Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Tucson |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το Tucson είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα 2 και πλέον χρόνια που βρίσκεται στην Ελληνική αγορά αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες και ανταγωνιστικές προτάσεις στην κατηγορία C-SUV. Η Hyundai προσφέρει πολλές επιλογές σε κινητήρια σύνολα, καλύπτοντας κυριολεκτικά κάθε ανάγκη. Βενζίνη, diesel, με κίνηση στους μπροστά ή στους 4 τροχούς, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, ήπια ή full υβριδικά σύνολα, plug-in hybrid, είναι πρακτικά αδύνατο να μην κάνεις το συνδυασμό που σου ταιριάζει. Η συγκεκριμένη τετρακίνητη έκδοση που έχουμε στα χέρια μας αποτελεί την χρυσή τομή σε επίπεδο ισχύος, άνεσης, εξοπλισμού και φυσικά τιμής.
Μικρές διαφορές
Η AWD έκδοση του Tucson χρησιμοποιεί τον γνωστό τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6T-GDi που αποδίδει 180Ps στις 5.500rpm και 27kgm ροπής μεταξύ 1.500rpm και 4.500rpm, η οποία μάλιστα συνδυάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V που χρησιμοποιεί έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που παίζει τον ρόλο μίζας-γεννήτριας και δυναμό και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών και «κλέβει» τον χώρο της ρεζέρβας. Σε σχέση με την αντίστοιχη δικίνητη έκδοση, το σύστημα τετρακίνησης έχει προσθέσει 95kg ανεβαίνοντας στα 1.573kg, όμως η επιπλέον πρόσφυση κατά την εκκίνηση εξασφαλίζει ταχύτερο χρόνο στο 0-100km/h το οποίο ολοκληρώνεται σε 9sec συγκριτικά με τα 9,4sec που απαιτεί το δικίνητο, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 201km/h, έναντι των 205km/h της δικίνητης έκδοσης.
Το μόνο αρνητικό στον συγκεκριμένο συνδυασμό είναι η υψηλότερη κατανάλωση που θέλει προσπάθεια για να διατηρήσεις τιμές κάτω των 9lt/100km. Αν μάλιστα θέλεις να αξιοποιήσεις την πλειοψηφία των 180 ίππων, το διψήφιο νούμερο δεν απέχει ιδιαίτερα. Στην ουσία η συνδρομή του υβριδικού συστήματος με επιπλέον ισχύ είναι ανεπαίσθητη και αφορά τον περιορισμένο εμπλουτισμό της ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές, οπότε αυτό που είναι πιο εύκολα αντιληπτό είναι η ταχύτατη και ομαλή λειτουργία του start/stop και η δυνατότητα να σβήνει εντελώς ο θερμικός κινητήρας όταν το Tucson ρολάρει χωρίς γκάζι. Οι εκδόσεις full-hybrid και plug-in hybrid είναι αρκετά ακριβότερες (από €4.750 έως €12.900 ανάλογα με την έκδοση), αλλά φέρνουν υψηλότερη ισχύ (230 και 265Ps αντίστοιχα) και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
ADD πρόσφυση!
Το σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί το Tucson, ονομάζεται HTRAC και χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη ο οποίος παίρνοντας ενδείξεις από διάφορους αισθητήρες, μεταφέρει την ροπή -σε φυσιολογικές συνθήκες- στους μπροστά τροχούς και όταν υπάρχει απώλεια πρόσφυσης στέλνει ένα ποσοστό της ροπής και στον πίσω άξονα, ενώ παρέχεται στον οδηγό και η δυνατότητα να «κλειδώσει» τον συμπλέκτη και η κατανομή ροπής σε κάθε άξονα να φτάσει στο 50:50. Ανάλογα με το έδαφος και τις συνθήκες κίνησης υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης που τροποποιούν την λειτουργία της τετρακίνησης και του ESP. Το μεγάλο πλεονέκτημα της τετρακίνητης έκδοσης του Tucson, είναι τα μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρει, σε κάθε είδους έδαφος, αλλά και το γεγονός πως για λόγους οικονομίας η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς όταν δεν υπάρχει ανάγκη για έξτρα πρόσφυση. Πλέον οι εκτός δρόμου ικανότητες βελτιώνονται κατακόρυφα και παρά τα 17cm της ελάχιστης απόστασης από το έδαφος, το τετρακίνητο Tucson μπορεί να σας περάσει μέσα από αρκετά δύσκολα μονοπάτια.
Η τετρακίνηση βελτιώνει φυσικά και τις επιδόσεις στην άσφαλτο με το Tucson να βρίσκει πάντα πρόσφυση για να διατηρήσει την πορεία του ακόμα και όταν αυξήσεις ρυθμό. Στο όριο εμφανίζεται προοδευτικά η υποστροφή, αλλά ο έλεγχός της είναι εύκολος και το μόνο που θα δυσαρεστήσει στην γρήγορη οδήγηση είναι η μέτρια αίσθηση από το τιμόνι. Η ανάρτηση έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, διατηρεί όμως σε κάθε περίπτωση κύλιση υψηλού επιπέδου. Το 7άρι κιβώτιο είναι εξαιρετικά ομαλό και άνετο στην καθημερινότητα, αλλάζοντας σχεδόν ανεπαίσθητα, ενώ στο πρόγραμμα Sport ανταποκρίνεται αρκετά πιο γρήγορα και θετικά στη γρήγορη οδήγηση.
Ποιοτικό και καλά εξοπλισμένο
Η εικόνα στο εσωτερικό συνεχίζει και εκπλήσσει ευχάριστα όχι μόνο με την σχεδίαση, αλλά κυρίως με την ποιότητα. Η ευρύχωρη καμπίνα απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, με μαλακά στην υφή πλαστικά μέρη, αλλά και με ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει πολλά προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφαλείας. Ειδικά η έκδοση Distinctive που είχαμε στα χέρια μας, είχε και το έξυπνο σύστημα Blind Spot View Monitor, το οποίο προβάλει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων την οπίσθια κυκλοφορία όταν ενεργοποιείς το αντίστοιχο φλας, χρησιμοποιώντας τις ειδικές κάμερες που είναι τοποθετημένες στους καθρέφτες. Ο ψηφιακός πίνακας έχει διαφορετικές απεικονίσεις ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco και Sport), ενώ στην τετρακίνητη έκδοση διαθέτει και ένα επιπλέον γράφημα με την κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό.
Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας του infotainment περιλαμβάνουν προχωρημένες λειτουργίες όπως η ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay, θα προτιμούσαμε όμως φυσικά χειριστήρια κυρίως για τον έλεγχο του κλιματισμού. Ωστόσο, ο χειρισμός μέσω των touch-πλήκτρων δεν είναι δύσκολος, αφού διαθέτουν σωστή και άμεση απόκριση στην αφή. Η έκδοση Distinctive προσφέρει επιπλέον αυτόματο τριζωνικό κλιματισμό, διαιρούμενο πίσω κάθισμα σε τρία μέρη, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ζάντες 18in, οθόνη αφής και ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,25in, το πακέτο ασφαλείας Hyundai SmartSense, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, θύρες USB εμπρός και πίσω, φώτα full LED, ράγες οροφής και αρκετά ακόμα.
Άκρως ανταγωνιστικές τιμές
Η βασική έκδοση (Exclusive) του δικίνητου Tucson με τον 1.6T-GDi που αποδίδει 150Ps, ξεκινάει από τα €29.990, ενώ η βασική έκδοση Premium του τετρακίνητου με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει €35.790, με την ιδιαίτερα πλούσια από πλευράς εξοπλισμού, έκδοση Distinctive της δοκιμής, να φτάνει τα €37.790. Σε κάθε περίπτωση, το τετρακίνητο Tucson είναι μια συμφέρουσα και ολοκληρωμένη επιλογή που συνδυάζει καλές επιδόσεις, αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες, ασφάλεια και άνεση, καλύπτοντας απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας. Ένα επιπλέον κίνητρο είναι και τα πέντε χρόνια εργοστασιακής εγγύησης (με απεριόριστα χιλιόμετρα), που συνδυάζονται με πέντε χρόνια οδικής βοήθειας.
Τιμή βασικής έκδοσης Tucson 1.6T-GDI 150Ps 2WD 6MT Exclusive: €29.990
Τιμή έκδοσης δοκιμής Tucson 1.6T-GDI 180Ps AWD 7DCT Distinctive: €37.790
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εξωτερικό design | Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης |
Χώροι | Αυξημένη κατανάλωση |
Επιδόσεις | |
Εξοπλισμός | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Άνεση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75,6mm x 89mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Πλάτος (mm) | 1.865 | |
Ύψος (mm) | 1.650 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.680 | |
Βάρος (kg) | 1.573 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 577-1.756 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο επτά σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο με ηλεκτρονικό κλείδωμα | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 320x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 300x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 235/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 180/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 27/1.500-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 201 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 154-159 (κατά WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 7 (κατά WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,4 |