Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Tucson |
Segment | C-SUV |
Power Train | Diesel |
Το νέο Tucson στην ουσία αντικατέστησε το ix35, ένα μοντέλο που δεν είδαμε ποτέ στην Ελλάδα και ανέκτησε την προηγούμενη ονομασία του. Παράλληλα όμως απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις, πιο ποιοτικά υλικά κατασκευής, μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Το κιβώτιο αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.7lt CRDi κινητήρα diesel, που ενώ στην έκδοση με το χειροκίνητο αποδίδει 115Ps, εδώ έχει 26 παραπάνω άλογα, με την ισχύ να φτάνει στα 141Ps.
Όμορφο!
Το σχήμα του έχει αρκετά δυναμικές γραμμές, χωρίς να είναι εκκεντρικό, καταφέρνοντας με αυτόν τον τρόπο να ξεχωρίζει ευχάριστα στο δρόμο. Στους ίδιους ρυθμούς κινείται και το design στο ευρύχωρο εσωτερικό του. Εκεί θα συναντήσουμε στο κέντρο του ταμπλό μία οθόνη αφής 8 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχουμε διάφορες λειτουργίες, όπως το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, ενώ το υπόλοιπο εσωτερικό είναι πρακτικό, με διάφορες μικρές θήκες σε αρκετά σημεία του. Γενικά, η εργονομία είναι πολύ καλή και το μόνο αρνητικό, που εντόπισα, ήταν η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω. Η ποιότητα των πλαστικών είναι ικανοποιητική, αν λάβουμε υπόψη την τιμή της βασικής έκδοσης (με κινητήρα βενζίνης), που φτάνει τα €19.590, αλλά για τα €27.990 της έκδοσης GLS Comfort Navi, που είχαμε στα χέρια μας, θα θέλαμε πιο πολυτελή εικόνα, με πιο μαλακά πλαστικά. Ο εξοπλισμός στην έκδοση αυτή είναι πολύ πλούσιος και περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και διάφορα άλλα.
Ροπή, άφθονη ροπή!
Ο κινητήρας 1.7lt CRDi αποδίδει 141Ps στις 4.000rpm και 34,7kgm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.250rpm μέχρι και τις 2.500rpm, πράγμα που βοηθά τον οδηγό να λειτουργεί τον κινητήρα με χαμηλές στροφές και να μην εκτοξεύει την κατανάλωση στα ύψη. Η Hyundai ανακοινώνει ότι καίει 4,9lt/100km σε μεικτό κύκλο, εγώ όμως -με σχετικά συντηρητική οδήγηση- δεν κατάφερα να πέσω κάτω από τα 6,8lt/100km. Τιμή αρκετά καλή για τα 1.570kg που ζυγίζει το Tucson και γενικά για SUV, ενώ κάτι αντίστοιχο σε κατανάλωση είχα δει και με το Seat Ateca 1.6TDI. Με κλειστά παράθυρα, ο κινητήρας δεν ακούγεται καθόλου, ενώ με ανοιχτά, θα ακουστεί το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που έχουν όλοι οι diesel κινητήρες. Εδώ κάπου να συμπληρώσω ότι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων του διπλού –ξηρού- συμπλέκτη και των επτά σχέσεων λειτουργεί πάρα πολύ καλά, με τις αλλαγές σχεδόν να μην γίνονται αντιληπτές. Ο κινητήρας μου άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις τόσο με την απόδοσή του όσο και με την κατανάλωσή του, αφού δεν δυσκολεύεσαι ιδιαίτερα να δεις περίπου 7lt/100km. Έχει όμως και πρόγραμμα sport, όπου η απόκριση γίνεται πιο άμεση, με τη βελόνα του δείκτη στροφομέτρου να σκαρφαλώνει πάνω από τις 4.000 rpm, εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς, με χαρακτηριστική ευκολία. Όμως πάνω από τις 3.800rpm, το όφελος σε ισχύ είναι δυσανάλογο του θορύβου και του κραδασμού που παράγεται από τον κινητήρα, κάτι που επηρεάζει αρνητικά την καλή -κατά τα λοιπά- άνεση του κορεατικού SUV.
Οδηγώντας εντός και εκτός
Ξέρω ότι το 90% των χιλιομέτρων που θα κάνει ένα μεσαίο SUV θα είναι καθαρά εντός δρόμου και το 10%, που υπολείπεται, μάλλον θα είναι κάποιος βατός χωματόδρομος ή κάποιο πεζοδρόμιο. Εγώ πεζοδρόμιο δεν ανέβηκα, αλλά ούτε και μπορώ να πω ότι πήρα τα βουνά για να δω τι κάνει εκτός δρόμου. Η έκδοση αυτή είναι προσθιοκίνητη μεν, αλλά δεν σου απαγορεύει να κινηθείς και εκτός δρόμου, πάντα μέσα σε κάποια λογικά πλαίσια. Εντός δρόμου, το Tucson κινείται με άνεση παντού, είτε μέσα στην πόλη είτε σε εθνικό δίκτυο, καταπίνοντας χιλιόμετρα. Η ανάρτηση είναι άνετη και δεν σε κουράζει, τα καθίσματα το ίδιο, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική για την κατηγορία και γενικά σου αφήνει πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Αν αποφασίσεις να το μετακινήσεις γρήγορα σε κλειστές στροφές, πράγμα που δεν βλέπω και ιδιαίτερο λόγο για να το κάνεις με ένα τέτοιο όχημα, θα διαπιστώσεις ότι στο όριο θα γίνει -όπως είναι αναμενόμενο- υποστροφικό. Σε κανονικούς ρυθμούς, όμως, ή έστω σε ελαφρά γρήγορους, το Tucson κινείται με ασφάλεια και άνεση.
Άξιο!
Ναι, λοιπόν, άργησε να μας έρθει, αλλά άξιζε η αναμονή, τώρα που πλέον η αντιπροσωπεία της Hyundai έχει μπει σε μία νέα εποχή ανάπτυξης. Το Tucson είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό μοντέλο που δείχνει ξεκάθαρα το τι μπορεί πλέον να παρουσιάσει η κορεάτικη εταιρεία και να προβληματίσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
Τιμή βασικής έκδοσης Hyundai Tucson 1.7D 115Ps GL Acess: €22.190
Τιμή έκδοσης δοκιμής Hyundai Tucson 1.7D 141Ps GLS Comfort Navi: €27.990
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Πολύ καλός βασικός εξοπλισμός | Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω |
Ευρύχωρο εσωτερικό | Τιμή πλούσιων εκδόσεων |
Δυνατός κινητήρας | Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές |
Άνετο στην οδήγηση | |
Λειτουργία κιβωτίου ταχυτήτων |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο | |
Κυβισμός | 1.685cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 77,2mm x 90mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 15,7 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.570 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 215/45 R18 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 141/ 4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 34,7/ 1.250-2.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,3sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 185 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,8 |