Το Hyundai Ioniq 5 N έκανε επίσημα το ντεμπούτο του, στο φετινό Goodwood Festival of Speed. Είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της N, αλλά δεν θα είναι το τελευταίο. Η Hyundai λέει ότι το γρήγορο Ioniq 5 είναι το «πρώτο βήμα» της N στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική απόδοση για το μοντέλο είναι 600 ίπποι, η οποία μπορεί να αυξηθεί ελαφρώς σε 650Ps με ενεργοποιημένη τη λειτουργία N Grin Boost, η οποία διαρκεί για 10 δευτερόλεπτα. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλους τους τροχούς κάνει το 0-100km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα, μειώνοντας στα 3,4 με το N Grin Boost, ενώ έχει τελική ταχύτητα 260 km/h.
Η Hyundai προσφέρει το μοντέλο με την υψηλότερη χωρητικότητα μπαταρίας με 84,0 κιλοβατώρες διαθέσιμες.Επίσης έχει τεχνολογία 800 volt για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση(από το 10 στο 80%) σε 18 λεπτά.
Tech For The Track
Οι οδηγοί μπορούν να κάνουν καλύτερη την απόδοση της μπαταρίας με το N Battery Pre-conditioning της Hyundai. Αυτό επιτρέπει στο πρόγραμμα οδήγησης να επιλέξει μεταξύ μιας λειτουργίας Drag ή Track. Το Track one εκμεταλλεύεται και τη θερμοκρασία της μπαταρίας για να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους. Η λειτουργία Drag προσφέρει μια σύντομη έκρηξη συνολικής ισχύος και αυτά είναι μόνο ένα μέρος του λογισμικού που χρησιμοποιεί η Hyundai για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι τόσο σε δημόσιους δρόμους όσο και σε πίστα.
Η λειτουργία N Race έχει δύο ακόμη modes και προσφέρει ακόμα περισσότερο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου. Η λειτουργία αντοχής μεγιστοποιεί την αυτονομία εντός πίστας. Η λειτουργία Sprint κάνει το αντίθετο, δίνοντας προτεραιότητα στην πλήρη ισχύ. Το N Launch Control, βοηθά το αυτοκίνητο να κάνει γρήγορες εκκινήσεις.
Η Hyundai δεν ανακοίνωσε το βάρος του Ioniq 5 N, αλλά αποκάλυψε ότι είναι βαρύτερο από το απλό μοντέλο. Το ηλεκτρικό μοντέλο έχει μεγαλύτερους τροχούς και εντελώς διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης. Ωστόσο, η Hyundai έχει εργαστεί για να αντιμετωπίσει το βάρος μέσω εφαρμογών λογισμικού και άλλων τεχνικών.
Το σύστημα N Brake Regen του μοντέλου συμβάλει στην επιβράδυνση, με τα μηχανικά φρένα να τη συμπληρώνουν. Το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης μπορεί να προσφέρει έως και 0,6 G δύναμης επιβράδυνσης σε κανονικές συνθήκες και έως 0,2 G όταν είναι ενεργοποιημένο το ABS. Οι τετραπίστονες μονομπλόκ μπροστινές δαγκάνες εφαρμόζουν δύναμη σε δίσκους 400 mm, ενώ οι μονοπίστονες (πίσω) σε δίσκους 360 mm. Η Hyundai κατασκεύασε τα φρένα από νέα ελαφρά υλικά με υβριδική κατασκευή, με αποτέλεσμα τα ισχυρότερα φρένα της εταιρείας ποτέ.
Λογισμικό με θέμα την διασκέδαση
Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέπτυξε το N Pedal ως μια άλλη λύση για τη διαχείριση του βάρους και του μεγέθους του Ioniq 5 N. Το λογισμικό αυξάνει την αναγεννητική δύναμη επιβράδυνσης για να δημιουργήσει μια μεταφορά βάρους ώστε να τοποθετείται το αυτοκίνητο καλύτερα στις στροφές. Ένα άλλο αξιόλογο «κόλπο» είναι το N Drift Optimizer, το οποίο διαχειρίζεται πολλαπλά συστήματα αισθητήρων για να αυξάνει ή να μειώνει τη γωνία drift. Εάν πάλι χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια για να ξεκινήσει ένα drift, η Hyundai έχει τη λειτουργία Torque Kick Drift. Αυτή προσομοιώνει την κίνηση του συμπλέκτη, όπως στα οχήματα με κίνηση στους πίσω τροχούς. Το Ioniq 5 N διαθέτει επίσης N Torque Distribution με έως και 11 επίπεδα προσαρμογής και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Μεγαλύτερη ευχαρίστηση στην οδήγηση φέρνουν τα συστήματα «N e-shift» και «N Active Sound +» της Hyundai. Το N e-shift φέρνει την αίσθηση του οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της εταιρείας στο Ioniq 5 N. Προσομοιώνει το τράνταγμα μεταξύ των αλλαγών ταχυτήτων ελέγχοντας την απόδοση ροπής του κινητήρα. Το N Active Sound + συμπληρώνει το N e-shift προσφέροντας τρία διαφορετικά θέματα ήχου. Στο πρόγραμμα «Ignition» προσομοιώνει τον ήχο του turbo κινητήρα 2,0 λίτρων του Hyundai N. Στο Evolution εμπνέεται από το RN22e, ενώ το θέμα ήχου Supersonic διαθέτει μεταβλητή ένταση στις στροφές, όπως αυτή του δικινητήριο μαχητικού αεροσκάφους.
Σπορ νέα εμφάνιση
Το Ioniq 5 N είναι μεγαλύτερο από το απλό μοντέλο, διαθέτει αεροτομή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενεργά πτερύγια αέρα και λειτουργική διχτυωτή αεροκουρτίνα. Η Hyundai τονίζει τις αντιθέσεις με χρώματα μπλε μαύρο και το γραμμές στο (αποκλειστικό) N-Luminous Orange στον προφυλακτήρα, στις πλαϊνές ποδιές και στον πίσω διαχύτη. Φοράει ζάντες από σφυρήλατο αλουμίνιο 21 ιντσών και ελαστικά Pirelli P-Zero που έχουν κατασκευαστεί ειδικά για γρήγορο ηλεκτρικό μοντέλο.
Στο εσωτερικό, η Hyundai τοποθέτησε το νέο τιμόνι της N, με το λογότυπο της μάρκας performance για πρώτη φορά. Η αυτοκινητοβιομηχανία αυξάνει επίσης την άνεση του οδηγού όταν βρίσκεται στην πίστα. Τοποθέτησε μαξιλαράκι για τα γόνατα και στήριγμα κνήμης στην κεντρική κονσόλα και πρόσθεσε ένα συρόμενο υποβραχιόνιο. Τα καθίσματα είναι σχεδόν αγωνιστικά και έχουν επένδυση με μοτίβο pixel ή συνδυασμό υφάσματος και δέρματος ή συνδυασμό οικολογικού Alcantara και δέρματος.
Το Ioniq 5 N θα είναι διαθέσιμο σε 10 χρώματα. Τα δύο (N Performance Blue Matte και N Performance Blue) είναι αποκλειστικά για το μοντέλο. Τα άλλα χρώματα είναι Abyss Black Pearl, Cyber Grey Metallic, Ecotronic Grey Matte, Ecotronic Grey, Atlas White, Atlas White Matte, Gravity Gold Matte και Soultronic Orange Pearl. Το εσωτερικό διατίθεται μόνο σε μαύρο χρώμα με μπλε πινελιές Performance.