Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Ford |
Μοντέλο | Kuga |
Segment | C-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Αντιπρόσωπος | Ford Motor Ελλάς / 210 4805 620 / www.ford.gr |
Το Ford Kuga αναδείχθηκε ως το plug-in υβριδικό με τις περισσότερες πωλήσεις το 2022 σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, σημειώνοντας αύξηση των παραδόσεών του κατά 20% σε ετήσια βάση. Χρησιμοποιεί την πλατφόρμα C2 που συναντάμε και στο τελευταίο Focus, έχοντας μάλιστα μειωμένο βάρος κατά 80kg σε σχέση με το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς, αλλά και κατά 10% αυξημένη στρεπτική ακαμψία. Το βάρος για το Plug-In Hybrid, ανεβαίνει στα 1.844kg με την αύξηση αυτή να οφείλεται στην συστοιχία των μπαταριών ιόντων λιθίου των 14,4kWh, στον κινητήρα των 2.5lt και φυσικά στην ύπαρξη του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη.
Plugged and ready!
Το σύστημα χρησιμοποιεί τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 2.5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson ως γεννήτρια και φορτίζει την μπαταρία, η οποία με την σειρά της δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς του συνόλου αγγίζει τα 225Ps και χάρη σε αυτά, το Kuga μπορεί να επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε 9,2sec, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 200km/h. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT και η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς.
Η μπαταρία από την στιγμή που είναι γεμάτη, επαρκεί για να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά το Kuga για 57-65km. Από την στιγμή που θα αδειάσει, ο θερμικός κινητήρας τίθεται σε ισχύ και αναλαμβάνει την φόρτισή της. Τα 57km δεν ακούγονται πολλά, επαρκούν όμως για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης μέσα στην πόλη. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας απαιτεί λιγότερες από 6 ώρες χρησιμοποιώντας απλή οικιακή παροχή, και 3,5 ώρες με τον επιτοίχιο ταχυφορτιστή Elvi EVBox+ της Ford.
Το αυτοκίνητο διαθέτει τέσσερα προφίλ οδήγησης, το EV Auto, το EV Now, το EV Later και το EV Charge. Το πρώτο, εναλλάσσει την λειτουργία του θερμικού κινητήρα και του ηλεκτρικού, ανάλογα με τις απαιτήσεις σε ισχύ και πάντα σε συνδυασμό με το απόθεμα ενέργειας της μπαταρίας. Στο δεύτερο, το EV Now, η κίνηση γίνεται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο EV Later, διατηρείται η ισχύς της μπαταρίας με την κίνηση να γίνεται μέσω του θερμικού κινητήρα. Στο EV Charge, ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία και παράλληλα να κινήσει το αυτοκίνητο. Το σύστημα κίνησης της Ford είναι ιδιαίτερα αποδοτικό στην πράξη, με πολύ καλή διαχείριση ενέργειας, με αποτέλεσμα η τιμή της μέσης κατανάλωσης να εντυπωσιάζει όποιον κοιτάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Με υψηλό απόθεμα ισχύος από την μπαταρία και επιλεγμένο το προφίλ EV Auto, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 2,5lt, ενώ ακόμα και όταν εξαντληθούν τα αποθέματα ισχύος της, θα δείτε νούμερα γύρω στα 5,3-5,5lt/100km που είναι εξαιρετική επίδοση για την κατηγορία και το βάρος του Kuga.
Τεχνολογία στο maximum!
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο όλης της γκάμας του Kuga είναι η υψηλή τεχνολογία που διαθέτει και φυσικά η plug-in hybrid έκδοση ST-Line X είναι φορτωμένη με όλο το «οπλοστάσιο» της Ford. Διαθέτει το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect, το οποίο μέσω του WiFi Hotspot επιτρέπει την σύνδεση μέχρι και δέκα συσκευών ταυτόχρονα, παρέχει ενημέρωση κυκλοφορίας Live Traffic, μέσω του συστήματος πλοήγησης, ενώ μέσω της εφαρμογής FordPass, ο οδηγός μπορεί να εντοπίσει την θέση του οχήματος, να ελέγχει την στάθμη του καυσίμου, να εκκινήσει τον κινητήρα από απόσταση, και να κλειδώσει ή να ξεκλειδώσει τις πόρτες. Μέσω του eCall, οι επιβάτες μπορούν να καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, ενώ κατά την διάρκεια της οδήγησης το Kuga χρησιμοποιεί μια ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας-προστασίας που περιλαμβάνει τα: Lane-Centering, Speed Sign Recognition, Active Park Assist 2, Pre-collision Assist, Adaptice Cruise Control, καθώς και το Road Edge Detection, το οποίο ανιχνεύοντας τον δρόμο που βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο, το διατηρεί στην πορεία του ακόμα και όταν δεν υπάρχει καν διαγράμμιση. Επιπλέον τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης του Kuga, επιτρέπουν στον οδηγό να μεταβάλει την απόκριση του κινητήρα, την εμπλοκή του συστήματος ευστάθειας, καθώς και τον βαθμό υποβοήθησης στο τιμόνι. Τα προφίλ είναι τα Normal, Sport και ECO, ενώ υπάρχουν δύο ακόμα, το Slippery Mode για οδήγηση σε ιδιαίτερα ολισθηρές συνθήκες όπως η βροχή και ο πάγος, καθώς και το Deep Snow/Sand Mode που βελτιώνει την πρόσφυση σε αντίστοιχες συνθήκες. Η δε καμπίνα των επιβατών είναι ιδιαίτερα ήσυχη και αυτό οφείλεται τόσο στην καλή ηχομόνωση με το Whisper Strategy που περιλαμβάνει ηχομονωτικό παρμπρίζ Soundscreen, αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές και ειδικά σχεδιασμένα κρύσταλλα και λάστιχα στις θύρες όσο και στο Active Noise Control, το οποίο παράγει αντίθετα κύματα ήχου και μειώνει τον θόρυβο.
Άνεση στο φουλ!
To Ford Kuga Plug-in hybrid στο πακέτο εξοπλισμού ST-Line X συνδυάζει σπορτίφ διάθεση χάρη στους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες, τα τονισμένα side-skirts, τις ράγες οροφής, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τις σκουρόχρωμες ζάντες αλουμινίου 18in, αλλά και μία διακριτική αεροτομή.
Η σπορτίφ διάθεση συνεχίζεται και στο εσωτερικό με τις ενθέσεις σε carbon look, επενδύσεις αλουμινίου και κόκκινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μαλακά στην υφή, με πολύ καλή ποιότητα και με σωστή συναρμολόγηση. Ο δε εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλούσιος και περιλαμβάνει οθόνη 12,3in στον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων, καθώς και μια οθόνη αφής 8in στο κέντρο του ταμπλό, υπεύθυνη για την διαχείριση του Infotainment SYNC3 της Ford, το οποίο υποστηρίζει λειτουργίες με gestures, σύνδεση μέσω Android Auto, Apple CarPlay και Bluetooth. Παράλληλα το Kuga ST-Line X είναι εξοπλισμένο με το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της B&O που χρησιμοποιεί δέκα ηχεία και subwoofer με την ισχύ του να φτάνει τα 675watt, έχει θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και πολλά ακόμα. Τα δε πίσω καθίσματα μετακινούνται κατά 150mm, επιτρέποντας την αύξηση του χώρου αποσκευών, ανάλογα με τις ανάγκες.
Πίσω από το τιμόνι
Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει ο οδηγός του Kuga ST-Line PHEV είναι η πολύ καλή αίσθηση και η «συμμετοχικότητα» που έχει το αυτοκίνητο. Συνδυάζει σε εξαιρετικό βαθμό την άνεση με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, καθώς η πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση απορροφά πρακτικά όλες τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, περιορίζοντας παράλληλα τις κλίσεις στις στροφές. Τα επιπλέον κιλά που έχει προσθέσει η µπαταρία και το υβριδικό σύστημα κίνησης δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εξαιρετική οδηγική συµπεριφορά για την οποία είναι γνωστό το Kuga. Το τιμόνι αν και λίγο ελαφρύ στην αίσθηση, δίνει παραπάνω από αρκετές πληροφορίες στον οδηγό και είναι άμεσο και ιδιαίτερα ακριβές, επιτρέποντάς του να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε κάθε συνθήκη. Το κινητήριο σύνολο λειτουργεί αρμονικά και ο μόνος τρόπος για να καταλάβει κανείς τι γίνεται κάτω από το καπό, είναι να παρατηρεί τα όργανα στον πίνακα, αφού οι εναλλαγές στις διάφορες λειτουργίες του υβριδικού συστήματος είναι εξαιρετικά ομαλές. Το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT είναι το μοναδικό στοιχείο του συνόλου που δεν εντυπωσιάζει αφού μπορεί να συμβάλλει στην αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, όμως η λειτουργία του δεν είναι τόσο βελούδινη όσο τα κιβώτια με μετατροπέα ροπής που χρησιμοποιεί για παράδειγμα η Ford σε άλλα μοντέλα.
Το Kuga ST-Line δεν δυσανασχετεί ακόμα και αν ο οδηγός του αποφασίσει να το πιέσει καθώς παραμένει πάντα ουδέτερο και προβλέψιμο, με το ESP να λάμπει τόσο με την παρουσία του όσο και με την διακριτικότητα του. Τα 190mm της απόστασης από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα ανάλογα προφίλ οδήγησης, επιτρέπουν τις εκτός δρόμου διαδρομές, οι οποίες θα περιοριστούν μόνο από το γεγονός πως η κίνηση μεταδίδεται στον μπροστά άξονα. Η ανάρτηση εξακολουθεί και είναι άνετη ακόμα και σε χωματόδρομο, καθιστώντας το Kuga σε έναν ικανό «φυσιολάτρη» σε ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Ένα ολοκληρωμένο σύνολο
Το Ford Kuga Plug-in Hybrid είναι μια ολοκληρωμένη επιλογή, που συνδυάζει πρακτικότητα, άνεση, ποιότητα κατασκευής και χαμηλή κατανάλωση, με ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο πακέτο τεχνολογικών ανέσεων που θα κάνουν την συμβίωση μαζί του μια πολύ ευχάριστη εμπειρία. Το κόστος αγοράς για το Kuga PHEV με το επίπεδο εξοπλισμού ST-Line Χ, ανέρχεται στα €49.990, μια τιμή λογική για την PHEV κατηγορία και για το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού που παρέχει το μοντέλο της Ford. Για τον μήνα Σεπτέμβριο όμως η Ford προσφέρει το Kuga ST-Line EcoΒoost 150Ps, με το πρόγραμμα Ford Plus, με τιμή από €28.271 (με απαλλαγή Τ.Τ. και όφελος Ford Plus). Μπορείτε να το αποκτήσετε με το πρόγραμμα Ford Plus με επιτόκιο 2,99%, προκαταβολή από €6.802, 8 χρόνια εγγύηση και όφελος €2.141. Αν πάλι επιθυμείτε εταιρική χρήση, το Kuga Plug-in hybrid ST-Line X, προσφέρεται με μηνιαίο μίσθωμα Ford Lease €335 και μηδενικό εταιρικό φόρο.
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Λειτουργία υβριδικού συστήματος | Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου |
Υψηλή τεχνολογία | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Οικονομία καυσίμου | |
Ποιότητα κύλισης | |
Χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός εγκάρσια | |
Κυβισμός | 2.488cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 89mm x 100mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | Continental PremiumContact 6 225/60 R18 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.614 | |
Πλάτος (mm) | 1.883 | |
Ύψος (mm) | 1.675 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.710 | |
Βάρος (kg) | 1.844 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 581 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 225 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,5 | |
0-100km/h (sec) | 9,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 200 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 32 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 1,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,4 |