διαθέτουν τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Hyundai. Αυτή η λειτουργία συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα με τον άξονα εξόδου, κάνοντας πρακτικά την καθημερινή οδήγηση ακόμη πιο ομαλή στην τελική συμπεριφορά, ακόμη και σε απότομες ή πιο σπορ αλλαγές ταχυτήτων. Το Rev Matching θα είναι διαθέσιμο για τον κινητήρα 1,0 T-GDi όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 7DCT και για όλα τα προγράμματα κίνησης, καθώς και για τον κινητήρα 1.0 T-GDi 48V Hybrid όταν συνδυάζεται με το κιβώτιο 6iMT και τη λειτουργία Sport.
Το ολοκαίνουριο BAYON θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2021.