Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Kona |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Σίγουρα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο νέο Hyundai Kona είναι η εμφάνισή του. Λεπτά, μακρόστενα φώτα LED εμπρός, μια αρκετά μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, με εκατέρωθεν της τα φώτα πορείας, σχηματίζουν ένα δυναμικό μπροστινό τμήμα, με τη δυναμική και σύγχρονη σχεδίαση να συνεχίζεται στα φουσκωτά φτερά και στο υπόλοιπο αμάξωμα. Τα μαύρα, πλαστικά προστατευτικά στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος προδίδουν -σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος από το έδαφος- τον crossover χαρακτήρα του. Αντίθετα με την πλειοψηφία των crossover αυτής της κατηγορίας που βασίζονται σε σουπερμίνι, το Kona χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα που είναι συμβατή με τετρακίνηση και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, ενώ μέσα στο 2019 θα τη δούμε και σε αμιγώς ηλεκτρική εφαρμογή, στο Kona Electric.
Γνωστός φίλος
Ο κινητήρας που εφοδιάζει το Kona της δοκιμής είναι γνωστός από το i30 Hatchback και είναι ο τρικύλινδρος με τα 998cc, που αποδίδει 120Ps στις 6.000rpm και 17,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 4.500rpm. Οι εντυπώσεις από τον κινητήρα είναι ιδιαίτερα θετικές, αφού σε πρώτη φάση δεν έχει τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς των τρικύλινδρων και αυτό οφείλεται τόσο στις μεγάλες και μαλακές του βάσεις όσο και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών. Η οποία είναι και εξαιρετικά άνετη. Ο κινητήρας πάντως στις χαμηλές στροφές, δηλαδή μέχρι τις 1.700rpm, έχει μια μικρή υστέρηση, όμως μετά από αυτές τις στροφές και μέχρι σχεδόν τον κόφτη, η απόδοσή του είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Πέρα από τη μικρή αυτή απουσία δύναμης στις χαμηλές rpm, ο κινητήρας λειτουργεί αποδοτικά και κρατά μάλιστα και χαμηλή τιμή κατανάλωσης. Στη δοκιμή το οδηγήσαμε τόσο σε επαρχιακό δίκτυο όσο και στην εθνική, αλλά και μέσα στην πόλη και η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6,5lt/100km.
Ανοίγοντας την πόρτα
Το εσωτερικό, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, είναι λίγο πιο συντηρητικό σε σχέση με το άκρως δυναμικό εξωτερικό του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να υστερεί σε κάτι ή να είναι άκομψο. Το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι η οθόνη αφής των 8in στο κέντρο της κονσόλας, μέσω της οποίας χειριζόμαστε διάφορα συστήματα, όπως το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και αρκετά ακόμα. Εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη ασύρματης μονάδας φόρτισης για smartphones μπροστά από τον επιλογέα των έξι σχέσεων, ενώ παρόντα είναι και διάφορα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που η Hyundai ονομάζει Smart Sense, όπως η ειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και η αναγνώριση τυφλών σημείων του αμαξώματος, το αυτόματο φρενάρισμα, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και η ανίχνευση οχημάτων κατά την οπισθοπορεία. Όπως καταλάβατε, ο εξοπλισμός, ακόμα και στη βασική έκδοση, είναι αρκετά πλούσιος και είναι ένα ισχυρό όπλο του Kona έναντι στον ανταγωνισμό.
Οδηγώντας το Kona
Παρά τον όγκο του, το Kona είναι ελαφρύ, με αποτέλεσμα να ταξιδεύει με άνεση, αρκεί ο κινητήρας να λειτουργεί μετά τις 1.700rpm, όπως έγραψα και παραπάνω. Στην εθνική οδό ταξιδεύει με άνεση και με ησυχία, με τους επιβάτες να μην ενοχλούνται από αεροδυναμικούς θορύβους και παράλληλα να κάθονται με άνεση. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης θα επιτρέψει στον οδηγό να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, με αντίκτυπο βέβαια την κατανάλωση. Τότε το 6,5lt/100km, που είχες μέχρι πριν στο trip computer, θα φτάσει άνετα τα 7,5lt/100km, ενώ δεν αποκλείεται να δεις και νούμερο που ξεκινάει από 9, αν φυσικά επιμένεις στο γκάζι. Το βασικό πάντως είναι ότι, με φυσιολογική οδήγηση, η κατανάλωση είναι χαμηλή, ακόμα και μέσα στην πόλη, όπου έχουμε συχνές εναλλαγές σχέσεων στην κίνηση. Παρά τον όγκο του, το Kona μπορεί να κινηθεί με άνεση μέσα στους δρόμους της πόλης, ενώ, παράλληλα, τα 17cm απόστασης από το έδαφος θα του δώσουν και -κάποιες- εκτός δρόμου δυνατότητες. Εκεί σίγουρα η έκδοση με την τετρακίνηση θα τα καταφέρνει καλύτερα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το δικίνητο θα τα βρει σκούρα. Το αντίθετο μάλιστα. Θα περάσει από σημεία που δεν θα το περιμένατε, αρκεί φυσικά να μην είσαστε υπερβολικοί. Αλλά, όπως έχω γράψει ξανά, ο μέσος οδηγός SUV-Crossover δεν πρόκειται να κάνει κάτι περισσότερο extreme από το να περάσει τις ράγες του τραμ για να πάει στη Γλυφάδα.
Συμπεράσματα λοιπόν!
Το Hyundai Kona, ακόμα και στη βασική του έκδοση Style, προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό, ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής και έναν πολύ αξιόλογο «χιλιάρη» κινητήρα και όλα αυτά σε μια άκρως ανταγωνιστική τιμή. Με μήκος 4.165 mm και πλάτος 1.800mm ακροβατεί ανάμεσα στα μικρά και τα μικρομεσαία SUV, παρέχοντας πολύ καλούς χώρους, με τη ρύθμιση της ανάρτησης να είναι ιδανική. Αν λοιπόν σκέφτεστε την αγορά ενός City-Crossover, το Hyundai Kona είναι μια σοφή επιλογή.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Style: €16.590
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ Premium: €17.590
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση αμαξώματος | Αίσθηση τιμονιού |
Απόδοση κινητήρα | Ποιότητα πλαστικών |
Ευρύχωρο εσωτερικό | |
Τεχνολογικό «πακέτο» | |
Άνετο στην οδήγηση | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.223 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx16in | |
Ελαστικά | 205/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 120/ 6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5/ 1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 12,00sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 181 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 125 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 |